Kysymykset
-
0 7
Miten hyödyntää jääkaapin sisältö paremmin?
Aina jää kaappiin pyörimään ihan hyviä aineksia, joista ei kuitenkaan jaksa keksiä uusia ruokia tai laittaa aina samaa pöperöä. Olis hyvä saada joku toimiva palvelu jossa ainekset voisi vaan syöttää hakuun ja saisi uusia ohjeita...ainainen ruoan tuhlaaminen harmittaa, huoh. Apua, anyone?...
-
0 8
Monensorttista jogurttia...
Valaiskaapa minua tietämätöntä erilaisten jogurttien eroista, kiitos! Kun kaupan hyllyt pullistelevat kreikkalaista, turkkilaista, bulgarialaista ja ties mistä maista tulleita (ruoanlaitto-)jogurtteja...
-
0 7
Mitä riisiä suseihin?
Haluaisin tehdä itse susia, mutta en todellakaan tiedä mitä riisiä niihin käytetään? Olen itse ajtellut, että voisiko se olla risottoriisiä, mutten tiedä toimiiko? Söin reissussa susia ja siinä oli pitkäjyväistä riisiä, mutta ei kuitenkaan irtonaista, koska siitä oli voitu tehdä pieniä munan muot...
-
0 1
cupcakeseihin-kuppikakkuihin tuorejuusto-suklaa kuorrutus?
Tietääkö joku kuppikakkuihin tuorejuusto-suklaa kuorrutuksen ohjetta? tarvisin :-)
-
0 3
Kakkupohja suklaiseksi?
Niin, minulla on tässä ihan tavallinen kakkupohja, joka täytyisi jollakin keinoilla saada suklaiseksi. Pohjan teon aikana en vielä ajatellut, miten täyttäisin sen ja nyt halutaan suklaakakkua :D Toimisiko, jos kostuttaisin vahvalla kaakaolla? Vai pitäisikö tehdä vahvasti suklaista täyttett...
-
0 6
Munat ja sokeri vaahdotetaan vesihauteen päällä?
Löysin tämän ohjeen Stockmannin sivustolta ja pyysin että mies leipoisi sen minulle äitienpäiväksi. Ihmettelimme että miksi munat ja sokeri pitäisi vaahdottaa vesihauteen päällä, ja kuinkahan kuumaa veden pitäisi olla? Erottelin tämän kohdan reseptissä tähdillä. Kiitos jos joku viitsii vähän val...
-
0 3
Öljysumutin vai mikä lienee?
Ostin tuollaisen öljy/maustesumuttimen kun kerran eurolla oli alelaarissa. Sillä lienee tarkoitus truutata marinaadia lihoihin tai voidella pullaa tai jotain. Vedellä kokeilin että hyvin pelaa ja oikein rosteripintainen, komea keittiövehje. Jossain aikoinaan näin mainoksen miten tuollaisella s...
-
0 24
millaista leipää tykkäätte syödä?
mä tykkään ruisrokit lidl ja toki syön valkosipulipatonkia.
-
0 9
savustus
Mulla ois vielä sellanen kysymys kun me tavataan savustaa ja meillä on sellanen savulaatikko joka laitetaan sitt kaasuhellan päälle ulkona ja kun väliin tulee niin kauheen savustettu ja toisinaan aika mieto nyt kysymys kuuluisi että tekeekö se mitään siihen makuun ajattelin että kun levy on piene...
-
0 16
ternimaito
sain tänään siskoltani kun kävin hänen luonaan kaksi litraa ternimaitoa joka on jäässä samassa klöntissä mitä sille tehdään mä muistan että äitini teki jotain oisko ollut uunissa jotain.en kyllä viitsis poiskaan heittää oisko jotain vinkkejä.
-
0 32
Puiset paistolastat
Mitenkä on noiden puhdistus? Jotkut sanoo ettei saa laittaa tiskikoneeseen ku imevät pesuaineet yms. Jostain luin et desinfiointi ois keittämällä kiehuvassa vedessä...Tietääkö kukaan tarkemmin? Meillä kamala kasa noita lastoja, osa uusia ja osa vanhoja ja meinasin josko niitä puhdistelis muute...
-
0 5
rödtunga
tietäiskö joku mikä kala on rödtunga suomeksi.
-
0 17
Friteeratut ruuat
Kyselisin tässä frittikeittimeen soveltuvien reseptien perään. Haluaisin tehdä sellasia "kiinalaisista" ravintoloista löytyviä paneroituja kanapaloja. Onko kenelläkään reseptiä? Myös muut keittimellä tehtävät ruuat kiinnostaa.
-
0 15
kebabliha ohje haussa
onko kellään hyvää kebablihaohjetta ? Naudan tai lampaanlihaa pitäisi olla (sika ei kuulu alkuperä kebabiin). Joitain ohjeita löysin, mutta kaikissa hirveät määrät aromisuolaa !!!! (td)(td) Eli tulinen liha, ilman näitä aromivahventeita, jotka nykyisin USA:ssa ainakín lapsilta kiellettyjä .......
-
0 8
Suppilovahverot
Moips! Hyvän sienisyksyn jäljiltä mulla on pakkasessa vieläkin tooooosi paljon suppiloita. Nyt kaipailen hyviä sienireseptejä jotta saadaan syötyä nuo pois ennen uutta sienestysaikaa :)
-
0 26
Onko vinkkejä munakoisoon?
Eli tarkoitus olisi tehdä moussakaa ja olen oppinut tekemään sen niin että munakoisoviipaleet ensin suolataan (hikoilutetaan) ja sitten huuhtaistaan ja kuivataan josta grillaus. Jostain kuitenkin muistelisin juurikin lukeneeni ettei munakoiso vaatisikaan tuota hikoilutusta? Sen tarkoitushan on kä...
-
0 0
Merirosvon kalakeitto
Hei, olisin tosi kiitollinen jos joku voisi tarjota herkulliselta vaikuttavan kalakeiton yksityiskohtaiset ohjeet, jossa mm. appelsiinia, sahramia ja anista mausteena. Kalakeitto valmistetaan tässä ohjelmassa; http://www.ruutu.fi/video?vt=video_episode&vid=231513 mutta onko resepti siis ...
-
0 13
kaalikeitto
laitoin juuri kiehumaan keiton ja rupesin miettimään, tuleeko parempaa kansi kiinni vai ei kantta?? kuulin jostain että kansi kiinni oleva keitto aiheuttaa enemmän ilmavaivoja kuin ilman kantta kiehuva keitto... pitääkö siis paikkansa?:S
-
1 62
iltapala?
Mikä on paras iltapala?
-
0 0
Etikkamunat
.
-
0 4
Wallenbergare?
Haloohejssan. laitoin itse tänään Wallenbergare kaikkine lisukkeineen ja sitten näin myöhemmin viikon ruokavinkin etusivulla. Hämmästyin kovasti, koska vasikanjauhelihasta ja naudanjauhelihasta oli tullut riistanlihaa. Eikö riista ole poron/hirven/karhunlihaa? Siis kieliopillisesti, vai olenko vä...
-
0 1
Pussikeittoja lihapullataikinassa?
Ihan yleisestihän on tiedossa, että lihapullataikinaan voi käyttää sipulikeittopussin sisällön, mutta tuli tästä mieleen, että onkohan kukaan kokeillut muita mahdollisuuksia? Omasta kaapista löytyisi mm. kuuma kuppi -sarjan tomaatti-basillica-jauhetta... mitenköhän kävisi, jos sellaisen heittäisi...
-
12 29
Help!!!
perunajauhot loppu, mustikkapiirakkaa tulossa. mitä voi käyttää perunajauhojen sijaan?? uuni jo kuumana
-
0 7
Tuorepasta ja pastakone vinkkejä
Ostin kaverilta perinteisen Marcato Atlas pastakoneen ja peruspastaa durumvehnäjauhoista jo kokeilinkin ja hyvältä maistui! Nyt on tekeytymässä "pääsiäispasta" jonka maustoin/värjäsin currylla, saas nähdä kuinka onnistuu :) Mitä olette tehneet pastakoneella? Vai onko kone jäänyt alkuhuuman jä...
-
0 10
Otetaanko lampaasta rasva pois vai ei?
Mitä kannattaa tehdä kun marinaadissa köllöttelee n.2 kg luuton Uus-Seelantilainen lambi?Otetaanko päällä oleva n.3 cm kerros rasvaa pois vai ei,maistuuko tumpulle jos rasvan jättää,voiko rasvan leikata vasta paiston jälkeen pois?
-
0 5
Sitruuna-juustokakun etsintäkuulutus!
Tänään aamulla näin iltalehden sivuilla "kotikokki suosittelee" juustokakun ohjeen joka johti kotikokin sivuille. En tullut tallentaneeksi reseptiä, mutta ehdin ostaa ainekset enkä löydä reseptiä enää millään hakusanoilla :( Kakku näytti siis tältä : pohja digestive-keksejä, täyte vaaleaa ja pää...
-
1 15
30v-juhlat, mitä sinä olet tarjonnut omissa synttärijuhlissasi?
Tuollainen rajapyykki lähestyy pikkuhiljaa, ja jonkinlainen tarjoilumenuu välkkyy jo mielessä, mutta lisäinspiraation toivossa ajattelin kysäistä täälläkin :) Eli eli millaisia herkkuja ja tarjoiltavia olette tarjoilleet omina juhlapäivinänne?
-
0 19
Keittiön pikkuapuvälineitä
Kävin kokkipuodissa ja mukaan tarttui taas muutama mukava ja kätevä ostos. Hankin kakun kypsyyden kokeiluun tarkoitetun piikin. Siinä on terävä kärki, joka työnnetään paksuimpaan kohtaan kakkua ja se muuttuu punaiseksi, jos kakku on kypsä. Onhan sitä aina kokeiltu kakkua hammastikulla tai paju...
-
0 15
Tuparit/illanistujaiset
Nyt olis viimeinen aika järjestää illanistujaiset/tuparit samassa paketissa.. Ongelmana on se että mitä voisi tarjota vai onko tarjonta tälläisenä rittävä: -jauhelihapiirakka (pelti) -tonnikalapiirakka (vuoka) -juustotarjotin + tuc ja hedelmiä *paprikakermajuusto *mustapekka *maalaisbrie...
-
0 18
montako vuotta pakastettu
hirvenliha on käyttökelpoista..? muutettiin tos vuoden alus "apesten" kans saman katon alle kunnes heidän talo valmistuu.. ja pakastimet näyttää olevan jos vaikka mitä pullollaan 8-) ja varsinkin sitä hirvenlihaa.. koirille kyl meinaan niitä vanhimpia heitellä, mut mikä on, suunnillen, aika...