Kysymykset
-
7 6
Kysymys linssiamatööriltä...
... eli onko väärin, kun unohdin huuhdella linssit ennen kuin tein niistä keittoa? Onko niissä jotain myrkkyä tms. jos ei huuhtele? Kiitos vastauksista jo etukäteen.
-
0 8
mikroaaltouuni
Haluaisin uusia vinkkejä mikron käytössä. Nyt tulee etupäässä käytettyä sulatukseen ja lämmitykseen. Lämpimiä voileipiä ja metvurstisipsejä tulee joskus tehtyä. Sipulin pehmennän myös lihapullataikinaan. Kertokaa lisää vinkkejä.
-
0 11
livekalaa
Miten valmistetaan livekalaa ja mitä sen seuraksi
-
0 154
Apua ruokalahjoissa
Kaverilla on parin päivän päästä syntymäpäivät ja haluaisin antaa ruokalahjan, eli jotain leivonnaisia (keksejä yms.). Ongelmana vain on, että kotoa ei löydy sopivaa ohjetta (jotain uutta) ja kun vastaan netistä tulee kokeilemisen arvoiselta kuulostava ohje, se sisältää maitoa, pähkinää tai sukla...
-
3 49
Suurtalousohjeet
Ihan eilen tänne ensimmäisen kerran rekisteröityneenä innostuin sitten minäkin kirjoittelemaan. ;) Olisiko kenelläkään linkkiä tms, josta saisin ongittua vähän isommallekin porukalle ruokaohjeita ? Paras olisi sellainen, josta löytyisi ihan perusohjeita, joita sitten saisi muunneltua väkimäärän ...
-
0 85
Lemmikkieläinten ruuat
Teetkö itse lemmikillesi ruuat? Onko kellään täällä keittokirjaa koiralle tai kissalle valmistettavista ruuista? (kävin etsiskelemässä, vaan en löytänyt) Onko soveliasta yleensäkään laittaa tänne leimmikkieläimille valmistettavien ruokien ohjeita? (mitä mieltä?)
-
0 19
Kehitteillä...
Minulla on yksi reseptitoive ylitse muiden: mahdollisimman vähähiilarinen siemenleipä. Eli siis leipä, jossa on vain aivan se tarpeellinen määrä jauhoja, jotta siemen-nesteseosta (Älä tukehdu, kkr!) voi kutsua leiväksi eli että se pysyy kasassa kuin leipä.Ja mieluiten Igoria siihen siemen-nest...
-
0 7
Terveellisempiä sipsejä jne...
Pidämme piakkoin leffaillan poikien kanssa ja keräsin sellaisia "miehisiä" naposteluja ja ajattelin laittaa niitä tännekin näkyville, jos vaikka joku siitä hyötyisi. Näiden lisäksi tietenkin erilaisia dippejä ja minulle vihanneksia... http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/41857/Espanjalais...
-
1 9
Apua! Ruoassa liikaa chiliä!
Tein äsken ruokaa, johon hömpsähti vähän liikaa chiliä! Onko jotain kikka kolmosta jolla sitä saisi laimennettua???
-
0 39
Kattilat
ostin tossa Lidlistä noin kuukausi sitten paistinpannun ja kattilan.Teflonisia..reunat nauraa jo ja tefloni irtoilee... Harmittaa..arvaa löytyykö kuittia enään?? kait se niin on että halvalla kun ostaa niin... laittaisin kuvan tähän mut en osaa???
-
0 7
Apua kana-riisin kanssa!
Nyt tarvitaan apua kokeemmilta / viisaammilta :) Miten varmistan niinkin "helpon" ja "perinteisen" ruuan kuin kanaa ja riisiä uunissa??? Ohjeita löytyy kyllä resepti haulla muttei sellaista jota ikäänkuin etsin. Olen joskus syönyt sellaista kana-riisiä joka valmistettiin uunissa ja muistelisin e...
-
0 3
Linssit
Sain vihdoin ostettua linssejä :D Reseptejä selatessa niissä on aina joko punaisia tai vihreitä linssejä. Onko väliä kumpia käytän vai ostanko molempia kaappiin? Ja kummat on parempia? Mitä eroa niillä on?:S:D
-
0 39
Kakun päälle?
Onko kukaan muotoillut koskaan kakun päälle mitään? Esim. Autoa? Ajattelin tehdä syntymäpäivä kakun johon sitten tekisin päälle auton, mutta kuinka hyvin marsipaanista saa tehtyä? Tai onko jotain muuta mikä olisi hyvä tähän tarkoitukseen? Kiitos vinkeistä! :)
-
0 95
Mannapuuro palaa aina pohjaan!
Argh! Muissa puuroissa ei ole ongelmaa, mutta mannapuuron saan aina palamaan pohjaan!Missä vika? Antakaas hyviä vinkkejä :)
-
1 24
Fondue
Ajateltiin tiistai-iltana pitää oman perheen kesken (olisko meitä 9 kun lasketaan miniäehdokkaatkin) fondue-ilta. Melko vähän löytyy täältä reseptejä, juustofondue oli ajatuksena... Vois tehdä pari erilaista koska meillä on kaksi fondue-pataa. Toinen melko mieto ja perusjuttu... Toiseen vois lai...
-
0 10
suklaakreemi
Miksi ohjeet on suolattomalle voille? Minulla jääkaapissa vain vähäsuolaista. Tarvisi tekasta suklaakreemi Peetun banaanikakkuun. 3 banskua kun jäi lapsilta syömättä. Kai ton kreemin voisi tehdä margariiniinkin? Tai mulla jääkaapissa leivonta Oivariinia.
-
1 15
Jauhokuoriaiset
Onko kenelläkään ollut ongelmia näiden pikku tuholaisten kanssa. Minulla ei ole aiemmin ollut mutta nyt löysin jauhokaapista näitä inhotuksia. Siivosin kaapin ja pakkasin lähes kaikki kuivatavarat tiiviisiin muovipusseihin ja heitin roskiin jauhot, joissa näitä oli. Onko kenelläkään hyviä neuvoja...
-
1 7
Teeleipien teko ilman leivinjauhetta?
Eli, olin tuossa teeleipiä vääntämässä aamuksi, kulhoon iskin jo kaurahiutaleet ja vehnäjauhot... Kunnes muistin, että leivinjauhettahan ei kaapissa ole. Sattumalta juuri tänään on pyhäinpäivä ja kaikki on kiinni, ja niin peri-suomalainen olen, ettei naapuriltakaan viitsi paria teelusikallista ...
-
0 12
Palvilihakeitto
Hei Osaisiko joku kertoa, miten valmistetaan maukas palvilihakeitto? Itselläni ei onnistu. Lihapalat ovat sitkeitä ja mauttomia. Makua ei ole edes keiton liemessä.
-
0 5
Kuningatarhillo
:-) En saanut vattuja tänä vuonna enkä siis lempihilloani kuningatarhilloa. :( Siksipä kysynkin löytyskö vinkkejä kaupanhyllystä, minkä merkkinen kuningatarhillo sopisi pikkuleipien väliin. onko kellään kokemusta tästä, se ei saa olla vetistä vaan kiinteää. Olen joskus oatanut jotain en muista mi...
-
0 52
En ole koskaan valmistanut...
En ole koskaan valmistanut veripalttua. Vaikka varmasti se olisi ihan hyvää. Mitä te ette ole koskaan kokanneet?
-
0 62
Edullista kotiruokaa?
Hei kaikki! Olen innokas kotikokki ja haluaisin kuulla teiltä muilta edullisia ruokaideoita. Meillä on miehen kanssa tavoitteena pienetää ruokalaskua, mutta kuitenkin syödä joka päivä illallista. Vinkkejä?
-
0 97
Laadukasta lihaa käyttötarkoituksen mukaa.
Usein kuulee kun ihmiset valittavat lihasta että se on sitkeätä.Ja kuinka sittä ei tullut odotusten mukaista. Mutta kannataisi hieman tutustua ruhon osiin ja mitä niistä saa silloin herkullisesta ruosta saa vieläkin herkullisenpaa.eivätkä rahasi mene hukaan.Minä laitankin nyt muutaman esim. grill...
-
0 25
Kekriruokia
Kaiken tämän halloween-hösäyksen keskellä ajattelin viettää kekriä ystävien kanssa. Mitähän ruokaa sitä laittaisi? Ennen vanhaan kuulemma syötiin lammasta, vaan se on niin tyyristä... Satokauden päättymistähän sitä juhlitaan, joten varmaan jotain juureksista... Niin, ja perinteen mukaanhan lei...
-
0 6
Kysymys.
Hei, Kysymys on mielestäni erittäin typerä mutta äitini on sitä mieltä että kaikki taikina ja leivottava tulee vatkata tehosekoittimella. Mielestäni kaikkia taikinoita ei kuulu vatkata, monissa taikinoissahan kananmunan rakennen ei saisi rikkoutua, olenko oikeassa? -Mika
-
0 5
Tahtoo marmelaatia!!
En muista olenko kysellyt jo aikaisemmin...kun on vaivana tämä nuoruusiän amaryllis vaimikäseoli... olisko kellään ohjetta ihanaan perinteiseen appelsiinimarmelaatiin???Tai kirsikkamarmelaatiin tai ihan mihin vain marmelaatiin....taimihinsenytoli...:P
-
0 1
Hilloamis eksperteille kysymys, omenahillosta?!
Meinaan kokeilla joulun alla omenahillon tekoa tuoreena pakastetuista omenalohkoista hillo-marmeladisokeria käyttäen. Haluaisin maustaa hillon jouluisesti kanelila ja inkiväärillä. Ajattelin, että olisikohan paras käyttää tuoretta inkivääriä, jonka raastaisin omenoitten sekaan ja kanelitankoa...
-
0 59
Sisäelimet.
Olen ihmettelyt kuinka vähän tänäpäivänä tehdään sisäelimistä ruokaa.Itse valmistan aikaajin sisäelimistä kastikkeita ja soppia.Onkohan ihmisillä ennakkoluuloja sisäelimistä?Työni puolesta olen reissanut muutaman kerran maapallon ympäri.Ja voinen vakuuttaa että esim Italiassa ja Ranskassa huippur...
-
0 9
Silli?
Mikä ero on matjesfileillä ja kevyesti suolatuilla sillifileillä, entä ravintolafileillä? Haluaisin tehdä itse maustesillejä erilaisilla kastikkeilla, mutta en tiedä mitä noista kannattaa käyttää. Kokonaista silliä en missään tapauksessa aio käyttää.
-
0 4
Karviais-omenahilloa, mitä hyvää siitä voisi tehdä?
Eli tein hyvää raikkaan kirpeää karviais-omenahilloa ja nyt haluaisin sitä kayttää jonkin makean leivonnaisen tekoon. Erityis piirteenä tälle leivonnaiselle tulisi olla, että se pitäisi pystyä pakkaamaan hyvin ja se pitäisi pystyä syömään suoraan kädestä, kun leivonnainen on lähdössä luonto ret...