Kysymykset
-
0 5
Mikroreseptejä ?
En usko olevani ainoa, jolle tulee välillä iltaisin kamala makeanhimo, muttei kuitenkaan enää jaksa alkaa leipomaan, joten mikrossa on helpoin tehdä herkkuja. Itse en tiedä kuin pari reseptiä, joten kyselisinkin lisää teiltä ! Tiedättekö te muita mikroreseptejä, joilla saa nopeasti tyydytettyä ma...
-
0 1
ahvenfile
Hyvät ruuanlaittajat Saimme valmiita ahvenfileitä tuliaisiksi. Kauanko filettä pitää paistinpannulla kypsentää ettei siitä tule kuivaa ja se kuitenkin on kypsää meillä ei kalasteta, joten kalaruokien kanssa on aina sama ongelma.
-
0 16
Taikinalle täytettä- KISA
Keskustelun aloitus löytyy täältä: http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,4,144563,144868#msg-144868 [quote=Hilda][quote Mailo]Täällä ollaan edelleen, vanhana 8-) Joskus hamassa menneisyydessä kotikokkilaiset järjestivät itse oman "kilpailun". Palkintoja tai sijoituksia siinä ei ...
-
0 5
Villisikaa joulupöytään
Vaikka elellään vasta syyskuuta niin pitääpä jo rueata varautumaan joulua varten. Pohdiskeltiin tässä, että tavallisen kinkun sijaan olisi villisikaa (joka käsittääkseni pitää varata ajoissa). Muttas sitten tulikin se ongelma. Villisikaa kun ei ole koskaan edes tullut maistettua (ja sitä t...
-
2 25
Tatteja
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=6659058.jpg][IMG]http://i10.aijaa.com/t/00234/6659058.t.jpg[/IMG][/URL] Kertokaapa, hyvät ihmiset, miten käytän tatit tuoreena, jos haluan syödä? Kuivattuja osaan käyttää, tuoreita en ole vissiin syönytkään. Voiko ne samoin paistaa kuin kanttikset, että puhdistus...
-
0 1
Missä vika?
Kysynkin teiltä muilta neuvoa ongelmaani. Ongelmani on ihan normaali kakkupohjan. Olen kokeillut monia ja monia reseptejä kakkupohjan tekoon, viimeisin 4munaa, 2½dl sokeria, 1½ dl vehnäjauhoja, ½dl perunajauhoja ja 1tl leivinjauhetta. Vatkaan munat ja sokerin vaahdoksi, siivilöin loput sekaa...
-
0 11
Voiko Brietä pakastaa?
Heps! Tuli tosielämän vaikea tilanne vastaan. Ahneuksissani hankin monta Valion brie-pakettia kun kerran alennuksesta halvalla sai ja luonnollisesti päiväys on ihan kulman takana. Syömällä paketteja ei saa kulutettua, joten aloin miettiä mitä pakastaminen tekee noille. Varmaan ruuanlaitossa voi...
-
0 5
Kondensoitu maito
Olen kuullut villejä huhuja siitä, kuinka herkullisia kakkuja saa käyttämällä kondensoitua maitoa. Kotikokissa on vain pari reseptiä, joissa ko. maitoa käytetään. Olisi mukava saada lisää reseptejä ja kuulla kokemuksia kondensoidun maidon käytöstä. Ostin jemmaan pari purkillista odottamaan....
-
0 8
Edullisin ateria Suomessa
Jatkan tätä teemaani edullisesta ruoasta. :) Tässä on tietty hyvin monta kategoriaa, mutta sisällyttäisin tuohon hakemaani ateriaan EDULLISUUDEN lisäksi TERVEELLISYYDEN ja jossain määrin myös HIILIJALANJÄLJEN. Halvinta kai olisi keittää pussillinen tarjousmakaroneja, kyllä kai silläkin masu...
-
0 6
(tosi) pitkään haudutettu liha
JIMin "Kuuluisissa Kuppiloissa" herkutellaan joka kerta USAssa kovin tavallisella, pitkään haudutetulla lihalla. Kuola valuu suusta samaan tapaan kuin rasva ja mausteet noista uskomattoman herkullisista annoksista. Millä hakusanoilla kannattaisi ruveta etsimään reseptejä vastaaville annoksille? P...
-
1 7
maniokki?
aloimme muistella että parempi puolisko olisi syönyt indonesiassa sipsejä jotka olisi tehty "maniokista". Onko tälläistä olemassa ja jos niin millainen kasvis/juures on kyseessä ja onku joku kokeillut jossain yhteydessä?
-
0 5
Mehustus
Olis karviaisia ja omenoita. Viinihappoa meinasin kokeilla karvaisiin, mutta mistä pullot? Vihaan kumikorkkipulloja enkä haluais muovisia limsapullojakaan käyttää. Minkälaiset on hyviä korkkeja ja mistä niitä ja pulloja kannattaa etsiä/ostaa? Onko kokemusta esim tämäntyylisitä korkeista:...
-
0 5
Paputsakin ohje?
Heps! Ylläpitoa taas lähestyttiin ja tällä kertaa kysymyksen aiheena oli Paputsikin ohje. Osaisiko joku kotikokkilaisista auttaa ohjeen kanssa? Käytännössä kyse on ilmeisesti munakoisopohjaisesta ruuasta, mahdollisesti täytetyistä sellaisista..?
-
0 5
Työkaverit lounaalle
Siis olen lomalla ja työkaverit tulevat syömään lounaan mun luo.. Sen pitäisi olla siis kevyttä mutta tietysti hyvää. Salaatti ois tietty hyvä, mutta tiedän että käyvät juuri yleensä salaatilla. Olisiko siis jotain hyvää, kevyttä nopeaa mitä voisi tarjota... Kaikki ideat otetaan kiitollisen...
-
0 4
häihin kakkua
pitäisi serkun häihin tehdä valkosuklaa juustokakkua ja selailin noita reseptejä, kaikkiin on laitettu liivatetta. me kun emme käytä sika-peräisiä tuotteita niin voisko joku vinkata mitä tilalle?
-
0 18
"Eksoottisin" / näyttävin vastaan tullut kotikokki.net -resepti?
Tuli tälläinen kysymys vastaan käydessäni omaa pöytälaatikkoa lävitse ruokamietteiden vahvistamiseksi. Omasta pöytälaatikosta löytyi talteen pistettynä hyvin massiivinen "Pekonipommi", jota ei ole vielä tullut kokeiltua, mutta mikä pitää vielä jonain päivänä tehdä: http://www.kotikokki.net/res...
-
0 7
Hirven ulkofile
Haisuli vei. Minä sain pakastetun hirven ulkofileen.N 1,5. kilosen palan Kertokaapa, mitä kaikkea hyvää sille voi tehdä ? Olen kerran aikaisemmin saanut rohkaisevia neuvoja foorumista hirviön hoitoon. Kanttarelleja sekä mustia torvia seka suppiksia on pakkasessa, jott sörsset toimii, mutt paista...
-
0 8
Aromisuolaa ilman valkosipulia?
Eli löytyykö miltään tuotemerkiltä myrkyttämätöntä aromisuolaa? Näin netin kautta tarkasteltuna knorrin aromat, pirkka ja santa maria ovat poissa laskuista. Ei huvittaisi kuluttaa koko päivää kaupassa tihrustaen purkkien pientä pränttiä, joten auttaisi kummasti jos joku tietäisi valmiiksi....
-
0 4
Viilin valmistus helteellä
Hei Miten saa viilin onnistumaan hellesäällä? Tapanani on tehdä joka aamu uusi viiliannos, joka on valmis jääkaappiin pantavaksi seuraavana aamuna. Nyt helteellä on käynyt niin, että viilin päälle on muodostunut läpinäkyvää, vähän kellertävää nestettä (onko se heraa?) eli viili on mennyt pilall...
-
0 4
Synttäri-illallinen. Help!
Pidän huomenna kaksin vietettävän synttäri-illallisen. Jääkaapissa on vajaan kilon klöntti ulkofilettä. En osaa päättää kuinka sen valmistaisin; pihveinä vai kokonaisena, grillissä, uunissa vai pannulla. Kastikkeella vai maustevoilla? Lisukkeeksi jotain lämmintä. kasvista? perunoita? Ainakin ...
-
0 5
Peruna, valkosipuli, ranskankerma -resepti haussa
Hei. Tietääkö joku, mistä saisi seuraavan kuuloisen reseptin. Näin jossain Nelosen, LIV:n ohjelmassa tällaisen luomuksen. Perunat viipaloitiin, valkosipuli ja mahdollisesti muita mausteita sekoitettiin ranskankerman tjms. kanssa. Tämän jälkeen perunoista koottiin kasa ja kerrosten väliin lai...
-
0 8
Patonki/sämpylä: Ilmava, mutta kuori rapea
Mitenhän onnistuu kotikonstein patonki tai sämpylät, jotka olisi ilmavia/kuohkeita, mutta kuori rapea. OIen yrittänyt käydä läpi useita ohjeita, palstoja jne. ja kokeillutkin eri ohjeita, mutta tulos ei ole ollut toivottu..8-) Toiveena on siis semmoiset yli hötöt...:P Nämä seikat olen itse t...
-
0 5
Nokipannukahvia
Paljonko laitetaan tavallisia kahvijauhetta litraan vettä, haluan keittää nuotiolla vierailleni maistuvat nokipannukahvit. Jotta ei tulisi sumppia eikä kahvivelliä.
-
0 11
Ihme jauhista
Tein kaalikeittoa ja ruskistin siihen jauhelihaa (varmasti kypsäksi ja ruskeaksi). Keittoa olen haudutellut pikkulämmössä 4-5h ja nyt yllätyksekseni jauheliha on vaihtanut väriä taas punaiseksi. Onko kenelläkään selitystä tähän. -1 iso varhaiskaali - vettä ja lihaliemikuutioita - n. 800g sik...
-
0 1
Fonduepadan uusi elämä
Vanhasta valurautaisesta fonduepadasta saa hienon puuhiiligrillin poraamalla rautaporalla 4-6 kpl ilmanottoaukkoja padan kylkeen hieman pohjan yläpuolelle. Täytä pata hiilillä ja sytytä normaalilsti sytytysnesteellä. Hiillos on valmis neljässäkymmenessä minuutissa, välillä voi hiillosta leyhytel...
-
0 6
Koskenlaskija savuporo
Asun ulkomailla ja suomereissulla tarttui mukaan 2 koskenlaskijaa savuporolla,1½ on vielä jäljellä mutten oikein keksi mitä siitä tekisin kun ei oikein leivän päällä enää jaksa. Joten onko hyviä ideoita? /mums
-
0 26
Hyvää halloumi-juustoa, suust
Pienenä kyselynä - jos joltain sattuisi löytymään - grillikautta varten suosituksia hyvistä halloumi-juustoista mitä löytyy ihan kotikamaralta? Olen aina ennen pitänyt halloumin grillausta turhana, sillä Suomesta saatava perushalloumi on ollut minusta aika kumisen makuistta. Kuitenkin äskeise...
-
0 5
Dulce de Leche
Hei! Sain käsiini aitoa argentiinalaista dulce de lecheä, josta tehtyä jäätelöä olen päässyt jo maistelemaan, mutta kysymys kuuluukin: mitä muuta hyvää kuin jäätelöä tästä taivaallisesta herkusta voisi saada aikaiseksi? Tuote on paljon sitkeämpää ja venyvämpää sekä tummempaa kuin kondensoidusta...
-
0 8
Ainon uuniomena jaatelo
Tuli tosta Rongerin [url=http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/246412/Omena-kanelij%C3%A4%C3%A4tel%C3%B6 ]omena-kanelijaatelosta[/url] mieleen, tietaako kukaan mika siina Taivaallisen Ihanassa Suomalaisessa Ainon Uuniomenajaatelossa on se jokin? Voi olla, etta olen tata aikaisemminkin ihmet...
-
0 1
auttakaa, miten tehdä kuohkea ja kiiltävä hollandaise-kastike?!!
eka kertaa tein ko. kastiketta ja epäonnistuin... kertokaa mitä siinä pitää tehdä, että saa onnistuneen kastikkeen. Siitä tuli "lirua" ja maistui liian suolaiselle. Ja miten saada siitä kevyempi versio? Nimim epätoivoinen :(