Kysymykset
-
1 8
Juustoja, juustoja!
Viikonloppuna pääsin valloilleni kaupan juustohyllyllä ja lopputulos oli alla olevan kuvan mukainen! :D Lautaselle päätyi tällä kertaa chilituorejuustoa, savupaprika-chilijuustoa, valkohomejuustoa ja paria erilaista espanjalaista juustoa. Tuli näin jälkikäteen mieleen, että onko teillä suositel...
-
0 7
Kaasulieden käyttö
Edessäni on muutto asuntoon, jossa on kaasuliesi. En ole aikaisemmin kokannut kaasulla. Onko siinä jotain kommervenkkejä tai niksejä, jotka pitää tietää ja jotka helpottaa ruuan laittoa? Entäs kaasu-uuni. miten se toimii, uuniniksit ovat myös tervetulleita.
-
1 9
Miten valmistaa kana?
Heippa! Miten suosittelisitte valmistamaan kanan tilaisuuteen, missä perheesi ja poikaystäväsi tapaavat ensi kertaa? Kanaa on pakko olla, sillä se on ainut mikä sopii kaikille. Ehdotuksia odotellen :)
-
0 3
Muistitaulun tyhjennys???
Heippa Blondi ei nyt osaa eikä tajua, että miten tuon muistitaulun saa tyhjäksi? Sori, tämä kyssäri tulee varmaan väärään paikkaan,mutta en mistään löytänyt ohjeita vaikka kuinka hain :( Kiitos :)
-
1 11
Ilmianna hyviä grillausreseptejä
Kesä on täällä ja samoin grillikausi! Grillausteemaan kaivattaisiin nyt kipeästi uusia ja hyviä grillausreseptejä. Löytyisikö teiltä omia tai muistatteko, että jollain muulla on hyväksi todettu luottoresepti? Vinkkaa alle!
-
1 4
kysymys kuvien käytöstä
Mulle on käynyt nyt monta kertaa sivun uudistuksen myötä, että olen nähnyt omat leivonnaiskuvani seikkailemassa pitkin tätä sivustoa kummallisissa yhteyksissä. Yleensä niin, että jossain tuolla suosituksissa näen vaikka kuvan omasta kakustani, mutta linkin takaa ei löydykään minun reseptini vaan ...
-
3 59
Ilmianna gluteenittomia reseptejä!
Gluteeniton ruokavalio saattaa olla ajoittain haastava ja uusia ruoanlaittoideoita kaipaa aina! Onko sinulla kenties gluteenittomia reseptejä pöytälaatikossa tai tiedätkö hyviä gluteenittomia reseptejä Kotikokissa? Ilmianna ne tähän viestiketjuun ja me lisäämme kuvan sisältävät reseptit teemaan....
-
0 9
Surkeet jutut-poispotkinta?
Ònko kenelläkään muulla ongelmia kotikokin kirjautumisen kanssa? Mulla jo useampia viikkoja ollut että kun vaihdan sivulta toiselle, esim kirjoitan yksityisviestin ja siirryn etusivulle, niin mut potkaistaan ulos eli joudun taas uudelleen kirjautumaan... Huonoista jutuista rangaistus? :D Tosin me...
-
0 14
Onnistunut ruokakuva
Minä en osaa ottaa kauniita kuvia laittamistani ruoista. Olen ottanut muutaman kuvan pois koska ne eivät ole näyttäneet oikeaa kuvaa ruoasta. Taidan olla parempi maisema- ja kasvikuvaajana. Ne näyttävät siltä miltä pitääkin. Vähän aikaa sitten ottamani säämaisemakuva oli Ylen kahdessa päälähetyks...
-
0 6
Sima!
Jokos teillä on simat pöhisemässä? Itselläni taitaa jäädä tällä kertaa tekemättä, kun olen reissun päälle...
-
1 45
Pöytäpuutarhat -yrtit
Törmäsin kaupassa fiskarssin kitchen garden-esittelyyn jossa siis kyseessä ns pöytäpuutarha, yleensä lampulla varustettu muovipönikkä jossa pitäisi sitten yrttien ja salaattien kasvaa pitkin tätä valoisaa Suomen talvea ;) Ja kuten joku ehkä muistaa olen rutissut tuosta korianterin puutteesta enem...
-
0 4
juoksettuu
Heippati rallaa! Mikä vaivaa, kun kakkutaikina alkaa juoksettua munien lisäämisen yhteydessä?? Yleiskone huutaa kierroksia, mutta juoksettuminen jatkuu...Ennen ei ole tällaista ongelmaa ollut. Lopputulos on silti aivan kelvollinen, ei haittaa makua. Vinkeistä kiitollinen!
-
27 5
Lihakeitto sadalle hengelle
Eli kuinka paljon lihaa, perunaa, kasviksia ja mausteita? Tarvis vaan saada tarkka määrä perunoista ja kasviksista tilaamista varten.
-
0 2
Vinkki alottelialle???
Kertokaapas nyt viisaammat alottelialle että millä pystys korvaamaan kananmunan? Esim. munkki taikinaan, kakkuihin. yms.
-
0 1
Millaista pullaa leivotte pääsiäisenä?
Pulla on suomalaisten sydäntä lähellä ja tämä näkyy erityisesti pääsiäisenä. On babaa, kulitsaa, rahkapiirakkaa, pashapullia, sahramipullia, pääsiäiskranssia ja vaikka mitä! Millaista pullaa teillä on tapana leipoa pääsiäisen aikaan?
-
0 3
Resepti hävisi
Ihan pari päivää sitten tallensin hyvän muffinssireseptin, *helpot suklaamuffinit* sivustolta kirjanmerkkeihini. Tänään kun olisin sitä tarvinnut, reseptiä ei löydy enää... harmitus! Kyseessä oli helppo resepti, kuivat aineet sekoitetaan ensin keskenään ja sitten nesteet sekaan. Mutta ne määrät o...
-
0 13
Broilerin lihan terveellisyys?
Antibiooteilla kasvatetut kantabroitskut ja se ihmeellinen leviävä tauti ??Mikä liekään.Pelottaa... Ei tee enään mieli syödä broileria. Mistä sais kanaa?
-
1 2
Suosioleivoksen reseptin löytäminen!
Eli etsin reseptiä suosioleivokselle! Varsinkin täytteelle Kaurakeksin välissä cramy täyte??
-
0 1
Mitä kokkailette/leivotte lasten kanssa?
Tuli tässä mieleen käynnissä olevasta [url=http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/227890/Kookospallot/]kotitalousryhmien reseptikilpailusta[/url], niin mitä teillä on tapana kokkailla ja leipoa perheen nuorempien kanssa? Heitä kommentti tai liitä resepti! Meillä on kovassa suosiossa [url=http:...
-
4 13
Uutta Kiinasta ja Vietnamista
Asutaan Kiinassa vietnamilaisen tyttöystäväni kanssa ja ajattelin jakaa tietoa =). Onko toivomuksia uusille resepteille täältä päin? Ajatuksena tehdä ehkäpä kokakola kanansiipiä, hapanimeliä ribsejä tai Vietnamilaisia höyrystettyjä kaalikääryleitä...
-
0 14
Ystävänpäivä tulee!
Uudistettu ystävänpäiväteema on nyt auki, joten käykäähän vilkaisemassa ;) Mikä on muuten kaunein/romanttisin tapa, jolla olette muistaneet ystävää/rakasta?
-
0 11
Munaton ja gl pulla!
Hakusessa toimivaksi todettu ja hyvä gluteeniton sekä munaton peruspullataikina josta saa laskiaispullia! Lisäksi tiedoksi että kirvat voivat viedä naisen hunningolle- mun pöytäpuutarhani basilika ja korianteri kokivat tappion kirvoja vastaan, nyyh. Uusi alku, timjami ja korianteri tällä kertaa...
-
1 0
Runebergin päivä
Joko olette maistelleet runegergintorttuja? Itsellä plakkarissa vasta yksi, mutta ajattelin säästellä tuota torstain virallista päivää varten. Tein aiheeseen liittyen myös [url=http://blogit.iltalehti.fi/kotikokki/2015/02/02/runebergintorttu-neljalla-tapaa/]blogitekstin[/url]:)
-
1 3
Reseptin nimi
Alkaa olemaan noita "uusi resepti päivämäärä se ja se" nimisiä reseptejä olemaan aika tavalla, pitäisikö reseptipohjaan muokata siihen kohtaan "lisää tähän reseptin nimi" tms että ihmiset sen tajuaisivat laittaa?
-
0 3
Minne on kadonnut hakutuloksien "muokkaus"
Moi, Minne on kadonnut hakutuloksien muokkaus? Esim. hain tänään tonnikalapiirakkaa ja sitä listaa ei voi enää muokata esim. eniten peukkuja saaneet tai akkosjärjestys tms mitä siinä olikaan. Tuleeko ne enää takaisin?
-
0 16
Minä itse vai eines?
Miksi keittää ruokaa, jos et halua parasta mahdollista lopputulosta? Suomessa on kattava einesteollisuus ja -tarjonta, mikä ei missään tapauksessa vedä vertoja esim. Iso-Britanialle - Heihin verrattuna olemme korkeintaan sikiöasennossa - Mutta suomalaiselle kelpaa ihan mikä vaan... Ollanko tä...
-
4 2
Lihaa netistä
Heippa kotikokkailijat! Olen jo pidemmän aikaa harkinnut lihan ostamista suoraan verkosta, meillä menee sitä kuitenkin kotona melkoisen paljon ja olisi toisaalta mahtavaa tukea kotimaista lähiruokaa ja pienempiä tiloja. Onko kenelläkään kokemusta tästä, mikä olisi paras vaihtoehto? Googlaamalla...
-
0 7
Kaalikeitto
Voiko laihduttajan kaalisoppaan laittaa suolattomia mausteita? Päätin kokeilla diettiä mutta sopassa ei ole makua ja huomasin kaapissa olevan suolattomia maustesekotuksia ja kuivattua basilikaa,eli voiko niitä laittaa ilman huolta turvotuksesta,nesteen kerääntymisestä yms?
-
0 11
Pöytälaatikko
eikö sinne voi laittaa enää resptejä
-
1 10
Uuden vuoden herkut
Uuden vuoden lähestyessä ajattelin hieman tiedustella, mitä teillä on suunnitteilla uuden vuoden herkuiksi? Itse pääseen onnellisesti valmiiseen ruokapöytään tuttujen luona ja odotan jännityksellä, mitä siellä tarjotaan :)