Kysymykset
-
0 3
Olisko jollain jotai terveellisiä pääruoka ehdotuksia? Myös jotain hieman kesäistä, jossei aina tulisi käytyä hakemassa jostain tai syötyä pelkkää grilliruokaa...? :) Kiitos, jos vastailette.
-
0 1
miten tämä on niin hyvää?
-
0 0
hei, miten kirjotitte tänne omia reseptejänne :O ? voiko joku auttaaa ja kiitos etukäteeen :)
-
0 2
SIANSUOLTA.
-Osaako kukaan neuvoa mistä saisi Pirkanmaalta suolta makkaran valmistukseen?
-
0 9
Pastakone...hankinko vai en?!?!?!
Anteeksi jos aiheesta pastakone on jo tälläinen rämpsy kun yritin etsiä niin hakutoiminto ei suostunut toimimaan! Elikkäs olen harkinnut pastakoneen hankintaa. Onko se ihan pätevä laite vai keittiön turhake? ::o Minkä merkkinen olisi hinta/laatusuhteeltaan hyvä? Jos edullista ostaa ni...
-
1 6
Annoskoko taulukko
Joskus muutama vuosi sitten täällä oli annoskoko taulukko, mutta nyt en enää hakutoiminnolla sitä enää löytänyt. Onko kenelläkään linkkiä kunnon taulukkoon, josta kävisi ilmi ruuan ja juomien määrä/ esim. 10 henkilöä.
-
0 3
Perunainen piirakkapohja
Loytaako/tietaako joku ko ohjetta? Pitaisi olla oikealla perunoilla, ei hiutaleilla. Olen hakenut ainakin ½ tuntia ja nyt on maussi-sormet jo ihan jaassa...:(
-
0 7
Stevian käyttö
Saimme taas visaisen kysymyksen tänne Kotikokki-pääkallopaikalle, joten kysytäänpä taas jos jollain viisaammalla sattuisi olemaan asiasta jopa kokemusta! Kysymys kuuluu: "Ostin stevian taimen. Miten sitä käytetään esim juomana, ruuanlaittoon tai muuten?" Steviasta tai sen kasvattamisesta k...
-
0 1
Apua! Kalakeiton tekoon,kiitos!
Pitäisi valmistaa n.10l lohikeittoa, mutta ainemäärät ovat hakusessa. Kuinka paljon tarvitaan kalalientä, pottuja, sipulia,lohta ja kermaa? Onko 4dl/hlö oikea annoskoko vai enemmin? Riittääkö 10l 20henkilölle jne. Kiitos jo etukäteen kaikille, jotka vastaavat avunpyyntööni.
-
0 14
Maitojuttuja
Meillä tuli vahingossa ostettua hieman liikaa maitoa, kun emme ottaneet huomioon, että perheen maitovasikka, 17 v poika on koko viikon reissussa. Maidoissa päiväys tänään. Riisipuuro on jo tulossa ja pannari myös, mutta vielä pitäisi tuhota 4 litraa rasvatonta maitoa. Vehnäpullaa en nyt joutaisi...
-
0 3
Pientä purtavaa etsimässä
Hei. Olisi Sunnuntaina pidot joissa olisi tarkoitus tehdä pientä purtavaa. Olisiko teillä siis ehdotuksia mitä purtavaa voisi tehdä. Jos lisäisitte ehdotuksia ja ohjeita sivustolta se olisi mahtavaa. Kiitos! (Niitä pitäisi myös pystyä kuljettamaan helposti muovi astiassa jne!)
-
0 2
Karibianpata Rainbow (ohjeita)
Hei, olen tässä pari kertaa syönnyt Rainbow karibianpataa ja olen ihan kohtuu paljon tykännyt. Haluaisin nyt kuitenkin tehdä itse kyseistä ruokaa mutta mistään ei oikein löydy ohjeita ja pelkällä sisältöselosteella ei pitkälle päästä. Eli löytyisikö joltakulta ihan kunnon ohjeet tai osaisiko joku...
-
0 9
Rippijuhlat!
Meillä jo suunnitellaan elokuulle rippijuhlia pojjaalle! Pihalla ajattelin ne järjestää. Yhdet juhlat olen jo järjestänyt tyttärelleni eli vähän on kokemusta. Pitkämatkalaisiakin tulee eli ruokabileet. Mitä pitää ottaa huomioon sinun mielestä? Etsinnässä siis edullista ideointia ja katt...
-
0 7
Tryffeli-sieni
Tryffelit-ne ihanat parfyymiset sienet jota kaytetaan mausteeksi! No, ostin purkin netista, jossa tryffelit oli sailotty suolaveteen. Vesi oli havinnyt, valitin, ja maksuni palautettiin. Uteliaisuuttani kuitenkin avasin purkin ja kokeilin...taysi pettymys....tuoksuivatkin suunnilleen maltaille...
-
0 1
Äitienpäivä lähestyy! Mitä te tarjoatte omalle äidillenne? Täällä olisi neuvot tarpeen, menussa lukee vain appelsiinisorbetti, alku- ja pääruoka puuttuvat. Kiitos jos jaksatte neuvoa :)
-
0 7
miten tehdään...?
RAHKAA? en osaa :( siis vadelma mustikka. pitääkö vatkata?
-
0 0
test question?
-
0 6
Grillin putsaus
Ottaisin kiitollisena vastaan erilaisia niksejä miten (kaasu-)grillin saa pidettyä puhtaana. Grillissä on toisella puolen ritilä ja toisella puolella parila joka on puoliksi sileä taso ja puoliksi lovellinen taso. Tuo ritilän ja sileän tason saan kyllä puhtaaksi mutta nuo lovet tuottavat ongelmia...
-
0 0
test question
-
0 3
Ostin käytettynä leipäkoneen (panasonic) luonnollisesti ei ohjeita. Löytyisikö joltain ohje leivän tekoon.
-
0 6
Tuli nyt vähän ongelmia tämän sormisuolan kanssa...ihana savuinen maku, MUTTA käytetäänkö sitä määrältään saman verran kuin tavallista suolaa..Olen huono suolan käyttäjä.mutta tästä savun mausta tykkään..ruoka oli aika suolaista minun makuun, mutta en ole varma innostuinko liikaa......
-
0 0
ffsdsdfdfs
-
0 0
test
-
0 0
test
-
0 1
Ulkopaisti, apua...
Pakastimen pohjalla oli iso naudan luomu ulkopaisti. Maustoin, paistoin pinnan ja pistin uuniin. Nyt vasta huomasin että se olisi ollut pala, pata, ja suikaleruokiin. Meneeköhän toi pala nyt harakoille? Voisko sen pilkkoa kypsänä ja esim keitellä vielä...ei taida uunissa kovin mureaa tulla. Ideoi...
-
0 2
Eväät/huonot säilytys/lämmitys mahdollisuudet.
Hei. Eli tarvitsisin eväitä töihin, mutta ainut mahdollisuus viileässä säilittämiseen on kylmälaukku ja sekin hieman hankalaa, koska on tuota tavaraa jo muutenkin tarpeeksi mukana. Lämmitys mahdollisuuksia ruualle ei ole ollenkaan. Joten mitä evääksi töihin?
-
0 1
Mikä oli eilen Iltalehden sivuilla näkynyt kanaruoka?
Onko kenelläkään tallessa eilen Iltalehden sivuilla näkynyt kanaruoan ohje? Siinä oli muistaakseni kanan minuuttipihvejä, paprikasuikaleita ja punaista currytahnaa ja tabascoa ohjeessa. Luulin tallentaneeni sen mutta ei löytynytkään :(
-
0 9
Vähän myöhään tulee tämä utelu mutta olisiko jollain antaa vinkkiä hyvään ruokapaikkaan Jyväskylässä? Pöllöwaari on siis testattu ja hyväksi todettu mutta tällä kertaa jätämme sen väliin. Ketjuravintoloita välttelen, lisäksi olisi kiva jos viikolla ei tarvis tehdä pöytävarausta kun ei ole aikatau...
-
2 4
Voileipäkakun säilyvyys
Voileipäkakku(liha) tarjoillaan maanantaina, se haetaan multa joko sunnuntai-iltana tai maanantaiaamuna. Kuinka aikasin voin sen valmistaa/täyttää että säilyy syömiskelpoisena?
-
0 6
onko mitään hyvää ja helppoa mitä voisi leipoa ?(: