Kysymykset
-
1 5
Sienikeitto?
tilailen työkseni pitopalveluilta metsäsienikeittoa alkupalaksi asiakkaiden toiveesta. Jatkuvasti törmään siihen että ei tahdota / osata tehdä muka sienikeittoa ilman kermaa tai maitotuotetta. Suorastaan kieltäydytään kunniasta!:S Mikähän siinä mahtaa olla sitten ? ei minusta sitä kermaa tarvitse...
-
0 7
Tietäiskös joku mihin voisi käyttää sellaista kun PASSIONFRUITVINAIGRETTE...ilmeisesti passionhedelmäviinietikkaa. Sain pullollisen tuollaista herkkukorin mukana ja mulla ei ole aavistustakaan mihin tuota voisi käyttää! Joten vinkkejä käyttöön kaipailisin!
-
0 16
Tahtoo Kuivurin!
monta vuotta olen kuolannut kuivureita. Nyt tahtoo oman. Vinkkejä mikä on paras? mitään sikahienonkallista en etsi.Ihan peruskuivuria. Tietenkin saa tarjota käytettyäkin jos se makaa kaapin pohjalla.Ostan pois!:-)
-
0 7
Suolapahkinat leivonnassa?
Tuli ostettua iso satsi suolattuja maapahkinoita Satay kastiketta varten, kun olivat halvempia isossa pussissa :) Alkoi kiinnostamaan, voisko niita kayttaa leivonnassa, vahan niinkuin suola-makea idealla, esim ripottelisi jonkun makean kakun paalle muruseokseksi tai jotain? Onkohan joku kok...
-
0 8
Mitä syötte syksyllä?
Mitä syötte syksyllä?
-
2 10
Haluan tehdä kaalilaatikkoa, joten olisin todella kiitollinen jos voisitte kertoa minulle yksinkertaisen, maukkaan ja helpon Kaalilaatikon reseptin!!!! Kiitos jo etukäteen!! :) Tv. SazaMaa
-
0 2
Koristekurpitsan kukka
Hei, tietääkö joku soveltuuko koristekurpitsan kukka firteerattavaksi samalla tavalla kun kesäkurpitsan kukat? Aikalailla samannäköisiä ovat.
-
0 9
Onko kenelläkään tietoa mistä päin Suomea saisi ostettua Gordon Ramsayn keittosarjan? Olen etsinyt joka paikasta, mutta en ole vielä löytänyt.
-
0 5
Ollaan mietitty tuota Crock Potin hankintaa mutta hirvittävän kallis hinta vain arveluttaa. Tuli vain mieleen että onko täällä kellään tuosta kokemuksia että kannattaako sen hankinta vai ei? Onko vaikea käyttää? Ainakin Riitta-Mummolla on jokunen resepti kyseisellä laitteella tehtyä ruokaa. Mutta...
-
0 3
Kuinka saada naudanpalapaistipaloista ja naudanlihasuikaleista ei-sitkaita ja hyviä purra ja niellä? Paistamme yleensä sen pannulla. Mikä on tämän salaisuus? Lihasnesteet toki paistaessa purkautuvat pannulle, mutta... Mitä neuvoja ja niksejä antaisitte onnistuneeseen naudanlihan kypsentämiseen? M...
-
0 8
Osaako joku sanoa miten saa mokkulasta lataus,-ja siirtonopeutta aseteltua nollista ylöspäin? En ole ainakaan viikkoon saanut tänne kuvia ladattua, kaikki muut asiat kyllä toimivat ja onnistuvat netissä mutta jos kuvaa koitan ladata se kestää 10 min ja sitten heittää mut ulos...Juuri tänään koiti...
-
0 27
Säilönnästä!
Näin sadonkorjuuaikana tulee varmaan yhdelle jos toisellekin hinku säilöä kesän ja syksyn maut talteen. Tahtoisinkin tietää mitä muita keinoja käytätte pakastamisen ja mehunteon lisäksi? Mitä käytätte hilloihinne? Varsinkin: käyttääkö joku säilöntäaineita (atamon etc.)? Millaisia kokemuksia teill...
-
0 2
Muikkujen friteeraus
ajattelin kokeilla itse muikkujen friteerausta, mutta kaikissa ohjeissa lukee "pieniä muikkuja". Onkohan max. 12 cm (suusta pyrstön päähän mitattuna) jo liian iso ?
-
0 19
Rommit
Mies tykkaa tummasta Jamaican rommista, kuvassa oikealla, mutta jostain kumman syysta yksi ystava ostaa usein tata vaaleaa Spiced Goldia, kuvassa vasemmalla, hanelle lahjaksi. Nyt niita on jo kaksi pullollista, eika se leipomuksissakaan nayta antavan yhta hyvaa makua kuin tumma. Siis olisiko...
-
0 14
syksy
kesä lähenee loppuja mitä aiotte tehdä syksyllä? minä ainaskin aion syödä marjoja
-
0 8
Tunnistatko tämän kasvin?
Saatiin liettuasta tuliaisina siemeniä ja tuli yksi pussi jossa kuva kuin epämuodostunut kesäkurpitsa! Sen verran sain googletettua että jonkin sortin kurkku-kasveihin kuuluu eli luultavasti jokin kurpitsa... Nyt siis toivonkin teiltä apua, pussissa oli liettuaa, viroa yms jotka eivät kuulu mun o...
-
0 32
Pitsan vääntäminen, juusto alle vai päälle?
Kumpi se nyt virallisesti on ainoa oikea tapa, tuleeko se juusto(raaste) täytteiden päälle vai alle?
-
0 6
Moussekakku
Etsiskelin hieman moussekakkujen reseptejä. Tämän tyylisiä http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/26836/Mansikkamoussekakku/ http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/5702/Mustaherukka-suklaamoussekakku/ Joku voisi kertoa, olenko ihan pimahtanut jos otan vastaan sellaisen homman kuin kuuden ...
-
0 6
Vihannessakset
Saako Suomesta ostettua sellaisia saksia , kun käytetään vaikkapa Saksassa. Terät ovat lomittain ja niitä on kai viisi, kuusi rinnakkain. En ole mistään löytänyt vai etsinkö vääristä paikoista? Hyvät vaikka purjon silppuamiseen ja hyvin moneen muuhun?
-
0 4
Pullaa vai purkkaa ;))
Mitä ihmettä tein väärin, kun pullataikinasta tuli kuin purukumia ? Jauhojakaan en ehtinyt laittaa sitä määrää mitä normaalisti ja taikina muuttui sellaiseksi ihmeelliseksi "junttataikinaksi". Nouseekin todella laiskasti tuolla kulhossa. Ajattelin kierrepullia tehdä, mutta meneeköhän tuossa aikaa...
-
0 6
Makkaroista muuten,..
oletteko maistaneet karitsanmakkaraa, entäpä karhumakkaraa??Tai sitten savuhovin raivoa ja tiukkaa??
-
2 5
Pikkuleipien pakastaminen
Olisko kenelläkään kokemusta, kuinka Herrasväen pikkuleivät tai muut vastaavanlaiset täytetyt pikkuleivät kestävät pakastuksen? Sekä gluutenittomana että normiversiona?
-
0 6
Jotain mukavaa ohjetta kaipaa hän..
Antakaas mulle vinkki. Huomenna töissä on koulutuspäivä, eli ei ole lapsia (josta minä hyödyn vähiten, kun pitää evästää henkilökunta ja kouluttajat). Mutta suunnitelmissa on siis aamupala, lounaaksi salaatteja ja patonkia, sekä kahville raparperista jotain... Ajattelin piirakkaa, joka olis...
-
0 1
Kenelläkään tietoa donitsipelleistä?
Oliskos kenelläkään tietoa että mistä vois donitsipellin hankkia, netistä tai "peruskaupasta". Itsekin koittanut ettiä, mutta ei tunnu löytyvän... Kiitos jo etukäteen vinkeistä! (:P)
-
0 14
Raparperista ihana juhla/janojuoma
Nyt on raparperin paras aika ja sitä on saatavilla koko Suomessa. Tee itselle janojuomaksi tai juhliin juhlajuomaksi. Korvaa kalliit juomat menen tullen maussa ja hinnassa. Perusohje: 3 l raparperia 2 l vettä 2 sitruunaa (kuori ja hedelmäliha) pala inkivääriä 1 kanelitanko 5-6dl tummaa so...
-
5 17
Rippijuhlat tulossa
Tyttärellä rippijuhlat 19.6. ja vieraita odotettavissa noin 30. Lämmintä ruokaa en näissä pippaloissa aio tarjota, mutta jotain suolaista ja täyttävää pitäisi keksiä. Otan mielelläni vastaan ehdotuksia yksinkertaisista ja mutkattomista suolaisista herkuista :D
-
0 19
Nokkosista
Innostuin tossa vähän aikaa sitte nokkosista. Luin niiden kaikista terveysvaikutuksista yms... (toivottavasti ei ole täysin huuhaata) En vaan mistään oo löytäny hyviä ohjeita missä nokkosta voi käyttää. Nokkosteetä oon keitellyt Jos jollakin on hyviä ohjeita johon tuota polttiaista voipi käyttää...
-
0 7
Kylmät marinoidut kasvikset?
Söin kylmästä seisovasta pöydästä herkullisia marinoituja kasviksia. Niissä oli ainakin parsakaalin nuppuja, porkkanaa, kesäkurpitsaa ja punasipulia. Mietin, kypsennetäänkö tällaiset kasvikset aina ensin höyryssä? Mikä olisi hyvä ohje, etteivät kasvikset mene liian veteliksi vaan pysyvät napakoin...
-
0 0
Haku Meiran Maustetiimiin auki; aikaa hakea tämän viikon loppuun!
Meira ja Kotikokki hakevat Kotikokkeja maustetiimiin. Tiimiin valitut kotikokkilaiset saavat kotiinsa paketin Meiran maustetuotteita. Tehtävänä on tällä kertaa kokeilla hyviä tuotteita sekä kertoa tämän pohjalta kokemuksia ja vinkkejä ko. mausteiden käyttöön muille tiimiläisille. Hakea voi 22...
-
1 7
Kuivatut suppilovahverot
Kertokaahan, miten ja mihin voisin käyttää kuivattuja suppilovahveroita.