Kysymykset
-
2 29
Munkinpaistorasva?
Millä pitää paistaa? Ennenvanhaan kookosrasvalla, mutta käytättekö sitä vieläkin? Minä en tykkää rypsiöljyn mausta, oliivi ei sovi munkkeihin... mikä rasva kestää kuumennuksen?
-
0 2
APUA KIISSELIN TEKOON!!
Paljonko Maizenaa pitää laittaa n.7l kiisseliin dl:ssa??? Auttakaa minua!!! Tarvitsen nyt kipeästi ja nopeasti apua!! Ja kannattaako pakaste mustikat laittaa jo heti veteen alkuvaiheessa??
-
0 5
Pakkasen tyhjennys keväällä?
B)- apua. mä olen muuttanut joulukuussa ja ..todellakin on "muka" pakastin raakattu ja kaikki vaan on sitten tarpeeseen jätetty ja mukaan otettu..ok! fain (:D mutmut? ne omenasoseet hei.Miten ne ei vaan vähene? Nyt sitten meikäläiselle apuja omenasoseiden pakastetuhoamiseen pliis? Vai paanko...
-
0 0
Lampaanlihan kuivaaminen, onnistuuko miten?
Saimme kysymyksen, tällä kertaa liittyen lampaan lihan kuivaamiseen. Löytyykö Kotikokki-joukosta lampaanlihan taitajia? Itse kysymys kuuluu seuraavasti eli kysymys kuivauksen mausta ja varmaan myös hyvistä vinkeistä: "sain pari lampaan ruhoa ja ajattelin kuivata osan lihoista. Olisikohan kell...
-
0 0
pehmistä????
Onko kukaan koskaan kokeillut miten onnistuu jäätelökoneessa pehmiksen teko???? Toisinaan näkee kaupassa sitä pehmistököttiä ja rupesin miettimään onnistuisikohan se jäätelökoneessa???? jos joku on kokeillut kerrotko muillekkin miten kävi... 8-)
-
0 12
Täytekakun viipalointi
Mikä on sun vinkki, miten saat täytekakun viipaloinnin onnistumaan tasaisesti? Meikäläisellä tahtoo tulla vinot kerrokset milloin sinne tai tänne. t. Piri
-
0 14
pizzakivi
Onko kenelläkään pizzakiveä? Olen ajatellut ostaa sellaisen. Onko siitä hyötyä pizzan tai leipien paistossa? Kuningaskuluttajassa oli kerran tehty testi niistä ja paras oli ollut joku tanskalais-valmisteinen. Jos jollakin on pizzakivi, niin minkä merkkinen?
-
2 1
Ankan munat?
Eli mitä tekisitte ankanmunista? Onko mitään kummempaa eroa jos kananmuniin vertaa, maistuuko erilaiselle tai käyttäytyykö jotenkin muuten eri lailla? Mitä kannattaa kokeilla, mikä ei onnistu? Isäntä siis palasi harrastuksestaan mukanaan kennollinen ankanmunia, kun harrastuskaverilla on ankkala ...
-
0 4
Turska?
Jäi tähteeksi runsaasti uunissa tehtyä turskaa.... Mitähän ihmettä siitä tekisi tänään? itellä ei leikkaa, joten helppiä taas jos sais ? :-)
-
13 30
Korppujauhon korvaaminen
Kävi sen verran hassusti, että kodin korppujauhot ovat nähtävästi päässeet loppumaan. Aivopähkinänä kysymys siitä, millä lähtisitte korvamaan korppujauhoja? esim joku sipulikeitto ei taida ajaa samaa asiaa... Nimimerkillä sovelluskyvytön
-
1 11
gnoggi
taas tässä reseptiä kaipailisin.. tekisin tytöille gnoggeja vai miten ne kirjotetaan... ihastuivat kanarialla niihin, yritin googlatakkin vaan en löytänyt..
-
0 59
HK Sininen makkaratiimi
Heips! Kotikokissa on paraikaa haku käynnissä HK Sinisen makkaratiimiin. Tuttuun tapaan tiimiin haetaan innokkaita kotikokeja, jotka saavat kotiinsa tuotepaketin, josta tehtävänä on kokkailla jotain hauskaa ja miksei vaikka yllättävääkin muiden kotikokkien iloksi! Jatkoimme hakuaikaa hieman...
-
3 8
Saagon siemenet?
Onko kukaan törmännyt tälläisiin jänniin vihreisiin siemeniin? Yritettiin koulussa selvittää että mitä nämä ovat ja miten niitä valmistetaan. Tässä on kuva siemenistä. http://www.namseng.com/item_images/Small%20Green%20Sago%20Seeds-b.jpg
-
0 2
omenainen uni
Nyt etsin ohjetta ja nimeä, telsussa paljon näytettyä omppu paistosta, missä puolikkaat omput ensin paistetaan sokerin ja voin kanssa ja sen jälkeen päälle taikinasta kansi ja uuniin. kumotaan heti lautaselle kypsyttyään.. löytyiskö kenenkään laatikosta? kiitollisena odottelen kun monta päivää te...
-
0 8
Mustikkapiiras ongelma
Kysymys kuuluu että, voiko mustikkapiiraaseen käyttää kermaviilin sijasta maitorahkaa??
-
0 2
Pupusat
Mahtaisiko kukaan osata neuvoa, miten tehdään pupusoja? 20-vuotta sitten oli mahdollisuus vierailla El Salvadorissa ja yksi mieleen jäänyt asia (toki monen muun ohella) olivat nämä herkulliset "leipäset" tai miksi niitä nyt kutsuisi. Erityisesti juustotäytteiset olivat ihania. Osaako täällä...
-
3 21
Muikkujen laitto?
ostin täs kilon aikas pieniä muikkuja ja perheessä tuli kysymys että perkaanko ne? Minusta pieniä muikkuja ei perata ( eikä jaksakkaan) mutta mites teilläpäin?
-
0 4
Lampaan vatsalaukun metsästys
25.1 on Robert Burnsin päivä, http://en.wikipedia.org/wiki/Burns_supper , jolloin syödään perinteisesti haggista. Olen joskus vieraillut hänen kotitalossaan ja siitäpitäen haaveillut haggiksen valmistamisesta, Briteissähän haggista saa tähän vuodenaikaan kun osaa tarpeeksi etsiä niin marketeista ...
-
0 5
Ruokavinkkejä liikkuvaan työhön
Hei kaikille, En nyt ole aivan varma onko tämä oikea osasto, mutta minulla on sellainen ongelma uuden työni suhteen että en keksi mitä voisin ottaa evääksi töihin. Työni on hyvin liikkuvaa, aamuisin en yleensä tiedä mitä teen tai missä päin olen liikenteessä, suurin osa ajasta menee autossa ja...
-
0 21
Gourmetsuolat (sormisuolat)
Tässä muutamia reseptejä katsellessani on silmiini iskostunut mm ruusuvuori-suola ja suolankukan käyttö. Itse olen vannoutunut Maldonin käyttäjä mutta kaihertaa kovasti kun on nykyään niin moneen eri lähtöön noita suoloja niin osaako joku kertoa niistä paremmin tai linkittää jonnekin sivulle mist...
-
0 10
Sitruunakiisseli
Olisiko kenelläkään hyviä ohjeita sitruunamehukiisseliin? Kaupan valmiskiisseleissä on appelsiinimehua ja päärynämehua sitruunamehun lisäksi, joten saisiko näistä mehuista valmistettua jotenkin sitruunakiisselin?
-
2 13
Kaslerpaisti
Millä ihmeen keinolla saa kaslerpaistista täysin" mureeta".Saako millään? Ittelle jää aina jotain sitkeitä kohtia ,enkä voi sietää niitä.:S(:D
-
1 4
Nuotioleipä / Tikkuleipä
onko kenellä kokemusta nuotioleivän teosta? Huomenna pitäisi tehä 35- 50 hengelle taikina valmiiksi. miten on onnistunut tikunnokassa nuotiolla? Entäpä grillillä? ei kenelläkään olisi mitään ohjetta?
-
0 2
Kalaruokia?
Oulrait, nyt tekis mieli jotain kalaruokaa Linkitä/Kirjoita Ruuan nimi ja resepti Esim. Joku hyvä soppa, Lohta joidenkin lisukkeiden kera -Subbilo
-
0 3
Hyviä leivonnaisia?
Eli olisin leivosreseptejen tarpeessa että jos jotain on mieles nii ei muuta kun vastailemaan PS. Mieluiten ilman juustoa sillä sisälmykset on vähän herkkiä juustolle __________________ Tämmönen ois hyvä __________________ - Sisältää kahvia - Sisältää suklaata tai toffeeta - Rapeahko...
-
0 9
Tuulihatuntapaisia palleroita ?
Olis pippalot tulossa, ja haluaisin tehdä kivoja naposteltavia. Jossain olen syönyt semmoisia eri täytteillä täytettyjä pieniä suupalan kokoisia palleroita. Taikina on vähän kuin tuulihatuissa, mutta pallerot ovat umpinaisia, täyte siis kokonaan taikinan sisällä. Onko kellään tietoa, kuinka n...
-
0 2
Fruity cookie -ohje hukassa
Hei! Kävin ABC-lla kahvilla ja siellä oli aivan ihania fruitycookieita! Taikinassa oli erilaisia kuivattuja hedelmiä ja siemeniä ja ainakin kauraa. Pellillinen oli leikattu paksuiksi annospaloiksi. Olisiko moisesta kenelläkään ohjetta?
-
0 1
kinkkukastike
joulukinkun lopusta jos pykäis kastikkeen vinkkeja ja mauste ehotuksia?
-
1 12
Olettekos itse tehneet makkaraa?
Tuossa syksyllä kun lampaanjauheliha oli tarjouksessa ajattelin tehdä makkaraa itse ja se jäi mutta nyt liittyessäni tänne sain lisää tuulta purjeisiin ja ajattelin soittaa Wurstille huomenis ja kysyä millä hinnalla myyvät luonnonsuolta. Asun nimittäin samaises kaapungis....Kerron teille heti mit...
-
0 1
Mätiterriini
Osaisiko kukaan kertoa kuinka mätiterriiniä valmistetaan? Olen yrittänyt etsiä ohjetta netistä mutta turhaan..... :(