Kysymykset
-
4 6
Tietyn jauhon korvaaminen toisella jauholaadulla?
Nyt tuleekin sitten laaja-alainen kysymys/pohdinta. Löysin netistä aivan ihastuttavan sivuston, jossa kuitenkin käytetään _herkullisiin_ ja hieman tavallista terveellisempiinkin ruokiin välillä hieman vähemmän käytettyjä jauhoja... Nyt kyselisinkin, mitä "erikoisjauhoja" voin korvata, ja minkäl...
-
15 11
Laatikot - lämmitys??
Noni, nyt tuli sitte tenkkapoo. Sain äiteeltä lanttulaatikon (n. kilon painoinen laakea vuoka, syvyyttä n. 5cm), ja sitten ostin kaupasta sellasen normin perunalaatikon. Ne on nyt pakkasessa, joten kysäisenkin nyt että mites mä saan ne lämpimiks? Missä asteessa uunissa ja kuinka kauan, äiti sano ...
-
0 18
Kinkun kastike
Olisi mukava tietää, millaisia kastikkeita teette kinkulle. Itse teen laimennetusta kinkunpaistoliemestä ja kermasta. Suurustan vähän, lisään mausteeksi sinappia ja omenasosetta.
-
0 56
Mistä kaupasta löytyy oikeaa kanelia?
Olisi kiva tietää, en ole nähnyt ns. tavallisissa marketeissa... http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/12/767206
-
0 20
kasvissärä/juuressärä
Hei, tietääkö kukaan miten tätä särää valmistetaan? Söin pikkujoulussa ja oli erityisen hyvää. Aika isoja lohkoja punajuurta ja mitä muuta lienee ollutkin...
-
0 78
Kuka tykkää lipeäkalasta!
Me tykätään tosipaljon! Ja tietty valkokastikkeella.ym.:P
-
0 19
Liivatteen korvaaminen, millä?
Heps taasen! Välittelen lisää kysymyksiä tänne keskustelualueelle fiksumpien ratkaistavaksi :) Muistelisin, että tästäkin on ollut muutamaan otteeseen puhetta, mutta mikä olikaan ratkaisu? Ja alla kysymys: "Olen pulassa ,mitä minä voi käyttää liivatelehden tilalla kun perheessä on vegetaari"...
-
0 33
Silliä joulupöytään....
Minulla on iso purkki matjesfileitä odottamassa *jalostusta* Reseptejä löytyy pilvin pimein reseptihausta,mutta mikä on se oikea,maailman paras? Metsänvartijalla näytti olevan pari kivan kuuloista ja listan alussa oli Suviannen mukava ohje.Onko kukaan kokeillut? Siis kaikki sillin ystävät,olen...
-
0 11
Tiikerikakku
Sain kerran työkaverilta todella hyvän tiikerikakun ohjeen, mutta en löydä sitä nyt mistään ::o Sen muistan, että siihen tuli paljon voita, perunajauhoja ja vettä. Kakusta tulee iso, mehevä ja tiivis - siis ihan mielettömän hyvä ! Sattuisko keneltäkään löytymään sen suuntaista ohjetta ???...
-
1 20
mitä riisiä porkkanalaatikkoon?
Alan tässä tekeen porkkanalaatikkoa. Monessa reseptissä sihen laitetaan puuroriisiä. Jostaki kuiten oon lukenu, et voi käyttää ohrasuurimoitaki. Oisko vinkkejä, mitä kannattis laittaa? No ehkä tämäki on silti makuasia...
-
0 16
Kokkikaupassa hurmioitunut!
Kävin lomallani H:kissa ja kokkipuodissa. Olihan se taivat tällaiselle maalais mummolle. Olen kauan haaveillut silikonista kattilan kantta ja roiskesuojaa paistinpannulle. Ostin molemmat ja käyttänyt nyt niitä reilun viikon. Kattilakansi on huippu, kertaakaan ei ole enää kiehunut mikään yli ja hö...
-
0 41
K-marketin grillatun broilerin mausteet?
Saimme ylläpitoon seuraavanlaisen kyselyn, itse en osaa auttaa, mutta jos jollain on parempaa tietoa, niin apua varmasti otetaan mielellään vastaan: "Onko kellän tietoa miten K-marketissa myynnissä oleva valmiiksi grillattu broileri on maustettu. Kysyin sitä Saarioisilta, mutta ei suostuttu ...
-
0 37
Maustesekoitukset
Mikä olisi paras tapa jauhaa mausteet jos haluaa tehdä maustesekoitukset itse kokonaisista mausteista? Tein garam masalaa ja kuvittelin että sauva- sekoittimessa olevassa lisäosassa menee jauhoksi mutta neinei... valurautamorttelissa sain hiertää pienissä erissä jotta siitä tuli jokseenkin ...
-
0 722
Aamupala
Tämä aamu alkoi lasillisella riisimaitoa, puolikkaalla banaanilla ja kahdella Elovena/puolukka keksillä. Entäs teillä?
-
0 9
Lammasta jouluksi
Tervehdys. Tänä vuonna on tarkoitus "uhmata" perinteitä, ja tehdä vaihtelun vuoksi joulupöytään lammasta. Olisiko arvon kotikokeilla tarjota hyviä vinkkejä, kuinka valmistaa hyvä lammas joka käy myös jouluun? Kiitoksia vastanneille.
-
0 6
Uunikalalle hyvä kuorrute
No niin, nyt sitten esiin hyviä lisukkeita kalan päälle. Tekisi mieli kokeilla jotain uutta, ei aina vain smetanaa ja tilliä (hyvää kyllä sekin.) Purjosta? Täytyykö laittaa kermaa smetanan sijaan? Kiitos.
-
0 12
Leivinuunissa
Meillä on uudessa kodissa leivinuuni, joka on ollut edellisellä omistajalla ahkerassa käytössä. Jottei uunin päällä asuva kotitonttu vihastu, pitää nyt alkaa orientoitua perinteisiin ruuanvalmistusmetodeihin. Mutta kun en ole ikinä tehnyt mitään leivinuunissa! Minkälaisia astioita leivinuun...
-
0 2
itsennäisyyspäivän juhla-ateria
onko vinkkejä juhla-ateriaksi? kiitäen, Triinu:S
-
0 2
Juuri leiväntekoon
Katsoiko kukaan sunnuntain Strömsötä? Siellä oli ruotsalainen kokki, joka tekee juuren rusinoista!!! http://svenska.yle.fi/matochfritid/matartikel.php?id=2414
-
0 5
Miten saa kuohkean leivityksen leikkeeseen?
Moi. Kööpenhaminassa on ravintola nimeltää St. Petersburg. Sen Wienerschnitzel on kutakuinkin paras leike mitä olen maailmalla syönyt. Leivitys on kuohkea ja kupruileva. Onko hyvää vinkkiä, miten tuo tehdään? Normaaliohjein se on kullä hyvä mutta "lattana".
-
0 51
Evääksi metsään
Mitä syödä metsäretkellä tai sitten metsätöissä (niin kuin minulla)? Pelkällä kahvilla ja pullalla ei joka päivä jaksa. Ja makkarakin öklöttää!:P
-
0 21
Munaisia ohjeita
Minulla rupee olemaan omia munia jo välillä yli tarpeen. Joten jos jollain on kivoja munaisia ohjeita niin voi laittaa vihjettä. Ihan laidasta laitaan käy. Olen tunkenu niitä ny leipäänkin joka kerta ja silti meinaa kertyä liikaa. Munakasrulla on mulla suunnitelmissa. Se on hyvää joten en oik...
-
0 8
Miten saan kalkkunanrintafileestä hyvää 50-vuotispäivällisille
:S Olisiko jollain hyvä ohje kalkkunanritafileen valmistuksesta. Olisi tarkoitus tehdä hyvä pääruoka 50-vuotispäivällisille kalkkunasta(:P) Jälkiruoka ehdotus olisi myös kivaa.
-
0 3
Mitä voi pakastaa?
Voiko tomaattikastikkeen pakastaa? Kysymys on siis itsekeitetystä tomaattikastikkeesta.
-
0 6
Neljä pikkuista jälkiruokaa
Työkaveri tarjoaa itsenäisyyspäivänä ystävilleen ruokaa ja haluaisi valmistaa jälkiruoaksi jossakin syömänsä jälkkärin jossa oli yhdellä lautasella neljä pientä erilaista jälkiruokaa. Mietimme tovin mitä ne vois olla? Ja mitkä sopisi yhteen? Yksi voisi olla juustojuttu. Ehdotuksia?...
-
0 15
Ruokaa!
Moi! (:D
-
0 236
Kunnon ruokaa ;)
Teya, katttelin ikivanhoja ketjuja tästä kunnonruuasta, Mutta aloitan ny kuiteski uuden. Kun nyt kaipailisin nimenomaan vinkkiä soijaSUIKALEELLE! Löysin tällasen neuvon Tenhiltä: Laitan kattilan pohjalle soijasuikaleet ja riittävästi mutta en liikaa vettä. Maustan turvotusveden kunnolla. Ja...
-
0 16
Vanhan posliinilautasen restaurointi
Tämä nyt ei liity suoranaisesti ruoalaittoon kuin korkeintaan pienen mutkan kautta:D Vanhin systerini löysi rempan yhteydessä vintiltään jotain vanhoja astioita. Joukossa oli yksi keinuhevosella koristettu puurolautanen minkä minä olen saanut kummilahjaksi joskus konttausikäisenä. Miten lienee...
-
0 6
Grillihiilet Tuvassa...
Tuparit alkavat lähestyä ja yksi idea on pörrännyt päässäni jo useamman päivän... Hiiligrilli seisovassa pöydässä ja sisällä???? Ajattelin polttaa hiilet ulkona, kun tuli sammuu, tuon hiilloksen sisälle ja sitten vieraat voivat grillata (rajoitetun ajan) pieniä vartaita hiilloksella... Onko ke...
-
0 15
Miten täytät cannelonit ?
Mieheni Pete teki tänään canneloneja... ja rupesi kehittelemään laitetta, jolla täyttö sujuisi kätevämmin kuin pikkulusikalla. Kun juttelimme aiheesta, tuli mieleen, että kotikokeilla saattaa olla aiheesta kokemusta. Siis löytyisikö teiltä vinkkejä / ideoita cannalonien täyttämiseen ?...