Kysymykset
-
0 6
Pullapitkon repeily
Mistä johtuu, kun pullaopitko repeilee keskeltä? Kaikki konstit on koetettu ja kyselty tuttavilta, joilla monella sama ongelma Onko syy liian lyhyessä vaivaamisessa, kun tekee taikinan? Ohjeissahan on useasti, että käytä konetta 10 min taikinan teossa. En käytä konetta, vaan ihan käsipelin teen ...
-
0 25
Pizzan teko
http://www.iltalehti.fi/nettitv/?16694991
-
0 55
Syntymäkuukautesi?
Minun:marraskuussa
-
0 15
Käytätkö luontaistuotteita?
Minä itse käytän tällä hetkellä:turskaöljykapseli,kultahelokki,magnesium ja d-vitamiini.
-
0 10
Pehmeän tofun valmistus
Jei, sitä menin ostamaan. aeimmin kokemusta vain kovasta ja nyt on kupillinen "löllykkää" muhimass jääkaapissa maustekastikkeen alla. Kuutioin sen ensin, mutta mitenkäs sitä vois valmistella? ASialla olis aika kiire joten jos joku vois heittää vinkkejä kypsennystavasta ja lisukkeista (mausteet...
-
0 3
Juustoton lasagne?
Hei! Kaipailisin vinkkejä siitä, millä olette korvanneet lasagnessa juustokastikkeen jos juustoa ei ole ollut saatavilla tai syöjät eivät siitä niin välitä? Maitoa saa olla, ei siis laktoositonta/maidotonta lasagnea haussa, vaan pelkästään ilman juustoa.
-
0 5
haudutetun pataruan juurekset?
Mitä tapaatte tehdä padassa muhineille juureksille? Jos pata muhii kolmisen tuntia on juurekset ja sipulit sen jälkeen aika mössönä. Mitä niille tekis ettei tarvis hukkaan heittää?
-
0 7
Cous cous
Voi kuskus sentään. Miten ihmeessä kuskussista saa sellaista irtonaista, niin kuin kaikissa hienoissa reseptikuvissa?? Koklasin ja tein presiis ohjeen mukaan, ja kuskussista tuli ihan kökköä! Jos ootte joskus ylikeittäny makaronit todella pahasti, niin tiedätte minkälaista tarkoitan. Mikä meni vi...
-
0 7
kurpitsa
Hei! minkalainen kurpitsa sopisi pikkelssiin? haluaisin itse kasvattaa kurpitsan, mutta en tiedä minkalaisen sen pitäisi olla. Kesäkurpitsaa olen kasvattanu, mutta se ei taida käydä pikkelsiin. Auttakaa mua tyhmää!
-
0 8
Idätyksen ihmeet!
Yritin - ihan ohjeidenkin mukaan - idättää vihreitä linssejä, mutta ilman tulosta. Niitä en oo ennen yrittänytkään, mutta joitakin muita kuiteski. Mikähän meni vikaan - siis mitään ei tapahtunut - ei pilaantunut, mutta ei muutakaan. Nyt kun kevätaurinko alkaa pilkottaa ois kiva nauttia itse idä...
-
0 10
Homejuustot
Jotkut sinihomejuustot ovat hyvin kovan valkoisen "kuoren" peitossa. MItä on tämä mauton valkoinen osuus? Sitä ei kyllä haluta syödä ja juusto hajoaa, kun sitä ottaa pois.
-
1 2
Mokkapalojen kuorrutukseen juoksevaa margariinia..
Niin, elikkäs ajatuksissani laitoin kuorrutteeseen juoksevaa margariinia--eihän se jähmety lainkaan! :D Onko jollain tiedossa jotain pelastavaa kikkaa?
-
1 10
Mikä on hyvä, kestävä taikinakone?
Harkitsemme taikinakoneen ostoa ja siis kyselen muiden kokemuksia koneista. Haluaisin että koneella pystyy tekemään yhden litran taikinoita. Muita kriteerejä ei juuri nyt tule mieleen.
-
0 3
Chana dal syötäväksi.
Onko kenellekään tuttu ruoka-aine Chana Dal? Kyseessä ovat siis kikherneet, saksaksi pussissa lukee Geschalte kichererbsen eli kaiketi kuoritut kikherneet. Tuollaisia puolikkaita ovat. Pussissa ei vaan ole minkäänlaisia ohjeita valmistamiseen. Pitääköhän noita huuhdella, liottaa, kuinka pitkä on ...
-
0 15
tietäiskö kukaan??
Olen jossain kuullut puhuttavan kalkkuna pekonista ja monessa kokkiohjelmissakin (ulkomaisissa) ovat sitä tehneet. Kysymys kuuluukin: MISTÄ VOIS SAADA??:S Jätin sianlihan jo vuosia sitten mutta pekonia jäin kaipaamaa! Voin maistaa sen maun vieläkin suussani.....8-)
-
0 27
Pizzan paisto
Moi, Eilen ehtoolla iltapalaks pizzaa vääntäessä ihmettelin, miten pizzasta saisi enemän ravintolatyyppistä. Mökillä leivinuuni on aika bueno, mutta ei sitä viitsi aina mökille lähteä pizzan paistoon. Iski melkoinen äly ja väläys, kun kokeilin paistaa sen suoraa uunin pohjalla, leivinpaper...
-
0 15
Vihreät pavut
Heip! Nyt tarttis vähän apua, kun on jo pitkään tehnyt mieli kokeilla ruoan lisukkeena vihreitä papuja, mutta ei ole niistä minkään valtakunnan kokemusta. Piffiä olis tarkoitus syödä tänään, ja yleensä on niiden ohessa syöty mm. höyrytettyjä ruusukaaleja. Eli kantsuisko papuset höyryttää va...
-
0 3
Marinointi suoraan pakkaseen ?
Jos ostan ison läjän broileria, marinoin sen ja laitan annospusseissa pakkaseen niin onko siitä marinadista mitään hyötyä kun se pakastuu?
-
0 3
Sokerilaadut
Taas on milalla kyselyvaihe menossa :D Osaisko kukaan suomentaa, mitä on sirotesokeri ? Yhdessä englantilaisessa repsussa laitetaan sekä kidesokeria, että sirotesokeria leivonnaiseen::o
-
0 4
Hiivan kestavyys pakastetaikinassa?
Kuinka kauan hiiva pysyy elinkelpoisena taikinassa pakkasessa? Olin niin innostunut Metsanvartijan ideasta tehda isomman satsin pizzataikinaa kerralla ja pakastaa loput ja koska kaksinkertainen taikina toimi ihanteellisesti, niin ajattelin laitetaan sitten kunnolla samalla vaivalla :seuraavaksi...
-
8 9
Hyvä omena leivontaan?
Olen tekemässä omenapiirakkaa ja joudun ostamaan omenat tavallisesta k kaupasta. Mikähän lajike noista kaupan omenoista olisi hyvä piirakan tekoon?
-
0 8
Kuivatut mausteiset ruisleipäpalat?
Ostin viikonloppuna kaupasta pussiliisen valmiiksi maustetuja kuivattuja ruisleipä paloja. Oli ihan todella hyviä! Hinta vaan oli opiskelijalle aika suolainen ja pieni pussi hävisi kahteen suuhun hetkessä... Voisvatkohan nämä onnistua kotona? Jos ottaisi vaikka oliiviöljyä ja laittaisi siihe...
-
0 3
Chili con carne
Sorgen morgen frische gurken.Tein chili con carneen ja lopputulos oli ihan syötävä,ainakin nälkään,mutta tarkasti ohjeita noudattamallakin tuli tuotoksesta kuivahko,Eli kysymys kuuluu miten siitä saisi paremmin menemään kurkusta alas. Punaviinikastikkeesta tuli litkua miten sen saisi vastaavasti...
-
0 27
Resepti haussa hienoon, yksinkertaiseen kakkuun
Hei, söin Barcelonan lentokentällä keväällä kakkua joka jäi mieleeni mutta en oikein tiedä mistä lähteä hakemaan reseptiä, olisikohan täällä joku joka tunnistaisi kyseisen kakun tai edes sinneppäin. Kakku oli siis hyvin yksinkertainen ikäänkuin sokerikakun pohjaa ja mausteena vain, ehkä, saatt...
-
0 5
Janssonin kiusaus purjolla?
Janssonin kiusaus on nyt uunissa ja tein sen nyt- niinkuin aina- purjosipulilla. Valmistumista odotellessa katselen tassa muiden tekemia resepteja, ja yllatys yllatys kukaan muu ei teekaan purjolla! Koska opin tekemaan Janssonia Ruotsissa ruotsalaisilta, olin varma, etta purjon taytyy olla se ...
-
1 5
Kanan valmistus sekä pannulla että uunissa
Hei vaan kaikille. Suunnittelen tässä italialaisväritteistä illallista perjantaiksi ja etsin pääruokareseptiä, jonka voisin esivalmistella ja toteuttaa loppuun alkupalojen ja alkuruoan jälkeen. Löysin Gino D'Acampon Fantastico!-kirjasta sitten reseptin, jossa hakattua ja leivitettyä kananrintaa e...
-
0 13
Mannasuurimot/mannaryynit
Pikku tarkistus, onkohan kyseessä sama asia, mannasuurimot tai mannaryynit??? T Hanna
-
0 8
Jamie Oliverin thai-salaatti, resepti hakusessa!!
Heips! Löytyiskö joltain kotikokkilaiselta Jamie Oliverin thai-salaatin ohje? En tiedä, millä nimellä se oikeasti kulkee... Salaattiin tuli ainakin sikalammasjauhelihaa, nuudeleita, pähkinöitä, katkarapuja... Etukäteen jo kiitos, jos joltain se löytyy ja jaksaa tänne sen laittaa!
-
0 4
Erilaisia reseptejä erikoisruokavalioon?
Olisiko reseptejä, joihin ei tule viljaa, perunaa, riisiä, sokeria tai tärkkelystä? Myös aamupala ja iltapala vinkkejä otetaan vastaan
-
0 5
Mitä tekisin "valmiiksi viipailoituun" silikonivuokaan?
Eli sain anopilta silikonivuoan, jossa on piirakan valmiiden siivujen muotoiset kolot. Mitä ihmettä siihen voi laittaa? Tuntuisi älyttömältä alkaa tekemään vaikka mustikkapiirakkaa tuollaiseen, kun saisi taikinan ja täytteen jakaa 8 osaan. Varmaan joku piirakka, jossa on täyte valmiiksi taikinass...