Kysymykset
-
0 3
Hei helpatkaa
Elikkä asia olis niin että tarttis jotain erikoisetn hyvää saada aikaan ihan perus aineilla: Jauheliha, herkkusienet, pekoni...yms Ehdotelkaas jotain hyvää(tu) linkkiäkin saa käyttää(:D
-
0 2
Unikonsiemenet?
Mihin ovat hävinneet unikonsiemenet kauppojen maustehyllyiltä? Kuulin jonkin sortin huhua, että ne olisi kielletty? Ei kai nyt sentään? Kertokaapa jos jostain vielä saa?
-
0 5
Mitä kaikkea pannari/lettutaikinaan?
Mitä kaikkea olette käyttäneet pannari/lettutaikinassa normaaliainesten lisänä? Jääkaappiinhan jää esim. perunasosetta, vispipuuroa sun muuta. Ja minulla kaapissa pikapuuropusseja pino, kun jälkikasvu ei enää puurosta innostu.
-
0 0
Mitä täällä on tapahtunut? Toivottavasti tämä nyt miellyttää... FM
-
0 2
Sokerin korvaaminen esim Stevialla
Teen kakkua ja tahtoisin siitä sokerittoman.Meneekö yksyhteen jos käytän steviaa tai Colocrania.Vaahtoutuuko munat näiden "Sokereiden" kanssa?
-
0 1
Tekisin tyttäreni syntymäpäiville eka kertaa Runebergin tortut gluteenittomana, mutta uudehkosta reseptistä puuttuu raaka-aineista kananmunat ja määrä, olisiko ehkä kaksi sopiva määrä? (tekijänä ehkä "leppäkerttu")
-
1 5
sitruunapulla
Tämä on taas niinkuin muffins tehty korkeampi kuiteski meni meillä Kokkolassa nimeltä sitruunapulla jos siihen ois jollain resepti.
-
0 0
Noin kuukausi sitten luin erään "vuodatuksen" keskusteluissa, kuinka jotkut ovat niin aktiivisia tässä Kokkilogissa ja miten ihmeessä TÄMÄ voisi olla Kotikokin nykyisenä keskipisteenä? Ei kai tämä ole näin tarkoitettu? Kyseenalaistaminen, että Kokkilogin päivittäiskäyttäjät mahdollisesti tukahdut...
-
0 3
Ruokaa poropurkista?
Terve kaikille! Olen ihan uunituore käyttäjä. Tällainen itseoppinut kotikokki, joka tällä hetkelle huolehti kahden henkilön talouden ruuuanlaitosta. Meillä ei syödä makaronia (pastaa), perunaa eikä riisiä. Leipääkään ei ole ostoskassiin eksynyt. Sen sijaan syödään paljon kalaa, lihaa ja kasviksi...
-
0 6
Leivän leipominen
Olen innokas sämpylöiden tekijä ja haluaisin jotain vaihtelua.Olisiko kenelläkään hyviä leivän leipomis vinkkejä? Niin laiska olen,ettei mitään taikinajuuri juttuja :) vaikkapa vaan sämpylätaikinan muokkausta reikäleiväksi??
-
0 2
Lehtitaikinalevyistä..?
Hei, tulin pohtineeksi tälläistä asiaa, että voiko kaupasta ostettuja lehtitaikinalevyjä käyttää (vuokaan laitettavan) piiraan pohjana ja reunoissa? Vai täytyykö piiras tehdä "pasteija" tyylisesti? Haluaisin kokeilla tätä mutta pelkään, että piiras jää raa'aksi pohjasta.
-
0 7
Miksi minun lisäämä resepti ei näy kun sitä hakee hakusanalla? vaikka laitoin siihen että näkyy kaikille.
-
0 5
Onko ideoita miten käyttäisin puolet joulusta jääneestä savukalkkunafileestä?Olen syönyt leivän päällä ja ilman mutta vielä on jäljellä ja parasta ennen alkaa lähestyä! Ines
-
5 2
Mitä tänään syötäisiin?
-
0 4
Korvike tonnikalalle?
Onkos kellään hyviä ajatuksia tonnikalan korvaajaksi? Tykkään hirveästi sekä tonnikalan mausta sekä rakenteesta esim. pihvinä ja sushissa, mutta nykyäänhän sen syöminen alkaa olla hieman eettisesti epäilyttävää... valitettavasti. Onko mitään kalaa joka olisi edes hieman tonnikalan kaltaista mu...
-
1 2
Ainoa syötävä näistä on "Kaupunkilaismuunnos rosvopaistista"...
-
0 2
Paras kinkku pastaan?
Mitä/minkälaista kinkkua laitat pastan sekaan mieluiten? Mitä muuta laittaisit joukkoon?
-
0 1
Helppoja jälkiruokia?
-
0 1
Mikä lisäke sopii lohen kanssa??? Ollaan kaverien kanssa järjestämässä Neljän besun illallista. =)
-
2 21
Nuudeleista nopeaa ja syömäkelpoista ruokaa?
Pidän nuudeleista tavattomasti ja väsäilen toisinaan nuudelikeittoa (nuudeleita, tomaattia, aurajuustoa... muut ainekset vaihtelevat). Tiedän, että nuudeleista saa hyvää ruokaa vaikkapa pannulla paistamalla, mutta nyt ei ole kyse siitä. Itse kammoan nuudelien mukana tulevia maustepusseja (natriu...
-
1 1
Luin juttua uudesta Kotiliedestä suomalaisesta tryffelisienistä ja ajattelin, onko kellään kokemusta moisesta harvinaisuudesta? Samassa jutussa oli myös tryffelikoira, joka kanssa tuntui mahtavalle hommalle.
-
0 1
noniin teen possun leikettä mutta mitä alkuruokaa sen kanssa
-
16 2
Ankanrinnan sulatus
Mikä on paras tapa sulattaa ankanrinta ennen paistamista? Ja miten kauan se kestää? Entä kauanko sen pitää olla huoneenlämmössä ennen paistamista? (Rinta painaa 420g) Ostin ensimmäistä kertaa elämässäni pakastetun ankanrinnan ja paketissa ei ole minkäänlaista ohjetta sulatukseen.
-
5 8
Kauanko esim etikkapunajuuret säilyy jääkaapissa?
Mulla on vuosi sitten säilöttyjä etikkapunajuuria ja maustekurkkuakin näköjään jääkaapissa. Eikä mitää käsitystä, ovatko vielä ok. Linströmminpihviä suunnittelin tekeväni ens viikolla, voiskohan noita punajuuria käyttää esim siihen?
-
0 1
teen rapeita kananugetteja mutta en tiiä mitä teen perunasta sen kaveriks
-
2 3
Tänäpäivänä sähkö on premiumissaan joten kaikessa kannattaa säästää, lamput vaihdoin jo5-10wating LED lampuiksi, mutta muussakin asioissa koetan säästää mahdollisimman paljon. Kun valmistaa lihaa uunissa, niin käyttää jälkilämmön lämmittääkseen ruantähteitä lisäksi lihan lisäksi. Mutta nyt muuto...
-
2 2
Olisko kellään vinkkiä miten/mihin vois käyttää mysliä kuin normi myslinä.Meillä kun ei siitä pidetä ja olen niitä saanut? Ei viittis meneenkään heittää.
-
6 15
"On helppoa olla hyvä kokki" - Valion isku- ja mainoslause puistatuttaa ihan pahan kerran, kun luin suositeltuja reseptejä läpi... Miksi Suomessa lotrataan kermalla? Tekeekö kerma epäonnistuneesta ruoasta syötävän? Miksi sitä kitkerää Aura - juustoa pitää tunkea joka paikkaan? Miksi Koskenlask...
-
0 1
:-)
kertokaa, minulle jokin helppo ja makea resepti.:P Tekee kovasti mieli leipoa, mutta ei ole mitään leivottavaa. Kaikki vanhat koluttu niin monesti läpi(:P)
-
0 9
Apua! Mitä rypsiporsassuikaleista?
Minulla on reilu kilo Rypsiporsas lihasuikaleita mitä mä teen niistä??? Jos vaikka jotain kastiketta.....mutta miten?