Kysymykset
-
0 6
Eväitä purjehdukselle
Onko kellään hyviä ideoita ja kokemuksia purjehduseväiksi? Veneessä on kaasuhella, pienehkö kylmäsäilytyslaatikko ja hieman puutteelliset tiskaustilat, joten jotain suhteellisen yksinkertaista pitäisi olla. Illalla on kiva syödä lämpimiä ruokia, kun taas lounasta syömme useimmiten matkaa tehden, ...
-
0 10
Salami-tanko
Siis pitääkö se kuoria vai ei? Oon nyt saanu tutulta kattavan valikoiman vastauksia puolesta ja vastaan.... Mitäs mieltä te ootte?
-
0 2
Juustopaistikeitto
Hei! Olisiko kenelläkään Keski.Pohjanmaan perineruuan Juustopaistikeiton reseptiä? Sitä on aina kesäisin Kaustisten Folk Festivaalilla tarjolla ja haluaisin laittaa sitä itsekkin
-
0 10
60-luku
A-PUU-VA! No nyt on ilmiselvästi juhlien aika... siis nelikyppiset myöskin tulossa, mutta koska syntymävuosi on siellä 60-luvun puolella niin teemana olis 60 luku. Itsellä ei ole minkänlaista kokemusta kyseisestä vuosikymmenestä eikä juuri seuraavastakaan.. Mutta pötyä tarvis saada pöytää! ...
-
0 2
Oiskohan kellään???
Nimittäin ohjetta kinkku-kasvis gratiiniin?? Söin tänään töissä sellaista ja oli niiiiiin hyvää että vei kielen mennessään..(:P)
-
0 3
APUA!
Olen parhaillaan tekemässä mustaherukka-toscapiirakkaa, ja huomasin juuri että manteleita olikin aivan liian vähän? Mikä avuksi? Millä korvata? Vieraat kolkuttelevat jo pian ovella.. :(
-
0 30
80-luku!
Hei! Meillä on rakkaan mieheni kanssa ihanat tulevat yhteiset 40 (40+40vee) juhlat! Ja teemana ilman muuta 80-luku ja ihanat olkatoppaukset, mutta mitä syötiin 80-luvulla? Meille ei tule mitään mieleen... Susseli
-
0 6
Rapujuhlat.
:-) Oletteko jo viettäneet rapujuhlia? (Viimeviikon lauantaina? ravustuskausi käynnistyi.) Ne kotikokkaajat jotka ravuista piittaavat; Mitä tarjoatte, rapujen lisäksi? 8-)
-
0 10
wokkiruuat
:-)pisitn näköjään tuonne toisenn keskusteluun tän ekaks....mutta siis vinkkejä kaipailisin siihen et mitäpä sitä tekis noista wokkipakastevihanneksista,siis minkämoista wokkiruokaa ootte tehny niistä:P:-)
-
0 3
porkkanakakun kuorrute
Ajattelin kavereille porkkanakakkua leipoa, koska se vaan on niin hyvää. Ainoa ongelma on, etten itse ole koskaan sitä leiponut. Ohjeitahan löytyy joka lähtöön, mutta voisiko joku vinkata, että kannataako kuorrutteeseen käyttää mieluummin sulatejuustoa (Olympia yms.) vai tuorejuustoa (Hovi yms.) ...
-
0 23
kalan kypsennys
Olen ajatellut panostaa kalaruokien tekemiseen.. Mietinkin tässä että voiko esim. seitiä kypsentää liikaa? Jos kalakeittoakin tekisi ja ohjeessa kalaa keitetään n 5 min. Itse olen sen verran höppänä, etten suostu syömään niin vähän aikaan keitettyä kalaa :D Kyllä se varmaan esim. 20min keittämis...
-
0 10
currysta
Kyselisin ohjetta hyvään currykastikkeeseen ja vielä minkä valmistajan/merkkituotteen currya suosittelette, olen jotenkin pettynyt näihin valikoimiin jota kaupasta löytyy...ja ihan sillai pikana saisi ehdotuksia tulla...Kiitti:-)
-
0 1
retiisien säilöntä
jos jollain olisi jotain hyviä vinkkejä retiisien säilöntään niin ottaisin ilomielin vastaan....
-
0 8
Suositelkaa hyvä Suklaakakku,helppo resepti/noin tunnin valmistusaika
Rippijuhliin pitäisi kakkua saada ja suklaakakku hakusessa.Oisko hyviä kokemuksia jostain herkusta?
-
0 4
Mitä tarjoaisin työkavereille?
Juhlapäivä! Tammani synnytti orivarsan:-). Töihin pitäisi viedä jotakin hevosaiheista naposteltavaa tms. Mitä ehdottaisitte? Suolaista ja makeaa. (Kuulostaa hassulta, ottakaa huumorilla!8-))
-
64 6
Lohikeittoa 50 henkilölle
Pidämme juhlat. Teen kalakeittoa 50 hlölle ja tarvitsisin mittoja. Paljonko perunaa, kalaa yms. Kiitos avusta!
-
0 6
Tarjoilu.
Miten munakas oikeoppisesti tarjoillaan, suoraan paistinpannulta? Onko kenelläkään sellaista kaunista paistinpannua jonka voisi laittaa katettuun pöytään, jotta jokainen voisi ottaa halauamansa kokoisen palan? :-)
-
0 9
Yllätys saksalis syntyiselle ystävälle.
Heips! Olisko kellään vinkkejä millä ruualla voisi yllättä saksalais syntyisen ystävän?8-)
-
0 26
Vuonna -32
.
-
0 3
Ei osata tehdä! Apuja Variopress Optiman kanssa?
Vaimoni sai joitakin vuosia sitten pikkuleipien tekoon Variopress Optima puristimen,mutta kun se ei toimi samalla tavalla kun se äidin entinen. Resepti on kuulema sama,mutta taikina jää kiinni muoviseen puristusmuottiin eikä irtoa millään paistopaperille.Siinä äidin entisessä olikin metalliset m...
-
0 2
Jälkiruoka hukassa
Appelsiiniin leikataan kansi. Sisältö otetaan pois, sekoitetaan jäätelön kanssa ja laitetaan takaisin appelsiinin sisään. Pälle marenki ja appelsiinin kansi. Pidetään uunissa jonkin aikaa. Tietäisikö kukaan tälle jälkiruualle nimeä? Olen sitä joskus valmistanut, mutten löydä reseptiä mistään...
-
0 6
Aurinkokuivatut tomaatit
Meilla paistaa aurinkoB)- n. 300 paivaa vuodessa (ehka liioittelen vahan, mutta se kuuluu latinoille oleellisena osana persoonallisuutta) ja rakastan aurinkokuivattuja tomaatteja. Ne ovat valitettavasti tuontitavaraa Italiasta ja hinta sen mukainen. Haluaisinkin Masotolta ja miksi ei myos muilta ...
-
1 25
Kirsikkatomaattien säilöntä
Olisko kellään hyväksi havaittua liemen ohjetta kirsikkatomaattian säilöntään? Tykkäisin sellasest makean mausteisesta, ei liian etikkaisesta. No ittekin vois soveltaa, mut jos ei osu maut sopiviks, ni jää syömättä :(
-
0 4
paahdetut mantelit
Sain Tallinnan tuliaisina aivan ihania paahdettuja manteleita! Ihanan mausteisia ja makeita, sellaisen seoksen peitossa... Niitä myytiin lämpiminä Olde Hansan lähettyvillä kojusta. Onko kellään aavistustakaan miten sellaisia saisi aikaan??
-
0 26
Juhannus ruokia ?
Me kokoonnumme ystävien kanssa mökille juhanusta viettämään - tällä kertaa teemoina ovat Espanja ja Meksiko. Vieraat ~ 20 aikuista & ~ 15 lasta tuovat teemaan liittyvää tarjottavaa. (:P) Pääruuiksi on kaavailtu paellaa ja tortilloja, alkupaloiksi tapaksia. Valkosipulit on laitettu jo marinoi...
-
0 3
kevätrullien hapsnkastike?
Heippa, kaikille olen piia58 ja uusi täällä. Tietäisikö kukaan, paikkakunnallamme asuu "venepakolaisia"ja he myyvät kevätrullia, tekevät myös siihen jonkun etikkaisen ehkä chili tai pepparooniin vivahtavan kastikkeen, tai paprikajauhetta? Vaikea sanoa, vai tietäisikö mitä tässä hyvässä on mihin ...
-
0 15
niksejä
maksamakkara pötköstä saa kauniita siivuja, kun leikkaa sen kananmunan leikkurilla(tu):D, ruoka ei pala vuokaan , kun huuhtelee vuoan kylmän veden alla, ei tarvitse voidella rasvalla:D
-
0 2
Maitokaali
Ei kellään sattuis olemaan tuon kyseisen ruokalajin reseptiä? Sain joskus aikanaan mummolta reseptin mutta onnistuin tietysti hukuttamaan sen johonkin:(, nyt kun alkaa tuoreita kaaleja ja nimenomaan kotimaisia, tulemaan kauppaan niin olisin tehnyt...Mun yksi herkkuruoka!
-
0 4
Illanistujaisiin?
Hei Kotikokkilaiset! Auttakaa ideatonta :(, lauantaina on tulossa vieraita illalla, tarkoitus olisi tarjota jotakin kevyttä? Mutta mitä? Kiitos etukäteen! :-)
-
0 2
Kiinalainen chili-valkosipulimauste?
Hei, Tietäiskö kukaan ohjetta kiinalaisten ravintoloiden öljymäiseen chili-valkosipulimausteeseen? Sitä on usein joka pöydässä pienessä purkissa. Ollaan mietitty jo kauan mitä se pitää sisällään.