Kysymykset
-
0 19
Pääsiäistä!
Olen lähdössä pääsiäiseksi reisuu huomenaamulla.Jotenka toivotan jo nyt Kotikokki.net ihmisille ja kokkikavereilleni oikein hauskaa ja rauhallista ja ennen kaikkea maittavaa Pääsiäistä!TR,Jarsel.
-
0 18
Juhlavat pikkuleivät tms?
Monet tarjottavat eri paikoissa siis edessä: Suolaiseksi tarjoan pikkupiiraita kahdella eri täytteellä, mutta mitäs sitten makeaksi herkuksi? Helposti kuljetettavia ja hyvin säilyviä, mutta kuitenkin aika juhlavia kakun "korvikkeita"? Ja hintakaan ei saisi olla huima, koska kestitettäviä on yh...
-
0 2
Leivän leipominen
Hei. Ensinnäkään en ole kovin hyvä leipuri, mutta haluaisin kyllä osata. Leipäni vain aina halkeavat alareunasta, kun laitan ne uuniin. Missä vika? Nostatanko leipiä/sämpylöitä liian vähän aikaa ennen kuin laitan uuniin?
-
0 28
Paras SUOMALAINEN kesaruoka
.
-
0 8
puolukkasurvoksesta kysyttävää
mulla on ämpärillinen puolukkasurvosta odottamassa käyttöä. olen syönyt sitä pinaattilättyjen kanssa..löytyykö vinkkejä mihin muuhun sitä voisi käyttää?
-
6 60
Karjalanpiirakoiden päälle?
Mitä muita päällyksiä olette tarjonneet karjalanpiirakoiden kanssa kuin munavoita/raejuustomunavoita?
-
0 11
Omenasoseesta ruoaksi?
omenasosetta on pakastimessa vielä paljon.Puuronsekaan se nyt ei oikein enään ... mitähän ihanaa siitä muut ovat keksineet tehdä?
-
0 15
Matalat piirakkavuoat
Mistähän mahtaisi löytää piirakka/torttuvuokia missä olisi syvennys..? Olen yrittänyt etsiä niitä toivottomasti.
-
0 4
Sian kylkipaloista?
Sain papaltani sian kylkipaloja, enkä ole ikinä niistä tehnyt mitään. Oisko kenelläkään hyviä neuvoja mitenkä valmistaa nuo hyvännäköiset kylkipalat?
-
0 30
Nopea lisäke
Voipi olla FAQ , mutta ... Joskus pitäisi nopeasti saada lapselle ruokaa, kalapuikot ja dugetit ovatkin lapselle ihan "juharuokaa" , mutta ihan paljaaltaan niitä ei viitsisi tarjota. Jopa valmismuusin keitto tuntuu työläältä - mikä olisi siis Nopea ja Helppo lisäke esim. kalapuikkojen kera? Kanan...
-
0 2
punainen pitkä peruna
hei voisko joku kertoa mikä on se peruna suomeksi joka on vaaleanpunainen pitkän mallinen olen nähnyt siitä ohjeita täällä mutta en muista sen nimeä pitäis saada sellanen sose keitto mikä on mixattu sen nimi on ruotsiksi sötpotatis
-
0 32
eväsvinkkejä junaan ja koluun/töihin
Elikkäs nyt kaipaisi kipeästi vinkkejä mitä ottaa mukaan kouluun, töihin ja junaan evääksi. Päivä saattaa olla sellainen että olen koulussa 8-16 ja sen jälkeen junaan neljäksi tunniksi. Ok, koulussa voi syödä lämpimän ruoan, mutta entäpä junamatkalle. Köyhä opiskelija ei mielellään junan ravintol...
-
0 30
Mikä kaveriksi hirvenlihakäristykselle + potuille
Häämenua yritän kehitellä, mutta pääni ei enää toimi. Mikä teidän mielestänne sopii hirvenlihakäristykselle kaveriksi? Yhtenä ruokana on siis käristystä ja todennäköisesti perunoita, mutta sopisiko hirven kaveriksi lohi, kana vai muu liha? Vai tarvitaanko kaveria? Jos keskitynkin enemmän lisäk...
-
0 3
Tyhmiä kyselen...
Eli mietin tuossa, kun tein mailon ohjeella sipsejä ja siitä jäi ylimäärästä öljyä pellille(kun hieman liioittelin :P). Niin ajattelin että eikö sen voisi käyttää uudelleen, kun laittaa jääkaappiin? Eihän se meni pahaksi tai mitään? En keksinyt kyllä syytä että miksei vois, mutta ajattelin kysyä ...
-
0 14
Mahdollisimman terveelliset vohvelit?
Heissan. Rakastan tehdä arkiaamuisin amerikkalaisia pannareita itselleni, lähtee maanantaitkin helpommin käyntiin.. Pannareihin minulla on aivan loistava resepti, johon ei siis tule valkoista sokeria tai vehnäjauhoja, ainaostaan 1 rkl margariinia ja siirappia, ja jauhot on terveellisempiä graham-...
-
0 2
Jauhopöly ongelmana
Hei! (En löytänyt vanhaa aihetta) Olen jo pidempään painiskellut leipoessa jauhopölyongelman kanssa. Minulla on herkkä atooppinen iho ja leipoessa ja sen jälkeen varsinkin kaulaa alkaa kutittaa pirusti. ihotautilääkärin kanssa tulimme tulokseen, että syy on todennäköisesti jauhopölyssä. Ole...
-
0 39
Oikea hiiva vastaan kuivahiiva
Olen tässä miettinyt, että kumpi oikein on se joka kohoaa nopeammin esim. pullaa tehdessä? Olen aina kättänyt vain kuivahiivaa niin en tiiä tuosta oikeasta hiivasta oikein mitään. :) Kiitos neuvoista ja etukäteen!
-
0 7
Mistä ostaa ruisrouhetta Hesasta?
Onko joku löytänyt pääkaupunkiseudulta kaupasta ruisrouhetta? Olen isoista ruokamarketeista turhaan sitä etsinyt.
-
0 16
Retikka?
Tietaako kukaan miten kayttaa retikkaa? Asutaan Australiassa ja mies laittoi kasvamaan , nyt sita tulee kamalasti. Se maistuu vahan retiisilta, mutta on paljon vahvempi. Laitoin sita suolakurkkuihin mausteeksi kun sen maku oli niin lahella piparjuurta, jota nyt ei loytynyt kaupasta. Tulos oli ...
-
0 12
valkosipulin käsittely
miksi tv-kokit näyttävät huonoa esimerkkiä ja tilvasevat valkosipulinkynnen eteerisetöljyt leikkuulautaan mihin jäi puristin,viipalointi,tehosekoittimella öljyyn murskaaminen.
-
0 7
Käyvätkö yhteen: karitsa ja vuohenjuusto
Ostin karitsan jauhelihaa, ja suunnittelen tekeväni niistä pyöryköitä. Sopiiko karitsan makuun vuohenjuusto, kun houkuttais tehdä joku vuohenjuustokastike tms. siihen kaveriksi? Kummankaan mausta ei ole kokemusta, siksi kyselen...
-
0 6
LOST!! Naposteltavaa..
Mitä ihmnettä söisin , kun vihdoin alkaa Lost.. En nyt osaa edes päättää haluanko makeaa vai suolaista. Olen miettiny [url=http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/83660/Keisarin%20morsiammen%20leip%C3%A4]Keisarin morsiammen leipää[/url] Tai jotain makeaa... Aika loppuu kohta kesken..
-
0 75
Paistettu vuohenjuusto?
Tiiättekö, ku esim. Rossossa on sellattis sellane iso "kiekko" sitä juustoa ja sit se on jotenkin paistettu tms kummaltaki puolelta kullanruskeaks ja on päältä rapee ja sisältä pehmeä? Miten tämmöstä sais ite tehtyä? Rakastuin siihen vuohenjuustoon ku söin sitä pari päivää sit Rossossa. Nyt halu...
-
0 4
Unelmat
Unelmat! Onko kenelläkään Unelmat-pikkuleipäreseptiä. Ovat hyvin suussa sulavia ihania. Äidilläni oli se resepti, mutta äitini kuoltua oli sisareni hävittänyt kaikki edesmenneen äitini ohjeet menemään. Nyt kun yritin etsiä netistä ja kirjastosta kyseistä ohjetta, en millään löytänyt. Olisi ihan...
-
0 20
Olut ruoanlaitossa?
Niin siis olut ruoanlaitossa raaka-aineena eikä kokkailun innoittajana :D Sain tuossa tupareiden myötä kavereiltani melkoisesti karamellia ja olutta. Hieman hassulta se tuntui, kun karkkeja ei itselläni tule koskaan ostettua enkä pahemmin välitä oluestakaan :P No kuitenkin, asiasta moottorisah...
-
0 21
Kurkkujen suolaaminen
:STietaako kukaan miten suolataan kurkkuja? Asun Australiassa ja kurkkuja tulee kamalasti nyt ja haluaisin suolata ne suomalaisittain. Suomessa kaytin valmista mausteseosta, muttei sita taalta saa. Olisko kellaan jotain vanhaa reseptia? Arvaisin, etta siihen tulee etikkaa, suolaa, sokeria, sinap...
-
0 22
Kakkumaakarit: Rommin korvaaminen konjakilla?
Heips! Sain sähköpostilla kyselyn, jonka ajattelin taas ohjata viisaampien vastattavaksi :) "Hedelmäkakkujen ohjeissa on usein mainittu rommi, jossa liotetaan rusinat tai muut hedelmät, mutta miten on konjakin laita, voinko käyttää samaan tarkoitukseen lahjaksi saamaani konjakkia?" Osa...
-
0 32
Siitakesienten kasvatus kotona?
tilasin netistä kaksi pötkylää sienirihmastoa kotiin kasvatettavaksi. Onko kenelläkään kokemusta / hyviä vinkkejä??Montako satoa olette saaneet.Miten lepovaihe?YMS... kiitollisena kaikki tipit vastaanotetaan!! Joskus 25 vuotta sitten äitini kasvatti herkkusieniä eteisessä, styroks laatikoi...
-
0 12
Apua kirjolohisuikaleiden laittoon
Ostan usein pikaruuaksi maustamattomia kirjolohisuikaleita ja olen tehnyt niistä kalakeittoa tai paistanut riisin kera tai laittanut joukkoon sulatejuustoja ym ym. Kun on kiire niin ne on tosi hyvää ja terveellistä "pikaruokaa". Mutta nyt on takki tyhjä, pitäis keksiä jokin hyvä vähän erilain...
-
0 4
punajuuri-päärynäkeitto
Näin jossakin (tv, netti, mainoslehtinen?) ohjeen päärynä-punajuurikeitosta. En muista missä!! Voisko joku auttaa? Nimim. kolme punajuurta ja kaks päärynää soseutettu kattilaan, vain resepti puuttuu :D.