Kysymykset
-
1 35
Kesän lopun kunniaksi reseptikisa
Heippa kotikokit! Ajattelin tässä kesän lopun kunniaksi reseptikisan tynkää järkätä. Miltä kuulostaisi? Mikä olisi teidän mielestänne hyvä raaka-aine, jolla loihtii kokki kuin kokki ihanan reseptin? Marjoja ajattelin..?
-
2 8
Krapsu
Haluaisin kysyä tietääkö kukaan mikä on krapsu ja jos jollain ois sen ohje.
-
1 6
Muuttoimmeisille ruokaa?
Mitähän keksis tarjota muuttomiehille ja -naisille? En haluais ihan pizzaa tarjota...
-
3 4
Mestarikokki-ruokaohjekerho 70 -luvulta Rahkapiirakka 16:45
Hei! Keräsin 70-luvulla Mestarikokki-ruokaohjesarjaa ja minulla on koko sarja. Nyt eräs käytetyimmistä resepteistä on kadonnut. Pääsiäiseksi olen leiponut aina Rahkapiirakkaa sarja 16, ohje 45. Tein juuri piirakkaa muistinpohjalta, mutta ei siitä tullut sellaista kuin sen pitäisi olla. Löytyisi...
-
1 12
Kirja
Onko uutta kirjaa tulossa? :)
-
1 6
RESEPTIN TEKIJÄT! (ja ylläpito!)
Tein eilen reseptin bataattipapusalaatti, tänään kun tulin ja katsoin reseptin läpi siitä puuttui bataatti. Jonka muistan täysin kristallinkirkkaasti laittaneeni ihan ensimmäisenä listaan. Sitä edellinen resepti oli punakaalisalaatti, siitä FutoMaki laittoi viestiä että pääraaka-aine eli punakaal...
-
1 2
Kasvissosekeitto
Minun pitäisi tehdä sipuliton kasvissosekeitto. vieraallani on sipuli allergia. Tarvitsen neuvoa tähän.
-
4 8
Helppo arki
Onko lihapullat teillä helppoa arkiruokaa? Meillä vaatii vähän vaivaa, kun on noita töitä ja lapsia ynnä muita hidastavia juttuja.
-
5 70
Kesän 2017 satoa
Kerrotaan tässä ketjussa kesän viljelysten kuulumisista ja onnistumisista. Itse toivon satoa tänä vuonna tomaateista, salaateista, viidakkokurkusta, paprikoista, chilistä ja yrteistä ja yhdestä itselleni uudesta herkusta: kokeilen kasvattaa herkkusieniä kaupasta löytyneellä valmiilla alustalla. ...
-
1 8
Stubb's bbq
Tietääkö kukaan mistä voin ostaa Suomesta Stubb's bbq kastikkeita? Ennen niitä sai joistakin päivittäistavarakaupoista, mutta nyt ne on kadonnut...
-
4 1
Savustettu possun potka
Himassa ois nyt 2 hieman yli 1kg painoista savustettua possun potkaa. Miten olette valmistaneet savustetun possun potkan? Uunin lämpö ja aika? Padassa? Olen syönyt Saksassa, tosi herkkua.
-
3 24
Lempiruokasi lapsena
Moikka tyypit! Lapsen oikeuksien päivän kunniaksi me päätettiin Axl'n kanssa tehdä erikoisjakso Cooking With Kasmir -ohjelmaan. https://www.youtube.com/watch?v=YoNyJPPmgQw Axl värkkäili omaa lapsuusajan lempparia, mä tein omaani. Aika pastavetoiseksi meni. Mikä sun suosikkipöperö oli lapsena?...
-
1 5
Kaikki suosikkireseptini ovat kadonneet?
Tyhjennetäänkö Kotikokki -sivuilta eri profiileissa tehdyt tallennukset, jos profiilia ei käytetä esim. vuoteen kahteen tai kolmeen? Itse olen joskus 2-3 v. sitten yökaudet mielestäni tänne tallentanut suosikkeja, mutta nyt ei näy yhtään... Tahtoisin löytää netistä jonkin reseptipankin, jossa v...
-
2 2
Joulukinkusta jotakin muuta?
Muistan joskus kiinnittäneeni huomiota alennuksassa myytäviin juhlakinkkuihin ja ajattelin, että niitä varmasti näin joulun jälkeen alkaa taas näkymään. Suurin osa kinkun kuluttajista on varmasti saanut jouluna kinkkukiintiönsä täyteen, mutta uteliaisuudesta kyselisin, että onko kukaan tehnyt täm...
-
0 4
Hobittien suuri taatelikakku
Onko kellään tällaista ohjetta? Olen joskus muutamia vuosia, ainakin viisi, sitten leikannut ohjeen lehdestä. Nyt ohje on hävinnyt. Kakku on kuivakakku, johon noiden taateleiden lisäksi tuli kaikkia muitakin "sattumia". En vaan kuollakseni muista mitä. Hämärästi muistelen, että ohje olisi ollu...
-
20 0
Vanhanajan tiikerikakku
Miksi kakkuni kohoaa aina keskeltä huipuksi ja repeää. Ikävän näköistä eikä pysy lautasella suorassa kun leikataan.?
-
2 1
Uusi resepti
Uskalsin vihdoin julkaista oman reseptini. Miten saan annettua sille nimen? Onnetonta...
-
3 8
Makaronin kypsentäminen uunissa
Paljonko tarvitaan nestettä, kun haluan kypsentää 400g makaronia uunissa? En tee perus makaronilaatikkoa, vaan tarkoitus olisi tehdä erilaisia pastavuokia ja en osaa arvioida nesteen määrää.
-
2 1
Saaristolaisleipä
Siitä taikinan kohotuksesta. Joissain ohjeissa neuvotaan kohottaamaan vielä lisää kun taikina on laitettu vuokaan normaalin kohotuksen jälkeen. Onko siitä oikeasti jotain hyötyä lopputuloksen suhteen? Liemenä käytän appelsiinimehua koska täältä ei saa piimää.
-
6 1
Haussa Zolaika-kakun resepti!
Moikka! Löytäisinköhän tätä kautta etsimäni reseptin, kyseessä on jälkiruoka nimeltä Zolaika-kakku/leivos. Tiedän että sitä on ainakin aikaisemmin myyty Ekbergin leipomossa leivoksena, itse pääsin maistamaan kakkuversiota Sipulin äitienpäivälounaalla 2017, mutta reseptiä en ole löytänyt. Kakku o...
-
2 8
Pannukakku
Miksi pannarini jää likilaskuiseksi?
-
2 1
Vegaanille suolainen leivottava
Hei, tehokkaalla haulla löytynyt ainoa mahdollinen piirakka vegaanille oli kinkkupiirakka! Yritän nyt löytää kaikille sopivia leivonnaisia, suolaisia ja makeita. Munaton ja maidoton ei välttämättä kuitenkaan mauton, ja jos vielä gluteeniton, niin plussaa. Alan itsekin suunnitella...
-
4 27
Ilmoitukset, YLLÄPITO HOI
Toista kertaa tällä viikolla tapahtuu näin; menen osioon "ilmoitukset" ja klikkaan sieltä vaikka että "kommentistasi on tykätty" ja sitten lähtee kuulapallo pyöriin oikeassa nurkassa ja mitään ei tapahdu....lakkoillaanko sielläkin vai mitä hä? No siinä ainakin syy miksi en oo vastaillut kaikkeen ...
-
2 6
jonkinlainen lihapiirakka
olin ehkä 2. luokalla kun opettaja teki meidän kanssa yhdenlaisia lihapiirakoita. se kuori ei ollut ihan karjalanpiirakkataikinaa mutta hyvin lähellä. paistettiin pannulla sellaisina pelmeenin tapasina. kukaan kuullutkaan tollaisesta? yritin jo 20v sitten ettiä opettajan ja kysyä ohjetta mutta l...
-
0 1
Yritin muuttaa luotua reseptiä, mutta muutokset ei tallennu?
Kysymys otsikossa...En muistanut heti kaikkia raaka-aineita ja yritin tallentaa lisäyksiä. Ei vaan onnistunut Antoi lisärivit, kirjoitin niihin ja painoin enteriä ja ne katosi samoin tein. Ei huvittaisi alkaa syöttämään koko reseptia alusta.Mitä tein väärin?
-
0 4
Teemat
Miten saa teemoihin lisättyä reseptin ? En löytänyt mistään tietoa.
-
2 11
Nuoret miehet - pikkuleivät
Apua! Sanooko kellekään mitään? Mummoni peruja on kyseinen resepti Karjalasta ja nyt on resepti hukassa! Pikkuleivät ovat vaaleita ja ainakin meillä niitä on syöty aina jouluna, on melko miedon makuinen, ei missään tapauksessa mausteinen. Siinä on meillä aina tullut keskelle muistaakseni vähän k...
-
0 1
Vähän asiaa
Hei miten voi tallentaa reseptin?
-
6 8
Rooma
Heissan kanssa kokkailijat. Elokuun ensimmäinen viikko olisi tarkoitus viettää Roomassa (koska loma). Elämän ensimmäinen ulkomaanmatka ellei Ruottia lasketa. Eli te enemmän reissaavat missä kannattaa ehdottomasti käydä syömässä ja kaikki muukin vinkki otetaan kiitollisena vastaan.
-
1 6
Kopi Luwak -kahvi
Mieheni on suuri kahvin ystävä ja haluaisin ostaa hänelle "maailman kalleinta kahvia" pienen määrän jouluksi. Kyseessä on siis se kahvi, joka valmistetaan pavuista jotka jokin eläimet on syöneet ja ulostaneet. Olisi kiva päästä piruilemaan hänelle sen juonnista ;) Tietääkö joku saako sitä Suome...