Kysymykset
-
0 11
Bulghuria leipaan
Onko kukaan laittanut bulghuria/bulguria leipataikinaan? Minua alkanut meikelainen leipatarjonta kyllastyttamaan ja ajattelin kokeilla jotain vahemman pullamaista. Mietin myos millaista tulisi mannaryyneilla hoystetysta leipataikinasta. Puuroja en ajatellut keittaa, vaan korkeintaan liottaa (b...
-
0 18
Possu pieniksi
Löytyiskö keltään hyvää pilkonta kaaviota; ei sellaista valmiista paisteista koottua kuin finnfoodin sivuilla, kun pitäis saada puolikas sika pieniksi kohta ja täytyis yrittää pilkkoa se ihan itte! Hyvä kuva tai linkki hyvään kuvaan olisi top!
-
0 58
Kokemuksia kotona tehdystä tuorepastasta?
Tässä oheiseen pasta-keskusteluun sivupolku. Mistä jauhoista teette tuorepastanne kotona? Olen tähän asti käyttänyt sekaisin durumvehnää ja tavallista kotimaista vehnää, mutta satuin katsomaan "Raholan syötävistä sanoista", mitä durumvehnästä siellä sanotaan. Sieltä löytyikin näkemys, jota pit...
-
0 48
Apua ja vinkkejä pastailtaan
Kutsuin työkavereita pastailtaan huomenna. Vähän extempore ajatuksella kun kahvitauolla oli puhetta ruuanlaitosta ja joku heitti että olis kiva tehdä jotain yhdessä. Ei kun meille vaan pastaa kaulimaan, pastaa askartelemaan ja pastaa puhumaan. Ajattelin tehdä tai siis teetättää... mä vaan ...
-
0 10
Kestääkö kriikunahillo paistamista?
Sain Kotkan suunnalta purkillisen oikein vahva-aromista ja rakenteeltaan mitä miellyttävintä kriikunahilloa. Ajattelin käyttää sitä leivontaan samaan tapaan kuin luumuhilloa. Tietääkö kukaan, miten kotitekoinen kriikunahillo käyttäytyy uunissa?
-
0 67
ASTIASTOJA?
tässä on muutto edessä ja kaikki vanhat kupit ja halkinaiset kipposet lentää roskiin. Ajattelin hommata siis uuden astaston..kaikkineen päivineen,kahvimukit,lautaset ja miksei kulhojakin. Kamalan kallista ei ole varaa lähteä miettimään joten mitä ilmeisemmin arabiat yms on out. Olisiko kenel...
-
0 5
Britatortusta/kakusta(valmistus) ja hyytelökakuista(säilyvyys) kysyisin?
Eli ne joilla on asiasta kokemusta tai tietoa, olistteko ystävällisiä ja kertoisitteko seuraavat asiat: 1. Kun valmistaa Britatorttua, niin voiko tehdä, niin, että valmistaa pohjan tarjoilua edeltävänä päivänä ja täyttää sen vasta tarjoilupäivänä, onko se näin tehtynä priimaa tarjoiltaessa. Mi...
-
0 6
Sokerikuorrutteen makeus?
Pitäisi tehdä Volkswagen -logokakku ja siihen tarvitsen tummansinisen pohjan. Tässä selailin netistä näitä "leipomokauppoja" ja löysin tämän sokerikuorrutteen. Niin mieleeni vain tuli, että kuinkahan makeaa se on? Koska en halua mitään ällön-makeaa kakkua. Ja tietenkin otan mielelläni vasta...
-
4 118
Säilönnästä..
Säilöntä.. säilyvyys... säilytys.. Sain kysymyksen että kuinka kauan nämä marinoidut valkosipulinkynnet säilyy tai koska niitä kannattaa valmistaa, jos jouluksi aikoo tehdä: http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/35121/Hunajamarinoidut%20valkosipulit
-
0 1
Teya :) ja agar agar
Tassa muutamia ohjeita netista agarin ja juuston yhdistelmasta [url=http://whoscookingtonight.blogspot.com/2007/06/cream-cheese-blueberry-agar-agar.html] mustikkainen hyytelo[/url] [url=http://www.seriouseats.com/recipes/2008/10/blue-bleu-cheesecake-recipe-dessert.html]sinihomejuustokakku[...
-
0 57
Maistuva arkipuuro...
..pitäisi nyt löytää. Haulla tuli melkein 200 ohjetta, joukossa tosin karjalanpiirakkaa ja kaalilaatikkoa muutama :) Jokunen meni kokeiluun, mutta enemmän oli pitempää haudutusta vaativia.. Eli puuron olisi oltava nopeasti tehtävissä (mutta en halua käyttää pikapikahiutaleita), terve...
-
0 12
Snickers-kakku
Tällaiseen herkkuun törmäsin kerran ABC:llä. En ole löytänyt netistä vielä mitään vastaavaa reseptiä. Daim-kakku se ei ole, se on ehkä lähempänä IKEAn samantyyppistä leivosta. Tässä matalassa kakussa (muistuttaa enemmän piirakkaa) oli muistaakseni kevyt ohut tumma taikinapohja, jotain kerma...
-
0 28
Hirvelihaa....
eilen tuli sit n.20 kiloa hirvenlihaa pakkaseen.Ei vaan ole hirveästi ohjeita:S heittäkää jotai hyviä ohjeita?
-
0 2
Fritti broiskua
Auttakaa:S! Haluaisin tehdä friteerattuja broisku suikaleita kiinalaiseen tapaan, mutta taikinan resepti puuttuu.
-
0 0
Helpotusta ruuanlaittoon!
Hei kaikille! Nyt sinulla on mahdollisuus tilata suoraan maahantuojalta erittäin edullisesti tuotteita ruuanlaittoon, ja sitä helpottamaan! Tuotteet ovat kotimaassa jauhettuja, erittäin korkealaatuisia, puhtaista raaka-aineista tehtyjä ja puhtaita! Valikoimiin kuuluu muun muassa mausteita ...
-
0 6
Apua papua
Resetin mukaan tarvitsisin dippikastikkeeseen silvittyjä taitepapuja. Mitä silviminen/silpiminen (tai mikä oikea muoto onkaan) on ja millaisia ovat taitepavut? Kiitos!
-
0 7
Pirttirieskan ohjetta kaivataan!
Meiltä Savosta kun ei saa ostettua pirttirieskaa, niin pitäisi itse ruveta tekemään. Mutta en löydä ohjetta mistään! Kyse siis karjalaisesta pirttirieskasta, joka ei kyllä rieskalta näytä vaan ihan leivältä. Arvelisin että siihen käytetään ohrajauhoa, mutta varma en kyllä ole. Tätä söin ain...
-
0 25
LIKÖÖRIRESEPTI
Ajattelin tehda tyokavereille likooreja ja kaipailen hyvia resepteja :-) Olisiko jollakulla oikein erikoisen maistuva ja testattu kotilikooriohje tallessa?
-
0 4
Purkkien ja purnukoiden puhdistus?
Ihan perusasiaa kysyn kun on nyt sen aika eli syksy. Aion laittaa etikkasieniä ja purkkeja sekä purnukoita on nyt valmiina mutta mites ne puhdistetaan? :S Uunissa oikein kuumassa? Mulla on kaasu-uuni...
-
0 7
Punajuurta + broileria?
Meni hieman sormi suuhun, kun luokanvalvoja ilmoitti koulumme sisäisten karsintojen teemana olevan Broileri MUTTA annoksessa on oltava _punajuurta_ jossain muodossa. Pähkäiltyä asiaa kolmisen päivää tulin siihen lopputulokseen, etten mene koko karsintoihin sähläämään. Hieman jäi kyllä vaivaam...
-
0 5
Tahtoisin löytää erään ohjeen.
(:P)Tietääkö kukaan Palermon kastikkeen ohjetta? Noin 4 hengelle tai 5. Netistä surfaamalla en ole toimivaa vielä löytänyt jossa on kinkkua. Tyttö tahtoisi syödä sitä,kun muisteli tossa koulussa saaneen sellaista. Osaako kukaan auttaa??
-
0 3
E-koodit
Näistäpä ei enää niin kovin paljon näy keskusteluja missään! Ikäänkuin ihmiset olisivat kovasti jo tottuneet "lisäaineiden" olemassa oloon. http://www.pcuf.fi/~jarmala/e-koodit.html Itse kavahdan vieläkin nähdessäni "limaisen" näköisen karkkiläjän. Ja värit alkavat aina sinisistäkin läh...
-
0 48
Sieniruokaa sienikammoiselle?
Sieniä pakastin täynnä, tatteja, leppärouskuja, kanttarelleja. Ja mä olen meidän perheessä ainoa joka niitä syö. Eli miten saa nuoret miehet ja ehkä vähän isommatkin syömään sieniä?
-
0 36
Viljamylly
Onko kokemuksia kotona jauhetuista jauhoista? Nyt on monennäköistä/ hintaista kotimyllyä keittiöön tarjolla. Vastajauhettu kokojyväjauho on varmaankin hyvää ja terveellistä puuroissa, leivissa...
-
0 29
Valmistusmaa: koodiapua tunnistukseen!
Apua! Haluan TIETÄÄ, mitä selviää valmistusmaa "koodista", uskon, että "Mailomme" osaa ehkä auttaa tässä kysymyksessä! En ole ennakkoluuloinen, vaan kuitenkin haluan tietää!!! Esim. kun merkitty koodi alkaa....: 20..ja pitkä numerosarja jälkeen niin mikä on VALMISTUSMAA? Autatko Mailo.....
-
0 52
Popsi, popsi porkkanaa
http://www.kotimaisetkasvikset.fi/finfood/kasvikset.nsf/0/25c6f727c06a32c6c22574ce0023c872?OpenDocument Ja punajuurta: http://www.kotimaisetkasvikset.fi/finfood/kasvikset.nsf/0/CBE90F5AE814AEDEC22574AB0029518E?opendocument
-
3 47
hillo-ongelma
kun teen omenahilloa, onko välttämätöntä käyttää ns. hillosokeria? Jos teen hillon tavallisesta sokerista, hillosta ei tule hillomaista..? Mutta makuun ei kait vaikuta?
-
0 4
Löytyykö keltään Rex-kakun ohjetta ??
Olisin todella kiitollinen jos saisin vanhan ohjeen haltuuni. Mummini ja äitini tekivät aina Rex-kakkua kun olin pieni ja nyt haluaisin kokeilla vieläkö se maistuu yhtä ihanalta kun silloin ennen. Sen mustan, että siihen tulee keksejä ja sitä ei paisteta vaan kootaan kekseistä, kaakaosta ja rasv...
-
0 30
Tortillavinkkejä
Teemme tänään pojan kanssa yhdessä tortilloja. Vinkkejä? Poika toivoi jauhelihaa, maissia ja riisiä (?) täytteeksi. Itse haluan ehdottomasti cuacamolea (tehty), Igoria, jalopenoja, salaattia, tomaattia, cheddarjuustoa, nyt ainakin. Tämä on tosiaan ensimmäinen kerta, kun teen näitä kotona i...
-
0 13
Vielä leipäjuuresta
Ostin tänään Järvi-Suomen Herkun hiivatonta täysjyvävehnäleipää seka kauraleipää. Siinä vasta leipiä! Ajattelin kokeilla juuren ottamista noista molemmista, jos siten saisin jatkossa itse tehtyä hiivatonta "vaaleaa" leipää... Mutta miten kannattaisi toimia? Pakastaa leipäpalanen? Liottaa lei...