Kysymykset
-
1 11
Suolaliha!??
Näin hirvestyskauden lähestyessä ajattelin metsämiehen vaimona kokeilla jotain muutkin kuin pakkasta saaliin säilömiseen... Löysin ohjeen suolalihasta, mutta ohjeesta ei selvinnyt, pitääkö lihaa suolavedessä liottaa kylmässä vai huoneenlämmössä? Naisen logiikka sanoo että kylmässä, oisko näin? J...
-
0 0
Huom, korjaus Herkkumuffinien reseptiin!
Tein tässä pitkästä aikaa näitä kierremuffineja ja jostain syystä sain menemään taikinaan 5,5-6dl jauhoja 4,5:n sijasta, liekö jauhojen kosteuspitoisuus tehnyt temppuja vaiko muistini, korjasin määrän reseptiin ja kuva tulee jahka saan ne herkut uunista... Joten pyydän anteeks, jos joku ihmett...
-
0 40
Sacher-kakku
mieheni (ja minun myös) lempikakkuihin kuuluu sacher kakku. (:P) olen tehnyt sacheria perinteisellä aprikoositäytteellä, ja myös lakkatäytteellä, vadelmilla, suklaalla ja persikoilla täytettynä. kaipaisinkin nyt jonkinmoista vinkkiä millä sais vaihtelua ko kakkuun.8-) kostukkeeksi ollaan k...
-
0 8
Hedelmä kaakun ohje kadoksissa!!!!!
Sain muutama vuosi sitten aivan ihanan hedelmäkaakun ohjeen ja nyt en löydä sitä mistään. Se oli leikattu jostain lehdestä.:S Tässä kaikki mitä muistan siitä ohjeesta. Hedelmät laitettiin päivää ennen rommiin likoamaan.:)o Keltuaiset ja valkuaiset vatkattiin erikseen. Siinä kaikki. Aika isotö...
-
0 7
Silikonivuokaongelma
Nyt mullakin on sellanen kovasti kehuttu silikonivuoka. Mutta, mutta........... kakusta tuli lättänä! Kyllä se vähän kohosi muttei samalla tavalla kun vanhanaikaisessa. Ohje oli sama jne... Onkos tähän nyt olemassa joku kikka kolmonen vai pitääkö silloin laittaa enempi leivinjauhetta?
-
0 3
Mikä olisi aprikoositortun/piirakan resepti?
Sain töissä ihanaa peltipiirakkaa, joka oli vaaleanruskeaa (kaneli?fariinisokeri?) ja päällä oli kuivattuja aprikooseja sekä raesokeria. Mikä voisi olla tällaisen piirakan pohjana? Joku piimä+sooda yhdistelmä? Apua, se oli NIIIIN hyvää :-)
-
0 2
Juhlien keskipisteeksi..
Jos sinulla on tulossa juhlat, suuret tai pienet ja haluat kakkuasi koristamaan uniikin marsipaanikoristeen niin ota minuun yhteyttä, teen kakkukoristeita harrastemielessä ja voin tehdä sinun kakkuusi koristeen josta vieraat puhuvat vielä pitkään juhlien jälkeenkin. Ota minuun yhteyttä juhlatar@g...
-
0 12
auringonkukan siemenet
Hei! Minulla olisin tällainen aloittelijan ongelma: haluaisin tehdä paahdettuja auringonkukansiemeniä, mutta mistä niitä löytää? Käynkö ostamassa linnuille tarkoitetun siemenpussin? :S
-
0 35
Omenainen ongelma!
Äiti toi kaksi kassillista omenia! Ajattelin että kun flunssa helpottaa teen ainakin sosetta ja hilloa.. Myös ajattelin kokeilla hyytelöä.. Mehua mulla jo onkin. Mutta onko mitään muuta?? Voiko esim raastetta pakastaa että vois myöhemmin keitellä puuroja.. Kertokaa jos teillä on jotain ideoita!...
-
4 8
Resepti hukassa.
Äiti muori teki täällä päin sanottua punsaa,siihen tuli maksaa,sydäntä,keuhkoa,raavaslihaa ja sitten muuta en muista.Kaikki ainekset isoon pataan ja kiehumaan.Hyytymiseen ei käytetty(muistaakseni)sian päätä tai sorkkia vaan vasikan lihaa.Voisiko joku auttaa kun muori vei reseptin mukanaan hautaa....
-
0 2
Täytekakkujen kuorrutteista
Moi! Kyselisin onko teillä ideoita korvaamaan perinteinen kermavaahtokuorrutus täytekakussa? Tekemällä kiilteen täytekakun päälle auttaa jo vähän asiaa, jottei kuorrutus ole pelkkää kermavaahtoa, mutta onko muita ideoita?
-
7 8
Kiertoilmauuni...?
Keväällä keittiöremontin myötä vanha uuni meni muiden kodinkonevanhusten kanssa vaihtoon. Uuden värkin mukana tuli myös [b][u]kiertoilmaominaisuus[/b][/u]. Vaikka olen lukenut valmistajan käsikirjan ajatuksen kanssa ja ilman:D, useampaankin kertaan, niin olen edelleen "äimän käkenä". Oppaassa (AE...
-
0 6
Nyt kaipaisin neuvoja .....
Eli gluteenittomasta valiosta olisi kysymys... 1. Voiko kaikki leivontareseptit muuntaa gluteenittomiksi vaihtamalla jauhot gluteenittomiksi? 2. Milloin lisätään psylliumia, sokerijuurikaskuitua/hiutaleita yms??? 3. Vehnätärkkelys?? On paljon mm. jäätelöissä huomasin.. 4. Niksejä onni...
-
0 12
Muffinssien muhkeus?
Millä ihmeen konstilla leipomojen muffinssit saadaan kohotettua niin upean suuriksi ja muhkeiksi? Kun itse teen muffinsseja, ne ovat "kauniin" lässähtäneitä. Tietääkö kukaan tätä suurta salaisuutta?
-
4 1
Kaalia painekattilalla
Hei, osaisiko joku sanoa kauanko kaalia kypsyttää painekattilalla? Haluaisin tehdä kaalipataa tai kaalilaatikkoa, joihin löytyy ihan hyviä ohjeita täältä, mutta haluaisin käyttää hyödykseni painekattilaa.
-
0 6
Mistä löytäisin JELLO-aineksia?
Oikeastaan tarvitsisin Jello-pudding Pistaasi version. Olen yrittänyt netistä katsella mistä saisin sitä suomessa mutta ei vain tahdo löytyä mistään. Tietäisikö kukaan esim. netti kauppaa ulkomailta mistä saisin tilattua? Hesassa on WTC-rakennuksessa on yksi kauppa mutta epäilen että juuri tuota ...
-
0 4
Apua maitojauheen kanssa...
eli oon tekemässä lasagnea semmosesta valmislaatikosta. Ohjeessa lukkee että 4dl maitoa. ja ajattelin käyttää maitojauhetta, mutta maitojauhe paketissa lukee että ruuan valmistuksessa lisättävä valmiiseen ruokaan pieneen nestemäärään sekoittaen. Onko kukaan käyttäny maitojauhetta jo Maidoksi teh...
-
0 2
Maissin säilöntä...?
Jos joku on säilönyt tuoretta maissia niin olisin kiinnostunut kokemuksista. Siis tapoja...pakasteeseen vai muuten? Miten esikypsytetään? Lähinnä haluaisin tietoa kokonaisten tähkien säilömisestä mutta toki kaikki muutkin ideat ovat tervetulleita.
-
0 25
30 v. bileet - teemana Halloween??
Morjens! Nyt aivonystyrät koetukselle ja ideoita halloween bileisiin?? Tarjottavien ei tarvitse olla välttämättä teemaan liittyviä. Aikuisille tarkoitettu. Koristeluideoita saa myös laittaa.. Onko kenelläkään kokemusta hiilihappojäästä?? Mistä sitä vois ostaa?? Kiitoksia!!:S:D...
-
0 3
Painakettilaruokaa
Ohjeita ja kypsymisaikoja tuntuu olevan mahdoton löytää, onko kenelläkään tietoa mistä saisi lisäohjeita? Kuten esim. Kauanko riisipuuroa keitetään/haudutetaan? Hernekeitto-ohje? Lihan valmistus? Jne, mitä tahansa ohjeita kiitos.
-
1 12
Mitä söisin tänään? (uudessa kodissa)
Hei Muutan pian omaan asuntoon ja mietin aina, jos en tiedä "mitä söisin tänään?" Minulla on valintaongelma melkein joka tilanteessa. Olisiko teillä apua. Reseptin ei saisi olla liian vaikea. =)
-
0 4
Kotikokki epäonnistui..
Mitä tehdä kuivakakusta, josta ei tullut kaunista? :( Tein kuivakakun ekaa kertaa silikonivuokaan. Liekö ollut taikinassa vai vuoassa vika...? Ei ainakaan tekijässä.. ;) Pohja jäi kiinni kumotessa ja kakusta tuli ruma, eikä mikään kuorrutus sitä enää pelasta. Hyvää se on, mutta turhan paljon s...
-
0 1
Kotijuusto
:S Mikä meni pieleen? Tein kotijuustoa ja siitä tuli kova matala kakku. Maku hyvä, mutta koostumus kaukana pehmeästä. Oikea eko-frisbii.... Laitoin 3 l täysmaitoa ja kuten ohjeessa sanottiin vajaa ruokalusikallinen juustojuoksutinta. Onko se tuo juoksutin, sillä aiemmin olen onnistunut piimän ...
-
0 8
Sitruunamelissa
Saisinko vinkkejä mihin käyttäisin sitruunamelissaa, kun se niin kauheesti rehottaa. Porkkanapihveihin se sopi ainakin oikein hyvin. t. Piri
-
0 8
70-luku
80- ja 60- luvuilla molemmilla on omat viestiketjunsa, joissa oli paljon hauskaa luettavaa. Ettei ihan unohdeta että -70 lukukin oli olemassa, niin siitä voi myös aloittaa ketjun. Mitä -70 luvulla sitten tapahtui? Helsingistä alkoi saada pizzaa muualtakin kuin Makkaratalon alakerrasta, Ma...
-
0 71
Kanttarellit
Löysin melkoisen saaliin kanttarelleja, ja nyt tarvitsenkin vinkkejä niiden säilömiseen? Haluaisin pitää ne mahdollisimman naturelleina, ettei mitään ylimääräisiä makuja. Pikaisia vinkkejä kiitos! (:P)
-
0 5
Mitä tarjottavaa tupareissa?
Hei! Olisin tiedustellut teiltä kotikokkilaisilta että mitä kannattaisi tarjota tupareissa jotka kestävät oikeastaan koko päivän?Kutsumme kaikki kaverit koolle ja ideana on se että kaikki saa ja tulla ja lähteä niin kuin haluavat?Tuparit on parin viikon päästä ja toisaalta vois olla kiva grillata...
-
0 140
Silikoniset työvälineet
Oletko jo hankkinut silikonisia työvälineitä keittiöösi? (:P) Itsellä ei vielä niitä ole, olisi kiva kuulla ovatko niin mainioita, kuin väitetään?!8-)
-
0 6
Iduista
Hepskukkuu!Olen tehnyt itselleni uuden löydön nimittäin idut:P.Mielelläni ottaisin vinkkejä vastaan niiden käsittelystä ja vähän mitä laatua kannattaa ostaa jos jollain olis kokemusta enempi sen suhteen. Olen kuullut että joissakin voi olla salmonellaa eli mitä uskaltaa ostaa:S
-
0 62
Kotikokki reseptikortit
Lueskelin tuota 80-lukua ja sen ajan ruokia koskevia juttuja ja yhdessä tekstissä mainittiin ne kotikokki reseptikortit (:D Muistin kuin muistinkin oikein ja löysin laatikollisen niitä yläkerrasta varastoituna... Muutama sata noita on kertynyt kun äiti niitä aikanaan keräsi. Halusin ne vältt...