Kysymykset
-
1 5
Kysymys?
Katselin pitkästä aikaa omia leivontareseptejäni. Minua ihmetyttää, miten moniin ohjeisiin oli ilmaantunut ruksi kasvisruoka tai gluteeniton (mm. rahkapiirakkaresepti) . Tämä näkyi sitten myös ohjetta katsoessa. Itse en ole niitä tietääkseni laittanut, koska eivät mielestäni kuulu em. kategorioih...
-
2 4
vuoden sieni saalis
Keräsin jo metsästä 165g eli n. 4dl ensimmäisiä kanttarelleja. Ja nyt ottaisin vinkkejä vastaan. Mitä herkku ruokaa niistä tekisi, kun en osaa itse päättää/valita.
-
2 3
maailman paras pannukakku
Pystyykö kukaan kertomaan mistä on kyysymys kun pannukakku uunissa nousee tosi hyvi mutta kun otan sen pois se laskee ja siitä tulee ohut mielestäni teen niin kuin ohjeessa sanotaan?
-
1 7
Kunnollinen kaasupoltin
Mistähän saisi kunnollisen kaasupolttimen? Nykyinen Clas Olsonin Coline-poltin, joka soveltuu hyvin sokerin paahtamiseen ja liekittämiseen, mutta esim. 1 paprikan polttamiseen menee pieni ikuisuus.
-
2 17
Arabian-Iittalan Teema ruokalautaset
Hei kotikokit pitkästä aikaa... Teillä monella on varmaan Teema lautasia päivittäisessä käytössä.Minulla on kyseisiä lautasia mökillä,joihin olen todella tykästynyt,mutta siellä joudun tiskaamaan käsin. Nyt olen ajatellut ostaa mustia 26 sentin lautasia tänne ulkomailla olevaan kotiin,mutta väh...
-
0 4
Kääretortun rullaaminen
Voiko kääretortun rullata vasta seuraavana päivänä?
-
1 1
Kotikokki- tai mestarikokkikerhon 80-90-luvun pikkuleipäresepti hukassa
Minulla on yksi ihana pikkuleipäresepti hukassa kyseisestä reseptikorttisarjasta, jos joku muistaa nämä sarjat?? Eli etsin pursotinleipien tai vaniljavannikkeiden ohjetta. Onhan noilla nimillä netissä pilvin pimein, mutta etsin tätä tiettyä... Muistelen, että ohjekortin kuvassa on vaaleita pik...
-
2 2
Apua kaivataan!
Kaverini asuu Englannissa ja hänelle jouluksi meinasin jotain leipoa ja lähettää postitse. Ainoa ongelma on se säilyvyys.. Onko mitään ideoita mitä voisin tehdä, mitkä säilyisivät sen 2 viikkoa ainenkin? Ei siis jouluaiheinen tarvitse olla. Kiitos jos joku jaksaa vastata! :)
-
0 3
Reseptini epäonnistuvat!
Hei! Olen leiponut niin kauan kuin muistan, käyttänyt aina samoja reseptejä ja onnistunut aina. Mutta nykyään, leivon IHAN mitä vain, pieleen menee. Käytän AINA samoja tekniikoita, reseptejä ja raaka-aineita. Mikä voisi olla vikana? Ainoa muutos, joka on elämääni tullut viime aikoina on muutto. V...
-
2 6
Lappu paloi, suklaakakku hukassa
Onnistuin tuhoamaan vanhan suklaakakun reseptilapun ja se on lapsille se ainoa oikea kakku. Löytyykö keltään tuota ohjetta, jotta voisi laittaa mulle aineet ja määrät? Lapun numero on 6-22 ja takana merkinnät H17 ja RF22. Vieressä ehjä pizzan kortti mallina.
-
1 4
Jogurttimysli
Meillä on jäämässä vanhaksi pari kokonaista pakettia vadelmanmakuista jogurttimysliä. Onkohan jollain ideaoita, miten sitä voisi hyödyntää esim. leivonnaisissa?
-
2 2
Parhaat pullanleivontavinkit
4. lokakuuta, eli tänään, vietetään kansallista korvapuustipäivää. Tänään on siis hyvä syy leipoa ja syödä uunituoretta pullaa! Itse rakastan erityisesti omenasoseella täytettyjä korvapuusteja ja mustikkapullia. Mitkä ovat omat suosikkisi ja parhaat vinkkisi onnistuneen pullan leivontaan? Löytyyk...
-
1 9
Hillo
Olen tässä yrittanyt tehdä hilloa, nyt sitten onnistuin =). Ja aijoin tässä kysyä. Mitä hilloa olette tämän vuoden aikana tehneet ja mikä hillo on vuoden hillo mielestänne? Vähän aikaa sitten valmistin omenakaneli hillon. Ja yllätyin positiivisesti. Siis tämä hillo on mielestäni vuoden hillo ITS...
-
0 2
Mobiilisovellus
Tarkastahan että laittesi päivämäärä ja kellonaika ovat oikein. Niitä käytetään tietoturvan varmistamisessa. Mikä avuksi?
-
0 9
Valokuvat muiden resepteihin
Kysyn tätä täältä, kun en löytänyt mistään ylläpidon yhteystietoja. Onko se kotikokkien tapojen mukaista, että lisäisi valokuvia toisten resepteihin, jos niistä puuttuvat kuvat? Löysin hyvän reseptin ja tein siitä pari kertaa ruokaa. Se oli hyvää, ja sitten kerran huvikseni valokuvasin tekeleitä...
-
2 14
Tärkkelysvapaita reseptejä haussa
Hei! Taas ajattelin antaa viisammille kysymyksen purtavaksi, saimme seuraavanlaisen sähköpostin: "poikani sairastaa selkärankareumaa ja on jättänyt tärkkelyksen pois ruokavaliosta. Joka paikassa on kuitenkin tärkkelystä, joten voisiko teiltä saada vinkkejä ja reseptejä - olisin kovin kiitolline...
-
1 1
Monivyöseitikki ja muut kuivat sienet
Mitkä olisivat parhaita tapoja hyödyntää monivyöseitikkejä. Löysin koivukujalta pelkästään niitä. Sienet aika kuivia, joten paistaminen ei oikein tunnu järkevältä. Vähän saman tapaisesti kuiva sieni on kehnäsieni.
-
0 6
Paras resepti
Eli kysyisin että mikä on mielestänne paras kotikokin resepti? Ei oma resepti.
-
0 7
Juuston pakastaminen?
Tämmöinen asia, joka askarrutti hieman mieltä vaikka mikään pakottava tarve ei olekaan. Mietin, että meneekö juusto huonoksi jos sitä raastaa pakastimeen talteen? Tarkoitan nyt kovia juustoja (Pecorino / Parmesaani) joita tulee aina sillontällön käytettyä lasagneen tai pastaan. Nämä ovat kuitenki...
-
0 6
Täydellisen leivän salaisuus?
Osaisikohan kukaan täällä neuvoa hyvän leivän teossa? Tavoitteesa olisi saada tehtyä vaaleaa leipää. Rapeakuorista, todella kuohkeaa ja sellaista joka on sisältä mehevä eikä mureneva. Jos joku tietää täydellisen leivän salaisuuden niin tännekkin päin saa vihjata ;)
-
4 0
Pinaattiletut ja lohi täyte/kastike.
Joskus useampi vuosi sitten tein isoja pinaattilettuja ja niille kylmän kermaviili?-lohi-herne täytteen. Nyt resepti hävinnyt jonnekkin, mutta taisi olla Pirkka lehdestä otettu talteen. En kuitenkaan löydä kyseistä reseptiä Pirkalta. Sattuisiko joku tietämään mistä ohjeen löytäisi netistä tai ois...
-
1 3
Pannupizzaa
Oliskohan kenelläkään sellaisen pannupizzan ohjetta, jossa pohjaa paistetaan ensin hellalla valurautapannussa ja sitten lykätään pannuineen täytön jälkeen uuniin? Parikymmentä vuotta sitten leikkasin ko. ohjeen jostain lehdstä, mutta se on matkan varrella hukkunut.
-
1 4
Suuri keittiögallup! Auta opiskelijoita projektissaan!
Olemme muotoilun opiskelijoita ja suunnittelemme uudenlaista keittiötasoon integroitavaa kylmäsäilytysjärjestelmää. Teimme pienen kyselyn johon toivoisimme mahdollisimman paljon vastauksia :) https://www.kyselynetti.com/s/1b0d13d
-
0 1
Laatikko
Saako laatikkoon vahingossa klikatun reseptin mitenkään pois?
-
0 6
Raaka-aineet.?
Millaisi mausteita käytetään Jauhemaksapihveihin...esin Viola..?
-
0 3
Säilyvyys
Tämmöinen tyhmä juttu, mutta ajattelin kysyä täältä. Eli eilen tein isomman määrän lihapullia, joista valtaosa oli tarkoitus pakastaa. Laitoin pakastettavat lihapullat isoihin minigrip-pusseihin ja unohdin ne sitten keittiön pöydälle. Huomasin ne tänään päivällä ja lykkäsin välittömästi pakastime...
-
4 7
Maidottomat reseptit
Miksi esim. Aurajuustolla höystettyjä ruokia löytyy maidottomista resepteistä? Tai ylipäätään mitään mikä sisältää juustoa, voita tai kermaa? Eivätkö ihmiset vain tiedä maidottoman ja laktoosittoman eroa, luulevatko he että maidoton tarkoittaa sitä ettei ruokaan lisätä maitoa purkista missä on le...
-
1 2
papujen keitto höyrykattilassa
Papuja pitää keittää se on selvä. Se aines osa, joka on ihmiselle haitallinen hajoaa lämpökäsittelyssä - tämäkin on tarkistettu luotettavasta lähteestä. Papujen keitto höyrykattilassa tuottaisi kuivia kätevästi lisukkeeksi sopivia papuja. Mutta hajoaako haitallinen aines osa kun papu on tekemisis...
-
10 7
Pellin koko?
Kun tehdään piirakkaa tai pannaria tai mitä vaan mistä tulee pellillinen, niin mistä voi tietää minkä kokoinen reseptissä käytetty pelti on? Minulla on 60 cm uuni ja monesti on käynyt niin, että taikinaa on aivan liian vähän sen uunipellilliseen. Nyt tekisi mieli kokeilla tuota Rahkamuruyllätyst...
-
4 22
Toffeen teko ilman kermaa ?
Kuinka moni uskoo, että onnistuu ? Onko jotenkin eritulos jos ei ole kermaa vaan korvaa maidolla ?