Kysymykset
-
0 50
Pavuista..
Luin auttakee ketjua ja muitakin ketjuja missä oli paljon puhetta pavuista ja niiden kypsentämisestä/ liottamisesta. Kertoisitteko papuasiantuntijat tähän ketjuun mikä papu pitää laittaa mitenkin että säästyy ruokamyrkytyksiltä. Kiitteleepi etukäteen Fitney:-)
-
0 101
reseptien alkuperä
Minusta on hyvä jos reseptin alkuperän mainitsee. Jos ei nyt satu olemaan oma kehitelmä... Joillakin se on ilmoitettu. Hyvä. Ja vielä jos on joku vanha sukuresepti, olisi mielenkiintoista lukea sen tarina ... keneltä, milloin, yms ... tai matkoilta saatu paikallisesta tavernasta vaikkapa ... ta...
-
0 18
Auttakkee
Muuttavatko vihreät linssit aina värinsä keitettäessä ruskeiksi vai onko minulla jotain mennyt pieleen? Huomenna olen tarjoamassa marinotuja linssejä enkä nyt haluaisi jotain kummallista tarjota... :S
-
1 49
Erittäin edullista vierasruokaa
Viikonloppuna tulee paljon ruokavieraita (tai paljon ja paljon, meitä on 9 syöjää, se ei Lynxille olisi paljon :) )ja rahaa on hyvin vähän. Mitä ehdottaisitte tarjottavaksi? Olen ostanut aiemmin pakkaseen alennuksesta vähän lihaa grillattavaksi eli täyttäviä lisukeideoita kaipaisin. ;) Niin ja j...
-
0 5
Pirkka Raparperisose
Aamulla kattelin "Mitä tänään syötäisiin" ja Aki Wahlman käytti letuntäytteeksi mulle aivan uutta tuotetta Pirkka raparperisose. On pakattu niin kuin hernesoppa ennen, sellaseen muovituubiin.. Mitäs tästä vois keksiä, onko valmiita reseptejä, ideoita, kokemuksia tuotteesta??? Kiitos jo etu...
-
0 36
Hanaviinipakkauksen uusi elämä!
Vinkki teille joilla on jäänyt juhannuksesta tyhjiä 2-4l pahvisia viinipakkauksia. Ottakaa se folioinen viinipussi hanoineen talteen, huuhdelkaa ja siinä on mahottoman hyvä vesisäiliö valmiina. Itse vein sellaisen jo toissa kesänä mökille WC:n ulkoseinään käsienpesuautomaatiksi. Parilla naulall...
-
0 30
Liha
Nyt saisitte tyrkyttää niitä grillikylki ohjeitanne. Mulla odottaa sellainen jääkaapissa. Ja taidan paistaa sen uunissa, koska juhannussäästä ei tiedä, saako silloin edes grilliä syttymään. Joten uuniin kai huomenna. Toinen kysymys: Mitä on porsaan [b]grillifilee[/b]? (jätin vielä kauppaan) ...
-
1 9
Paras grillimarinaadi
Nyt grillisesongin alussa olen taas kerran etsinyt sitä perfektiä marinaadia,kaikenmaailman sivustot ovat pullollaan,mutta silti istun koneella sormi suussa.Mikä on se helppo marinaadi,jossa ei ole kahtaakymmentäviittä eri ainetta,eikä ole liian hapan.Ei siis liikaa sitruunaa tai etikkaa.Eikä sai...
-
0 3
Huhtasienet
Löysin tänään elämäni ensimmäiset huhtasienet :-) . Kaipailen nyt vinkkejä niiden valmistukseen. t. Piri
-
0 25
Ruotsalaisia ruokavinkkejä ??
Juhannusjuhlat lähestyvät ... tällä kertaa perinteisen seurueemme (20 aikuista + 20 lasta ...) aterioinnin teemoiksi valittu ovat keskiaika & Ruotsi ... ::o (:D (:D Keskiajan menusta vastaa keskiaikaseuran aktivisti, joten se puoli on hoidossa. :)o :)o :)o Mutta mitä hauskuuksia voisi ...
-
0 17
Töihin eväät?
Suositteletko valmistamaan lounaseväät jo illalla valmiiksi vai vasta aamulla? 8-) t. Piri
-
0 36
Vuohenmaito
Ostin tuoretta vuohenmaitoa ja nyt en tieda mita silla tekisin. Se ei mene oikein juomalla kurkusta alas ::o fetaahan voisin yrittaa tehda, mutta kuinka???
-
5 30
Miten käytätte sitruunamelissaa ?
Minulla on puutarhassa oikein hienosti kasvava sitruunamelissa, minua kiinnostaisi tietää mihin kaikkeen sitä voisi käyttää :S ?
-
51 53
Kasviskuivuri, apua!
Minulla on nyt lainassa kuivuri. Siinä lukee Bio-dörrer ja ABC Kahvassa on valitsin 1,2,3 Ja sitten sivussa iso pyöreä nuppi jossa numerot 1-12 Kukaan ei muista miten tätä käytetään... Onko kellään mitään haisua mitä nappuloita pitää mihinkä vääntää. Keräsin sinne koivunlehtiä
-
0 0
Valmistujaisiin (teemaan) hyviä ja sopivia ohjeita?
Tajusin juuri, että vaikka omaan postilaatikkoon ei ole tipahtanut enää tänä vuonna kutsuja ylppäreihin, niin valmistujaisjuhlia kuitenkin vietetään ihan kohta huomattavan paljon. Valmistujaisteeman kaivattaisiin siis paljon uusia reseptejä - tänne olisi kiva saada ehdotuksia hyväksi havaitui...
-
0 4
Etsin...
...kakkukupua joka ei ole pyöreä. Ihan kuin voileipäkakkukupu, mutta isompi. Sais olla puolikkaan pellillisen kokoinen.. suurinpiirtein. Onko jollain ja mistä ostit/tilasit ja paljonko maksoit??
-
0 5
Rafaellon lasagnen ohje haussa (ravintelissa toistakymmentä vuotta sitten käytetty)
Hei kaikki! Sain ao. sähköpostin, ja kun en itse osaa vastata, niin jos jollain muulla olisi parempaa tietoa tai hyviä ehdotuksia, niin antaa palaa! [quote] Olisin kysynyt Lasagnesta jota söin toistakymmentä vuotta sitten pienessä ravintolassa Hakaniemessä (Rafaello). Lasgne oli tehty pie...
-
0 10
Cornwallin piirakka ohje
Minulla on historiaa ja suht alkuperäisen täytteen ohje. Mutta ei itse piirakanpohjan ohjetta. Ohjeessa sanotaan vain että murutaikinaa. Piirakkaan tulee täytteeksi raakaa lihaa ja perunaa ja pala lanttua. ja ne tehdään kuin suljetut karjalanpiirakat. Onko kellään neuvoa sellaista suolaisen pii...
-
0 21
geeli tms??
osaako kukaan sanoa, mistä löytäisin semmosta geeliä tms. millä voi "kirjottaa/piirtää" esim. kakun päälle? Semmosta niinku kovettuvaa, jota vois tuubista puristaa. Siis onkohan semmosta edes? (:D Visio olis tämä: prinsessa-kakku, johon sit "piirtäisin" jotain tyyliteltyjä kukkia tms. Valmistu...
-
0 55
Etsii..
..suolaisten keksien ohjetta. Suositelkaa, pliis (olen niin laiska hakemaan) sellaisia jotka teille on passanneet parhaiten. Ja tietty mahd. vähärasvaisia. Sellaista Tuc- keksin tyylistä haen...
-
0 32
Taas neuvoa kysyisin...
Liottelen juuri ohrasuurimoita kun ajattelin uskaltautua keittämään niistä puuroa huomen aamulla::o...oisko viimehetken vinkkejä miten tulee maukas puuro...riittääkö puolen tunnin keittoaika yms...tiedän että ohjeet on ryynipaketin kyljessä mutta kysyn silti jos jollain on jotain niistä poikkeava...
-
0 34
Jauhopuurot velliä?
Onkos kukaan muu huomannu tällaista ilmiötä että kun teet isomman määrän esim ruispuuroa tai ruispuolukkapuuroa jauhoista niin jauhoja pitää laittaa enemmän suhteessa kuin vettä. Tein pussin kyljestä tänään talkkunaruisjauho puuroa. Laitoin kaksinkertaisen määrän vettä ja jauhoja. Molempia jauho...
-
0 5
Millä voisi korvata creme fraicin...
vai mikä se nyt olikaan :D Niin kun niitä ei taida laktoosittomana löytyä.
-
0 3
kertokaas voiko
lihapiirakoita paistaa muuten kuin rasvakeittimessä? Jos paistais uunissa?
-
0 15
SLOW COOKER
SLOW COOKER Fitney kysaisi ohjeita slow cookeria varten ja laitankin vastauksen tanne keskustelupalstalle, jos jollain muulla on myos tarvetta ko. resepteille :) Slow cookerissa voi valmistaa kaikkea mahdollista pataruokaa, mutta ehka lammonsaato on helpompaa taman laitteen avulla? En tieda...
-
0 31
Ruuanlaittoa lomamatkalla..
Kun ootte ulkomailla lomamatkalla niin laitatteko siellä ruokaa ja jos niin mitä, millaista ruokaa laitatte? Me ollaan lähdössä vajaa parin viikon päästä lomalle Turkkiin ja 5-henkinen perhe ymmärrettävästi laittaa osan ruuista hotellissa. Viimeksi kun oltiin reissussa Teneriffalla niin kei...
-
0 59
Silloin, kun ei kerkee..pikaruokaa..
Mitä valmisruokaa valitset kiireeseen? (:P) Iloinen yllätys, Kokkikartanolta (Snellman): Wieninleike ja muusi. Tämä on mielestäni kivan oloinen annos! Kun vertaa.....
-
0 16
Mitä mieltä salaattilingosta?
Toin tullessani vuosi sitten ameriikoista salaattilingon ja olen ollut enempi kuin tyytyväinen ostokseeni. En ollut käyttänyt sellaista ennen ja ihastuin heti. Meidän perheessä syödään paljon salaatteja ja nyt vielä enemmän. Käytän linkoa kyllä muuhunkin esim. katkarapujen, simpukoiden, pakastev...
-
6 58
Suklaan sulatus
Kanssakokit armaat kertokaa mulle miten ihmeessä voin sulattaa suklaan ilman vesihaudetta kun se paakkuuntuu tai polttamatta sitä pohjaan mikroaaltouunissa, olen onnistunut siinä joka kerta8-) Poikani toivoi että tekisin hänelle suklaakakun syntymäpäiväksi ja siihen tietysti tarvitsee tehdä sukla...
-
0 7
Knöödeliohje?
Onko kellään ohjettä knöödeleiden tekoon? Söin pari vuotta sitten itävallassa täytettyjä knöödeleitä ja ai et oli hyvää! :) Nyt just oon tekemässä pussista (...) jonka kaveri lähetti sieltä. Mut olis ihanaa saada oikea ohje! :)