Kysymykset
-
0 0
Kunnon Uunikinnas
Hei nyt olisi tarjolla uunikintaita lyhyt ja pitkävartinen (valmistanut näitä kotimaan leipomoille) lämmönkesto 350-400 c nahkakämmenellä ja toplinki alla ei pala tiedustele lisää ;) anssi.salo@netikka.fi
-
0 12
leipätiinu
Harmaata marraskuunpäivää itse kullekin, Olen innostunut keipomaan ruisleipää juuresta, ja nyt saisin tiinun joka on viime vuotensa viettänyt navatan ylisillä. Kun tiinu ei osaa kertoa miten sitä on kohdeltu taikka onko esim. hiiret ym. tarpeitaan tehneet, ni miten neuvotte sitä käsittelemään ...
-
2 9
Miten voisin tehdä mustia koristeita täytekakkuun? Vähän niin kuin suklaakoristeet, mutta mustana. Ensin ajattelin, että jokin lakritsakastike voisi olla hyvä, mutta mun piirustustaidot vapaalla kädella on nolla. Tarvis olla siis sellainen, jonka voi tehdä leivinpaperille ja siirtää siitä kakun p...
-
0 3
Vegegel - käyttökokemuksia?
Onkos kukaan jo ehtinyt testaamaan Dr. Oetkerin Vegegel - liivatteen korviketta? Kerro miten toimi ja mitä huomasit! Ohjeessa sanotaan että pussin sisältö pitäisi sekoittaa 1dl kylmää vettä ja sitten se neste kiehauttaa. Mietin vaan että voikohan tuo neste olla muuta kuin vettä ja voisikohan d...
-
0 20
Hyvä etanapannu?
Saatoin kysyä tästä joskus aikoja sitten, mutta en ainakaan enää löydä kysymystäni, joten siispä varmuuden vuoksi uudestaan :) Viime päivinä on taas ollut mielessä, että pitäisi kokeilla ja tehdä etanoita kotona. Tähän liittyen osaako ketään suositella hyviä etanapannuja (vai onko niissä oikea...
-
1 29
SE paras Hernekeitto?
Miten teillä tehdään se paras Hernerokka? Luita,jauhelihaa,possua vai mitä pistätte soppaanne? Kiinnostaa sikäli että minusta nyt on paras aika tehdä syksyisiä ja maittavia keittoa tähän kaamokseen ja viimaan :) ja oisi kiva saada uusia vinkkejä tähän rakastettuun perinneruokaamme...
-
1 6
Joululaatikoiden pakastaminen?
Hei! Haluaisin tehdä porkkana-,lanttu-, ja maksalaatikon etukäteen pakkaseen. Mutta minua askarruttaa kannattaako tehdä raaka vai kypsäpakasteena, kummassa maut säilyvät paremmin ja mitä pitää huomioida näitä tehdessä? Kiitos etukäteen jos joku voi neuvoa tyttöä hädässä, mukavaa joulun odotusta=)...
-
0 17
Mihin on kadonnut kaikki hyvät palat? Olisin mieluusti kokeillut tehdä herkkuja, kuten härän häntä soppaa ja Luuydintä valkosipulivoikastikkeella, mutta kun ei satu löytymään kaupasta ees tilaamalla. Mihin ihmeeseen on nämä eksoottiset herkut oikein kadonneet, joita takuulla jokaisesta teurastuks...
-
0 2
AUTTAKAA! :D Mun pitää joka keskiviikoksi leipoa joku helppo leivonnainen 8-12 vuotiaiden tyttöjen kanssa kokkikerhossa. Olisiko teillä jotain leivonta-ehdotuksia, helppoa ja nopeaa sekä mieluiten makeaa. Aikaa on 1½ tuntia. On tullut huomattua et se on yllättävän vähän aikaa 10 pienen tytön kans...
-
0 3
Mitähän sitä tekis halloweenin kunniaksi viikonloppuna? Pääruuan lisäksi tarvitsisi jälkkäriä keksiä :)
-
0 14
Ruskea Kastike -rasvasuurustus
Kävin kurkkaamassa äskettäin kommentoitua Pålan reseptiä nakkikastike. Siis perussoosia, ohje oli täysin normaali ja hyvin selkeä mulle. Mutta...sitten siellä oli todella moni kommentoinut että miten tuo jauhojen ruskistus tapahtuu ja miten niin ettei jauhot paakkuunnu. Neuvojia oli kommentoinnei...
-
0 5
Apuja simpukoiden ja katkarapujen valmistukseen?
Nyt on niin pakonomainen tarve saada tehtyä jotain merenelävistä, säilötyistä, pakastetuista tai tuoreista. Ja vähä helppiä tarvitsisin, koska itselläni ei niin hirveästi ole kokemusta moisista meren antimista :) ja olisi mahtavaa jos saisin jotain hyviä reseptejä kokeiltavaksi!
-
0 17
MItä tarjota isälle 13.11
Millä minun kannattaisi yllättää isä 13 päivä marraskuuta? Olen aatellut jotain eikoiskahvia, mutta kun olen ala ikäinen en voi lähteä viina kauppaan ostamaan kahvi tarpeita. Ja sitten olen ajatellut porkkana piirakkaa, mutta onko liian tavallinen? Mitä minä voin oikeen tarjota, onko teillä mit...
-
0 6
Kasslerpaistipala ja kokkaustaidoton opiskelija!
Jääkaapissa siis kaksi puolenkilon palaa maustettua kasslerpaistipalaa.. Auttakaa osaamatonta! Tarkoituksena siis on että tekisin toisesta paistipalasta jotakin, mutta mitä ja miten? Kokemusta ei ole joten jos jollakin olisi joku tosi helppo ohje tähän hätään opiskelijalle niin kiitän ja niia...
-
0 4
Nyt tarvittaisi pikaisesti ehdotuksia saksalaistyyppiseen synttarikakkuun! Tein pari vuotta sitten saman pariskunnan miehelle Schwarzwald-kakun ja vastaanotto oli myrskyisan onnistunut. Nyt pitaisi keksia jotain rouvalle! Kakku syodaan ravintolassa ja meita synttarin viettajia on 10. Synttarit...
-
2 27
En ymmärrä miten ruokakori voi Suomessa olla mukamas niin vähän kalliimpi kuin EU:ssa keskimäärin tutkimusten mukaan. Vertailu saksalaiseen ruokakauppaan avaa silmiä.
-
0 2
Keitto kuivatuista mustikoista
Tekisin mielelläni mustikkakeittoa kesällä keräämistäni ja kuivaamistani mustikoista mutta olen epävarma suhteista ja keittoajasta. Olisiko kellään parempaa tietoa? Superruokaa Espanjaan! Inez
-
0 3
Pyöreä kesäkurpitsa!
Onpas naseva otsikko. MUTTA! Osaako joku kertoa kuinka kyseinen kurpitsa kannattaisi valmistaa? Voinko käyttää kuten "tavallista" kesäkurpitsaa vaikka se onkin paljon kovemman tuntuista, vai vaatiiko pidemmän kypsennysajan? Onko jotain muuta mitä kannattaisi tietää? Haaveilin tekeväni kesäkurp...
-
0 2
Maitovanukkaan ohje?
Hei! Tiedättekö mitään hyvää maitovanukkaan ohjetta? Samanlaista mitä kouluissa oli aikoinaan, todella kiinteää, vanilijaista. Olen jo pitkään etsinyt ohjetta mutta en ole löytänyt sopivaa. Osaako kukaan neuvoa/tietääkö kukaan tälläistä reseptiä? Olisi hyvä jos vanukkaassa käytetä liivatet...
-
0 5
Paprikan lehdistä?
Paprikan lehdistä? Voiko paprikan lehtiä syödä? "Vähän" hätäinen kun olen ja ajttelin oikasta taas, nii iin en jaksanu lukea kaikkia googletuksen tuotoksia :(
-
1 1
Hirssipuurosta
Nyt olisi kysymys hirssipuuron keittämiseen liittyen. Eli, pitääkö hirssihiutaleet huuhdella ennen puuron keittämistä, kuten hirssiryynit? Kiitos vastauksista.
-
0 12
Mistä naanleipää?
Tein tänään intialaista masalakanaa ja laitoin reseptin jakoon myös tänne. Siitäpä tulikin mieleeni kysyä että mistä saisi naanleipää ostettua vai pitäisikö sitä kenties itse tehdä?
-
0 13
Kertokaa äidit, mitä"outouksia" raskaana söit?
En ole raskaana, enkä edes äiti, mutta hyvä kokki minusta täytyisi jokupäivä tulla :) Nyt opintoihini liittyen teen myös tässä sivussa pientä projektia, johon liittyy raskausaika ja ne omituiset mielihalut ruoan suhteen :) Eli mikäli sinä raskausaikana söit ja himoitsit jotain omituisuuksia, kerr...
-
0 12
Sämpylät ja leivät
Mulla on ollut tapana sämpylöitä ja leipiä leipoessa heittää vaikka piirakkavuokaan vettä uuniin paiston aikana ja aloin tuossa miettimään miksi niin teen? Muistelisin että jossain sanottiin siitä muodostuvan höyryn nostattavan sämpylöitä paremmin mutta pitääkö tää paikkaansa vai ihan turhaanko s...
-
0 2
Miksi juoman nimi on tuo? Miten se vie kommunismiin? Olen aivan äimänkäkenä täsät reseptistä, haluan vastauksia!!!
-
0 3
Yrtit talteen mutta miten?
Nyt alkaa olemaan viimeisiä hetkiä että saa vielä tuoreita yrttejä ja olenkin pohtinut että mitkä kaikki yrtit kestävät pakastusta? Persilja, tilli ja korianteri kestävät omien kokemusten mukaan, ruohosipuli tottakai. Entäs basilika, timjami, minttu ja sitruunamelissa? Vai pitääkö mun sitten kuiv...
-
0 0
kuva kopioitu?
-
9 7
Hmmm... En tiedä, mitä mieltä muut Kotikokkilaiset ovat, mutta minä en oikein pidä tästä uudesta lookista, kun joutuu sivua scrollaamaan pitkään, että pääsee käsiksi resepteihin. Mielestäni olisi parempi, jos loki-osuus olisi sivun lopussa, tai että sen voisi omalta näytöltä piilottaa. Tämähän on...
-
0 6
Löytyykö munatonta pinaattilettuohjetta?
Tarttisin nimittäin... :S
-
1 1
Mua kiinnostais tehdä puolukanlehdistä, ja miksei muistakin lehdistä, teetä. Hieman asiaan vasta perehtyneenä kaipaisin vinkkejä asiaan! Onko fermentointi (hiostaminen) pakollista, vai riittääkö kuivaus? Vinkkejä otetaan ilolla vastaan!