Kysymykset
-
0 23
Vinkkejä yötyöläisen "välipalaks" ?
Meillä isäntä on rekkakuski ja tekee 2-vuorotyötä eli päivävuoroa ja yövuoroa. Yövuoro on klo 18-06/08. Ennen töihinlähtöä hän syö n. klo 16 normin päiväruuan perheen kanssa. Sit yövuoron aikana käy 2* kahvilla(kahvieväänä sämpylä/pulla/yleensä ei mitään). Kotiin tullessa olen kaappiin varannut m...
-
0 7
Parasta kirjallisuutta?
Tuskastuin taas tähän tiedon valtatien reseptien laatu/määrä suhteeseen. Mitä tahansa gourmeeta ajattelenkin tehdä niin netistä löytyy vain toinen toistaan helpompia ohjeita minkä tahansa ruoan tekemiseen. Mutta kun en halua helppoa vaan haluan täydellistä vaivasta riippumatta. Mistä siis löytyy ...
-
0 14
Krutongien tekemisestä
Toisella alueella kysyttiin krutongien tekemisestä, joten tässä uusi ketju sille (linkkaan toisaalta tähän). En ole alempaaa kokeillut, mutta ainakin tälläinen löytyi Kotikokista; jos mieleen tulee siis vinkkejä tai itse koeteltuja ohjeita kotikokista, niin omasta mielestä parhaiden krutonk...
-
0 4
maukasta-tulista öljyä
Veljeni joka nauttii tulisesta safkasta antoi pohjan tälle öljylle -kipon tai pullon pohjalle kuivattua chiliä joko sellaisenaan tai hieman murskattuna(tulisempaa) -valkosipulia pilkottuna -siirappia ja viinietikkaa sopivasti -öljyä (rypsi tai oliivi) sopivasti Aikansa muhittua öljystä tulee...
-
0 14
"Mauton" kylmäpuristettu öljy
Onko kenelläkään syvempiä kokemuksia öljyistä? Haussa olisi mahdollisimman vähän "sivumakuja" sisältävä kylmäpuristettu (Extra Virgin) öljy. Tarkoituksena olisi käyttää öljyä vinegrettiin, mutta tähän asti kokeilemani öljyt tuottavat välillä todella ikäviä makuja: - Lidl ja Eldorado Extra V...
-
0 3
Helppo piimälimppu
Heippa, nyt kalastellaan taas mielipiteitä ja ajatuksia! Eli meitä on lähestynyt henkilö, joka kaipailisi hyvän mutta helpon hiivattoman (piimä)limpun reseptiä. Tuleeko jolle kulle suoraan mieleen hyvä kokeiltu ohje? Alla vielä viesti kokonaisuudessaan :) "Muistan vuosia sitten tehneeni piimä-...
-
0 2
9:lle riittävä määrä "tortillatarvikkeita"
Hei ! Vieraita tulossa ja ajatuksena tehdä tortilloja. Ajattelin käyttä broilerfilesuikaleita. Kuinka paljon lihaa ja muita tarpeita on varattava 9 syöjälle ?
-
0 5
Saisko ideointiapua pienille lapsille maistuvista blinitäytteistä
Eli uudenvuoden kekkerit tulossa. Aikuisille teen poromoussea ja mätiä perinteisillä lisukkeilla, mutta neiti nirppanokille ;) pitäs kehitellä jotain siihen rinnalle. olisko ehdotuksia? En tiedä, uppoaako edes hapankermatuotteet, joten jotain pomminvarmaa tartteis olla. Toki pistän nakkej...
-
0 31
Mitä tehdä joulukinkusta!
Kertokaahan parhaat reseptit, mitä joulukinkusta voisi tehdä. EI sitä hernesoppareseptiä, ei toimi meidän taloudessa. Markun makaroonisalaatti oli ihan hyvä, mutta onko jollakin muu hyvä ehdotus?
-
0 3
linssi-kaalilaatikko
onko kukaan koskaan valmistanut linssi-kaalilaatikkoa? Söin kerran sellaista jossain koulun ruokailussa, oli parhaimpia ruokia ikinä, kasvisversio. Jos jollakulla olisi tullut tällaista testattua, reseptivinkki olisi kyllä mahtava saada! :)
-
0 4
Peruna-mustajuuripaistoksen resepti?
Meiltä kysyttiin tälläisen paistoksen ohjetta, ja tällä kertaa tälläistä reseptiä ei Kotikokin arkistoista löydykään. Onko paistos jollekulle tuttu ja osaako joku valaista mitä kaikkea paistokseen tulee ja mitkä mahtavat olla sen teko-ohjeet? Ainakin yksi kiitollinen ihminen olisi tiedossa :)...
-
0 3
Lapselle pakkaseen ruokaa
Poika on 1v 5kk vanha ja nyt päätin etten enää niitä purkkiruokia osta kun ne ovat niin kalliita. Nyt en vaan tiedä että millaista ruokaa voisi pakastaa. Voiko ihan mitä vaan? Tietysti pitäisi olla jonkun verran vihanneksiakin mutta voihan ne keittää lisäksi aterioille myös. Poika on kaikki ruoka...
-
0 1
Lapselle pakkaseen ruokaa
Poika on 1v 5kk vanha ja nyt päätin etten enää niitä purkkiruokia osta kun ne ovat niin kalliita. Nyt en vaan tiedä että millaista ruokaa voisi pakastaa. Voiko ihan mitä vaan? Tietysti pitäisi olla jonkun verran vihanneksiakin mutta voihan ne keittää lisäksi aterioille myös. Poika on kaikki ruoka...
-
0 13
desit grammoiksi ja päinvastoin....
mistä sais / löytäis sellasen taulukon... ei vaan osu silmiini... jauhoja pitäis päästä mittailemaan mutta vaakaa ei ole...
-
0 13
Parasta joulusinappia
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/96266/Joulusinappi Jokaisella varmasti on lempisinappinsa. Ja kyllähän se Turuun sinappi on parasta. Mutta minä valmistan tänään tai huomenna itse myös,että saa maistella omatekoistakin. Tämä joulusinappi on hyvä minusta, ja viimevuonna tein tällä ohj...
-
0 11
Mitä tarjolle joulukinkun tilalle??
Apuva! Olen kutsunut sukulaisia meille jouluaatoksi syömään ja yksi vieraista on kasvissyöjä. Tarjolla on tietysti eilaisia salaatteja yms hänelle sopivaa, mutta tahtoisin valmistaa hänelle tajolle "jotain extraa" :) Vinkkejä siis???
-
0 9
ARINAUUNI
:-)Aru kääntyy taas kerran teidän puoleenne,kun kaipaa neuvoja ja muualta en löydä.:S -Eli uskalsin ottaa mökillä käyttöön vanhan hellan yhteydessä olevan leivin uunin(puu hella on ollut käytössä jatkuvasti).Olen nyt lämmittänyt sen 3 kertaa ja lakaisut hiilet pois kaksi kertaa olen laittanut yö...
-
0 3
muunelmia perinteisistä ruuista ja kokonaan´uusia
minulla on oma resepti inkku spagetti mut en oo ehtinyt kirjoittaa sitä vielä uus se on kokonaaan mun oma
-
0 55
Kuivakakkuja jouluksi, nam.
Minua kiinnostaa kuivakakut nyt. Ainakin ennenvanhaan oli tapana kovasti jouluksi näitä tehdä. Miten paljon yleensä vielä tulee tehtyä? Minä teen ainakin kolmea sorttia joka jouluksi, en viitsi niitä tähän nyt linkittää, mutta suosikkejani on aina tähän asti olleet omat: Runsas hedelmäkakku j...
-
0 9
Pihvin kanssa jälkkäriks mitä?
Moikka kaikki! Mies on tulossa kylään, naudan sisäfilee on jääkaapissa marinoitumassa ja sen kanssa tarjoillaan lohkoperunoita ja punaviinikastiketta. Onko teillä hyviä ideoita jälkiruuaks tälläselle aterialle? Varmaan jotain suht kevyttä kun ruoka on noinkin "raskas". Pikkusen on mies he...
-
0 6
Joulukaljaohje?
Tekeekö joku itse kotikaljaa jouluksi ja millä reseptillä? Itse olen kokeillut vain sitä valmispussiohjetta eikä sillä niin hyvää saa kuin mitä olen joskus kylässä maistanut... Muoks: haen ohjetta ilman että täytyy hakea maltaita jostain kaukaa tai ostaa jotain käymisastioita erikseen jne. :D...
-
0 4
Maissijauhot
Osaako kukaan sanoa, mistä saa vai saako ollenkaan, maissijauhoja leivontaan? Enkä nyt tarkoita Maizenaa, vaan ihan oikeita maissijauhoja.
-
0 7
Lehtikaali
Yritin etsiä netistä tietoa lehtikaalin käytöstä, mutten löytänyt mielestäni tarpeeksi selkeää juttua. Eli, kertokaahan, voiko lehtikaalta käyttää ihan sellaisenaan suoraa kaupasta/kasvimaalta tuotuna vai pitääkö ryöpätä tai kypsentää muuten ennen käyttöä. Kiitos taas avusta.
-
0 8
Ihania ohjeita!
(:P) Vilkaiskaa Kinuskikissa.fi jos haluatte jotain hyvää ja kaunista!
-
0 5
Kastikeastiat
Minulla on ongelma löytää sopiva kastikeastia esim. sienikastikkeelle. Tarjolla olevat ovat yleensä liian pieniä. Olen käyttänyt kastikkeissa kaikenlaisia kulhoja, mutta taydellistä mielestäni en ole löytänyt. Onko muilla samanlaisia huolia vai olenko jotenkin omituinen. Jos jollakin on hyviä id...
-
0 13
Juhlat
Minulla olisi ongelma: en tiedä mitä ruokaa tekisin ylioppilasjuhliini, ajattelin seisovaa pöytää, missä olisi erilaisia salaatteja ja sen sellasta, mutta se lämminruoka puuttuu. Keittoja en mielelläni tekisi, ja se saisi olla jotain kohtuu helppo ja nopea tekoista ja jotain kotiruoka -tyylistä. ...
-
0 2
Apua: Kuinka tehdä monikulttuurinen jouluateria?
Hei kaikki kokkikaverit! Monikulttuurisuus rikastuttaa perhe-elämää ja ruokaperinnettä :-). Avopuolisoni on kurdi ja meillä on edessä ensimmäinen joulu yhdessä. Hän ei kuitenkaan syö sianlihaa ja kunnioitan sitä vaihtamalla kinkun kalkkunaksi. En kuitenkaan osaa valmistaa kalkkunaa, joten pyy...
-
0 11
Joululahjasyötäviä?
Löytyykö Teiltä ruokaohjeita jotka sopis joululahjaksi? Saa olla makeaa tai suolaista. Mielellään mahd edullista(työttömän budjettiin sopivaa). Vuosien saatossa tehty kuivakakkuja, sinappia, pikkelsejä jne... Kaikenlaiset ohjeet ovat tervetulleita:)
-
0 7
Dosan valmistus?
Ihastuin aikoinaan ikihyviksi Etelä-Intian herkkuun eli dosaan. http://en.wikipedia.org/wiki/Dosa Yritin puolisen vuotta sitten tehdä netistä löytämäni reseptin mukaan vastaavia lettusia eli taikina kahdesta eri riisilajista ja linssestä liottamalla ja jauhamalla, mutta lopputulos oli lievästi...
-
0 1
Jauheliha
Tuli tässä mieleen asia joka ei ole ikinä selvinnyt kun ei niin tärkeä ole, mutta kertokaapa nyt tyhmälle; mitä eroa on tavallisella nauta-sika jauhelihalla ja paisti-jauhelihalla? :)