Kysymykset
-
0 2
onkohan tuo hakupalvelin alhaalla, kun yksinkertainen muffinssi halu ei tuota ollenkaan tuloksia? Siis kun tuli etusivulta reseptihakukenttään, niin ei tuntunut yhdistävän tietokantaan, nyt kun meni reseptikirjaan, sieltä hakuun.
-
0 3
Pullataikina ilman kananmunaa?
Muistelen lukeneeni hiljattain jostain lehdestä sellaisen pullataikinareseptin, johon ei tule ollenkaan kananmunaa, mutta siihen laitetaan maitorahkaa. Nyt en enää löydä tuota reseptiä mistään, ja aloinkin epäillä, että olenkohan nähnyt unta... Onko kukaan kuullut tuollaisesta kananmunattomasta ...
-
0 3
Miten täällä pystyy laittamaa oman reseptin :) olen uusi ja tahtoisin laittaa omani?
-
0 2
hei.haluaako joku kertoa minulle oikein paljon lakto-ovo vegetaristin ruokavalioon sopivia omia reseptejään ilman sieniä? :) tahtoo kokeilla uutta huomenna ja oma pää kumisee tyhjyyttä.aattelin pastaa ja....jotain :D olis vuohenjuustoa kaapissa.mitä sais aikaan? :)
-
1 4
Olenko tosiaan ainoa, joka on laittanut Sheikinpadan ohjeen tänne? o.O
-
1 1
Onko liikaa äyriäisiä jos tarjoan samalla aterialla oman reseptini simpukkakeiton alkuruoaksi ja pil pil-maustetut kokonaisena paistetut isot katkaravut? Ravut syödään sormin mutta jos laitan perus vihersalaatin tarjolle saattaisi keventää. Lisäksi patonkia ja valkosipulilevitettä ja erilaisia di...
-
0 7
Booliohje hakusessa!!!
Tarvis lauantaiksi tehdä boolia....on tuparit. Auttakaas hiukan naista mäessä ja laittakaas teidän suosikki booliohje tänne..kun ei itsellä oo mitään hajua boolinteosta :D
-
0 2
Ruokaa okrasta; mikä meni pieleen?
Hei kaikki, Olen uusi keskustelija täällä, joskin olen jo vuosia harrastanut kokkausta, lähinnä kasvis-ja kalaruokia. Tänään yritin ensimmäistä kertaa elämässäni laittaa okraa, mutta huomioni kiinnittyi jo ko. vihanneksia pestessäni ja niitä paloitellessani tiettyyn "limaisuuteen". Arvelin täm...
-
0 14
NOPEITA JA HELPPOJA KALA RUOKIA KAIVATAAN.
Pakastin on tyhjä syksyllä pyydetyistä kaloista.Tänne maalle muutettuamme ei näin talvella ole aikaa paljon paneutua ruuan laittoon.On lämmitystä ja lumitöitä sun muuta.Vaan kalaa alkaa tekeen mieli. Pilkillä ei tule mitään. -Täältä kaupan antimet rajoittuu kirjoloheen ja pakaste silakkaan. -Ma...
-
0 7
vierasvaraa pakastimeen?
Heips! Uusi kotikokki kyselee; onko kokemuksia siitä, millaiset vierasvarat "säilyy" parhaiten pakasteessa ja säilyttävät esimerkiksi muotonsa sulatettaessa? suolaiset sämpylän tapaiset tarjottavat? entäs miten esimerkiksi jotkin makeat muffinssit? Minulla ei ole kuin tuo jääkaapissa oleva...
-
0 4
koti kokille vinkkejä? :)
löytyiskö vinkkejä edulliseen,hyvään koti ruokaan? mielummin ruokaan mikä kestäis pari päivää..
-
0 2
Kokoustarjoilu
Löytyykö vinkkejä työpaikan kokoustarjoiluun 20 hengelle. Palaveri on iltapäivällä ja kesto parituntia. Mukana muutama keliakikko, laktoositon ja diabeetikko. Monia erilaisia ei viittis rakentaa.
-
0 18
Kotikokkauksen tuntihinta?
Kyselisin teiltä apua miten hinnoitella itsensä. Monta kertaa tehnyt tutuille erilaisia ruokia, juhlaan ja arkeen. Ongelmana on perisuomalaiseen tapaan ettei osaa hinnoitella itseään! Rahaa olen pyytänyt raaka-aineista mitä ostanut, sitten esim mausteista, jauhoista jne joita käyttänyt omista kaa...
-
0 4
moi! mä tulin ihan vasta tälle sivustolle ja ku mä yritin tehdä uuden reseptin nii se sano että tunnustasi ei ole vielä tarkistettu. Nii kuin kauan siinä menee että se tarkistetaan?
-
0 1
Maidoton+gluteeniton leivonnainen? Linkkejä kaivataan:)
Mielellään resepti, joka olisi ns. idioottivarma... Tulee synttärivieraalle
-
0 0
Hyvää Uutta Vuotta!
Ja terkkuja Lapista:)
-
1 21
Mitä "hankalalle" vieraalle ruoaksi?
Tulossa on siis viikonloppuna vierailulle pariskunta joista rouvalle on todella, todella hankala miettiä ruokaa...Ei arvosta ollenkaan ruokaa, käsittääkseni on vielä suht nirsokin. Mausteinen ruoka kyllä käy. Tahtoisin tehdä sellaisen ruoan josta rouvakin edes jollain tasolla tykkäisi, lisäksi sa...
-
0 20
Miten onnistuu paras munakas?
Laitatko pannun ensin oikein kuumaksi ja laitat muna-nesteseoksen siihen, taytat munakkaan ja annat hyytya itsekseen, vai miten teette munakkaan?
-
0 0
Apua ja nakkikastike!!!
Mitä olette mieltä siitä jos tekis nakkikastikkeen, niin että ruskistaisi sipulit ja nakit pannulla ja kun kaapissa on lojumassa valmis ruskeakastikepusseja, niin tekisi niistä nakkikastikkeen???
-
0 8
Ruotsinlaivan suklaamousse
Moi kaikille! Onko kenelläkään mitään käsitystä miten tekevät Ruotsinlaivalla sen suklaamoussen tai suklaavaahdon? Itse kun tekee vaikka perus taloussuklaa, keltuainen, vispikerma -reseptillä, on se kaukana kuohkeasta vaahdosta. Tai sitten sama juttu rahkoissa, jossa valiolla olevat herkku rah...
-
0 7
Ei onnistu torttutaikina
Hyvät kannssa ihmiset auttakaa minua, kun olen yrittänyt kahdella eri reseptillä tehdä rahkatorttutaikinaa ja en saa onnistumaan. Tähän asti olen aina ostanut valmiit taikinat, mutta nyt eläkkeellä ollessa kun on aikaa niin halusin tehdä itse. Olen kyllä aika poropeukalo. Miltä taikinan tulee n...
-
2 5
Riisipuuro yöksi uuniin
Eli miten riisipuuro valmistetaan uunissa yön yli hauduttamalla? Mikä lämpötila uuniin? Vai sammutetaanko uuni alkulämmön jälkeen kokonaan? Lähinnä epäilyttää se, että jos uunin sammuttaa ja jättää puuron uuniin muhimaan, maitoa sisältävä tuote on aamulla jo pilalla.
-
1 34
Paras peruna imellettyyn looraan?
Mistä perunalajikkeista teet imelletyn perunalaatikon? Onko kukaan käyttänyt siikliä- ja jos on niin toimiiko se paremmin kuin jokin jauhoinen lajike?
-
0 2
Sitruunakiisseli
Kuinka valmistaa sitruunamehusta maukas, voimakkaan sitruunanmakuinen ja keltainen kiisseli? Olisiko kenelläkään ohjetta, jossa ei olisi kananmunia?
-
0 6
Vaaleat piparit
Olisikaan kenelläkään hyviä vaaleiden pipareiden ohjeita? Olen kokeillut useampaa reseptiä, mutta sitä oikeaa ohjetta ei ole vielä löytynyt.
-
0 23
Lasten ruoka 6kk-3v.
Kun nyt puhutaan niin paljon "karppauksesta" ja kasvisruokavalioista sun muista kummallisuuksista, niin en usko, että ne soveltuvat lapsen ruokavalioon. Kaipaisinkin keskustelua ja vinkkejä lapsen hyvään ruokaan. Saan hoitooni 9kk. ikäisen lapsenlapseni viikoksi, enkä haluaisi syöttää hänelle n...
-
2 1
Kaunis KIITOS kaikille..jotka ottivat osaa mun pähkäilyyn kodinkoneista.. Nyt koneet tilattu..ja toivon että valitsin oikein..etten joudu katumaan ainakaan kuuteen vuoteen (aion asua tuossa n.20v.) Nyt innolla touhuamaan maaleja ja tapetteja..Kun sain tärkeimmän pois mielestä... KIITOS KAIKILLE.....
-
0 15
Auttakaa kokkikaverit..!!!!!!!!!!!!!! Olen remppaamassa uutta keittiötäni ja kodinkoneet nyt hakusessa. Tarjouksia kalastelin, mutta kaikki kehuuvat vain myymiään merkkejä. Tällä viikolla pitäisi päättää valitsenko merkeistä; Bosch, Gram, Aeg, Whirlpool, Electrolux, vai Rosenlew ??! ..ja hintahaa...
-
0 2
Ehdottakaa mitä voisin leipoa tänään kaverini kanssa. En nimittäin keksi mitään!! Help! ;)
-
2 2
Hei olisiko myynnissä kunnon paistokintaita lyhyt ja pitkävartinen ammattilais laatua 0400354524