Kiinnostavaa
-
2 86
Kotikokkilaiset huomio: ADRESSI
s/s Ukkopekan Perjantaikokki on avannut adressin marinoimattoman lihan puolesta! Nyt olisi oiva tilaisuus voida vaikuttaa hyvän ruoan puolesta! Joku joka osaa käyttää konetta voisi linkata osoitteen tai kertoa tarkemmin miten osoitteeseen pääsee. Itse allekirjoitin jo adressin, mielestäni asi...
-
0 0
Kyselytutkimus keittiön käyttötarvikkeistä
Hei! Opiskelen Seinäjoen ammattikorkeakoulussa teollista kalustemuotoilua, ja tällä hetkellä teen opinnäytetyötä keittiön käyttötarvikkeisiin liittyen. Haluaisin tietää kuluttajien toiveita keittiön käyttötarvikkeista. Vastauksistanne olisi suuri apu minulle! Kysely on avoinna su 2.3. asti. Va...
-
2 12
Pulikka
Kun kahlaa näitä erilaisia ruokaohjelmia läpi, niin välillä yllättyy, kun näkee muualla maailmassa tuttuja työvälineitä. Tässäkin jaksossa kohdalla 25:34 esittäytyy pulikan kaltainen ja muotoinen kaulin... Itselleni tuo on karjalainen pulikka, mutta onko tuolle Suomessa ehkä muitakin nimi...
-
0 1
Suklaakakkua karpparillekin
Tuli hyvä kakku, vaikka korvattiin soijajauho tavallisella vehnäjauholla ja puolitettiin makeutusjauheen määrä. Paras tulee kun käyttää oikeaa kaakaojauhetta, eikä maitokaakaojuomajauhetta ja VAHVAA kahvia.
-
0 4
Nyt kyl hajoon
Just kun entisen oppi uusi tuli Meinaan sivut....Mul on varmaan dementia tulossa..
-
0 0
Käyttökatkos Kotikokissa 15-16.1.2014
Uutta Kotikokki.net-sivustoa rakennetaan noin keskiviikkoillasta klo 18 alkaen tuohon to-aamupäivään saakka. Tällä välillä sivusto ei ole lainkaan käytössä valitettavasti. Suurin mullistus tapahtuu reseptihaussa, jossa nyt voi hakea entistä paremmin ja monipuolisemmin oman makunsa mukaan. Myö...
-
0 0
Mikä on lempiruokasi ??
Oma lempi ruokani on turkkilainen riisi turkkilaisten lihapullien kera . Suomalaisista ruokalajeista lempi ruokani on kantarellikastike ja perunat. Nam !!
-
1 0
Tein tätä ja tuntuu tosi hyvältä. Muhii juuri isossa kattilassa, jollaisen ostan viisilitraisena heti tiistaina.
-
0 0
Vuoden 2013 suosituimmat reseptit Kotikokki.netissä
Suomalaisten maku ei ole muuttunut hurjasti ainakaan sen perusteella mitä reseptejä he etsivät Suomen suurimmasta reseptipankista. Jo yli 55 000 ohjetta sisältävällä, kotien kokkien omiin ruokaohjeisiin keskittyvällä sivustolla suosituimmaksi ruokaohjeeksi nousi makaronilaatikko ja suosituimmaksi...
-
0 2
Terveellistä uutta vuotta!
Minkälaisia terveelliseen ruokaan liittyviä ideoita mielessänne pyörii uuden ja terveellisemmän vuoden alussa? Itse olen aika terveysintoinen, mutta ehdottomasti hyvän ruuan ystävä olen. Terveellinen ruoka ei saa olla pahaa, ja sen pitää omassa tapauksessa sopia koko perheelle. Lapset ovat tottun...
-
3 2
Suomalaisten tulisi todellakin miettiä omia kulutustottumuksiaan!!!! Juhlapäivät ovella ja "kaupat ovat kiinni kaksi päivän"- Ostoshurma on täysin mieletön!!! Nyt ei ole edes pula-aika, mutta ihmiset varautautuvat vähintäänkin 2 viikon jatkuvaan lakkoon ostoskärryistä päätellen...
-
0 0
Plant-strong: luonnollista kasvisruokaa
Heräsin kasvissyöntiin täysin yhtäkkiä toissapäivänä katsoessani Fork over knives -dokumenttia Netflixistä. Jatkoin aiheeseen syventymistä erittäin asialliseen kirjaan perustuvan elokuvan Engine 2 Diet katsomisella, ja olen todella koukussa koko systeemiin. MMITÄH? Kasviksiin perustuva ruokav...
-
0 15
Kotikokki.netin uusi sivusto: Tutustu ja anna palautetta!
Täältä se nyt alkaa tulla, meidän tämän syksyn iso projekti eli uusi uljas Kotikokki.net esitellään ihan ensimmäiseksi teille hyvät kotikokkailijat. Olemme niin kutsutussa beta-vaiheessa, eli sivusto on vielä kovin keskeneräinen ja kokee vielä muutoksia. Beta-vaihe tarkoittaa myös sitä, että ...
-
0 7
Oikein Hyvää Joulua Kaikille
Mukavaa ja rentouttavaa joulua kaikille niin pitäjille kuin käyttäjillekkin toivottaa Tarja eli tarja2.
-
0 5
Vuoden 2013 googletetuimmat reseptit ovat...
Hakukoneyhtiö Google paljasti maanantaina, mitä ruokaohjeita suomalaiset ovat hakeneet vuoden 2013 aikana eniten. Nimen perässä on linkki Kotikoki.netin suosituimpaan aiheen reseptiin. 1. Avokadopasta http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/422579/Avokadopasta%20%28my%C3%B6s%20kevyemp%C...
-
0 2
Hygieniat kaupoissa?
ikävä kyllä... Monikin iso kauppaketju minun kategoriassa jää käynnin varaan varsinkin jos vessat on huonossa kuosissa.En mene toisten. Täällä on avattu kalakauppoja ,LPR, pilvin pimein.Palvelemaan venäläisiä asiakkaita.(ehkä meitäkin) Ja ne vessat on sitten siinä kunnossa että..siunakkoon...
-
5 9
Jos jauheliha maksaa alle 5 €/kilo, niin onko kukaan ajatellut, mitä se itseasiassa on? Nyt vauhkotaan, että oletko paistanut jauhelihasi oiken? Ajankohdallisesti kipeämpi ja tähdellisempi kysymys on: "Oletko ostanut jauhelihasi oikein?" Prioriteetti eli ihan suomeksi tärkeysjäjestys on taas täy...
-
0 0
Jauhelihan paistamisesta
Monelle kotikokkaajalle tämä lienee jo tuttu juttu, mutta linkitän tämän hyvän ohjeen tännekin. Älä siis paista jauhelihaa sen omassa nesteessä, vaan anna lihan tulla ensin huoneenlämpöiseksi jotta vältät tuon, lisää Iltalehdestä: http://www.iltalehti.fi/ruoka/2013121017815817_ru.shtml Its...
-
0 4
Jouluteema julkaistu, puuttuuko jotain?
Hei, muhkea jouluteema pistettiin tänään julki Kotikokkiin eli löytyy täältä http://www.kotikokki.net/reseptit/teemat/joulu/ Puuttuuko joulusta juuri se sinun suosikkiohjeesi? Teemassa on joitakin kuvattomia reseptejä, mutta vähän verrattuna kuvallisiin. Vinkatkaa jos joku ehdottoman upea ohje...
-
0 10
Mikä on lempinaposteltavasi glögin kanssa?
Hei, mikä on sinun mielestäsi parhaimpia pikkujoulunaposteltavia? Onko jotain cocktail-herkkuja, jotka sopivat erityisesti pikkujouluihin? Itselleni tulee mieleen ainakin pipari + sinihomejuustolla tai pikku hanhen/ankanmaksapateeleivät viikunalla. Olisiko muita sesonkiin soveltuvi...
-
0 2
Himoitsetko Starbucksiin?
Keskiviikkona 13.11.2013 se nyt sitten aukeaa, ensimmäinen Starbucks Helsingin keskustaan. Aiemminhan ko. kahvilan myymälä on ollut jo Helsinki-Vantaa-lentoasemalla. Sijainti ja muut yksityiskohdat kerrotaan Iltalehden jutussa: http://www.iltalehti.fi/ruoka/2013111117711086_ru.shtml Its...
-
0 14
Sipulin itkettävyys
Hei, tässä Iltalehden jutussa listataan muutamia konsteja, joilla saa estettyä perinteisen silmien vuotamisen sipulia leikatessa http://www.iltalehti.fi/ruoka/2013110517688522_ru.shtml Olen nämä kyllä itsekin monta kertaa lukenut, mutta aina ne tuppaavat unohtumaan kun kiireessä alkaa kokk...
-
0 1
LEIVONTA
Kuinka moni nyky ajan ihmisistä leipoo itse leivät ja muut leivonnaiset joihinkin juhliin itse leivon pari kertaa kuussa tykkään leipomisesta
-
0 10
Gluteenittomat leipäjauhot yms
Oon täsä kokeillut sekä Pirkkaa että Finaxin jauhoseoksia. Gluteenittomalla kun nykyään ollaan. Ihania leipiä on tullut myös tattarijauhon ja muiden sekoituksista ( kaikkihan ei pidä tattarin mausta mutta mää tykkään). Finax Grov Mjölmix on nyt ekaa kertaa uunissa vähn varioiden.onko mui...
-
0 4
Hopeatoffee ja muut namut lahjaksi
Hei kaikki, olen tässä pikkuhiljaa keräillyt kasaan Kotikokki.netin reseptien joukosta sellaisia, jotka soveltuisivat mahdollisimman kivasti joululahjoiksi. Yksi sellainen löytyi taas eilen, Hopeatoffee http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/512532/HOPEATOFFEE/, ja se saikin tuolla Kotikokki...
-
0 13
Harvemmin käytetyt eläinten ruhonosat
Nyt kun taloudellisuus on keskustelun aiheena monissa foorumeissa niin eläimissä on paljon osia mitä ei enää yleisesti käytetä ruoaksi. Osaatko käyttää esim. eläinten poskia, sydäntä, keuhkoja, mahalaukkua yms. Pylsykin oli ennen herkkuruokaa, onko vielä?
-
11 2
Ruoan kunnioitus Suomessa! Tähän nyt vain on sanottava paljon tai hyvin vähän, näkökannasta riippuen: 1) Tunne raaka-aineiden alkuperä 2) Tunne ja tiedä raaka-aineiden kypsymisajat. Tunnista ohuemmin tai paksummin leikattujen komponettejen kypsymisaika suhteutettuna toisiinsa. Eli mikä ...
-
0 10
Huonoin / paras valmisruoka tai puolivalmiste?
Iltalehdessä oli vähän aika sitten mielenkiintoinen juttu valmisruoista http://www.iltalehti.fi/ruoka/2013101517609187_ru.shtml Huonoimpina valmisruokina pidettiin lihakastikkeita, mikropuuroja ja mikroaterioita. Parhaat pisteet saivat karjalanpiirakat, joululaatikot ja lihapiirakat. Itseki...
-
0 4
Ruokaa "palvotaan ylenpalttisesti": Oletko samaa mieltä?
Iltalehdessä on tänään mielenkiintoinen artikkeli professorista, jonka mukaan suomalaisten suhtautuminen ruokaan on muuttunut. Lue juttu tästä: http://www.iltalehti.fi/ruoka/2013100817580438_ru.shtml Oletko sinä samaa mieltä, onko niin, että ruoan hifistely on mennyt jo liian pitkälle siinä, e...
-
0 3
Ruokasuositukset uusittiin: katso miten viranomaisten mielestä nyt pitäisi syödä
Pohjoismaiset ravitsemussuositukset uudistettiin torstaina 3.10.2013. Päähuomio on nyt huomion siirtäminen yksittäisistä ravintoaineista ruokavalion kokonaisuuteen. D-vitamiinin ja seleenin saantisuositukset nousivat hieman, hiilihydraattien ja rasvojen saannissa painottuu laatu. Lajissaan ...