Kysymykset
-
0 9
Iltapalaa hellalla!
Elikkä tarvitsisin vinkkejä iltapalaksi. Olemme menossa kaveriporukalla mökille, jossa ei ole sähköä. Mökistä löytyy puuhella, eli ruuan pitäisi olla hellalla valmistuvaa. Paistinpannu ja kattila kyllä löytyy. :-) Ja ruoka ei saisi olla kovinkaan kallista, vaan ihan perus simppeli iltapala. T...
-
0 580
Säästövinkkejä
Kaikkea ei todellakaan saa ilmaiseksi, mutta jaettaisiinko säästövinkkejä? Leivästähän on ollutkin jo puhetta: siinä kyllä säästää, jos itse leipoo! Mutta mitä muuta? Minä kun olen katsonut kuitteja, niin kalliita ovat mm. leivänpäälliskinkut, juustot, liha/kala, kaikki juomat... Minä pystyn s...
-
0 13
Katsoiko kukaan 5.5 Yle Teemalta Roskaruokailijat vieroitushoidossa?
Eli kyseisessä ohjelmassa valmistivat possuwokkia. Kiinnostaisi mitä ne laittoivat siihen marinadiin (possua varten), muistaakseni siihen tuli ainakin raastettua inkivääriä ( siitä puristettiin "mehut"), chiliä, valkosipulia, soijaa ym. Sitten possunsuikaleet sekoitettiin marinadiin ja paistettii...
-
0 10
Ilmaista ruokaa
Tuolla toisessa ketjussa oli jo puhetta nokkosesta http://www.yrttitarha.com/kanta/nokkonen/ mutta on hyvä muistaa voikukkakin, jota myös saa ilmaiseksi :) http://www.yrttitarha.com/kanta/voikukka/ Melkein ilmaista on myös krassi: sen siemenet eivät paljon maksa ja kasvi on nopeakasvu...
-
0 14
NOKKOSEN KUIVAAMINEN
:S Meillä on mökillä nokkosia riesaksi asti.Alkoi kiinnostamaan niiden hyödyntäminen. -Löysin jostain tämmöisen ohjeen. -Poimi 10-15cm pituisia nokkosen versoja.Niputa yhteen.Vie kuivumaan pimeään paikkaan missä ilma vaihtuu hyvin ja alassuin roikkumaan.Lehtien kuivuttua riivi ne irti varsista.Mu...
-
0 13
valmis ruuat
en tiedä onko täällä aiheesta paljon jo keskusteltu.. mutta löysin kaupasta sellaisen ravioli purnukan... ja sitä aikani pyörittelin ja otin sitten kotiin hätävaraksi. tänään sitten sen aukaisin ja hmm.... mietin et mites sitä syödäänkään... siis niin haarukkaan tähdätään ja kohti ääntä mut mi...
-
0 79
Äitienpäivä lähellä, KOKKIUROOT HUOMIO !!!!!!!!
Nyt hyvät KOKKIUROOT pankaapa aivonystyset töihin ja kehitelkää unohtumaton äitienpäivä aamiainen kaikkine tykötarpeineen kaikkien nähtäville. Me äidit/mummit/ arvostelemme sitten parhaimman. Ruodimme ja keskustelemme tällä palstalla parhaimman menun ja annamme palkinnoksi isot halit....
-
0 11
Mitä halvasta?
Toivottavasti uutena kokkilaisena osasin kirjoittaa oikealle keskustelualueelle! Sain Turkin-tuliaisena halvapaketin, enkä oikein osaa tehdä siitä mitään. Reseptihaustakaan ei löytynyt "halva"-sanalla juuri mitään... Syödäänkö halvaa ihan siltään vai jonkin kera vai leivotaanko se aina johonkin m...
-
2 44
Lohen pakastaminen
Apuvaa.. mulla on ollut kiloinen lohifile pakkasessa ja siinä on päiväys 28.3., eli onhan se nyt toki vielä käyttökelpoinen kun on ollut pakastimessa vain reilu kuukauden? Katoin kyllä jo googlella että muutaman kuukauden kala säilyy mutta kuinkakohan nää valmiiksi pakatut vakuumit? Haju vaan oli...
-
0 5
Key lime pie ??
Tiedättehän, hiukan juustokakun tyylinen , aito amerikkalainen, keywestiläinen, limellä maustettu piirakka: key lime pie ? Onko kenelläkään reseptiä ?
-
0 9
Kevyt piirakkataikina
Jostakin joskus muistan lukeneeni piirakka taikinasta johon tuli vain maitorahkaa, jauhoja ja jotain muuta. Mitäköhän? Ja paljonkohan jauhoja täytyisi laittaa? Kiitos jo etukäteen. =)
-
0 18
Leivän leipominen
Hei! Viime aikoina on uutisissa kovasti puhuttu miten leivänkin hinta on kallistunut kovasti ja samalla kuulee vinkkejä miten voi säästää kovasti kun leipoo leivän itse. Olen moista yrittänyt jokusen kerran, mutta omista leivistäni ei millään tule mitään sinne päinkään mitä kaupan leivät ovat....
-
0 25
tietääkö kukaan?
miten saan lasagnen onnistumaan.tein tänään kevyen lasagnen,mutta lasagnelevyt jäi koviksi.paistoin +200 asteessa 50 minuuttia.ihmeellistä.oliko nesttä liian vähän?
-
0 11
Hiiohoi...
Arkulla vainaa jne.... Merirosvon juhlat tulossa. Ikää 9v. Vieraita noin 15. Laittakaas ideamylly taas toimimaan. Ohjelmassa mm. karibian merirosvoelokuva (jota äitikin saattaa ehkä vilkaista ::o..sori Rokka ;) ) ja olis kiva olla teemaan liittyvää naposteltavaa. Suolaista ja makeaa..
-
0 8
Leipäohje hukassa!!
Työpaikan tyky-päivillä oli tarjolla aivan ihanaa leipää. Se oli tehty pellille, ja oli noin 2-3 cm paksua, vaaleaa leipää. Aika rasvaista tuntui olevan.. Mausteena oli ainakin valkosipulia ja ilmeisesti rosmariinia. Milläköhän ohjeella tuollasta leipää kannattaisi alkaa kokeilemaan?
-
0 15
Mansikkavaahtoa tms. täytteeksi suklaakakkuun?
Haluaisin tehdä suklaakakkkuun maitosuklaamoussen (vispikerma-tuorejuusto-maitosuklaa) lisäksi täytteeksi myös jonkinlaisen mansikkavaahdon, mutten tiedä miten päin lähtisin tekemään. Mansikkana olisi pakastemansikoista sauvottu mössö, mutta moussepohja askarruttaa: tekisinkö sen samalla tavalla ...
-
1 58
Viiskyt vee synttärit viiskytluvun tyyliin
Ensi sunnuntaina järjestän viiskyt vee juhlat. Mitä tarjota kun porukat tulee puvut päällä ja viirit kädessä pitämään juhlapuheita? Ajatuksena viisikymmenluvun tyyliin tarjottavat. Muna-anjovisleipiä, tiikerikakkua, pitkopullaa, kaneliässiä... täytekakku jossa on viinirypäleitä päällä... mitä vi...
-
0 21
Ruokaa kiinalaisittain
Haluaisin tehdä broilerista ruokaa kiinalaisittain. Mitä aineita siihen tarvitsen? Valmistutapa voisi olla uuni- tai wokruoka. t. Piri
-
0 160
Vappu lähestyy,mitenkä teet vappusiman.
Itse teen tällä ohjeella,tehnyt jo vuosia. 10 l vettä 3 sitruunaa tai 4 appelsiinia 500g fariinisokeria 500g hienuasokeria 1/4 tl hiivaa rusinoita kiehauta osa veestä.kuori appelsiinit tai sitruunat,ja poista valkonen osa.viipaloi ne.laita ämpäriin sitruunat,tai appelsiininviipaleet,fariin...
-
0 0
Vinkkejä ja reseptejä opiskelijaboxista
tässä kummipoikani ruokasivut. Hän opiskelee Brittein saarilla. http://www.digitalanachronism.co.uk/index.php B)- siis ei pelkkää makaroonia....
-
0 39
Vappumunkit:)
Metsanvartija kyseli etta olisko mulla ohjetta italialaisille munkeille ja tammosen loysin joka vaikutti hyvalle http://www.cookaround.com/yabbse1/showthread.php?t=3542 Eli raaka-aineet on suomeksi: 500 g vehnajauhoja 75-90 g sokeria 65 g voita 25 g hiivaa (tuoretta) yhden sitruunan ra...
-
0 62
Kysymys karjalanpiirakoista
Hei,onko kukaan teistä tehnyt piirakankuoria pastakoneella? omistan kyllä piiraspulikan,mutta vaatii aikaa ja taitoa. En haluaisi ostaa pastakonetta turhan takia,kaapit on jo täynnä kamaa.
-
0 29
3 vuotiaan synttärijuhliin vinkkejä
elikäs poju täyttäää kolme ny tulevana maanantaina.. kyllä se aika siintää.. mut oisko ideoita mitä voisi pikkuvieraille tarjota. niitä tikkuja nakeilla juustoilla jakurkulla ja tomaatilla aattelin väsätä, mut muutakin. autot leffa ois niinku tää aihe..
-
0 0
Kotikokki.net-keskustelualueen kultainen huoneentaulu (lue ensin!)
Hei ja tervetuloa! Tämä viesti toimii Kotikokki.net-palvelun kultaisena huoneentauluna eli ohjenuorana siitä miten täällä keskustellaan ja ollaan! Kultaisen huoneentaulun ohjeita noudattamalla keskustelut ja muu kanssakäyminen pysyvät mukavana ja leppoisana; noudatetaan siis sitä :) [b]Ole ...
-
0 11
Pika: mitä suolaista...?
herkkua voisi tehdä kun taas kerran koto ei löydy oikein aineksia... Löytyy metukkaa jota vois hyödyntää, jauhoa ja maitoo kans... Ei löydy kananmunia ja juustoo... Pistäkääs aivonne taas raksuttaa... :P
-
0 75
Vappusimavinkit ajoissa!
Aattelin olla ajoissa vappusiman suhteen ja haluaisin uusia tuulia siman tekoon. Perinteisen hallitsen, mutta olis kiva tehdä erilaista simaa, josko jollain olisi hyviä vinkkejä. Munkkien tekoonkin olis kiva saada jotain vaihtelua. Resepteihin olen aiemmin laittanut kampamunkkien ohjeen mutta...
-
0 22
Lasten elokuva ilta
Yleensä Lauantaina kun isä ja äiti haluaa olla rauhassa. Kasaamme patjat tietokoneen eteen ja lapset katsovat tässä jonkun elokuvan. Meillä on ollut heille popcorneja ja eilen tein väinämöisen palttoonapeista pikku suolasta. Yritin katsoa snackit ja suolaiset mutta vaihtoehtoja on niin paljo...
-
0 13
Täytteitä uuniperunalle
Hei nyt kaivattaisiin täytevaihtoehtoja uuniperunoille. Kermaviili pohjainen katkaraputäyte esim?
-
0 5
Hilpeät nuudelit.
Tuossa eräänä päivänä (okei, oikeastaan yönä, totuuden nimissä) mietittiin kavereiden kanssa, minkälaista pöperöä syntyisi, jos keittäisi nuudelit veden sijaan promillepitoisessa nesteessä. Ideaa jalostaessamme visioimme vaikka mitä herkkupatoja illanviettojen iloksi! Eli... tunnustaako kukaan...
-
0 17
Ruisryyni, ohraryyni, speltrouhe
Nämä sivut ovat saaneet minut innostumaan luomusta. Nyt uskalsin lähiruoka hyllystä ostaa lähikunnasta tuotettuja ruisryynejä sekä ohraryynejä. Pusseissa ei ole mitään ohjeita joten olen ne jättänyt hyllyyn, tähän asti. Ajattelin nyt että täältä voisi tulla neuvoa. Onko kellään ohjeita esim. m...