Kysymykset
-
1 50
Vinkki voisilmäpulliin
Jokaisella on varmaan kokemusta siitä että se voi ja sokeri valuu pullista uunissa pellille suurimmaks osaks. Sekoittakaa kupissa pehmeä voi ja tomusokeria(tai tavallista sokeria) tasaiseksi tahnaksi. Laittakaa sen jälkee kuppi pakastimeen. Kun tahna on jäässä niin siitä veitsellä tai lusikalla k...
-
1 2
Soijamaidon käyttö
Terveydellisistä syistä olen siirtynyt soijamaitoon. Joku varmaan tietää, voiko maitoon esim. keittää puuroja, voiko sitä käyttää makaroonilaatikkoon, leivontaan tms. Kaupassa olen monenlaisia soijamaitoja; ostanko Pirkkaa vai saksalaista? Mihin se ei sovellu? Odotan kiitollisena vastauksianne....
-
0 61
Mikä pasta on paras salaattiin?
Elikkä olisi tarkoitus tehdä lauantaisiin häihimme iltapalalle pastasalaatti (mm. ) ja nyt mietin mikä pasta olisi paras. Salaattia tehdään n.60:lle ja Tittiditiin Miljonäärilesken pastasalaatti on pohjana salaatille, mutta siinä on siis nauhapastaa ja me taidamme käyttää jotain muuta. Eli, m...
-
0 8
Soijatuotteet
Haluaisin tietää, että onko soijafileitä saatavissa tavallisista ruokakaupoista??? Miehelläni on jokin aika sitten todettu kihti ja soijapaloista, rouheesta ja suikaleista olen tehnytkin ruokia ja ovat onnistuneet ihan hyvin, mutta haluaisin kokeilla myös noita soijafileitä kun Kotikokissakin...
-
0 11
Raparperi
Hei. Kaipaisin vinkkejä/ohjeita raparperille.Muuta kun mehut,hillot ja leivonnaiset. Olisko ehkä jotain lisuketta lihalle tai vinkkiä miten käyttää ruuassa.Olisin kiitollinen. :S
-
5 12
Kuinka valmistan mustikkamehua?
Voiko Mehu-Maijalla valmistaa mustikoista mehua? Pitääkö marjat huuhtoa ja sitten sokeroida sitä ennen? Marjat olen kerännyt poimurilla. Valmiin mehun pakastan. Kiitos mahdollisista vastauksista
-
1 61
Neuvoja kurkkusalaatin tekoon!
Kertokaapa pitääkö etikka keittää ennen kuin lisään siihen raastetun avomaakurkun,sipulin,sokerin,suolan, sinappijauheen ja tillin vai sekoitanko vain kaikki aineet yhteen ja purkitan???
-
0 0
Suklaan ja sokerin kanssa leipominen
Hei! Olen keittiössä aika vihreä, leipomisessa melkein täysin neitsyt, mutta olen tässä miettinyt pitkäänkin eräänlaisien karkkien valmistusta. Koska olen kuitenkin niin "nyyppä" keittiössä, en ole varma onko se suinkaan mahdollista edes. Jos jollakulla siis on tiedossa, että tätä on tehty ennenk...
-
0 26
Marmite
Miesväki käväisi Helsingissä Behnford's nimisessä kaupassa joka myy Amerikan herkkuja. Ja ilmeisesti muutakin. Eli purkillinen Marmitea oli tuliaispussissa. Löysin yhden reseptin täältä, Dr. Styrankin: http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/162764/Marmite%20uppomunat%20pinaatilla Resep...
-
0 8
Kallis hanhifile
Mies osti pari hanhen rintafilettä viikonlopuksi, pakasteena. Hinta oli aivan hirvittävä. Eli paineita... Nyt tarvitaan hyvä resepti rintafileille. Ei mitään kermassa keitettyä, vaan mahdollisimman raikkaan oloinen resepti. Onko kellään sellaista takataskussaan jemmassa? :S
-
0 10
Biryani masala
Olisko kenelläkään tietoa mihin ruokiin tuota maustetta käytetään. Sain lahjaksi valtavan määrän mausteita ja nyt pitäisi yrittää myös käyttää niitä.
-
1 15
hirviruokia
Tänäsyksynä tarviin vinkkejä hirvenlihan laitosta,kuivaliha,päästä häntään.
-
0 20
Ruisjuuren aloitus?
Tietaako kukaan miten ALOITTAA ruisjuuri? Siis ei ruisleivasta vaan tyhjasta. Joskus Ruotsissa asuessani aloitin juuren jotenkin piimasta, tietaako joku tarkemmin miten? Olen taalla tehnyt juuretonta ruisleipaa, maukasta kylla se on sekin, mutta voisin taas yrittaa juurellistakin. Onkohan nakki...
-
0 10
Hyvää, helppoa ja halpaa - homma hanskassa ja hanskat hukassa!
Saamme muutamaksi päiväksi odotettuja vieraita, mutta mutta.. MITÄ IHMETTÄ MÄÄ TEEN RUOAKSI? :D Pitäisi olla halpaa, hyvää, terveellistä, helppoa ja PALJON - vieraskaarti kun koostuu nelikymppisestä isästä, kahdesta teini-ikäisestä ja kahdesta ala-asteikäisestä ja tietenkin minun ja sulhasenki...
-
0 3
Sikajuhlat
Joopa, äitini täyttää 50-vuotta ja pippalot on järjestyksen alla. Siis varaudutaan 80 henkilöön. Pitäs värkätä salaatteja, ajattelin perunasalaattia, tomaatti-mozzarella salaattia ja vihreää salaattia. Mutta voi hitto kun en osaa laskea että kuin paljon. Tarjolla on siis myös sikaa, patonkia, lev...
-
0 5
Kuivaliha
Ostin vahingossa vääränmerkkistä (makuista) kuivalihaa, enkä millään keksi miten sen voisi hyödyntää vaikka ruoanlaitossa? Ideoita? Harmittaa älyttömästi kun 12e maksoi 3 pussia... argh!! Merkki on Jack Link's, Beef Jerkyä piti ostaa, höh.
-
2 17
Lihan paistamiseen vinkkejä
En huomannut tuolta nopsaan etsiessäni, että olisi tätä aihetta tuolla. Elikkäs siis... Kysysin neuvoja lihan paistamiseen. Ja nyt tarkoitan sellasia lihasuikaleita/paistilihoja yms. mitä kaupasta saa ja toki voi itsekkin leikata, mutta kumminkin. Mulla on se ongelmana, että aina kun teen kastik...
-
0 7
maukas resepti hukassa
Ei ole kukaan kotikokki tehnyt mustikkarahkapiirakkaa? :P
-
0 4
Kirjolohikeitto 50:hlle.
Kaipailempa hyviä vinkkejä,miten saan 50 hengelle hyvän ja maittavan lohi sopan.Vaatimukset on,laktoositon,maitopohjainen mutta maittava. Täältä tulee hyviä vnkkejä kun vaan kyselee. Kiitos jo etukäteen(:P)
-
0 15
Kaalikeitto
Pitääkö uuden sadon kaalia keittää kauan? Vai riittääkö sille lyhyempikin keittoaika?
-
0 30
korvapuusteista kohonneita?
Miten voisi korvapuusteista saada kauniin kohonneet, kun omat on aina ihan lättänät. Onko jotain niksejä?
-
0 2
kalapihvit
:-) Täällä näkyy olevan mielenkiintoinen kuhapihvi resepti.Tehään sauvasekottimella.Muut koneet siellä kaapin perällä:( Mutta tuorejuusto puuttuu.Voiskkoon sen korvata jollain,taikinaan tulee smetanaa.Kaapissa näkyy olevan Aura murua ja jotain Lidlin sulatejuustoa:(
-
2 8
Hirvenlihan marinointi ja grillaus
Tämä on vahan sellainen apuva juttu. Rakas "kokkini" muutti taivaaseen ja nyt olen itekseni kokkaillut ja muistellut, vallan hyvin onnistunutkin. Inventoin toissapäivänä pakastimemme ja kaivoin esille n. kilosen hirvenulkopaistin, sulatin ja tein niistä melko ohiuta pihveja. Lievän myrkkinuijimis...
-
0 8
Resepti.org
Hei! Häpeilemättä mainostan juuri avaamaani sivustoa. Tuonne voitte jättää muille tarjolle omat suosikkireseptinne. Itselläni kokkiuden maailma on vasta orastavasti avautumassa, joten tällä hetkellä valikoima on vinoutunut helppojen reseptien suuntaan. http://www.resepti.org
-
0 7
Kiitosilta bestmanille ja kaasolle järven rannalla
Hei taas, sain teiltä viimeksi kerrassaan loistavia ideoita häämenuumme, joten käännyn puoleenne jälleen kerran. Haluamme kiittää bestmania ja kaasoa mukavalla yhteisellä päivällä, joten olemme vuokranneet mökin suloisesta suomesta kauniin järven rannalta. Erikoisen tästä päivästä tekee sen...
-
0 4
Hillot hillosokerilla..
Tekipä mieleni kierrepullapitkoa, johon ajattelin laittaa hillosokerilla tehtyä omenasosettani. Meinasin ihan kylmästi vain kokeilla, ja varmaan niin teenkin. Nyt kuitenkin viisaat päät yhteen, ja mitä mieltä olette tästä, kunnon kotikokit? Meneekö se ihan liejuksi pullan välissä, vai pysyykö ...
-
0 10
Sokerin osittainen korvaaminen leivonnassa
Moi Kotikokkilaiset ja hyvää alkavaa keskikesän juhlaa! Juhannusleipomisia suunnittelessani tuli mieleen seuraavanlainen kysymys: Monet leivonnaiset ovat makuuni liian makeita ja jättäisin sokerin osuuden mielelläni vähän vähemmälle. Mutta useimmiten se on kuitenkin pakollinen ainesosa, esim. ka...
-
0 14
Munan korvaaminen?
Meillä on taloudessa munat loppu. Onko mitään keinoa korvata munia? Kenelläkään kokemuksia?
-
0 4
Tuore aprikoosi
Moi! Tulin ostaneeksi rasiallisen aprikooseja ja nyt mietiskelen mitä niistä tekis.. Ei kellään olis hyviä ideoita? Mielellään sellainen minkä voi pakastaa. Pyörittelin vähän aprikoosin ja mustikka valkosuklaan yhdistämistä jollain tapaa.. mutta mutta.. vinkkejä otetaan vastaan! :)
-
0 2
Ruuanvalmistustapoja
Tässä on valmistettu lankkupihvi metsäpalovaroituksen takia kiukaalla [URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=4310969.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00401/4310969.t.jpg[/IMG][/URL] parilan päällä. Foliolla on suojattu, ettei nesteet valu kiukaaseen.