Kysymykset
-
3 18
Ei toimi peukut, kommentit...
onko taas vaan meikäläisen koneesta/meikästä kii mutta en päässyt kommentoimaan enkä peukuttaan täällä syödään-osion kommenttia? Sitä ennen oli toimimattomana päivän reseptit eli klikkaamalla ei päässyt reseptiin vaan päivitti vain etusivun, nyt näemmä toimii taas se. Eli onko jotain päivityksiä ...
-
0 2
Mitäs nyt....
Kirjauduin omaani kotikokkiin,katsoakseen lähetettyjä kommenttejani,niin yllätykseksi huomasin että yhdessä kommentissa oli lähetyspäivämäärä 01.011970 mistä moinen joutuu,olen aika uusi täällä.
-
0 2
Agar agar -> Liivatelehti
Hei! Kuinka paljon 5 g agar agaria on liivatelehtinä?
-
0 8
Kylmäsavulohta ja broileria
Sattuuko kukaan muistamaan, kun Teija Sopasen keittiöohjelmassa joku, muistini mukaan Aake Kalliala, teki pataruoantapaisen, jossa oli kylmäsavulohta ja broilerin leikkeitä sekä riisiä. Sitten siinä oli vielä jotain muutakin, mutta hukkasin aikoinaan reseptin enkä muista ohjetta, kun tein sen vai...
-
0 10
outoa!
Onko kukaan muu huomannut että lähetetyissä, sekä vastaan otetuissa kommenteissa on outoja päivämääriä. Esim 1,1,1970, piti ihan hakea toiset silmälasit että uskoin sen olevan totta. Missä vika??
-
1 14
Imelletty lanttulaatikko
Kaikki tuntevat imelletyn perunalaatikon, mutta entä lanttu? Imeltyykö se vai onko lantussa liian vähän tärkkelystä? Liikaa kuituja?
-
0 1
Coctail vai Cocktail ?
Molempia näkyy käytettävän. Tämä jostain aiheeseen liittyvästä jutusta: " 80-luku oli paljon muutakin kuin kirjoitusvirheitä juomasekoituslistoilla (cocktail sanaan ilman k-kirjainta törmäsi vielä pitkään 90-luvullakin)."
-
1 2
osaako joku neuvoa mua, että paljonko on 75-100 g raparperiä? kokeilisin tehdä tuollaista smoothieta, mihin tarvitaan tuon verran raparperiä. Olen kyllä kokkikoulun käynyt, mutta en muista yhtään..
-
1 2
Perunamuussijauhoa?
Jos kotikeittössä tekee perunamuussia perunoista ja lirauttaa vähän lämmintä maitoa sekaan, niin voiko tuon muussin käsitellä jollain tavalla niin, että saisi siitä samanlaista kuivajauhoa, jollaisena kaupat myyvät perunamuussia? Siitä sitten voisi tehdä taas muussia lirauttamalla kuumaa vettä se...
-
2 14
Mikä on suosikkijoululeivonnaisesi?
Tein blogitekstin liittyen Kotikokin haetuimpiin joululeivonnaisiin ja aika kiinnostavia reseptejä nousi TOP 10. Artikkeli löytyy [url=http://blogit.iltalehti.fi/kotikokki/2014/12/10/joulun-top-10-leivonnaiset/]täältä[/url]. Mikä on oma suosikkijoululeivonnaisesi?
-
5 57
Kerro paras muistosi Kotikokista
Kotikokki täyttää tänä vuonna 10 vuotta! Juhlavuoden kunniaksi haluaisimme kuulla muistojanne Kotikokista näiden vuosien varrelta. Kertokaa myös kuinka kauan olette olleet Kotikokin käyttäjiä ja miksi palvelu on teille tärkeä.
-
1 5
Ravintolakriitikkoko?
Olisi niin ihanaa olla ravintolakriitikko.Matkustella ja maistella. Mikä siihen ammattiin on pääsyvaatimukset?uuh lähtisin heti opiskelemaan.Hahaa Sitäpaitsi olisi mahtavaa tänne saaha, vai onko jo, oma osio kokemuksista eri ravintoloiden palveluista ja ruoista.??
-
2 14
Kivat Sivut!
Onko kukaan huomannut, kuinka kivat ja mukaansatempaavat sivut on Kotikokissa??
-
0 2
Rahkaongelma!
Rupes tekemään kauheesti mieli rahka piirakkaa,mut kotoota löytyy vaan rahkajugurttia! Voinko sillä tehä jos esim. Valutan sitä tai lisään enemmän kananmunaa? APua! :D
-
0 11
Keskusteluketjut- YP!
Johan taas päjähti tällä hermo, oli vastattu tuossa "täällä syödään"-ketjussa mun kommenttiini mutta eihän tuo esikatselusta lähetäkään suoraan siihen kohtaan vaan joutuisin rullaamaan, rullaamaan, rullaamaan ja hakemalla hakemaan sen kommentin. Joo kato ei kiitos! Niin voisiko herrjee sen kommen...
-
0 4
friteerattu pasteijat
Hei! Meillä on friteeraus keitin. Kaikki tietävät miten pasteijat valmistuvat uunissa, siitähän on monen monta ohjetta. Osaako kukaan kertoa niiden paisto lämpötilaa friteeraus keittimessä ja kuinka kauan? Vai meneekö se samalla tavalla kuin munkkeja paistaisi friteeraus keittimessä.
-
0 6
Lihakeittolihat ensin uunissa?
Minua on askarruttanut eräs asia....ja pitkään. Monikin tuntemani suurkeittiön kokki kertoo että he laittavat lihakeittolihat ensin suht kuumaan uuniin uunipellille ennenkuin alkavat keittämään niitä. Olen jauhesammuttimen kokoisena myös jopa nähnyt kun oman kouluni keittolan keittäjä laittoi l...
-
1 3
Teemat
Mistä löytyy teemat?
-
1 11
Munavoi, voi voi !
Joskus olen saanut munavoita mikä on niin muruista ettei tahdo kestää piiraan päällä. Missä vika etten tee samaa virhettä ?
-
0 2
Kotikokin päivittäinen sähköposti
Ostin uuden tietokoneen. Enää en saa kotikokista restejä sähköpostiini päivittäin. Kuinka tilaan ne uudestaan.
-
0 6
Jauhoiset ja kiinteät perunat
Tein uusista perunoista kinkkukiusausta. Perunat eivät pehmenneet (=kypsyneet) normaalissa 50 min - 1 t ajassa 200 °C lämmössä. Jouduin pitämään annosta noin 1 t 30 min uunissa, ennen kuin kiusaus oli kohtuullisen kypsä. Johtuiko tuo uusista perunoista? Minulle on tullut käsitys, että uudet peru...
-
0 2
Juuriskaperunat
Hei, Mita on juuriskaperunat? Sana on kirjeesta 1930-luvulta. Kiitos, Mona
-
1 3
Reseptikuvien tekstit
Aikoinaan, kun lisäsimme kuvia resepteihin, kuviin voitiin lisätä kuvateksti. Harmittelen, että kuvatekstit ovat hävinneet. Joissakin kuvateksteissä oli tärkeää tietoa. Miksi kuvatekstit on poistettu ?
-
0 2
Mustikan kuivaaminen
Onko joku kuivannut mustikkaa kuivurilla? Kokeilin kuivausta soseuttamalla mustikat (viime vuoden satoa pakkasesta) nopeasti ja levitin sen jälkeen ohuen 2-3 mm kerroksen teflon-leivinpaperin päälle. Kuivasin 48 asteessa. 2-5 tunnin jälkeen soselevy pystyi irrottamaan paperista ja laittaan riti...
-
0 1
Kesän ykkösgrilliherkku
Vielä on kesää jäljellä! Availin tuonne grillausteemasivulle [url=http://www.kotikokki.net/teemat/grillaus]kyselyn[/url], jossa selvitetään, mikä on ollut kesän ykkösgrilliherkku. Käykääpä vastailemassa! Jos oma suosikki ei listalta löydy, niin voi sen tietysti mainita myös täällä kommenteissa :)...
-
0 1
Miten saan reseptin julkiseksi?
Kun teen reseptin ja tallennan sen niin näyttää että se on yksityinen. Miten saan reseptin kaikkien nähtäväksi?
-
0 1
apua etsinnöissä!
löysin täältä viikko takaperin mansikka vanilja ruudut (?) nyt en reseptiä enää löydä jos joku tietää niin auttakaa minua
-
0 3
Minne katoaa
Minne katoaa etusivulta uusi lisätty resepti? Luulin aiemmin, että jos olet jättänyt reseptin kesken ja jatkanut myöhemmin, se näkyy uusimmat osiossa, mutta nyt kerralla lisätty Kesäkurpitsa ja dippi resepti vain vilahti etusivulla ja hävisi sieltä kokonaan. Olenkin tämän vuoksi alkanut katsomaan...
-
0 2
Tyrnimarjoista
Olisko mahdollista saada tietoa, kuinka säilöä tyrnimarjoja. En tahdo kuivata ja en tarkoita kylmettämistä, vaan pikemminkin hilloksi tai juomaksi tekemistä.
-
0 10
Gyros
Vinkkejä kaipailen, että mitä lihaa ja miten valmistus gyrokseen, eli kreikkalaiseen lihaherkkuun =) toin tuliaisina gyros maustesekoitusta kossilta ja ois ihan kiva yrittää valmistaa itse tota herkkua =)