Kysymykset
-
1 11
50- vuotis juhlat
ei haluttais perinteisiä; kakku, voileipäkakku+muut "tilpehöörit". vieraita noin 50-70. mitä kivaa tarjois???8-)
-
0 3
onnistuuko vaihto?
Kysyisin "leipureilta" voiko tavalliset jauhota vain korvata gluteenittomilla ja toisin päin, vai onko glut.jauhot niin erilaisia? Mulla on yksi kokeilemisen arvoinen torttu gluteenittomana ohjeena ja haluaisin tehdä sen, mut "normaalina". Samoin kun yhdellä kaverillani on kelakia, niin olis niin...
-
0 1
Äitienpäivä
Heissan! Olen menossa Lontooseen äitini kanssa nyt lauantaina joten olemme siellä myös sunnuntain. Mitä ihmettä hankkisin äidilleni lahjaksi? Olen miettinyt pääni puhki enkä vain saa keksittyä mitään.. Ehdotuksia..? :S Kiitos paljon jo etukäteen vastauksista ne tulevat olemaan tarpeeb. :-)...
-
0 14
Mitäs hyvää sitä äitienpäiväksi?
Kertokaas mitäs kaikkea sitä voisi tehdä muuta kuin sen yleisen kakun? ehdotuksia. (:P)
-
0 18
Käykö broileri ja pekoni samaan ruokaan?
Mietin tossa että kun tekis mieli laittaa pekonia ja broileria samaan ruokaan, mutta en ole ihan varma minkämakuista tulisi. Tiedättekö yhtään reseptiä jossa nämä kaksi ainesta kohtaa toisensa ja makuelämys olisi mielyttävä?:-)
-
0 8
paras oljy tippaleipien/munkkien paistoon?
Minka tyyppinen oljy on parasta munkkien ja tippaleipien paistoon? Kayko sama oljy molempiin? Asun jenkkilassa enka ole paistanut munkkeja yli 20 vuoteen. Nyt tekis mieli vapuksi koittaa vaikka tippaleipia.
-
0 11
Mitä tarjota ylioppilasjuhlissa
Nyt on pikaiset neuvot tarpeen - olen kyllästynyt juhlien voileipäkakkuihin ja haluaisin tarjota jotain ihan muuta - mutta mitä?? Apu kaivataan - en ole mikään kokkien kokki, joten mahdollisimman yksinkertaisia, etukäteen tehtäviä, ei-kuumana tarjottavia ruokaohjeita kaivataan.
-
0 9
Jos saat 2 kg silakoita ...
Mitä teet niistä ne tuodaan suoraan verkoista sinulle. :)o Perkaat ne tietysti. Sen olen jo tehnyt, mutta nyt mietin, mitä kaikkea voisin niistä tehdä. Paistan tietysti osan ruotoineen kaikkineen ja tarjoilen perunamuusin kanssa, mutta mitä muuta? (:P) Hih, tänään on onnenpäiväni (:P)(tu)(:P)...
-
0 17
brobleema!
pitäs järkätä n 30-45 hengelle nyt sitte ne rippijuhlat kesällä..help! en saanut yöllä unta ko mietin mitä tarjota!!!! olisko kellään kokemusta: kaukaa tulleet vieraat,,pitääkö tarjota oikein ruokaaa ? kakkulinjaa & voileipäkakua???riittääkö se vai oikein kunnon pöperöt!?? Nyt tarvin kaiken ...
-
1 6
perjantain illanistujaiset
laitan perjantaina ystävilleni tarjottavaa. en ihan sellasta oikeaa ruoka-ruokaa, vaan naposteltavaa. tulee naapurista kaksi naista istuun iltaa ja porisemaan. aattelin tälläista pientä napostelu-systeemiä. elikkä: kulhoihin pientä hyvää. ja kaikkia just mistä nämä naapurin naiset pitävät. 1. fet...
-
0 6
Hääpäivä
yritin tehdä vanhempieni 23 vuotis hääpäivälle itämaisen suklaakaakun (löytyy kansiosta kahvikakut) mutta eipä oikein onnistunut. mutta minkälaisia hääpäivä herkkuja itse olette laittaneet/laittaisitte juhlaparille?
-
0 8
mitä tarjota ?
Auttakaa, mitä tarjoaisin keskustelukerholaisille? Talon puolesta on yleensä iso termos kahvia, jäsenet vuorottelevat tarjoilussa. Yksi jäsen on gluteeniton!
-
0 1
Tonnikalafileen savustus
Onko kukaan savustanut tonnikalafileitä? Onnistuuko esimerkiksi savustuspussilla tavallisessa uunissa? Joskus olen maistanut savustettua tonnikalaa ja se vasta oli viedä kielen mennessään. Oli lähinnä savupalvin makuista ja sekin on hirmuisen hyvää suoraan palvaamosta.
-
0 6
pikkupurtavaa lauantai-illan vieraille
tässäpä olisi hyvä idea:laita vieraillesi kivaa pikkupurtavaa. laita pikkukulhoihin erilaisia naposteltavia. suolaista ja makeaa. 1. suolapähkinöitä 2. rusinoita 3. vihreitä oliiveja 4. mustia oliiveja 5. chilipähkinöitä 6. fetajuustokuutioita ja juomaksi mitä nyt juotte: siiderii, olut...
-
0 9
Tärkeät vieraat ( 2 henkeä)
Olisin kysynyt neuvoa mitä voisin tarjota minulle tärkeille ihmisille kun ei etiketit ole ole oikein hanskassa. Sopii vaikka täysi kattaus mutta mitä vaan. Ohjeitten mukaan teen kyllä hyvän illan. Kiitos etukäteen!!
-
0 8
Mitä nachojen murusista?
Mulle tulee duunista silloin tällöin nachojen eli maissilastujen eli tortilla chipsien muruja, kaikki ei ole ihan muussina aina mutta kokonaisia siellä ei ole. Niitä on aika turha dippailla kun ovat niin pieniä palasia. Ja kun niitä ei raaskis heittää roskiinkaan kun tykkään hyötykäyttää kaiken m...
-
0 9
hyvää kaalista?
Tein ihan vasta kaalilaatikkoa puolikkaasta kaalista ja mietin mihin käyttäisin sen toisen puolen. :S oisko teillä hyviä ideoita?
-
0 53
Suosikki kokkausvinkkejä
Onko sinulla jotain kokkausta helpottavia suosikkivinkkejä? Itse ihastuin sipulin leikkaustapaan, jonka opin jostain kokkiohjelmasta. Sipuliin leikataan pitkittäin kantaa kohti niin ettei kantaosa hajoa. Sitten leikataan poikittain. Paloista tulee aika tasakokoisia. Ja koska kanta ei hajoa, ei...
-
1 5
Demi glace-kastikepohja
Eli kyselisin kokemuksia kyseisestä tuotteesta... Olen tosi surkea tekemään ruskeata kastiketta8-) ja mieleni tekee oikein hyvää lihakastiketta...niin ja jos jollakulla olisi ohje oikein muhevaan lihakastikkeeseen niin mielelläni kokeilen:D...
-
0 7
Mitä tarkoittaa...?
Jos teen kastiketta ja mun pitää possauttaa viinietikka kattilassa... Mitä mä siis teen? :S
-
0 27
Jauhelihakeitosta
Miten on teillä tapana tehdä jauhelihakeitto, nimenomaan sen jauhelihan osalta? Olen kokeillut laittaa lihan raakana sekaan mutta siitä tulee aina ikävän harmaata lientä ja jos paistan sen niin sopasta tulee kamalan rasvaista ainakin mun mielestä...vai pitäiskö liha keittää ensin eri liemessä ja ...
-
0 5
Kampanisu!
Haluaisin hyvän kampanisun ohjeen, sellaisen rahkaa ja muita herkkuja sisältävän. Antakaa, ihmeessä! moikka! terv. risuliisa
-
0 7
Nopea jauhelihakastike?
:P Ollaan kaverin kanssa (11.v) keitetty useesti spaghettia ja koetettu uudenlaisia jauhelihakastike sotkuja, viimeksi tehtiin näin: 1. Paistettiin lauhelihaa. 2. Lisättiin paprikamaustetta. 3. Lisättiin pippuria. 4. Lisättiin suolaa. 5. Laitoimme sitten tämän kaiken sotkuun lisäksi vielä ke...
-
0 5
Englantilainen hedelmäkakku
Nyt (helmikuussa) ko jo, pitäisi aloittaa englantilaisen hedelmäkakun, sen perinteisen teko jos haluaisi että se olisi jouluksi maustunut suussa sulavaksi "Joulu yö juhlayö" tunnelmaan sopivaksi? Jostain luin että se vaatii aikaa kypsyäkseen kuin juusto, pitääköhän paikkansa. Jos tiedät hyvän alk...
-
0 3
guacamole
Voiko guacamolea pakastaa? Herkuttelen harvoin ja kaupan purkki on ehtiny homehtua jo eka käyttökerran jälkeen. Jopa ennen purkkiin merkittyä päiväystä, vaikka pidän sitä jääkaapissa. Jakaisin purkin mielelläni pienempiin annoksiin pakkaseen. Vai onko muita keinoja säilyttää? En haluais joka kert...
-
0 0
norjan..
Heips löytyykö joltakin Norjalaisten munkkien ohjetta8-)
-
0 7
Auttakee!!!
Täytyisi saada tonnikalatahnan ohje jossa EI ole sipulia!!!!Olen yrittänyt etsiä mutta en ole löytänyt! Jos jollain on hyvä ohje niin kiitos ja kumarrus:P !!!
-
0 2
Mikä tai mitä
luin yhtä fetapiirakan ohjetta ja siinä laitettiin 0.5 tl spylliumia piirakan joukkoon mitä se on?::o
-
0 11
Mihin käytätte juustonpohjat?
Eli kun juustokimpale alkaa loppua, eikä siitä höylällä enää irtoa, mitä teette? Lykkäättekö juustonpohjan roskikseen vai onko teillä joku helppo ruokaohje, jonne upotatte jäännejuuston?
-
0 2
Mittojen muuntotaulukko 1
Sain suomesta ystavaltani katevan taulukon, joka on nyt jaakaapinovessani aina valmiina. 1 dl GRAMMOINA Kaakaojauhe 25g Sokeri 85g Fariinisokeri 75g Siirappi 130g Rusinat 60g Mantelit, pahkinat 60g Oljy ...