Kysymykset
-
2 0
Ihan uteliaisuuttan, onko moni ottanut osaa "lihattomaan lokakuuhun" millään tavalla? Itse olen muutenkin viime aikoina innostunut kokeilemaan erilaisia kasvisruokia ja varsinkin pastareseptejä. Kaikkea ihanaa on tullut syötyä. Tänään mm. FutoMakin pasta con salvia. Voin suositella!!
-
0 4
Keittoa ja kakkua Help me please!
Nyt tartteis tehdä pitkänmatkan vieraille keitoa, joka on vhh, gluteeniton, maidoton ja täyttävä ja maistuu myös lapsille. Hehhheeeeh...! Pahan lykkäs. Vaan ei niin pahan, etteikö tästä selvittäis kotikokkien avulla. Vieraita tulossa 12 aikuista ja lapsia on 6. Karjalanpiirakoita on tulossa l...
-
1 3
Osaisittekko suositella jotain kinkku/liha voileipäkakun ohjetta, ja perustella miksi se on hyvä? Laktoositon tai vähälaktoosinen sen pitäis olla, mutta se ei liene nykypäivänä ongelma. Olen muutaman voileipäkakun vuosien varrella tehnyt, mutta ei se kyllä oikein mun laji ole, joten hyvä ohje ois...
-
3 5
Toimiiko muilla Reseptit-osio normaalisti vai onko vika minussa? :)
-
0 0
voiko noita kuvia kääntää mitenkään?
-
1 1
Eikö reseptin kalorilaskin enää toimi lainkaan? Olen koettanut monesti eri reseptejä kokeilla ,ei tapahdu mitään. Nyt tämä Mailon iki ihana resepti taas minulla uunissa,miten saan selville tarkat kalorit, hiilihydraatit y.m ,kun minä en ainakaan saa toimimaan laskuria.??
-
2 2
Onko uusi Kotikokki- hahmo tehty aikuisille ihmisille vai lapsille?
-
0 5
Pakatut leikkeet fakumiin (miksi vettä)
Monta kertaa olen ajatellut sitä veden määrää, mitä pakettia aukaistessa tulee.Oiskohan sillä vaikutusta hintaan.Mitä edukkaampi tarjous sen enempi nestettä.. Lihoisakin olen huomannut tätä samaa hommaa.Kaupiaan vai pakkaajan etu.Kuitenkaan tuote selosteessa ei ole mainittu,sisältää 1/2dl vettä....
-
0 5
Mitä tehdä ?
Nyt iski paniikki,naapurin rouva antoi jumalattoman suuren kesäkurpitsan. Ei sitä voi pakastaa,siis miten sen hyödynnän:S Päästä jos rupean järsimään,niin kesä on käsillä ennenkun se on loppu:-)
-
0 1
Menin sitten ja ostin kvinoaa ekaa kertaa elämässäni. Oisko jollain ehdotuksia että mitäs sen kanssa tekisi? :D
-
0 0
Löytyykö keneltäkään kokemusta La Cafetierenin Cafe Boheme -pressopannusta? Ajattelin hankkia tuollaisen, mutta onko jollakulla kokemusta kyseisestä tuotteesta?
-
0 9
Jauhelihataikina maukkaaksi!
Antakaapa rakkaat kokkikaverit vinkkejä miten saa makua jauhelihataikinaan.En oikein saa lihapullista ja muista minkään makuisia vaikka yritän maustella vaikka miten..ehkä myös ajanpuute aina saa laiskaksi kunnon maustamiseen ;)
-
0 4
Makea sinappi
Olisiko kenelläkään takataskussa saksalaisen makean sinapin reseptiä? Saksasta olen ostanut baijerilaista sinappi nimellä Händlmaiers Süßer Hausmachersenf. Ruotsissa Skansenilla on myynnissä vähän saman kaltaista.
-
0 7
Ideoita lokakuun iltaan?
Tarvitsisin vähän uusia ideoita omieni lisäksi, kaikki ehdotukset on tervetulleita ja varsinkin juomapuolen osalta. Perustiedot: olen menossa viettämään kaverin kanssa ensimmäistä iltaa sekä vietän hänen kanssa muutaman päivän mökillä jossa on perusmökkivarustus. Mökille on minulla matkaa junall...
-
0 1
Säilönnän mittoja ja painoja
Vierailin Marttojen reseptisivulla. Löysin sieltä säilönnässä käytettävien aineiden ja marjojen mitta- ja painotietoja. Säilöjälle tärkeät mitat ja painot: sokeri ja hillosokeri 1 dl = 85 g 100 g = 1,2 dl siirappi 1 dl = 140 g 100 g = 0,7 dl suola 1 dl = 110 g 100 g = 0,9 dl kark...
-
0 9
Syyskuun kestit mökillä
Nyt hakisin vinkkejä neljän aikuisen kesteille kesämökillä, jossa on peruskeittiövarustus + iso kaasugrilli pariloineen. Vieraana sukulaispariskunta, joka on meitä kestinyt monesti ja nyt pitää yllättää pomminvarmalla ruualla, jonka voi esivalmistella kotona. Automatka mökille kestää reulun tu...
-
0 15
Jouluruokien tuunausvinkit
Olen pahoillani, jos joulusta puhuminen näin loppukesästä jo jotain ärsyttää, mutta täällä Kotikokissa me puuhaamme jo täyttä häkää joulun kimpussa! Olen tekemässä juttua johon haluaisin kerätä yhteen kaikkia erilaisia tuunausreseptejä eli mitä joulupöydän ruoista voisi tehdä seuraavina päivin...
-
0 3
Tatteja?
anteeksi mutta en ole mitenkään suuri tattien ystävä ,mut täälläpäin niitä nyt vaan putkahtaa ihan pihapiiriin asti. Vinkkejä miten säilöt tatit? kuivattamallako vain?
-
0 3
Opi perkaamaan kala oikein - Video
Oli mennyt ohi minulta viime viikolla tämä Aamulehden erinomainen video, jossa käydään erittäin yksityiskohtaisesti ja rauhallisesti läpi kalan perkaus. Kalankäsittelijä Sami Kaukolinna näyttää ammattilaisen niksit! http://www.aamulehti.fi/Ruoka/1194831900035/artikkeli/opi+perkaamaan+kala+...
-
0 4
Mistähän saisi maidottoman kuorrutteen?
Haluaisin vinkkejä täysin maidottoman kuorrutteen esim. pitsalle, lasagnen tai ruokapiirakkaan tms.joka korvaisi juuston. Olen kokeilut melkein kaikkia mitä olen netistä olen löytänyt mut siltikin jos jollakulla olisi takataskussa vinkki jemmassa. Ja vielä tähdentäisin että maidoton, ei pelkästä...
-
0 7
Lemin särän oikea ohje?
Hei, Iltalehdessä kirjoitettiin tällä viikolla, että eteläkarjalaisen perinneruoka Lemin särän suosio on suuressa kasvussa. http://www.iltalehti.fi/ruoka/2013081117354062_ru.shtml Katselin ja löysin kaksi särä-reseptiä Kotikokki.netistä, molemmat ilman kuvaa. Ja molemmat lienevät mukaelmi...
-
1 9
"Herkku" on Herkku ja Päivän Resepti on pääruoaksi soveltuva! Miksi ylipäätänsä on lähdetty tällaiselle linjalle, että Päivä Resepti voi olla mitä vaan? Samalla voisi laitta kuvattomat reseptti samalle linjalle? Lainattu keskustelusta: "Silloin tällöin Päivän reseptiksi valitsemme näitä herkku...
-
0 0
"Herkku" on Herkku ja Päivän Resepti on pääruoaksi soveltuva! Miksi ylipäätänsä on lähdetty tällaiselle linjalle, että Päivä Resepti voi olla mitä vaan? Samalla voisi laitta kuvattomat resepti samalle linjalle? Nyt Ylläpitossa taas kokeillaan tikulla jäätä, mutta lapsethan (alaikäiset osallistuja...
-
0 2
Porsaanfile resepti
Naapuri kerran puhuin jostakin reseptistä jossa possun ulkofile viipaloidaan ja en muista oikein jatkoa mutta kuitenkin mm. kerman kans meni viipaleina sitten uuniin. Reseptillä oli oikein oma nimensä. En muista paistettiinko niitä viipaleita ensin vai ei ja mitä sitten tehtiin. Oon aika varma et...
-
2 6
Ihmettelen suuresti, kuinka paljon kermaa tai sen kaltaisia kasvisrasvatuotteita Suomessa käytetään ns. pastakastikkeissa. Kastikkeet ovat raskaita ja kuin liimaa. Pasta ja kastike sekoittuvat tiiviiksi klöntiksi, missä makuelämys on kaukana. Mitä tapahtuisi, jos kastikkeen pohjana olisikin k...
-
0 10
Sipuliton, paprikaton, kaaliton ruokaresepti
Ongelma kun yksi perheessä ei saa syödä mitään ilmaa tuottavia ruokia. Eli kiellettyjen listalla on sipulit, paprikat, herneet, pavut, kaalit yms. Kaikki reseptit tuntuvat sisältävän edellä mainittuja. Lähinnä muurikkareseptejä kaipailen. Kiitos.
-
0 0
Nyt täytys leipoa jotain vieraille. Ongelmana on, että meteliä ei voi pitää, eli kaikki sähkövempeleet on poissa käytöstä. Pullakaan ei tule kyseeseen, kun ei ole hiivaa. Joten vinkatkaapa, jos on mielessä jokin vaikkapa sekoiteltava kakku tai vastaava. Piirakoihinkaan ei taida olla täyteaineksia...
-
2 1
Onko tietoa hyvästä puutarhakirjasta (suomeksi tai englaniksi)? Ensi kesänä voisin yrittää tällä kertaa kasvattaa jotain (syötävistä kukkasista aina siihen retiisin saakka)
-
7 32
Olen aina ihmetellyt suomalaisten tarvetta lisätä reseptien nimiin kohtuuttomia atribuutteja, kuten "maailman paras", "paras ikinä", "kaikkien kehuma" jne. - Miksi ihmeessä käytetään täysin subjektiivisia superlatiiveja kuvamaan yleensä muuten ihan yksinkertaista reseptiä? Kun katsoo esimerkiksi ...
-
0 19
Miten saan hienojakoisen tiikerikakun?
Hei! Ongelmani on, etten saa tehtyä suussa sulavaa tiikerikakkua, joka on koostumukseltaan hienojakoinen. Mikä on hienojakoisen kuivakakun salaisuus? Olen kokeillut kahta eri kakkuvehnäjauholaatua ja käyttänyt voitakin, mutta en saa onnistumaan. Käytän aina huoneenlämpöisiä elintarvikkeita. Mi...