Korianterin kysyntä

Taskuvenus
Muutamana muunakin perjantaina/lauantaina huomannut saman asian kaupassa käydessä- korianterit on joko loppuneet tai sitten on vain muutama hassu nuupahtanut ruukku jäljellä! Onko kukaan muu huomannut samaa ilmiötä? Menikös siihen avokadopastaan korianteria...? Vai vetääkö ihmiset vain burritoja ja vaivautuvat (muka, mitäh?!) tekemään itse salsan? Itse kävin tänään kolmessa eri kaupassa ja yhdessä oli pari hassua ruukkua, kahdessa muussa loppu. Tosin toinen jossa oli loppu oli Lidl jossa oli kyllä kaikki muukin vihannespuoli loppu, ei kesäjormaa, ei avokadoa, ei tuorechiliä, sipulia oli,hah. Onko korianterista tulossa tämän päivän persilja Suomeen? Mhhhh.. :) Kyllä se yksi mun omista lempiyrteistäni on...kaikkien muiden yrttien ohessa kunhan on tuoretta se on mun lempparia :P

24.10.2014

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

zora
Ensi kesää odotellessa voisit etsiä korianteria aasia-marketista.Luulisin,että Tampereen kokoisesta kaupungista sellainen löytyy.Aasia-marketeissa korianteria myydän isoissa nipuissa juurineen päivineen.Juuria ei kannata heittää pois,niistä saa hienoa makua keittoihin.
28.10.2014

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

Taskuvenus
Joo kyllä korianterin saa kasvamaan jos on valoa ja lämpöä- meillä ei ole ikkunalautoja ja koko hyyskä menossa remonttiin niin en viitti mitään ylimääräistä ottaa, hylkäsin jopa mun suosikkichilitaimeni jota mulle tarjottiin ilmaseks kun ei tässä tilanteessa pysty ottaan mitään ylimääräistä :( Mutta ens talvena /syksynä kyllä ajattelin saada minikasvihuoneen tai lamppu/valohässäkän aikaiseksi jossa sitten korianteri ja basilika saisi tuottaa satoa :)
27.10.2014

mallu51
Hyvin se korianteri puutarhassa kasvaa,tuottaa myös paljon siemeniä seuraavalle sesongille.Mutta miksi et yritä kasvattaa sitä nyt ikkunan laudalla? Tai ainakin jo tammikuussa,kun päivät tulevat teilläkin valoisammiksi.Minun mielestä sen kyllä pitäisi myös huonekasvina kasvaa.
27.10.2014

Taskuvenus
Ohoh? Ompa outoa kuinka pitkä aika- omat korianterit kun kasvaa äkkiä yli eli alkaa tuleen kukkia ja maku muuttuu "tillimäiseksi" eli lehdistä tulee tillin näköisiä ja maku kitkeröityy, mahtoikohan tuossa olla että siitä haluttiin kerätä siemenet? Muutoin en ymmärrä miten puimurilla tuommoiset kerättäs, tosin eipä tuo puimuri ole mulle muutenkan tuttu härveli :D Ens kesänä kyllä meet sitten katsomaan lähempää ja vahingossa sun kätees tarttuu nippu! Hih.
27.10.2014

Kimmo64
Omalta tontilta näkyy iso peltoaukea. Kesän alussa ihmeteltiin kaikkein kauimmaista peltoa, näytti aivan siniharmaalta. Aivan kuin iso järvi, 5 - 6 ha. Pellolle ilmestyi puimuri vasta pari viikkoa sitten, oli mitä olikin pelto oli väriltään aivan tummanruskea. Kuulin vasta nyt, että tuo oli korianteria. Kyllä nyt harmittaa kun ei vaivautunut missään vaiheessa 800 metriä ojien yli loikkimaan ja katsomaan. Kaipa sitä olisi pitänyt vähän myös verottaa mukaansa. Enpä kyllä olisi pellon vierellä tietänyt mitä se oikeasti on.
Kommenttiin on liitetty 1 kuva.
27.10.2014