Kysymykset
-
9 8
Puuroriisistä lisäke
Nonniin, täällä kaipailen apuja kun multa löytyy vain puuroriisiä ja täysjyväriisiä kaapista. Ja pitäis keitellä riisiä (koiralle kun on vatsansa taas ihan sekaisin. Liekö syönyt ruohoa vai mitä..) mutta siis ... Miten sainkaan puuroutuvasta riisistä lisäkeriisin, kertoisko joku ohjeistusta. Muis...
-
0 14
Gluteenittomia reseptejä
Minä kaipailen gluteenittomia reseptejä. Juhannukseksi olisi tarkoitus leipoa pojille syntymäpäivä kakut ja jotain muuta makeaa. Mutta olisin todella iloinen, jos teiltä löytyisi joitain aivan herkullisia gluteenittomia reseptejä.
-
0 11
Pakastinta tyhjäksi
Olen pitkään jo hakenut reseptejä ja vinkkejä ruuan laittoon täältä ja kiitos kaikille aktiivisille. Ajattelin sitten kysäistä, että oisko vinkkejä miten voisin käyttää pakkasesta karviaismarjahillon ja kasvissosekeiton.. kummatkaan ei maistu sellaisenaan ja roskiin joutavat,, mikäli en mitään ni...
-
0 24
Suppilovahveo
Mitähän suppiksista tekis kun pakkasessa niitä viel reilusti vaikka joka ruokaan niitä koittanut laittaakkin. Ehkä johonkin piirakkaan.?
-
0 12
Fasika
Pengoin tuossa just maustehyllyjä ja löysin sieltä semmoista maustetta kuin Fasika, elikäs olisko jollain minkäänlaista tietoa kyseisestä mausteesta? Pussi oli täynnä kaikenmaailman ihme koukeroita joista ei mun aivoilla saanut mitään selvää, ainut mikä valkes oli että mauste on etiopialaine...
-
3 21
(kermaviili)kastike kalalle/kalapuikoille?
Minkähänlainen on se kouluissa tai esim. (yliopiston) ruokaloissa kalapuikkojen kanssa tarjottavan kastikkeen resepti?? Se on nimittäin hyvää! :-)
-
0 79
Rippijuhlat tulossa ...
Rippijuhlat ovat edessä heinäkuussa ... teemana on puutarhajuhlat. Ajattelin käyttää mahdollisimman paljon tuoreita suomalaisia kasviksia & vihanneksia, yrttejä omasta pihasta - ja painottaa muutenkin kotimaista / lähiruokaa. Keräilin alustavasti reseptejä menun teemaan liittyen - htt...
-
0 44
Uudenlainen "pippurimylly"
Näin mtv3 ruokala ohjelmassa uudenlaisen pippurimyllyn, sellainen purkki, jossa on pohjalla kuula ja pippurit laitetaan sinne ja heilutellaan niin kuin baarimestarit sheikkaa juomia. Oli tosi kaunista rouhetta ja tuoretta. Näytti tosi iisiltä hommalta. Onko kellään kokemusta moisesta ja minkäh...
-
0 1
Niksejä Ruuan Laittoon
Joo niksejä kaikenlaiseen ruuanlaittoon. Esim. itse tein jauhelihapihvejä, niin leikkasin ovaalin muotoisesta salaatti purkin yläreunasta n. 1,5cm paksun viipaleen, johon ladoin jauhelihan lusikalla. Niistä tuli kuin kaupasta ostetun näköisiä ja kotona tehdyn makuisia.
-
0 9
Voiko jauhelihaa pakastaa, jos...?
se on jo kerran pakkasessa ollut ja nyt sen ensin paistaisin ja laittaisin takasin pakkaseen? Kärsiikö maku/koostumus siitä? Yleensähän on se sääntö että mitään ei pitäisi pakastaa uuestaan. Ja en oikein ole varmas asiasta. Ei vielä niin paljoa kokemusta, että osaisin sanoa. En halua pilata jauh...
-
0 4
Paistoöljy?
Omistan friteeraus keittimen. Mikähän öljy/rasva olisi hyvä ranskalaisten paistoon? Olen käyttänyt aiemmin friteerausöljyä ja pakastepussi ranskalaisia. mut ei niistä niin hyviä tullut kuin grillillä. Voi toki vika olla muussakin kuin öljyssä! "Kokissa"
-
0 3
Kuka on keittotaituri? Apua kaivataan...
Ajattelin tehdä äitienpäivälounaan alkuruoaksi keiton kukkakaalista. Söin kerran ravintolassa (ravintola Os, Kuopio) jotain aivan uskomattoman maukasta kukkakaalikeittoa, en tiedä, mikä teki mausta niin taivaallisen. Huomiseksi muina aineksina olis tarjolla ainakin sipulia, valkosipulia, kasvis-r...
-
0 11
bebe
haluaisin tehdä itse bebe-leivoksia mutta mitä se välissä oleva juttu on? kaupan bebet ovat aivan ihania juuri sen takia.joskus olen kuullut että se olisi cremevoita mutta mistä sitä saa?
-
0 17
Fluffy
Onko kukaan kokeillut tehdä Flora Vispikermalla, onnistuuko jos sitä lämmittää että saan suklaan sulamaan?
-
0 6
kastike
Olen ulkomailla ja paikalliset poperot eivat maita.Haluaisin tehda kastiketta mutta kermaa ei saa.Voinko kayttaa maitoa missa on 8.7% rasvaa?? P.S. Armikin oli taala.
-
0 12
Talkooruokaa?
Viikonloppuna talkoot tulossa ja ruokkia pitäisi noin 10 aikuista. Olen luvannut tarjota ruoan ja työnilon! Ajattelin laittaa ruoaksi hernekeittoa, koska siitä saa helpolla yhdelle kasvisversion. Lisäksi sen voi laittaa aamusta hautumaan eikä nyt ole niin pilkun päälle mihin aikaan syödään. Vaan ...
-
0 40
Äitienpäiväksi?
Hei, elikkä olisiko kenelläkään takataskussa jotain kivaa reseptiä äitienpäiväksi? Haluaisin kokata jotain erikoisempaa/suomalaista, koska olen vaihto-oppilaana Saksassa ja asun isäntäperheessä, joten siinä tulisi sitten hieman suomeakin mainostettua :)
-
0 1
Paistopaperi
Olipa mainio vinkki Serlalta: paista kala (ja vihannekset) pannulla paistopaperin päällä - ei rasvaa, ei käryä, ei pannunpesua!
-
0 16
se ihana violetti vihannes
munakoiso on suurta herkkuani ja nyt kaipaisin reseptejä tai muita vinkkejä sen valmistukseen, mussaka onnistuu mutta vaihelu ois poikaa:P
-
0 33
Vappuruokia
Mitähän kannattaisi vappuna tarjoilla? Haluaisin jotain vähän jännittävämpää kuin simaa,munkkeja ja tippaleipiä.. :)
-
0 10
Viilin valmistuksesta...
Tiedan etta tasta on ollut useampaan otteeseen puhetta mutta mietittiin Maricen kanssa tata eli miten viilin valmistuksen saa kayntiin jos ei ole viilia tai muuta... Mulla ei ole piimaakaan taalla... Auttakaa!
-
0 16
Hapankaali
Selailin tuossa reseptejä ja tulipa mieleeni, etten ole koskaan maistanut saatikka syönyt hapankaalia. Ehdotapa hapankaalista reseptiä, jota voisin kokeilla alkajaisiksi.
-
0 136
Kesän odotusta
(:P) Kauppoihin on tullut jo varhaisperunat.Tässä kesää odotellessa on niihin tyytyminen. Olisko hyviä lisukkeita että sais jotain makuakin.
-
0 21
Maitorahkan tilalle?
Mita suosittelette maitorahkan tilalle kun sita ei taalta saa? Hapankermaa, jogurttia, piimaa, raejuustoa ja rigottaa loytyy, saisko naista jostain yhdistelemalla samankaltaista? Meinaan, jos joku on jo kokeillut, niin ei tarvitsisi itse yrityksen ja erehdyksen kautta oppia...
-
0 6
Rex-kakku
Kuka muistaa 50-60 lukujen Rex-kakun. Ruotsissa sitä kutsuttiin nimellä Radiokaka, mutta amerikasta se oli kotoisin. Fazer paistoi rex-keksejä jotka olivat juuri sopivan ohuita ja suorakaiteen muotoisia. Paketin kyljessä oli ohje, kookosrasvaa, suklaata jne. Muistan että näitä keksejä sai vielä 8...
-
0 31
Pinkkejä , suolaisia suupaloja juhliin?
Miun synttärit lähestyvät uhkaavaa vauhtia, ja vietän niitä parin viikon kuluttua. Teemaksi valitsin "prinsessan" synttärit, ja haluan kaikkien tarjottavien olevan pinkkejä. Etsin reseptejä ja vinkkejä pinkki-valko-mustiin SUOLAISIIN naposteltaviin, suupaloihin. Tiedätkö hyvän reseptin pinkkii...
-
0 11
Jauhojen siivilöinti
Hei Leivon paljon ja jopa ihan onnistuneesti, mutta yksi ehkä hölmökin juttu on mulle edelleen arvoitus. Eli siis miten saatte fiksusti siivilöityä jauhot esim. piirakkataikinaan ilman että niitä on pitkin pöytiä? Kykenettekö samalla siivilöimään ja sekoittamaan taikinaa vai siivilöittekö osan...
-
1 3
Kinkkupastasalaatti 30 hengelle?
Hei taas, teen hääjuhlaamme tämän Attematen kinkkupastasalaatin. http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/75907/Kinkkupastasalaattia Tässä ohjeessa annostus on 8 hengelle, mutta mitä luulette, kun teen tätä 30 hengelle lisukesalaatiksi, niin moninkertaisen määrän teen. Ajattelisin, että jos te...
-
0 7
Virolaiset valkosipulikrutongit
Niiiiin hyviä, söin juuri punajuurisalaatin päälllä. Näissä kaupan krutongeissa oli rutkasti ihanan makeaa valkosipulia ja suolaa - kuka osaisi kiertoa, kuinka kotona voisi onnistua yhtä hyvin?
-
0 7
Vispautuuko kerma sauvasekoittimella?
Siis, ollaan lähdössä neljän päivän mökkiekskursiolle ja pitäisi olla mahdollisimman vähän tavaraa mukana, että mahdutaan autoon. Tarkoitus olisi tehdä rahkaa, joten vaahdon ei tarvitse mitään superjäykkää olla, mutta käsin vispatessa voi kymmenen hengen kermavaahdot olla aika turhauttava juttu. ...