Kysymykset
-
0 40
Ruokia laskiaiseksi ?
Olisko teillä suosituksia laskiaisruuiksi ?? Joitain herkkuja keräilin jo ... (:P) http://www.kotikokki.net/keittokirjat/nayta/1565/ mutta olisiko vielä muita vinkkejä?
-
0 41
Oikeaoppinen kalakeitto
Tähän asti on vaelluskala paistettu ja pussisavustettu ja suolattu, mutta seuraavaksi lähtee mukaan kuivattua perunaa, sipulia ja maitojauhetta. Mutta mitenkäs oikeaoppinen kalakeitto tehdään? Kalan saanti on lähes varmaa, mutta koko ei. Tarjolla on ainakin pientä (usein isompaakin) harjusta ja ...
-
0 57
Hirssi
Lueskelin hirssistä. Olis erittäin vitamiini- ja hivenainerikas vilja. Oletteko käyttänyt sitä johonkin? Maku on...? Ai niin, haulla tuli 7 mielenkiintoista reseptiä, mutta kiinnostaa kuulla lisää :-)
-
18 44
Sienten maustaminen?
Ehdota sienille tai sieniruokien paras tai parhaat maustevinkit. t. Piri
-
7 9
kuivahiivan ja oikean hiivan suhde
Heips vaan :) Minulle tuli tälläinen kysely, johon en vähemmän (juuri ollenkaan) leipovana vasta. Eli osaisiko joku kertoa, että jos kuivahiivan sijaan käyttää oikeaa hiivaa, niin mikä on suhde eli kuinka paljon oikeaa hiivaa laitetaan?
-
0 7
Kirsikoista
Mun suuri "salainen" pahe :Don kirsikoiden ahmiminen aina kesäisin ja nyt olisinkin kaivannut hiukan vaihtelua ihan pelkkien kirsikoiden ahmimisen sijaan, elikkä voisin popsia vaikka kirsikkatorttua tms. olisiko teillä autuaat kanssakokkaajat herkullisia ehdotuksia mitä noihin kirsikoihin tulee.....
-
0 20
Mistähän lähtis nälkä?
Olis ihan kiva syyä peruskotiruokaa ilman et tuntus siltä et pitäs vetää aivan kohtuuttomia määriä ettei jäis nälkä. ja sit ku viimestään tunnin kahen päästä nälkä on taas aivan hirvee ni neuvokaa mitä välipaloja vois syyä mitkä täyttäs mut ei nyt tietenkään sisältäs hirveesti kaloreita. kiitti....
-
0 24
Raastaminen helpommaksi?
Moi! Mahtaisiko raadilla olla apuvälinevinkkejä raastamisen helpottamiseksi? Perinteinen raastinrauta huushollista löytyy, mutta sen pääasiallinen käyttäjä (itse) on hieman kyllästynyt raapimaan sormensa verille joka toinen kerta jotain raastaessaan. :) Raasteita syötäisiin meidän ruokapöy...
-
1 23
Mitä kebab-lihasta?
Pakastimessa olis pari pakettia kebablastuja, ongelmana vaan on se etten keksi niille käyttöä. Kotikokistakin löysin vaan pari ohjetta. Oisko ideoita?
-
0 30
RUUNEBERGIN TORTTUVUOKA
Haikon kartanossa oli niitä myynnissä, siis sellaisia alumiinisia metalliputken pätkiä, mitä leipomotkin käyttää. (taikina sisään ja pellille leivinpaperin päälle paistumaan). Ne Haikon muotit oli sikakalliita (td) Minä ostin metallifirmasta alumiiniputken, sahasin siitä sopivan korkuisia pätki...
-
0 112
Soijarouhe hyvää oikein tehtynä!
Aloitin oman ketjun että kaikki kokeilusta kiinnostuneet hoksaa. Kiitos teille vegaanit ja muut Teya, Enila, katatonia ja ketä kaikkia olikin kannustamassa kokeiluun ja antamassa ohjeita! Tänään luin eka kerran soijarouheen ohjeen loppuun ja huomasin että sitä pitää maustaa ja keittää 5 min. ...
-
1 37
Ideoita blinien tekoon ja tarjoiluun!
Haluaisin teiltä kokki-kaverit uusia tuulia ja ideoita blinien valmistukseen, ehkä vähän kevyempiä vaihtoehtoja. Tarjoilu vinkkejä sekä suolaisia että makeita ym. Itse olen tehnyt ja tarjonnut perinteisesti suolaisena mädin,sipulin ja smetanan kanssa tai makeana vadelmahillon ja makean smetanan ...
-
0 12
Tuoreet vai kuivatut yrtit lammaspataan?
Käyttäisittekö pääsiäisen lammaspataan kuivattuja vai tuoreita yrttejä?
-
0 31
Liiallisen tulisuuden taittaminen...
Keskivahva kuivattu chili oli sittenkin tulisuudeltaan übervahva . Tottakai pataruoka valmiiksi asti taiteiltu...Mikäpä avuksi? Vanhan kansan niksi, raaka peruna joukkoon kiehumaan kaiketi toimii(ainakin suolaisuuteen), mut onko muita ideoita vastaisuuden varalle?:-)
-
0 27
Pääkalloja tai muita!!
Tarttis löytää jostain ohje "pääkallokakun" tai muulle merirosvo teemaan sopivalle kakulle. Meillä on 9 v. synttäri juhlat tulossa, muitakin vinkkejä teemaan liittyen vastaanotetaan.
-
26 88
Käytetty munkkiöljy uudestaan käyttöön?
Voiko öljyä, jossa on paistettu munkkeja, käyttää uudestaan? Jos voi, niin onko säilyvyydessä eroa pullotettuun tavaraan verrattuna?
-
0 22
Jouluruuista jalostettua?
Meidän isot pojat sai mummilta joululahjaksi sellaisen pystyn tehosekoittimen. Siinä voi kuulemma kompaktisti tehdä ihan ruokaympyrän mukaisen juoman. Kaikki vaan sekaisin. Ihme marja ja hedelmäjuomia sillä onkin jo syntynyt. Viime yönä kuulin kun veljekset pohtivat jotta minkälainen juo...
-
0 39
Piparkakkutalon liimaus
Kuulin juuri kahdeksan vuotiaalta pojaltani että on jokin muukin tapa liimata piparkakkutalo kokoon kuin sulattamalla sokeri ja polttamalla itsensä joka ainoa kerta, onko muilla tietoa tästä? Poikani kun ei osannut muuta sanoa kuin että sillä on jotain tekemistä kananmunan valkuaisen kanssa...Hel...
-
0 9
Punajuurilaatikoista
Joulu lähestyy kovaa vauhtia, samoin laatikkorumba. Onko joku teistä onnistunut tekemään punajuurilaatikkoa etikkapunajuurista? Internetistä löysin vain tuoreesta punajuuresta tehtyjä laatikkoja. Olisi suuri apu, jos tähän kysymykseen saisi vastauksen. :)
-
0 150
Pata kattilaa soimaa..
..mutta kehuja nyt kaipaisin. Eli estotta saisitte kehua paistinpannujanne nytten. Olis tarkoitus laittaa uusiksi vuoden alusta ja vinkkejä kaipaisin. Omistan valurautaisen, mutta lisäksi tarvitsen kyllä kevyemmän korkea- ja matalareunaisen pannun. On ollut monenlaista pinnoitettua, mutta eivät t...
-
0 21
Hirvensarvensuola?
Olin apteekissa eilen kun muistelin että mun piti ostaa hirvensarvensuolaa. Ystävällinen farmaseutti haki mulle pussin,1,80 euroa. Nyt kun katson reseptejäni, en muista sitten millään mihin sitä tarvitsin. Joku pikkuleipäohje varmaankin... Eli; mihin tarvitsen hirvensarvensuolaa?
-
0 15
kanamunan korvike
olen kanamunaallergikko,millä saan korvattua kananmunan
-
0 28
Darian maksalaatikko
Resepti on aivan ihana. Päätin kokeilla sitä tänään. Oli tosin hieman väärä päivä koska viemärit tukossa ja "rööriroope" tulossa. Tulin siihen tulokseen että ei haittaa joten puuro kiehumaan ja silleen.
-
8 203
Lihahyytelön valmistus?
Ootteko tehneet lihahyytelöä itse? Mies sanoi tossa äsken että täti teki aina jouluksi niin perkeleen hyvää alatoopia. (Suora lainaus) (suokaa anteeksi) Pitääkö siihen laittaa liivatetta jos mukana on suht paljon luita?
-
0 15
Ristiäiset - Tarjoiluehdotuksia
Olisin opinnäytetyönä tekemässä ristiäisiä. Haluaisin siis tietää, mitä te olette tarjonneet ristiäisissä, tai mitä ristiäisissä, joissa olette vierailleet, on ollut tarjolla? Ihan perusjuttuja ja vinkkejä voi antaa, tai sitten ihan jotain uusia juttuja.
-
0 6
Juhlatarjoilu-vinkkejä?
Mulla on ensi viikolla valmistujaiset, joihin koetan keksiä hyvää tarjottavaa. Monenlaista reseptiä olenkin jo katsellut, mutta nyt on aivokoppa ihan jumissa ylitarjonnasta.. Vain kaksi tärkeää asiaa: purtavien pitää olla 1)herkullisia ja 2)suht vaivattomia valmistaa (käytännössä katsoen asun ...
-
0 9
Jamssia?
Heips. Löytyykö jamssia normaaleista marketeista? Oletteko nähneet Helsingissä? Jos jollain ois kivoja reseptejä kyseisestä juureksesta, niin mielellään ottaisin vastaan. Vai alkaisko takoa vaan perinteistä "futun huttua"? :D
-
0 11
Kotitekoinen lakritsi
Joulu lähestyy, samoin karkkien teko. Olen yrittänyt kahlata läpi niin uusia, kuin vanhojakin reseptikirjasia, ja internettiä, muttei lakritsin reseptiä vain tunnu löytyvän. Sattuuko joku kotikokkilaisistamme omistamaan hyväksi todettua lakritsin reseptiä? :-)
-
0 4
Kotileipurin lämpimäiset.
SOS!!! Onko kenellä "Kotileipurin Lämpimäiset" kansioista "Mehiläiskakku" nimisen kakun resepti??? Voitko ystävällisesti lähettää mulle sen, vaikka sähköpostitse osoiteseen: jolko@luukku.com Teen sen kakun kerran vuodessa tytäreni syntärijuhlaan. Viime kerrasta joku olis ottanut sitä lainaks...
-
0 14
kellään ideoita? apua pikkujoulujen järjestämiseen!
elikkäs... minun pitäisi keksiä menyy pikkujouluihin perjantaille!? yksi ruoka joka pitäisi valmistaa on täytetyt letut...ja sitten juomana illan mittaan Irish Coffeeta, glögiä, minttukaakaota jne...ja yksi vieras on kasvissyöjä... onko kellään mitään ideoita lettujen täytteistä, muista tarjottav...