Kiinnostavaa
-
1 14
Mikro ruuanlaitossa
Miten käytätte mikroaaltouunia ruuanlaitossa? Minulla on tapana kuunnella silloin tällöin BBC:n ohjelmia. Nyt eksyin yhtiön ruokaweb-sivulle, jossa oli juttu siitä, miten britit käyttävät mikroa ruuanlaitossa. http://www.bbc.co.uk/podcasts/series/foodprog Ohjelma lähetettiin 9.2.2015. Itse käy...
-
2 14
Kivat Sivut!
Onko kukaan huomannut, kuinka kivat ja mukaansatempaavat sivut on Kotikokissa??
-
0 32
Herkullisten makujen maailma
Tämän otsikon alla voisi kertoa hyvistä ja huonoista ruokapaikoista. Voisi myös kertoa löytämistään tuotteista uusista ja vanhoista, mikä niissä on hyvää tai huonoa.
-
4 49
RAVINTOLAPÄIVÄ
Kuinka moni on ajatellut laittaa kojun pystyyn tai laittaa? Onko joku ollut jo mukana edellisillä kerroilla? Ajetteleeko joku, että "joskus..."? Olen itse ollut kerran mukana, mutta taustajoukkoni pettivät ja en ollut itse tyytyväinen. Tosin taas ne, jotka kävivät kojullani, olivat suurimmaksi o...
-
2 8
Tampereelle uusi ravintola!
Nyt on pakko jo puffata vaikkei ole vielä avannut, siltikin voin suositella, käy ihmeessä testaamaan kun on sellainen hetki että tahdot taatusti hyvää ruokaa, palvelua unohtamatta tietenkään! Tampereella, Ravitsemisliike Aisti --> avaa liite ja lue tarkemmin :)
-
3 13
Karjalanpaisti ????????
NYT MINÄ KYSYN ? Että karjalanpaistissa parasta on ne lihan palat jotka ovat nesteen päälle jääneitä palaneita lihan osia. Muija aina käy hämmentelemässä paistia ettei näitä lihan osia voi tulla. Nyt on 17 vuoden jälkeen mennyt hermot ja tulossa avo ero. KYSYMYS ? Miten saisi palaneita karjalanpa...
-
1 1
Erot elintarvikeväreissä
Ne pienet (suuremmat) erot. Sama määrä väriainetta samankokoisiin massoihin laitettuina toi esiin näin suuria värieroja macaronleivospohjissa. Vasemmalta oikealle: Wilton No-Taste pastaväri, QFC jauheväri, Confetin Atsoväritön pastaväri ja PME pastaväri. Aika huisaa.
-
1 7
Rasva vastaan sokeri
On mielenkiintoista huomata, että tämä noudattamani sekaruokavalio on hyväksi - Karppaus voi olla jopa vaarallista - YES te ruokajumalat, ruoka on nautintoa... [url=http://areena.yle.fi/1-2208282]Rasva vai Sokeri[/url]
-
0 0
Luomusuklaakonvehteja
Törmäsin tänään erinomaiseen uuteen yritykseen nimeltä Arctic Choc. Espooseen sijoittuva kahden hengen pienyritys valmistaa käsittääkseni ainoana Suomessa luomusertifioituja suklaakonvehteja käsin. Arctic Choc aloitti toimintansa alle puoli vuotta sitten ja tällä hetkellä heidän tuotteitaan voi o...
-
0 1
Alibullenin pannukakut
Hyvä variaatio
-
0 3
Omat, vieraat ja varastetut reseptit
Osuin erääseen sivustoon, missä alkoi satelemaan ns. suomalaisia perusreseptejä ja ihan häkellyin - Kuka nyt on sitten keksinyt ja kuka kopioinut? ... Esim. suomalainen ns. murukastike eli hienommin sanottuna "Jauhelihakastike" tulikin puskan takaa DDR:n BEAMTENSTIPPE näköisenä annoksena... Yllä...
-
1 3
pieni parannus?
Usein selaan reseptejä kotikokki-sivuilta ja vertailen niitä myös ulkomaalaisiin. Saksan Chefkoch.de -sivuilta esim. löydän paljon ja mikä ihanampaa: ruokailijoitten määrää voi vaihtaa nipsauksella ja automaattisesti lasketaan reseptin tarvittavat määrät. Printtasin juuri Tiramisun 60 hengelle....
-
4 2
Lihaa netistä
Heippa kotikokkailijat! Olen jo pidemmän aikaa harkinnut lihan ostamista suoraan verkosta, meillä menee sitä kuitenkin kotona melkoisen paljon ja olisi toisaalta mahtavaa tukea kotimaista lähiruokaa ja pienempiä tiloja. Onko kenelläkään kokemusta tästä, mikä olisi paras vaihtoehto? Googlaamalla...
-
0 2
Sähkösavustin
Koko ikäni savustanut pääsääntöisesti kalaa (lihaakin). Puulämmitteisellä savustuspöntöllä. Kuivaa leppälastua ja sokeria. Aina onnistunut täydellisesti. Juniori osti tuon sähkösavustimen vajaa vuosi takaperin. Silläkin pitänyt testailla. Ei ole täydellinen, ei mitenkään. Nyt olen "kikkaillut" ja...
-
3 15
Culinaria Malta
Lomailtuani reilut 3 viikkoa Maltalla, enkä suinkaan ensimmäistä kertaa saarella, inspiroiduin heidän keittiöstään taas uudestaan. Kirjoitetuksi tuli 14 reseptiä, joista 11 kuvin höystettynä. Haasteena onkin näiden erilaisten sähköisten laitteiden yhteistyö, että saisin sujuvasti tiedon siirrett...
-
4 1
Ravintolapäivä Reino Nordinin kanssa
Käykää tsekkamassa mun ja Axlin huikea kokkishow! Tällä kertaa mukana maan mainio Reino Nordin. Oli hauska päivä keittiössä ja toivottavasti se välittyy myös teille! Resepti löytyy tuttuun tapaan mun resepteistä. https://www.youtube.com/watch?v=DcKQJIn3m1Q _________________________________...
-
3 4
Fazerin reseptikisan äänestys
Fazerilla on käynnissä suklainen reseptikisa, jossa piti inspiroitua uudesta vadelmaisesta leivontasuklaasta. Leivontareseptien jättöaika on mennyt jo, mutta parhaan leivonnaisen yleisöäänestys viiden finalistin joukosta on juuri alkanut! Kaikkien äänestäneiden kesken arvotaan 10kpl kahden henge...
-
0 0
Rahka-Omenapiirakka
Helppo tehdä. Olisi saanut olla pienempi vuoka tai enemmän pohja-ainesta. Maistaminen jää huomiseen , vaikka tuoksu houkuttelikin. Menen huomenna tyttäreni luo ja hänet on tarkoitus yllättää piirakalla.
-
4 45
Maissia ja muuta tulevaa satoa
Näyttää siltä että lähes varmuudella saadaan tänä kesänä omia maisseja, se on aika hurja tunne kuulkaa! Niin isoiksi kasvoivat että kasvihuoneen katto oli pakko poistaa, lisäksi meillä oli laatikossa kuusi maissia ja hienosti nekin kasvavat ilman kasvihuoneen tukea ja turvaa! Lisäksi ensimmäistä ...
-
0 0
Kannanottoni
sekä koululaisten viikkoruokailuun kotona, hävikkiin että helppoon kotiruokaan. Mietiskelyn jälkeen sain tuon aikaiseksi ja nopeasti. Tämä ei voi kaatua kuin korkeintaan siihen, ettei tuota n. 5 euroa löydy. Poika pistäytyi juuri kotona kun sain valmiiksi, käskin syödä. Sai vatsansa täyteen ja sa...
-
0 0
Maissikiisseli
Pakko koittaa kun söin viime viikolla ja ihastuin. Mikä siihen sopisi seuraksi mansikka vai mustikka?
-
1 2
Ennen viikonlopun alkamista - Juustomania
Onko täällä innostuttu jo "Putin"-juustosta tai oletteko saaneet yhtään niitä käsiinne? Itse olen valitettavasti reissun päällä, niin en pääse nauttimaan halvasta juustosta :/ Tosin niitä tulisi varmaan ostettua samalla liikaa ja mihin kaikkeen sen juustomäärän sitten hyödyntäisi!:D Vinkkejä ja...
-
2 3
Hohoi isät ja äidit !
Piti kirjoittaa tämä jo keväällä. Palautui unohduksista koulujen alettua. Ajankohtaisohjelmissa ja uutisissa tuli taannoin koulukeittoloiden halusta antaa loppuruoka pois, (ilmaiseksi tai leipä/voi/juomakulujen katteeksi 1,5 - 2 €) . Saivat virallisen hyväksynnän ja siellä täällä alettiin toteutt...
-
7 7
Kotikokkien tapaaminen Turussa
Porukalla tapasimme Turussa erään Kotikokkilaisen luona. Tarjoilut olivat aivan mahtavat, seura mieltä ylentävää ja 16.07. käyskenneltiin mm. Turun kansainvälisillä markkinoilla - on todellakin hauskaa tavata ihmisiä, joiden kanssa on ollut tekemissä jo monia vuosia täällä Kotikokissa......
-
2 0
Elintarvikeväreissä on yllättävän suuria eroja
Suoritan parhaillaan 'oma lehmä ojassa'-tyyppistä testausta eri elintarvikevärien kesken ja olen jo ennättänyt yllättyä, kuinka suuria eroja eri valmistajien välillä oikeasti on. Tänään testasin eri väriaineiden liukenevuutta veteen sekä kermavaahdon värjäystä. Myöhemmin on edessä vielä lisäteste...
-
1 1
Leivontahaaste bloggaajille
Heippa! Pieni vinkki kaikille mansikoiden ystäville sekä leipureille, joilta löytyy oma blogi: Täällä on menossa hauska mansikkareseptikilpailu, johon voi osallistua mansikkaisella kesäreseptillä omassa blogissaan. Vaikka blogia ja reseptiä ei löytyisikään, kannattaa hyvät mansikkaherkku -ohjeet ...
-
4 6
Rapukausi 2014
Ravustuskausi 2014 alkoi tänään - JIPPIII HUURRAAA -
-
2 0
Ruokanarkomaniaa
Ja kun ei ollut muuta tekemistä, niin kirjoittelin tässä uuden Chanko Nabe reseptin pääpiirteittäin. Tässä tapauksessa pääraaka-aineena ovat merenelävät, tietyt kasvikset ja juurekset, sekä Dashi- liemi... Milloinkohan tästä Ruokanarkomaniasta pääsisi eroon? :D Reseptiä ei ole vielä julkaistu, ...
-
1 1
"Etiketti ihmisille, Etiketti ruoalle"
Kunnioita ihmiskuntaa = Kunnioita ravinnoksi kelpaavaa Kunnioita kansakuntaa = Kunnioita ruokakulttuuria Kunnioita kansaa = Kunnioita raaka-aineita Kunnioita ihmistä = Kunnioita perinnettä Kunnioita muita = Kunnioita makuja Kunnioita itseäsi = Kunnioita ruokaasi Puhumme paljon ruosta ja ru...
-
5 28
Minua on syytetty varmaan sen 10 000 kertaa ruolla hifistelystä, koska suuni kertoo selvästi mikä on hyvää ja mikä pahaa :D Useissa resepteissäni mainitsen sen oliiviöljyn tai muun makua antavan raaka-aineen nimeltä, koska katson sen olevan merkityksellistä maulle... Ja nyt ihmiset ostavat hyl...