Kysymykset
-
0 2
Kesähelteen viilentäjät
Huh, hellettä! Itse olen nauttinut näistä kesähelteistä kovin, vaikka välillä tuntuu, että hikeä tuppaa jokaiselta ihosentiltä :D Olen todennut, että paras tapa viilentyä ovat iltauinnit ja ihanat smoothiet! Millaisia vinkkejä teiltä löytyy kesähelteistä selviämiseen?
-
0 1
Osallistuminen
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
-
0 2
Reseptikommentit
Miksi annetuissa / saaduissa resptikommenteissa ei näy suoraan mihin reseptiin se liittyy? Reseptin saa kyllä näkyviin klikkaamalla.
-
0 2
Reseptihakukokeiluja
Kokeilin eri menetelmillä hakea reseptejä tietämäni reseptinimen perusteella. Osa löytyi monen samannimisen perusteella - mutta en hakenut raaka-aineen perusteella. Esim kurkkukala, vaihtoehtoja 52 mutta reseptejä löytyy vain yksi ( eli kala tai kurkku nimessä). Jos käyttää niitä merkkejä saa oik...
-
0 2
Miksi kommentti ei tartu ?
Kirjautuessa tulee ilmoitus reseptiin liitetystä kommentista. Kun avaat siellä ei ole mitään ? Omasta sähköpostista tuo kommentti kyllä löytyy. Onko tämä vaan inhimillistä, kirjoitettu, julkaistu ja poistettu samantien ? Eipä ollut ensimmäinen kerta. Selasin ihmetellessäni muitakin sivuja. Peukku...
-
3 2
Juhannusherkut
Millaisia juhannusherkkuja aiotte taikoa tänä vuonna? Oma menu vielä auki, mutta perinteinen mansikkakakku on ehdottomasti jälkkärilistalla!
-
3 19
KURKKU
Ihan pakko oli laittaa kuva tämän kesän ensimmäisestä omasta kurkusta kasvihuoneessa. Munakoisoa, tomaattia, kesäkurpitsaa, yrttejä ja kaikkea pientä on tulossa vauhdilla. . Tänään lähdemme reissuun. Reilun viikon päästä taas jutskaillaan:) Mitäs te teette kasvihuone kurkusta ruuaksi? Muuta kui...
-
1 16
Grillien mittelö
Grillikauden startatessa on hyvä olla asianmukainen varustus kunnossa. Mutta mikä onkaan paras herkullisten grilliruokien kypsyttämiseen: hiili-, kaasu- vai sähkögrilli?
-
1 3
Cosmopolitan-salaatti???
Ostin ko. salaattia enkä pitänyt siitä salaattina enkä leivän päällä. Mutta ajattelin, että voisiko sitä käyttää kaalin sijasta kääryleissä, koska vatsa ei oikein tykkää normikaalista? Onko kellään kokemusta vai jätänkö pupulle, joka joskus käy mun pation vieressä jotain narskuttamassa....
-
0 7
Retiisit jäätyivät- neuvoja!
Pikaisesti neuvoja/apua tarvisin, mun typerä jääkaappini on viimeisiään vetämässä ja pakastaa jos tavarat on liian lähellä takaseinää. Nyt meni juhannusta varten ostettu retiisinippu osittain jäähän, voinko mä vielä käyttää noita "pakastuneita" retiisejä, menevät perunasalaattiin johon tulee etik...
-
0 5
mustikkamuffini ohje (katosi)
löysin täältä hyvän/ hyväksi koetun muffini ohjeen mutta nyt en enää sitä löydä. kävin kaikki muffini ohjeetl äpi eikä siltikää sen näköstä kuvaa ku muistin. no ohjeen muistan mut ois se kiva löytää täältäkin uuestaan niin vois kertoa että onnistuu hyvin tällä ohjeella. aikaisemmin kokeillut teh...
-
0 3
Onko tämä kopiointia ?
Yrittänyt olla koko elämäni varsin rehellinen. Täällä olleet tietää, että ihastuin peetu1:n jauhelihapannariin. Innostus ja perusohjeet tulivat tuosta. Tein jo ensimmäisellä kerralla hiukan tuosta poiketen. Tänään tuli kuudetta kertaa uunista ulos. Olen hionut tuota omien mieltymyksieni mukaan ja...
-
1 4
Sorry et oon olemassa, mutta....
Kysyvä ei tieltä eksy.....vaikka olenkin muutaman kerran elämässäni ojan pohjia kävellyt ja ehkä vielä myöhemminkin. Saattaapi olla ettei kaikki muutkaan tiedä. 1) Etusivulla Suosittelemme sinulle, viisi vaihtoehtoa. Minkä valinnan mukaan tuo menee. Tunnistaako sivut sinut jo ennen kirjautumista...
-
2 7
Erikoisimmat grilliherkut
Kotikokin grilliteeman alta löytyy perinteisten pihvien lisäksi muun muassa kengurua ja banaania. Mikä on sinun erikoisin grilliherkkusi, mitä olet tehnyt?
-
0 18
Kokoelmien päivitys
Huomasin, että kokoelmissa näkyy ettei niissä olisi ainuttakaan reseptiä eli ne pitää käydä yksitellen läpi saadakseen reseptien lukumäärän näkyviin, miksi?
-
0 18
Kuvien muokkaus ja yv:t
Tänään en saanut toimimaan reseptissä kuvan muokkausta vaikka aiemmin toiminut, lisäksi keskusteluosiossa en saanut kuvaa liitetyksi. Laitoin linkin ja siitä tuli mieleen ettei nuo linkitkään ole toimineet niin että niitä voisi klikata vaan aina pitää copy pasteta. Entäs yksityisviestit, joko toi...
-
0 7
Valmistusaika
Tulostin tänään omista resepteistäni Mansikka-Juustokakun reseptin. Hämmästystä herätti, kun tulosteeseen oli kirjautunut valmistusajaksi 1000 minuuttia. Kun katsoin muokkaustilassa reseptiä, siinä lukee yli 3 tuntia. Yhtään uutta reseptiä en ole tehnyt uudistusten jälkeen, joten en tiedä miten...
-
1 4
Lahopään tiikerikakku, apuva pliis!
Mulle kävi sit sillai, että unohdin tiikerikakuista nesteen kokonaan pois, enkä ehtis millään enää tehdä toista satsia. Muuten ihan edustuskelpoisia kaakkuja tuli, mutta omasta mielestäni kaipaisi hieman kosteutta. Olisko kellään mitään (kokeiltuja) ideoita jälkikäteen kostuttamiseen? Olen joskus...
-
0 4
profiilin poistaminen
mistä saa poistettua profiilinsa?
-
3 17
Yhteyttä
Hyvin merkittävä sosiaalinen komponentti on hävinnyt uudistuksen myötä. Nyt ei saa yhteyttä Kokkikavereihin, joiden kanssa on ollut yhteydessä vuosia, mutta jotka kaihtavat muita sosiaalisen median foorumeita. Kotikokissa olemme tutustuneet ja löytäneet yhteiset sävelet, mutta nyt soittaminen...
-
1 1
Raejuuston resepti
Hei kotikokkaajat, Asun Lontoossa ja rakastan raejuustoa mutta täällä sitä ei oikein saa. Täkäläinen raejuusto eli cottage cheese on hapanta mössöä, ei niin raikasta ja rakeista kuin mitä Suomessa saa. Ajattelin siis ryhtyä tekemään omaa raejuustoani mutten löydä mistään suomalaisen raejuuston ...
-
1 9
Voisko joku lopultakin vastata !
Olen ollut täällä noin neljä kuukautta. Kysyin jo heti alussa, mitä tarkoittaa Seuraaja ? Kukaan ei vastannut, enkä löydä tuota tietoa mistään muualtakaan. Mitä tuolla tiedät enemmän kuin muut ? Nyt sais joku jo vastata.
-
0 8
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty
Juhlien järjestelyyn liittyy monia asioita ja siksi juhlien suunnittelu onkin hyvä aloittaa hyvissä ajoissa etukäteen. Mitkä ovat teidän parhaat vinkkinne onnistuneisiin juhliin?
-
2 11
Kesän suosikkiherkku
Jotkut eivät voisi elää kesää ilman mansikoita, toinen taas makkaroita. Mikä on teidän perheenne paras kesäherkku ja miksi?
-
1 5
Juhlien paras kakku
Kahvipöydän kruunaa eittämättä kaunis kakku. Jotkut vannovat perinteisen kermakakun nimeen, jotkut taas kaipaavat jotain hieman erilaista. Millainen on teidän juhlapöydän kakkunne?
-
1 7
Kuumennettu silli
Olen jossain juhlissa saanut maistaa silliä joka tarjoiltiin kuumennettuna. Olisiko jollain hyvää reseptia tähän?
-
1 11
Kevät maistuu
Talven jäljiltä ruokavalio yleensä kevenee ja pakkasen pohjilta kaivetaan viimeisiä marjoja. Millaisia ovat teidän kevätherkkunne?
-
1 4
Paras vappumuisto
Vappu on niin pienien kuin isompienkin juhla. Lapsena innostivat vapputorien pallot ja vanhempana aikuisten vappuriennot. Mikä on paras vappumuistosi ja miksi?
-
2 8
Simat taas myöhäs
Kerkiikö mu sima vapuksi , hyvät vinkit tulis ny tarpeeseen. Tänään 28.4 laitoin käymään klo:13.00
-
1 8
Vapun ruokaperinteet
Vappuun ei liity samanlaisia ruokaperinteitä, kuten esimerkiksi pääsiäiseen, jos ei tietysti oteta simaa ja munkkeja huomioon! Mitä teillä syödään yleensä vappuna?