Kysymykset
-
0 9
Gluteenittomia helppoja reseptejä aloittelijalle, kiitos
Ongelmana se, että suvussa on niin paljon keliakiaa sairastavia. Että minua risoo kun perunajauhoista tehty kakkupohja lässähtää.. Pitäisikö tyytyä iänikuiseen jäätelökakkuun ja kaupan hirmukalliisiin kekseihin ja valmisjuttuihin.. Jos sinulla on hyviä ja helppoja reseptejä tai muita vinkkejä, ...
-
0 5
pääsiäisen menuu
pitkänäperjantaina meillä syödään: perunamuussia, kanapihviä, viherpippurikastiketta. jälkiruaksi: ananas-appelsiini-raejuustosalaatti. lauantaiksi olen ajatellut ihan perus tavallista jauhelihakeittoa. Lampaanlihasta meillä ei tykätä, joten siitä on turha lähteä mitään valmistamaan. il...
-
0 37
Kaulin...
Kaulin sanoi eilen työsopimuksensa irti (ja ihan leivonta hommissa). Katselinkin tänään uutta, mutta tuli taas tarjonnan paljous vastaan ja päätinkin, että kysyn teiltä, rakkaat kotikokkilaiset, mielipidettänne mm silikonikaulimesta. On sen verran hintavampi, ettei viitsi ihan "sikaa säkissä" ost...
-
0 14
Kahville
Mitä valmistat, kun tarvitset nopeasti jotakin hyvää päiväkahville? t. Piri
-
0 19
Valmistujaisiin tarjoiltavia
No niin, kysästään suosituksia täältäkin, parhaasta paikasta :) Kävi niin hassusti, että satuin tuossa jokin aika takaperin valmistumaan, ja nyt olisi tarkoitus pitää muutaman samaan aikaan koulun päätöksen saaneen kaverin kanssa juhlat. Tarjoiluideoita on jo jonkun verran, mutta ennen lopull...
-
0 100
Proteiini
Ainakin kasvissyöjälle miettimisen arvoinen...kuten myös laihduttajalle.
-
0 1
Nigella Lawson
Nigella on mun uus idoli
-
0 3
hää ruoka
antakaa minulle hyviä vinkkejä.. minulla on häät 9.8.08 ja pitäis saada jotain helppoa ja halpaa ja hyvää ruokaa häihin.. olis tarkoitus itse tehdä syötävät.. laittakaa spostia minulle tmikkonen_23@luukku.com.. kiitos
-
0 6
Hyvin säilyvä jälkiruoka?
Taas kerran olisin apuanne vailla... :D Eli mikä olis sellanen jälkkäri mikä olisi vielä hyvää sunnuntaina jos sen tänään tekisi... Ajattelin vaan että josko helpottaisi noiden vklopun työntekijöiden työtaakkaa (kun ovat yksin) jos olisi sunnuntain jälkkäri valmiina....
-
3 16
Millä korvata tuorejuusto?
Melkein joka ikiseen helkkarin herkkuun tulee tuorejuustoo... :( Syystä x sitä ei ole leipomuksiin tms saatavilla... Ajaako mikään/mitkään aine/et saman asian??
-
0 18
ideoita kaivataan..
Ajatukset on jo keväässä ja kesässä... eritoten vapussa... yleensä mennään jonnekin puistoon istumaan ja olisi kiva tehdä hyvät eväät mukaan koko porukalle.. mutta ideoita kaipaisin.. eli jotain sormin syötävää mielellään joka ei kaipaa lämmittämistä puistossa eikä mene pilalle ulkona jos vaikk...
-
3 164
Miten keität spagetin?
Tai muun pastan? Öljyä ennen vai jälkeen, minuutilleen vai sinne päin? Huuhteletko vai ei? Kylmällä vai kuumalla? Vai keitätkö ollenkaan? (siinä tapauksessa ei ehkä tarvitse vastata)
-
0 6
ceasarsalaattikastikkeen ohjetta kaipailen pikaisesti !!!!
Kaivelkaapa ohjeitanne ja auttakaa minua hyvällä ja helpolla ceasarsaldekastikkeen ohjeella. Tarvitsisin sitä pian enkä ole löytänyt hyvää ohjetta ja valmista en voi enkä halua ostaa. APUA !!!!!!
-
0 5
Porkkana kropsun resepti ?
Tuli mieleen toisen keskustelupalstan jutuista, mieheni mummun tekemä porkkana kropsu. Se oli paistinpannulla tehty, voissa paistettu todella hyvä kasvispaistos... Mummu sitä meille usein tarjoili. Ei vain tullut pyydettyä reseptiä. Sattuisiko kenelläkään olemaan reseptiä?
-
0 7
Kuohukerma vs vispikerma
Eli mitä eroa niillä kahdella on? Tiedän, että vispikerma säilyy pitempään ja sen vaahdotusaika on pidempi. Mutta onko käyttökohteissa/ muussa eroa?
-
0 171
Pääsiäinen lähestyy!!!!
Olen aivan pääsiäishullu, koskee kaikkea siihen liittyvää, ruokia, koristeita, munia sekä aitoja että suklaisia. Olis kiva kuulla minkälaisia perinteitä itse kullakin on ennen kaikkea upeita ohjeita leipomiseen ja uusiin ruokiin. Te eri maissa asuvat kertokaa ja laittakaa uusia ihania ohjeit...
-
0 500
Kotikokki I.N.N.O.
Olen suunnittelemassa keittiötä -ja varmasti monella muulla on vastaava projekti tulossa- niin ottaisin ilolla vinkkejänne vastaan. Hyväksi koettuja sisustusjuttuja. Hermoja/rahaa säästäviä vinkkejä...varsinkin rakennus vaiheessa. Masotolta tulikin yks ihan kiva sisustus vinkki, eli uunin kork...
-
0 34
Mitä näistä aineksista saisi aikaan?
Jotain hyvää, makeahkoa tekis mieli mutta kaapit ammottaaa tyhjyyttään... Eli aineksia joita on: -vehnäjauho -maito(jauhemaito) -suklaata (tumma ja vaalea ½ levyä kumpaakin) -sokeria -keksejä -aprikoosimarmeladia -rasvaa (vähän) -kaurahiutaleita -vaniljasokeria -tummaa kaakaojauhetta...
-
0 35
Mitä joulukinkusta?
Meillä on pakkasessa vielä paistamaton joulukinkku ja aattelin ottaa sen nyt sieltä ja laittaa ruuaksi loppuviikosta. Meillä päin kun alkaa ensi viikolla hiihtolomat niin onpahan sitten syömistä päivästä toiseen8-) Valmiiks vaan jo tiedän että muutama kerta siitä menee kuin kuumille kiville mu...
-
0 9
Pakastuspullojen puhdistus?
Miten ne saa puhtaaksi? Jotkut pullot ovat Max pakastussarjaa ja niissä on ihmeelliset korvat, jotka ylettyvät pullonsuun tasolle. Vaikka pulloon olen laittanut vettä ja astianpesuainetta ja antanut liota ylösalaisin, niin en saa niitä puhtaiksi :X. En raskisi heittää roskiinkaan :o. t. Piri...
-
0 277
Apuaaaa!!!!!
Onko kenelläkään tietoa, mistä saisin hankittua itselleni teokset: "Ranskalaisen keittiön salaisuudet" ja "Ludvig XV:n keittiömestari: Keittotaidon kannettava käsikirja".?!!!!????
-
0 28
Etsinnässä ruokaisa salaatti
Perhejuhlat tulossa ja kaipaan ohjetta ruokaisaan salaattiin, joka täyttää seuraavat kriteerit: - pitää voida valmistaa edellisenä päivänä, koska juhlapäivän aamuna ei ehdi - gluteeniton (ei pastasalaatti) - ei majoneesia Ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan!
-
0 139
APUA JA VINKKEJÄ
Apua ja Vinkkejä ruoanvalmistukseen voisi pyhittää tosiaan asialliselle keskustelulle aiheesta ! Nyt kun nämä jutut tuntuvat rönsyilevän aika laveasti (itse kullakin). Välillä tarvitsee oikeasti apua ja vinkkejä, niin olisi mukava että niitä myös löytyisi.... nyt saattaa otsakkeen "kuinka kuorin ...
-
0 31
Kirkastettu voi ? ?
Kyseinen kirkastettu voi, tai pesty voi on tullut eteen jotain vanhaa keittokirjaa selatessa. Miten voita kirkastetaan? Tai miten sitä pestään? Elikkä mitä termeillä tarkoitetaan?
-
0 14
50 vuotias juhlat ?
Tarvis keksii jotain pientä ja helppoo suolasta juhliin, sellaselle 40 hengelle ?et jos jotain ideoita löytys...ois kiva saada vähä vinkejä :?
-
0 24
löytyisikö jostain hapanjuurta??
Haluaisin aloittaa leipomaan itse ruisleipää ja nyt kaipailisin hapanjuurta. Itse tein kyllä vedestä ja jauhoista, mutta juuri ei oikein kauhean hyvin toiminut. Olisiko jollain tarjota hyvää ohjetta tai mieluiten ottaisin valmista juurta, jos jostain saisin??!!
-
0 12
Hellittelyherkkuja
Mikäköhän leivonnainen maistuisi työmatkalta palaavalle rakkaalle? Ehdotelkaa kera ohjeiden. Mistä itse pitäisitte?
-
0 75
Suolaista ja makeaa...
Tunnetusti hunaja sopii hyvin suolakurkkujen kanssa, siihen vielä vähän smetanaa...nam!(tu) Mutta miltä kuulostaa lätyt sinapin kanssa tai mansikkahillo lihapullakastikeeseen? Nam, nam!:-) Rohkea Rokan syö...
-
0 52
Mistä voisi ostaa suoraan tilalta..
sianlihaa, tai naudanlihaa, pirkanmaan alueella?? Olen yrittänyt metsästää netissä niitä, mutta ei tahdo löytyä kovin montaa. Lihassa olisi varmaan erilainen maku kuin kaupan lihassa. (nimimerkki, kokemusta on.)
-
0 235
Valkosipulista
Valkosipulista on varmaan paljonkin keskusteltu, mutta on ehkä menny multa ohi. Vähä kyselisin vinkkejä käytön helpottamiseen. Pieni haiseva sieluni halajaa usein valkosipulia ja se valkosipulin puristin on todella ärsyttävää siivota. Useinmiten tuleekin veitsen lappeella painettua kynsi littuun ...