Kysymykset
-
0 12
Vinkkejä lepomiseen pikaisesti kiitoss!
Meillä on kaaos.Muutto kesken.Kaikki keittiötarvikkeet pakattu! mitä ihmettä huomiseksi kouluun pojan läksiäisiin..Onko olemassa joku takuuvarma valmispussukka taikinajauhotelma mitä uskaltaisi käyttää..Poika pyysi minua leipomaan niitä ihania mokkapaloja mutta en jaksa , vaikka helppo se onkin t...
-
0 7
Makeisia
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/176872/Tryffelit http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/99618/J%C3%A4%C3%A4suklaarusinat Nyt on taas ihanien makeisten aika. Ajattelin juuri ihan tuota pikaa tehdä näitä herkutuksia. Jääsuklaarusinat on aivan suussa sulavia totaalisesti ja entäpä nuo t...
-
0 10
Tietty banaanikakun resepti hukassa
Minulla on hukassa ihan tietty banaanikakun ohje. Löysin sen aikanaan, ehkä 7v sitten netistä joltain sivustolta, jossa oli leiriläisten kertomuksia leiristään. Siellä oli ohje tähän banaanikakkuun, jonka kerrottiin paranevan, jos saa seistä viikon ennen syömistä. Näin ei kuulema ollut koskaan kä...
-
0 6
Toysalaisten piparkakkujen tyylista ohjetta?
Etsin Kotikokista, eika minulle sattunut silmiin kaulimattomien maustepipareiden ohjetta. Onko kenellakaan tallessa sellaista toysalaisten piparkakkujen tyyppista ohjetta?
-
0 10
Panettone - italialainen joulupulla
Ajattelin leipoa tuliaisiksi tarkoittamani [url=http://www.alko.fi/tuotteet/fi/625567]glögin[/url] kylkiäiseksi [url=http://fi.wikipedia.org/wiki/Panettone]panettonea[/url] eli italialaista joulupullaa. En ole sitä koskaan aikaisemmin tehnyt mutta ei sen ilmeisesti pitäisi kovin paljoa erota tava...
-
0 3
mistä saa ...
Tää on useinkin ongelmana, joten avaan ketjun näin yleisenä. Tällä kertaa ovat hukassa joulurusinat, joiden hankinta vaikeutuu vuosi vuodelta. Siis ne isot, kivelliset, ihananmakuiset muskatellirusinat. Isoissa kaupoissa ei ole, eli nyt pitää toivo panna erikoiskauppoihin, joilla on omaa maahantu...
-
0 0
Joulukarkista tulikin mössöö
Juuh,,, Aina ei voi onnistua.. Luulin tekeväni ihanaa fudgee.. Siihen tuli vaahtokarkkia ja fazerinaa jne.. Taikinaa on nyt kaksi foliovuoallista. Ja sössö ei hyydy!!!! On kun paksua kastiketta.. melkein pystyy pillä imemään.. Onkohan olemassa jotain hyvää tapaa miten tämän massan voisi hyödynt...
-
0 4
levy pilalla?
Apua. Mulla kiehu maito tosi pahasti yli. Oisko kellään mitään vippaskonstia millä saan sen levystä irti. Koko levy on ihan musta. Oon yrittäny kaikki uuninpuhistajat ja karhunkielet sun muut. Mut mikään ei taho auttavan. Valitettavasti sähelsin vielä kaverin keittiössä.
-
2 4
Sammesta reseptejä?
Heps! Minua lähestyttiin tänään kysymyksellä sampi-resepteistä ja tällä kertaa Kotikokin laajakaan reseptiarkisto ei pystynyt auttamaan. Olisiko tästä huolimatta jollain arvon kotikokkilaisella plakkarissa hyväksi havaittuja sampi-reseptejä tai ajatuksia mistä sellaisia voisi löytää?...
-
0 5
ehdotuksia pikkujoulu purtavaksi??
ajateltiin skipata perinteiset kinkku ja laatikot,niitä kaikki saa muutenkin jouluna.mut nyt sitten iski black out,että mitä tekisin,saisi olla suht nopea tehdä,maittavaa,pikkupurtavaa??
-
0 11
Joululaatikot
Kannattaako joululaatikot (lanttu ja porkka) pakastaa raakana vai kypsänä? Teen laatikot viimeistään itsenäisyyspäivänä, joten pakkaseen ne on laitettava.
-
0 2
Fenkoli
Mulla napottaa tossa pöydällä sellainen varttikiloinen fenkoliainen. Mitäs sille tekis? Onko minkä makuinen, sopisko sosekeittoon vai kestääkö kauan kypsyä? Helppiä!!:S
-
0 23
ranskassa suomalaista kotiruokaa?
Keittiötaidoton tyttäreni asuu ranskassa poikaystävänsä perheessä, ja nyt olisi laitettava perheelle suomalaista kotiruokaa. Nyt tarvittais vinkkejä helpoista suomalaisista ruuista, jotka maistuisivat ranskalaisillekin! Äitikään ei keksi, joten pyytelen tässä apuanne, kotikokit! Ei kalaa, sitä...
-
0 7
Hopeasipuli
Meidän lähikaupassa oli hopeasipulia keltasipulin joukossa.Tottakai otin ne.Ei niitä usein näy ainakaan täälä.Nyt probleema miten ne parhaiten hyödyntää.Ihanaa mietoa makua kun ei viitsis hukkaan laittaa.:S
-
0 2
Maggi -kisa?
Heips, minulta mennyt vähän ohi... Kun ei ihan päivittäin tule enää vierailtua! Maggi -kisa oli käynnissä, miten siinä meni ja kuinka etenee..? Ja nyt näitä kilpailuja on aikas paljon, et ei tahdo pysyä kärryillä ;)
-
3 5
Munakoisoa, munakoisoa...
Lähimmässä K-kaupassa oli pienehköjä, hyvännäköisiä munakoisoja kilohintaan 1,95 e!!!! No, minä ostin tietenkin kaikki parhaimmat päältä eli 2 ja puoli kiloa. Pari koisoa kelpasi hyvälle naapurille, mutta minä vietän siis tämän illan kokkaillen ja huumaavia tuoksuja nuuhkien. Teen ainakin tomaatt...
-
0 12
Vinkki :)
Sain anopilta hyvän vinkin banaaneille ja testasin myös. Yllätys, toimi todella hyvin! Eli...kääri banaanit kuorineen, YKSITELLEN folioon ja pakasta.Ei muuttunut banaani miksikään (ja säilyy pakkasessa kuulemma todella pitkään). Tämä oli ihan uusi vinkki minulle ja ajattelin jakaa sen nyt teill...
-
2 13
Vanha resepti hukassa
Muistan että joskus lapsena meillä syötiin leivonnaista minkä nimi oli Vanhapiika. Uunipellillä paistettu ohut "kakku".Oliskohan jonkun aarrekätköissä ohjetta siihen?
-
0 5
Täysjyväohra
Ostin tänään eka kertaa elämässäni täysjyväohraryynejä, sävellän niistä vamaan ohrattoa illalliseksi. Oletko sinä joskus käyttänyt ohraa ruuanlaitossa? Hyviä reseptejä? vinkkejä? Kotikokin haullakin tuli vain 1 resepti, vaikka ohra on ihan hittituote (tu) Terveellistä, sisältää paljon k...
-
3 12
Majoneesin säilyvyys?!
Miten pitkään tuollainen avattu majoneesiputkilo säilyy jääkaapissa käyttökelpoisena? Siihen parasta ennen päiväykseenkö vai koskeeko se vaan avaamatonta tuubia? :S
-
0 34
Reseptikilpailu "kananpoika liemessä", palkintona kokkailua Jyrki Sukulan kanssa!
Kotikokissa järjestetään "Kananpoika liemessä" reseptikilpailu, jossa on palkintona muun muassa 10 henkilölle kokkausilta Jyrki Sukulan kanssa! Osallistuminen tapahtuu kirjoittamalla Kotikokkiin resepti kilpailun raaka-aineista (Kariniemi ja Rajamäen etikat). Kilpailuun voi osallistua useammilla ...
-
0 9
Tuparitarjoilut
Pidämme muutaman viikon päästä tuparit, joihin on tulossa vajaa 20 ihmistä. Osa tulee kauempaa ja aikaisemmin päivällä, osa vasta illemmalla. Kaipaisin nyt vinkkejä mitä tarjota, ettei kenenkään tarvitse olla nälässä tai ettei kellään tule huono olo liiasta makeasta. Plussaa olisi, että mahdollis...
-
0 4
Riistaa!!!! Metsän antimia!!!
Meillä on nyt pakaste täynnään uutta riistakanalintusatoa. Niin, ja herkkutatteja vaikka muille jakaa... Mut miten löytäisin nopeasti riistaohjeet kotikokki.netissä? Pitäisikö näille metsän antimille olla oma lokero? Eihän ne ole nautaa, sikaa tai broileriakaan.... Ja oikeasti hyvät riistaohje...
-
0 11
Heinz-ideakekkerit: osallistu ja voita vuoden ketsupit!
Heinz järjestää Kotikokki kanssa ideakkerit Heinzin tuotteiden käytöstä, palkintona on voittajalle vuoden ketsupit ja myös kaikkien osallistuneiden kesken arvotaan hieman pienempi palkinto. Eri ajatuksista ja ideoista voi keskustella esimerkiksi tässä ketjussa! :) http://www.kotikokki.net/kamp...
-
0 3
Jauhettu maksa
Hei kaikki kotikokit, katselin juuri päivän reseptiä,eli maksapihvejä ja hirveä himo niihin iski,mutta pitäisi saada jauhettua maksaa.Täällä sitä ei kaupoissa myydä. Minulla ei ole lihamyllyä,mutta huono yleiskone ja hyvä hakkuri. Onko kukaan siis tehnyt jahettua maksaa kotikonstein,onnistuuko...
-
0 1
Vuoden Paras Ruoka-annos
Sarja "BRITAIN'S BEST DISH" loppui juuri viime viikolla ja sarjassa oli mielestani todella hyvia ja kokeilemisen arvoisia resepteja kotikokkaajilta! Tassa taman vuoden sato :-) [url=http://www.itv.com/lifestyle/food/britainsbestdish/starters/default.html]STARTERS alkuruoat[/url] [url=http:...
-
0 4
Nirso aloitteleva kokkaaja kaipaa vinkkejä
Niin minusta tuli vegaani keväällä ja niin minusta tuli kotikokki pikkuhiljaa. ;) Yksinkertaisesti huomasin, että ruuanlaitto entistä enemmän itse on opiskelijalle edullista ja vieläpä mielenkiintoista. Ennen vegaaniutta karppasin, mikä sopi minulle - siis vähähiilarisuuden vuoksi. Sen sijaan...
-
0 9
``köyhät ritarit``
olisikohan kellään antaa vinkkejä sellaiseen, että kun pitäisi tehdä köyhiä ritareita ihan alusta eli leipoa pullpitkokin ja tehdä ne valmiiksi vain kahdessa tunnissa? :S
-
0 4
MIkä sieni
Kuin kanttarelli, mutta oranssimpi ja jalka ohuempi. Tuoksu makeahko. En löydä mitään vastaavaa sienikirjoista .. Voisiko olla kanttarelli ?! Löysin selkeitä kanttarellejakin :)
-
0 26
syltty
saisko jostain vanhanajan syltyn teko ohjeen-terv,jone,