Kysymykset
-
0 5
Mikä mättää aliolin teossa?
Luin jostain puolialastoman kokin kirjasta miten tehdä helppo, simppeli ja hyvänmakuinen Alioli. Olenkin tehnyt sitä useaan otteeseen ja se on aina onnistunut. Nyt kuitenkin viimeiset 10 kertaa se ei ole saostunut vaan on siis mennyt ihan nesteeksi. Osaako kukaan sanoa mistä moinen johtuu. Ja tä...
-
0 2
Kaalikääryleiden ohje?
Alkoi tekemään mieli kaalikääryleitä, joita ei tosin ole itse tullut syötyä vuosikausiin. Kaupan valmispakatut näyttävät kuitenkin suoraan sanoen aika äklöiltä, sellaiset eivät oikein maistuisi. Löytyisikö joltakulta hyvää ohjetta, jonka voisitte heittää kotikokkiin? Ainakaan itse en kokin hau...
-
9 11
Miten korvata/tehdä itse siirappia?
Hei, asun toisella puolella palloa ja täällä ei siirappia ole... Eli siis miten teen itse siirappia (fariinisokeariakaan ei ole) tai miten sen korvaan? Ruskeaa sokeria on, mutta miten se pitäisi käsitella että toimisi? kiitos vinkeistä... jospa ensi vuonna olisi pipareita....
-
0 2
APUA? mozzarellaa pakkaseen?
n 70 v avomieheni työnsi tuoremozzarellaa pakkaseen? Voiko sulaattaa ja käyttää - vai menikö hukkaan?
-
1 6
Mitä joulukinkun jämistä
Sitä tuli vaan mieleen että onko kellään ideaa siihen mitä tekee kinkun jämillä. Sitä kun yleensä jää. En jaksaisi taas tehdä pyttipannua tai kastiketta. Onko ideoita? En muista mistä luin mutta ei ole väliä mitä syö joulun ja uuden-vuoden välillä, vaan siinä mitä syö uuden-vuoden ja joulun välil...
-
0 3
Vinkki kinkun ja lihan pika suolaukseen
Apteekista löytyy 8cm pitkä, eläinlääkärin neula ja iso ruuta. Sopiva pikkukinkkujen ja lihapalojen suolaliuoksella suolaukseen, eikä maksa ku pari euroa.
-
0 4
Filettä pakastimesta, ideoita?
Olen tyhjentelemässä pakastintani ja löysin sieltä porsaan filettä "köntteinä" mukavan määrän. Haluaisin tehdä noista jotain hyvää, halpaa ja yksinkertaista; ei mitään pihviä tai paistia soosilla tällä kertaa. Olisiko kellään ideoita? Ajattelin jotain padan kaltaista, lihat suikaleiksi...
-
0 6
Korvaava tuote Mesikämmen-juustolle?!
Kauhukseni huomasin kun kävin kaupan juustohyllyllä että Mesikämmen-sulatejuuston valmistus on lopetettu (kysyin myyjältä) ja mulla on vanha, erittäin hyvä ohje porkkanaleivoksille, missä on päälliseen käytetty Mesikämmen juustoa, onko kellään kokemusta mitä voisi käyttää sen tilalle.. Maustamato...
-
0 3
Miten tehdään aito \"koulun\" kermaviilikastike!
Monen muistissa kouluruokailusta saattaa olla tuo tuttu ihana maku kalapuikkojen kanssa tarjotusta kermaviilikastikkeesta. Mutta miten sitä oikein tehdään?? Jos joku tietää, niin kerrotteko myös minulle tietämättömälle. Kiitos!
-
0 3
Millä korvata Philadelphia juusto?
olen tehnytnyt muutaman kerran ihanaa juustokakkua johon tulee 600g Philadelphia juustoa. Siinä on vain yksi vika. Se juusto on kallista. Melkein 2€/200g. Onko kellään kokemusta siitä, että milä sen voisi korvata. Onko tuorejuustoilla muutenkaan rakenteellisia eroja vai kuvittelenko v...
-
0 6
Kuka tietää reseptin?!
Olen jo pitkään himoinnut reseptiä ruoasta nimeltä "Uunissa kuorrutettu sei". Se sellainen ihanan makunen, mehevä, varmaan kaloripitoinenkin kalaruoka. Varmaan ruoanlaiton ammattilaiset tietää ainakin... olis tosi tervetullut ohje!Olen yritellyt omia versioita tehdä huonolla tuloksella, jot...
-
0 2
kasvisruoka
sellaista kysyisin.. jos tekee kasvisruokaa niin paljon pitää olla kasviksia jos ennen on käyttäny 400g jauhelihaa että tulis täyttävä määrä ruokaa.
-
0 2
Apua! Apua!
Nyt on todella Hätä kädessä! Muutin tänne ruotsiin pari viikkoa sitten ja VOI EI! Täältä ei saa ruisleipää!? Hiivalla nostattettuja pehmeitä ruispullia ja kummallisuuksia täällä kutsutaan Ruisleiväksi? Saahan täältä toki ihan suomalaisia ruispaloja lähes joka kaupasta, mutta tääl...