Kysymykset
-
1 1
Jouluinen hyydyke kakku?
Ajattelin tässä juuri jos tekisin laiskan miehen hyydykkeen, kuten juustokakku, mutta en jaksaisi aina tehdä sille sitä pohjaa. Joten innoitus tuli toisesta reseptistä, jossa pohjaa edustaa kääretorttu. resepti on helppo, vatkattuun muna ja sokerivaahtoon vatkataan mukaan myös liivatelehdet. Tä...
-
1 6
Mitä teillä syötiin itsenäisyyspäivänä?
Moikka tyypit! Itsenäisyyspäivä tuli ja meni. Hannes hurmasi kaikki, iltapuvuista näytti olevan mielipide kaikilla muilla paitsi mulla ja linnan booli oli kuulemma kirpeää. Ruokapuolesta en nähnyt otsikoita, mutta jotenkin enemmän mua kiinnostaa mitä ihmiset söi kotonaan itsenäisyyspäivänä? Vai ...
-
3 8
Linkit keskusteluissa yms
Ylläpito- voisiko tuon BBCode-sivun saada johonkin helposti avattavaksi keskustelusivulle/etusivulle, en meinaa millään muistaa miten linkit www-sivuille laitetaan enkä ainakaan mitään muita. Nyt jouduin selaamaan aika lailla keskusteluja että löysin tuon "parannuksia 17.4.2014" jossa tämä linkka...
-
1 1
Kokoelman otsikot
Miksei kokoelmien otsikoita voi vaihtaa? Minä en ainkaan onnistu muokkaustilassa. Jotenkin kenkuttaa aina nähdä omalla profiilisivulla samoja juttuja, esim drinkkejä. Tai olisiko mahdollista muuttaa niitä kiertäviksi?
-
0 0
Italialainen perinne ruoka, Sisiliasta?
Hei, olen kuullu ja nähnyt joskus kauan aikaa sitten ruan jolla on italiassa, muistaakseni sisiliassa pitkät perinteet. Nyt yritän löytää siihen ohjeen. Muista aineksista seuraavia: Anjovis, sipuli, valkosipuli ja kaikki keitettiin yhteen öliviöljyssä jolla peitettiin kaikki ainekset, luultavas...
-
1 3
Voiko suosikkireseptejään tallentaa?
Olen uusi käyttäjä ja minua kiinnostaisi tietää, voiko omaan profiiliinsa tallentaa jonkin listan suosikkiresepteistään? Siis muiden resepteistä, jotka vaikuttavat kiinnostavilta ja kokeilemisen arvoisilta.
-
2 6
Paras oliiviöljy
Olen tullut nyt siihen tulokseen monia oliiviöljyjä täällä Suomessa kokeilleena, että hyvää on lähes mahdoton löytää. Itse olen ihastunut tähän mallorcalaiseen Aubocassa-oliiviöljyyn, joka on kuin samettia suussa. Huono puoli on, että tuota oliiviöljyä saadakseen pitää joko matkustaa Mallorcalle ...
-
0 2
Marenkia?
Tein tässä pari vuotta sitten todella paljon marenkia, mutta nyt en enää muista reseptiä kun tuli jo ainekset niin tuntumalla. Mutta oisko kellään marenki ohjetta jolla sais melko kuohkeita luomuksia? Eikö se ollut kuitenkin aikas helppo ohje nyt kun tässä muistelee.
-
0 29
Uhhuh, happamia sano kettu...
..pihlajanmarjoista! Maistoin elämäni ekaa kertaa sekä raakana että soseena ja pakko sanoa että sateenkaaren värinen haukoitus meinas tulla! Jos joku sanoo että puolukat on happamia niin pyh pah, paas pihlajanmarja suuhus sano ;) Että ny kaivattas sitten tietoa/niksiä/ohjeistusta kun tarkoitus te...
-
0 5
Miten teillä juhlitaan isänpäivää?
Isänpäivää vietetään sunnuntaina 9.1.1 ja kyllähän isä on oman päivänsä ansainnut!:) Millaisia perinteitä teidän perheessä liittyy isänpäivän viettoon? Saako isä kenties sänkyynsä aamiaisherkkutarjottimen vai kokkailetteko yhdessä jotain kivaa?
-
0 6
Seksiä iltapäiväkahvilla
Häpeällistä tunnustaa julkisesti, mutta harrastin seksiä iltapäiväkahvilla. Yksin. Tuo sisääntuotu chilipensas alkoi kukkia ihan sikana otettuani kolmea puolikypsää hedelmää lukuunottamatta kaikki pois. Nyt hieroin kaikki auenneet kukkaset topspuikolla, elikkä tuollaista "softseksiä". Voiko nois...
-
0 9
Mikä on suosikkilohturuokasi?
Kynäilin tuonne Kotikokin blogiin somessa käytyjen keskusteluiden innostamana [url=http://blogit.iltalehti.fi/kotikokki/2014/10/23/suomalaisten-suosikkilohturuoat/]lohturuoasta[/url] . Oma suosikkini on letut ja lämppärit :) Mitkä ovat teidän suosikkilohturuokia?
-
0 17
Korianterin kysyntä
Muutamana muunakin perjantaina/lauantaina huomannut saman asian kaupassa käydessä- korianterit on joko loppuneet tai sitten on vain muutama hassu nuupahtanut ruukku jäljellä! Onko kukaan muu huomannut samaa ilmiötä? Menikös siihen avokadopastaan korianteria...? Vai vetääkö ihmiset vain burritoja ...
-
1 10
Ikuinen ruusukaali
Tuotapa tulee silloin tällöin laiteltua. Yleensä muun ruuan lisukkeeksi suolavedessä keitettynä. Säilyykö se ikuisesti ? En ole koskaan löytänyt rasiasta parasta ennen tai edes pakkauspäivää. Joskus aikoinaan myyjältä kysyin, missäpä tässä on parasta ennen päiväys. Käänteli rasiaa ja kävipä jossa...
-
0 2
Possun etuselkä
Miul on tos leikkuulaudal sellai 9.8 kg köntsä...Mistä mie sitä alan pilkkomaan ? :D
-
0 1
Tuore valkosipuli
Mitenkä tuore valkosipuli säilyy pisimpään ? On ollut sekä letillä roikkumassa, sellaisenaan huoneenlämmössä, jää- ja viileäkaapissa. On se vaan todettava, että tuoreena parhaimmillaan. Oliskohan parasta laittaa pari kynttä aina yhteen pikkupussiin ja vetästä kiinni tuolla tyhjiökoneella ? Tuntui...
-
1 2
Tartarpihvin ainesten määrät?
Sain kesällä Kroatiassa aivan taivaallista tartarpihviä ja sain kokilta jopa reseptin siihen. Mutta ilman ainesten määrää tai suhdetta. Aloittelija kun olen, en oikein osaa hahmottaa miten paljon mitäkin pitäisi laittaa. Osaisiko täältä joku auttaa miestä mäessä? Ainekset ovat: - Sisäfilejauheli...
-
0 1
Kirjautuminen iOS appiin ei onnistu
Jostain syystä Kotikokki iOS app väittää, että käyttäjätunnukseni ja salasanani ovat vääriä, vaikka pystyn kirjautumaan niillä tänne selainversioon ongelmitta.
-
1 12
Paras arkiruoka
Arjen alkamisen myötä myös peruskotiruoka on tehnyt paluun ruokalistalle. Mikä on teidän suosikkiarkiruokanne ja miksi? Helppo arkiruoka -teemaan mahtuu muuten vielä lisää reseptejä! Voit linkata tähän keskusteluun oman tai vaihtoehtoisesti ilmiantaa jonkun muun käyttäjän reseptin ja me lisäämme...
-
0 4
Hmmm, kotzone?
Iltistä selatessa tuli vastaan tämä "viikonlopun varma mättöläppä" ja siitä kiinnittyi huomioni pikaluennalla pariin seikkaan. Pitsan päälle lätkäistään vain paseerattua tomaattia johon pruutataan järjetön määrä valkosipulia joka siis korvaa kastikkeen. Ihan oikeasti? Huh. Pistäis nyt vaikka maus...
-
2 13
Ruokavalio maukkaammaksi
Hei. Noudatan ruokavaliota jonka on laatinut pt. Saisko näistä minun aineksista jokseenkin maukkaampia ilman ylimääräisen rasvan ja turhan hiilihydraatin lisäämistä kun nämä alkavat jo maistumaan jokseenkin "puulta". esim. Ruoka 1. Jasmin riisiä 75 gr / 100 gr tonnikalaa (vedessä) / vihanneksia ...
-
0 9
Luumuja
on kolmessa puussa. Viinistä en pidä. Luumuhilloa ja piirakkaa, vai uunipataan lihan kanssa ?
-
0 3
Taas epätietoinen......ja kysymyksiä
Jäänyt varmaan itseltä huomaamatta ohjeistukset, mutta.. En juurikaan surffaile netissä, kun ei ole riittävää taitoa muutenkaan koneen käyttöön. Mitäpä tarkoittaa nuo " f Like Pin it Twiittaa" jutskat ? Kumpiko parempi, perinteinen liesi vai induktio ? Olenpa joutunut keittiöremontin jälkeen har...
-
0 0
Maissikiisseli
Pakko koittaa kun söin viime viikolla ja ihastuin. Mikä siihen sopisi seuraksi mansikka vai mustikka?
-
0 5
Mitä ruokaa teet tänä viikonloppuna?
Nyt alkaa olla jo sadonkorjuuaika, mitäs hyvää siellä kotikokkaajien keittiöissä valmistuu viikonloppuna? Itsellä on projektina Täytetyt kesäkurpitsat ja Kanttarellikastike!
-
2 22
Pienten koululaisten aamu- ja välipalat
Nyt kun koulut ovat alkaneet, tuskailen aamutoimia ihan uudella tavalla. Tyttöni aloitti koulun, mikä vaikka onkin mahtavaa, tuo myös uudenlaisia mutkia matkaan. Aamupala pitäisi ennättää taikoa jostain ja saada hidastakin hitaampi ruokailijamme se syömään niin, ettei tarvitsisi kahta tuntia enne...
-
1 12
Tarvitseeko riisin olla aina riisin makuista?
Tuli tässä mieleeni, että alkaa kyllästyttää tuo pelkkä riisi, jonka keitän yleensä kanaliemessä, jotta siihen saisi edes jonkinnäköistä makua. Toki käytän myös basmati ja jasmiiniriisiä, mutta kun tässä pohdin, niin eikös risottoihin laiteta paljon makuja ja ne hitaasti keitellään sisään riisiin...
-
0 3
Chilipaprika, jalapeno, pepperoni, .....?
Onko nuo kaikki edes sama asia ? Kaupan säilykepepperonit menee vaikkapa ihan tuollaisenaan iltapalaksi. Joka vuosi ollut torilta ostettuna jonkinnäköinen yksilö. Viimevuonna pitkä ja suippo. Tänä vuonna pyöreempi malli. Sato on aina ollut varsin runsas, en vaan tiedä täydellistä hyötykäyttöä. Ny...
-
1 9
Mitä laitetaan?
Löytyykö Kotikokista toimintoja, joiden käyttöön kaipaisitte ohjeistuksia? Tarkoitus olisi koota tänne keskustelupalstalle lyhyitä ohjeistuksia ja vinkkejä Kotikokin käyttöön, jotka löytyisivät vinkkien puolelta. Nyt on tilaisuus vaikuttaa!:)
-
0 4
APUA, sokerikakkupohjan koko?
Vuoka olisi 23*36cm. Kaikki ohjeet tuntuu olevan pyöreään vuokaan. Eli kuinka monen munan taikina tuohon sopii?