Kysymykset
-
0 2
Onko tietoa mistä päin Turusta saisi raakamaitoa ja minkä hintaista?
-
6 5
Heips! Sain tällaisen Aataminaikaisen leipäkoneen käsiini. Osaisiko joku neuvoa, miten tätä käytetään? Nappuloita ei ole paljon, mutta koska mulla ei ole mitään kokemusta leipäkoneista yleensäkään, tarvitsisin tosi yksinkertaiset ohjeet, jos jollain vaikka sattuisi olemaan samanlainen? :)...
-
2 16
Mikä ihme saa suomalaiset tekemään täysin irrationalisia päätöksiä juhlapäivinä? Pitääkö siellä olla aina sitä tiettyä tuotetta pöydässä, vain voisiko tehdä jotakin ihan muuta? Nyt huutoa, kun kotimaiset mansikat maksavat "hunajaa" juhannuksen alla? Ihan totta ihmiset!!! Uudet perunat, joiden...
-
0 3
Raikas vihreä booli päivän reseptinä???
-
0 0
Raikas vihreä booli päivän reseptinä??? Varsin huono vitsi - Toivottavasti tuota ei tarvitse koko viikonloppua katsella...
-
1 0
Raparperipiirakka Päivän Reseptinä??? Kuuluisi tuonne Herkku- osastolle, mutta...
-
0 0
Onkos kukaan ylläpitäjistä huomannut että Iltalehden vanhassa paikassa oleva reseptisuositukset jumittaa jo kahdetta/kolmatta päivää samoina? Pekonipannua, rillikylkee ja juustomakaryyniä ollut pari päivää. Sille vois vissiin tehä jotain jos joku kerkeis...mitenkään? Eero?
-
0 1
Kadonnut kakkuresepti hakusessa! Pystytkö sinä jelppimään?
Hei! Nyt kaipaisin kaikkien reseptejä säilyttelevien ihmisten apuja! Tein 12-vuotiaana, eräänä kesänä (olisiko nyt sitten vuonna 2004 tai 2005) tosi usein yhtä ihanan makuista kakkua. Reseptin löysin jostain tämmöisestä ohuesta(?) ilmaislehdestä, luultavasti yhteishyvä tai me-lehti. Pirkka-le...
-
0 0
Olen kirjoittamassa öljyistä ja mahdollisesti uppopaistamisesta. Jos tietää nippelitietoa tai yms. Jolloin voi mielellään kertoa.
-
0 0
Vaihdan Yöruokaa-blogin blogialustaa. Tällä hetkellä teema on työn alla, mutta voi antaa palautetta.
-
0 3
Hei! Haluaisin tehdä porkkanakakkua, mutta en saa käyttää tuorejuustoa (koska olen raskaana, ja lääkäri kielsi) niin muuta kuorrute vaihtoehtoja siihen päälle? Ehdotuksia otetaan vastaan.
-
0 3
Sima
Mie tein täältä kaivetulla ohjeella simaa ja ihmettelen nyt että miks mahtaa rusinat nousta pintaan jo parin päivän jälkeen? Mitä mie tein väärin ? :(
-
1 0
Hieman (tai aika paljon) asiaa vaniljasta! Vanilja tuntuu olevan yleistä. Vaniljaa löytyy jäätelöistä, syntymäpäiväkakuista, vanukkaista... tai niin luulimme. Totuus on, että vanilja on usein väärennetty. Näkemys tavallisesta makeista ja mitäänsanomattomasta mausta tulee pääosin vanilja-aromis...
-
0 16
Ajattelin huomenna tehdä vaniljauutetta, koska se on ollut aina tavoitteena. Tuli vaan mieleen kuinka paljon vodkan prosenteilla on vaikutusta?
-
0 2
Kostea ja stkeä suklaajälkiruoka
Söin ravintolassa timbaalin mallisen suklaajälkiruoan, joka oli nimeltään tuplasuklaakakku. Siinä oli jonkin verran jauhoa mukana, ei siis vanukas kyseessä. Haarukalla syödessä siitä ei lohjennut paloja, vaan timbalai venyi ja paukkui ja oli sitkeä. Maussa oli suklaamaista karvautta ja täyteläis...
-
0 5
miten saisi tehtyä itse makaronia tai fusillia?
Mulla on kyllä laadukas pastakone, jolla hoituu näppärästi lasagnelevyt, spagetit ja nauhapastat, mutta ilmeisesti mihinkään pastakoneeseen ei saa osaa, millä saisi tehtyä jonkunlaista "putkilopastaa" eli ihan kotoista makaronia tai vaikka fusillia. Kenwoodilla on joku kone (lihamylly?) johon...
-
1 4
Mistä saa pikkusipuleita, Pearl onions (pakasteena/tuoreena)
Terve mistä olette ostaneet pikkusipuleita pakasteena/tuoreena. Etikkaliemessä olevia hillosipuleita olen kyllä löytänyt - näitä en kuitenkaan kaipaa. Tukuissa on 3 kg pusseja myytävänä, mutta en tiedä myykö ne suoraan kuluttajille? Jos ei löydy niin pitää Burgundinpata tehdä sitten tavallises...
-
0 5
Lihamylly on tarpeellinen vekotin!!
sen huomasin kun oon nyt uudella hankinnalla tehnyt monta ihanaa kalamassaa sekä yhden jauhelihakokeilun.Ai että!! Mutta se pointti on että kun niitä on nyt 2..vahingossa. piiitkä tarina mutta nyt lähtis halvalla toinen pois tieltä tilaa viemästä. ketään kiinnostuneita? Lihamylly on o...
-
0 3
resepti ehdotuksua!
Moi, kaapeissa lymyää muutamia tuotteita ,joista en millään keksi mitään kokattavaa,laittakaa tänne reseptejä/ruokia ,joissa seuraavia aineksia voisi käyttää *Punaisia linssejä *valkoisia papuja tölkissä *Mustia kidney papuja Löytyy muitakin siis mutta noita tarvis päästä käyttämään!...
-
2 1
Ajattelin kirjoittaa sesonkisyömisestä (ja myös siirtyä samalla syömään sesongin mukaan). Onko jossain hyvää listaa milloin Suomessa olevat tuotteet ovat parhaimmillaan? Mansikat, uudet perunat, sienet yms. ajankohdat ovat tiedossa, mutta avokadot jne. ovat täysin hukassa.
-
2 3
Kun olen tutustunut perin pohjin leipien valmistamiseen, jolloin myös luonnollisesti ajattelin ainesosien laatua. Ja mikä olisi parempaa kuin itse jauhettu jauho. Esim. Espressopavut kannattaa jauhaa itse, koska se on halvempaa ja lopputulos on laadukkaampaa kuin valmiiksi jauhetta - miksei pätei...
-
0 3
Yrttejä kerrostalon ikkunalla
Oletteko kasvattaneet persiljaa, ruohosipulia, tilliä ym kerrostalon ikkunalla ruukussa? Onko se helppoa? Mitä välineitä tarvitsee? Pitääkö kasveja huoltaa = kastella, lannoittaa, leikata jne paljon tai vähän, kerran - kaksi kertaa viikossa? Kasvaako yrtit läpi vuoden, vai onko ne vai valoisa...
-
0 0
Ilmaista ruokaa
Kohta on taas se aika, että luonnosta alkaa saada monenlaisia raaka-aineita ja aivan ilmaiseksi. Miten paljon osaat hyödyntää villejä kasviksia?
-
1 6
tyhmä kysymys tai ei
Tuleeko laktoosittomasta maidosta myös laktoositon viili, kun sen tekee itse ??
-
0 1
TEXMEX
Kysymys käyttäjältä metsänvartija kaikille TEXMEX ruoka. Onko faktatietoa mitä pitää sisällään mm. tortillat, fajitat,wrapit,tacot,burritot ym. onko täytteet kylmiä, kuumia vai salaatteja, salsoja yms. On täällä kotikokeissakin joskus termit sekaisin... tälläistä tietoa löytyi netistä, mutt...
-
0 15
Mitä löydät jääkaapistasi?
Tartuin Iltasanomien artikkeliin [url=http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288548126623.html[/url]...Mitä löytyy jääkaapistasi...oikeasti :) Täällä kotikokkilaisilla on varmasti asiat paljon paremmin, kuin monissa perheissä...tuskin muuten olisi tällä foorumilla! Minäpä kirjaan oman jääkaa...
-
12 14
TEXMEX ruoka. Onko faktatietoa mitä pitää sisällään mm. tortillat, fajitat,wrapit,tacot,burritot ym. onko täytteet kylmiä, kuumia vai salaatteja, salsoja yms. On täällä kotikokeissakin joskus termit sekaisin... tälläistä tietoa löytyi netistä, mutta on mielestäni puutteellista, jos parempaa tiet...
-
0 13
Apuvälineet kokkauksessa
tässä kun alkaa tota ikää tulla :? niin oon huomannut tarvitsevani mm pullon korkkien ja säikykepurkkien avaukseen (jos ei händimän oo kotona) erilaisia kommervenkkejä. Veitsenterää kannen väliin tai muovilärpäkkeellä kiertäminen. Myös purkinavaajia on monen sorttisia jotka avustaa jos on vaikk...
-
0 9
Myydäänkö Bagesten-pizzakiveä jossain kaupassa (asustelen Turussa)? Itse olen käynyt kaikki suomalaiset nettikaupat läpi ja niistä on myyty loppuun. Yhden kauppaan tulee vasta ensikuussa lisää.
-
0 4
Ajattelin vain kysyä, että kuinka kauan kestää, että voisin laittaa reseptejä tänne? :)