Kysymykset
-
0 21
Maultaschen?
Kahvipöytäkeskustelussa töissä nuoret naiset harmittelivat painonsa nousua kun ovat olleet Saksassa koulussa tai työharjoittelussa. Utelin syytä... Maultaschenit ja Zupfnudelit ovat kuulemma niin ihania. Maultaschen-reseptejä ja kuvia löytyi kyllä kuuklettamalla mutta noi toiset... Eksy...
-
0 30
Ruusukaali
Rakastuin yllämainittuihin vihanneksiin jokin aika takaperin, mutta kokemusta niiden käsittelystä ei ole..Nyt haluaisinkin vinkkejä mahdollisimman simppeleistä ja suht nopeista tavoista käsitellä/kypsentää kyseinen ihanuus...Kunhan tulevat taas kauppoihin niin ostan aimo kasan....
-
0 10
Makujukurttia pullataikinapohjaksi
Tein tänään sämpylöitä. Käytin hiivataikinan pohjanesteenä luonnonjukurttia. Tuli mieleeni, voisiko maustetusta jukurtista tehdä makeita hiivataikinaleivonnaisia elikkäs vaikka pullaa. Miten olis mansikkajukurttipohjainen pulla? Luuletteko että onnais?:)
-
0 11
hiivaton leipä
hei. onko kenelläkään hyvää ohjetta hiivattomaan leipään ? ruisleipään olen muutaman ohjeen löytänyt mut onkohan vaaleempaan leipään jotain ohjetta. vatsa ei kestä yhtään leivontahiivaa
-
2 15
Tuore pinaatti
Ostin espanjalaista pinaattia ja tuli mieleen että pitääkö sitä ryöpätä vai oletteko syöneet sellaisenaan? Meillä menisi pizzan täytteeksi, eli ihan raakana sitä ei syödä. Muistelen että välimeren maissa tuore pinaatti olisi usein salaatin täytteenä..
-
0 88
Juustoilua
Minulla on ollut kauan aikomus tehdä WTn [url=http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/54455/Kotijuusto%20juustojuoksutteella]Kotijuustoa[/url] Nyt tuli Futomakin salaatista mieleen, että miten te käytätte kotijuustoa? Ei ole tullut mieleenkään laittaa sitä salaattiin. Mihin muualle voisi lait...
-
0 27
Kovaa leipää/pullaa
Tulee leivottua jonkiverran ja olen ihmetelly miksi joskus leivästä/pullasta tulee kovaa ja kuivaa. Mikähän voisi olla syynä? Taikinan teen ohjeen mukaan...
-
0 8
Honkajokinen vaalea reikäleipä
Etsin vaalean reikäleivän ohjetta Porin liepeeltä. Honkajoella olen ko. todella vaaleaa leipää saanut syödä kerran yli 20 v sitten, eikä parempaa leipää ole vielä löytynyt. Auttakaapa minua, jos tuntuu tutulta.
-
14 13
Hirvenlihasäilyke
Isäukko toi syksyn pyyntisaaliista (hirvi) valmistettua säilykepurkkeja. Onko Kotikokeilla vinkkejä, miten sitä parhaiten vois käyttää??
-
0 1
Ruoanvalmistuksen nettiopas
Löysin tällaisen oppaan, johon on koottu yhteen vaikka mitä asiaa ja nippelitietoa, laidasta laitaan. Tällaiselle hötöpäälle varsin hyödyllinen tietopankki, kun en ole mikään ammattikokki kuitenkaan 8-) Laittakaa kirjanmerkkeihin, jos on yhtään apua ja jos tiedät jo kaiken entuudestaan, nii...
-
0 31
kahvipannarit
tietäiskö joku kuinka tehdään kahvilättyjä joihin tulee hapanta kermaa mä muistn aina kun äiti teki sellasii vanhasta kermasta niistä tuli aika paksuja että oiskohan käyttänyt ruokasoodaa tai leivinjauhe
-
0 26
Tehosekoittimen voimat :)
Omistan Braunin "perus" sauvasekoittimen ja olisin kysynyt kokemuksianne siitä, mahtaako ko.vempeleen tehot riittää rusinoiden ja maapähkinöiden murskaamiseen? Kiitos jo näin etukäteen ja maistuvia makuja talvipäiviinne! :)
-
0 14
Kakkuideat kehiin ja nopsaan!!
Eli siis ideoita pojan 10 kakuksi...Itse sanoi ettei halua mitään erikoista ja pyöreän kakun haluaa, pääkallokakku oli viimevuonna ja eikä mitään hömpötyksiä kun ne on kuulemma lapsellisia::o....Huokaus....Yritä tässä nyt sitte miellyttää8-)
-
1 2
Papujen säilyvyys
Kauankohan keitetyt pavut mahtavat säilyä? Keitin niitä vähän liikaa niin iskin ne sit jääkaappiin ja suolavettä vähän päälle. Keskiviikkona tein ne. Voikohan niitä vielä huomenna syödä? :-D
-
0 9
Torttupohjan valkoinen päällinen
Hei! Löytyyköhän tätä kautta vinkkiä sellaiseen aiheeseen, että mitäköhän edesmennyt isoäitini käytti tavallisen matalan torttuvuoan pinnan päällisenä, kun se oli valkoista ja kuitenkin sellaista helposti leikattavaa. Se ei ollut pelkkä tomusokerikuorrutus, vaan päällä taisi olla jotain vanili...
-
1 15
briochin ohje..
Onko kellään ohjetta,, tuon ihanan pullan ohjetta kaipailen.. eli briochi,, pullamainen.. ei kumminkaan pulla :),, vähän kuin muffini.. taikinaa.. rusinaa.. ja jotain muuta hyvää sisältää
-
6 3
Amerikkalaiset ruokamitat ja uuninlämmöt
Aina välillä löytää ulkolaisia ruokaohjeita joissa on " väärät" mitat. Sain taulukon näistä muutettuna suomen mitoiksi, toivottavasti auttaa muitakin. Paino: 1/4 ounce=7g 1/2 ounce=14g 1 ounce= 28g 4 ounces ( 1/4 pound )= 115g 8 uunces ( 1/2 pound )= 225g 16 ounces ( 1 pound )= 450g 40 ounces ( 2...
-
0 93
millanen leipäkone olis hyvä?
Suunnittelen täs leipäkoneen ostoa, mutta niitäkin on aika laaja kokoelma erilaisia. Joten mulla meni kyl peukalo keskelle kämmentä tämän homman kans, että minkä merkkisen ja millasen se kannattis hommata... Jotenka olisko jollain kokemusta näistä leipäkoneista, tai nähny jossain testiä, mikä ol...
-
0 7
Säilykkeet
Kysyisin tässä ihan ensimmäiseksi sellaista asiaa mistä en koskaan ole ollut varma. Eli mitä mieltä ollaan noista kastikkeista esim. Chilipastakastike ja tälläiset ja majoneesi, kinkkupasta.Kuinka kauan ne säilyy avattuna jääkaapissa kun ei monessakaan ole sitä kerrottu kyljessä? :S Kerrotaan myö...
-
0 6
Granaattiomena
Kertokaa viisaammat, mikä osa granaattiomenasta syödään...
-
0 7
Afrikkalainen ruoka
Hei Annika :) Keittokirjan tekijä on Roderick Dixon kustantaja Art House-Jalava-Tietosanoma hinta 31 ja voit tilata sen suoraan tästä osoitteesta: http://kauppa.tietosanoma.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Tietosanoma/Products/9789518844252
-
0 12
Kokkelipiimä
Löysin kaupan kylmähyllystä lapsuuteni harvinaisen syötävän nimittäin kokkelipiimän. Se on sellaisenaan hyvää hiukan maidolla laimennettuna. Koostumukseltaan kuin löysää raejuustoa joka maistuu piimältä, ihan vain jos joku ei tiedä. Ihan vain uteliaisuuttani olisin kysynyt tietääkö joku kokk...
-
0 4
Oikeaa fetaa..
Siis onko enää missään Valion fetaa suolaliemessä? Oli purkissa neljään osaan paloiteltuna. En ole aikoihin löytänyt. Kaikki feta taitaa olla noita salaattijuustoja tai vastaavia, eivät maistu miltään.
-
0 9
Reggae soosit.
Tietääkö kukaan mistä saisi Reggae reggae soosia suomesta tai vaikka tampereelta.Ei malttais aina odotella että pääsis lontooseen sitä hakemaan. On meinaan aivan mahtavan makuista ainakin toi jerk/bbq-versio. Maku on täydellisen tasapainoinen happaman,makea ja tulisen välillä.Sisältää mm.habanero...
-
0 3
Broileripata?
Omistin joskus reseptin aivan ihanaan ruokaan! Kaikki paikat on tongittu, mutta ohjetta ei ole mistä ottaa... Niimpä kyselenki, olisko jollain ohjetta broileripataan, johon tulee: broilerisuikaleita, riisiä, kermaa, banaania, purjoa, aurajuustoa?
-
0 11
Kootut kinkkuohjeet
Kävin tänään Alepassa ja ostin 1700 gramman tuoresuolatun pikkukinkun puoleen hintaan.. Näytti hyvältä, vaan miten paistan sen? Ei siis luuta eikä läskiäkään. Pojat pitävät sellaisesta "ylikypsästä" ja "kuivahkosta" kinkusta. Tuleeko siitä sellaista ja mureaa, jos paistan pitkään oikein miedo...
-
0 34
Hullunkuriset ruoat
hullunkurisiin juhliin! :) Joulu kun meni sairastaessa ajattelin viettää uuttavuotta isolla joukolla. Ajattelin tarjota (edullisia, totta kai) ja vähän sellaisia hullunkurisia ja yllätyksellisiä ruokia. Menusta ei tarvitse mitenkään tulla hieno tai oikeaoppinen (mitä sitten tarkoittaneeki...
-
0 4
Reseptejä tehosekoittimelle
Elikkäs, pukki toi Philipsin tehiksen, ja mä en keksi mitään pirtelöiden ja smoothien lisäksi... Pirun nätti se on, mut sääli pitää pelkkänä koristeena... Kaikki reseptit otetaan ilolla vastaan (:D! Kiitos!
-
0 3
Jouluiset soijasuikaleet
Osaisikos kukaan neuvoa minkälaisen marinaadin/mausteet laittaisin soijasuikaleisiin kun ne syödään laatikoiden kanssa?Meille tulee pari kasvissyöjää,ja ajattelin paistella suikaleita heille laatikoiden lisäksi kun eivät syö edes kalaa.Itse olen tehnyt suikaleista vain itämaistyyppisiä ruokia enk...
-
0 4
"Kahden kerroksen" tortut tai jotain
Heips, mä oon jostain lehdestä lukenu semmoisen reseptin , johon pantiin torttutaikinalevyt ja valmista piparitaikinaa päällekkäin ja sit tehtiin jotain, mutta kun en muista mitä, enkä löydä sitä lehteä/reseptiä mistään. Ei oikein tuo hakukaan löytänyt täällä mitään. Tietäiskö joku vielä tässä jo...