Kiinnostavaa
-
0 2
Olen niin innoissani näistä uusista mausteista::sormisuola ja Mystinen naustesekoitus..Ihanaa kokeilla.. Voin kuvitella kun seuraavan kerran teen jauhelihapihviä,laitan tätä ihanaa metsänmakuista mystistä mausteseosta,,Keittoon tuli niin ihana metsäsienien maku ja sormisuola antoi hivenen savun m...
-
0 2
Haarukkaan kuoleminen
B)- Vaikka ihminen söis ja jois kohtuudella syömme kuitenkin itsemme hengiltä tavalla tai toisella Uutta tutkimusta maailmaltaUsein lääkäreille muodostuu vuosien kokemuksen, työn, tiedon ja vaikutusvallan karttumisen myötä suuri ego, mikä tekee vaikeaksi tunnustaa olevansa väärässä. Lääkäri Dwigh...
-
0 4
Ruusuista Äitienpäivää
Kaikille äideille ja isoäideille oikein nautinnollista juhlapäivää.
-
0 21
Ruoka-sanan taivutus?
Mika on oikea? Opin joskus , etta genetiivimuoto on ruoan, mutta nykyaan nakojaan se taipuu ruuan. Kumpi sitten on oikein? Nimim. "turhantarkea" ;)
-
3 0
Keittiössäämme on muhimassa ikioma Hermanni, joka kasvaa, kuplii ja voi hyvin, odottaen tulevaa keskiviikkoa ja lopullista herkuttelua. Lue lisää keskustelupalstalta -meidän keittiössä- Hermanni-ystäväkakku!
-
0 6
Hermanni-ystäväkakku
Sain kymmenien vuosien takaa jälleen itselleni Hermannin alun ja nyt yhteiselomme on kestänyt kohta viikon. Ruokin"häntä"säännöllisesti ja toimin kuten ohjeet käskevät. Hermanni kuplii ja hymyilee pikku kulhossaan, odottaen ensi viikon keskivikkoa ja lopullista muotoaan sekä paitamista. Sitä ...
-
0 5
Toimiiko?
Toimiiko teillä nää sivut ihan normaalisti? En saa haettua kun yhden reseptin ja sitten en enää ollenkaan =( tätä on jatkunuyt jo pari viikkoa.
-
0 5
OIkein hyvää vappua!
Kaikille kotikokeille mahtavaa ja mukavaa kevätaurinkoista vappua! Tänään on oikea hetki syödä mahan täydeltä munkkeja, tippaleipiä, perunasalaattia sekåä muita herkkuja ja huuhdella ne kaikki alas isoilla määrillä simaa :)
-
2 4
Kotikokki.net windows phone -sovellus on nähtävästi saanut jo ensimmäiset arvionsa, so far so good! Toivottavasti sovelluksesta löytyy kaikille Lumian tai muun WP-puhelimen omaaville paljon iloa :)
-
1 18
Vapun 2012 Ruokalista
Vappuun on vielä viikko aikaa, mutta ajattelin jo pistää Vapun Ruokalista keskustelun pystyyn! (:D - Eli, aijotteko viettää Vappua, vai meneekö Vappu töiden merkeissä? - Mitä ruokia olette ajatelleet tehdä Vapuksi? - Ostatteko tuotteet kaupasta valmiina vai teettekö itse? Itselläni on tämän vu...
-
0 15
Sima
Kuinka moni tekee vielä siman itse? Katselin tuolla kaupassa siman hintaa ja totesin erttä vaikka ei haluaisi kun pari litraa niin itse se kyllä kannattaa tehdä. Litrahinta/ainesosat niin aika kallista on makeutettu vesi! Fariinisokepussin kyljessä on hyvä ohje, sokeria tosin voi vähentää rei...
-
0 8
Päivän resepteistä?
Olen aika uusi täällä ja siksi kysynkin asiaa, joka minua ihmetyttää. Miten päivän reseptit valitaan? Miksi samat henkilöt ovat lähes päivittäin resepteineen esillä, vaikka täällä on niin paljon ihmisiä, joilla on hyviä reseptejä? Mitkä ovat valinta kriteerit? Vai toimiiko täälläkin "hyvä veli ...
-
0 11
VAKUUMIKONEET JA -PUSSIT
Onko kellään oma kohtaista kokemusta kyseisestä pakkaus eli säilytys muodosta Kannattako vakumoida8-)
-
7 3
Hmm, miksei: Koverra leipä, laita kypsennetty pihvi pohjalle, katiketta, juustoa, pekonia, kastiketta juustoa, pihvi päälle ja mehut pannulta. Kansi takaisin ja sen jälkeen kääritään voipaperiin ja folioon. Lankku päälle ja painoilla hitaaaasti littanaksi. Enjoy.
-
0 0
Kiinnostavaa
-
4 27
Kirsikan vastainen kampanja Suomessa
Hiljattain kyselin paikalliselta pienleipomon omistajalta, josko voisimme tilata juhliin Schwartzwaldin kakun. Siis sellaisen suklaata, kirsikkaa, kermaa ja viinaa sisältävän perinteisen saksalaisherkun. Saksalaissyntyinen leipurimme sanoi että tekisi sellaisen ihan mielellään, mutta pahoitteli, ...
-
2 0
Suomikone on laskeutunut,,ihanaa !!! Ruokana kokonainen broileri,,Ihana Hyvä valkosipuliriisi,ja kermatomaatti kastike ja tietenkin raikas salaatti...
-
0 27
Miksi heittää hyvää ruokaa pois
(tu)(tu)(tu)Ruuan poisheittäminen rasittaa sekä ympäristöä että kukkaroa. Tuoreen kyselyn mukaan silti puolet pääkaupunkiseudun lapsiperheistä heittää lautastähteitä roskiin joka päivä. Nyt verkosta voi poimia fiksujen kotikokkien vinkit, joilla illallisen rippeistä syntyy pakastimeen tai lounase...
-
2 3
vitamiini pommi aamiainen suomi-vieraalle...Ihanaa kun ystävät tulee..
-
0 0
Ystävien hemmottelua
Olisiko kellään helppoa , käytännössä hyväksi havaittua kolmen ruokalajin menyytä .
-
0 867
Mitä syödään tänään 2
Aloitin uuden ketjun kun edellinen ei enää nouse esille. Entinen koulukaveri yllätti. Hän oli käynyt lammastilalla ostoksilla ja toi ihania lampaan fileitä. Teimme http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/129806/lampaansisafilejakahvikastike Hän oli tehnyt myös valkosipuliperunoita joita vain läm...
-
0 9
Kuka toi pääsiäismunat?
Pääsiäinen on jo melkein ohi,mutta kertokaa hyvät ihmiset,kuka-tai mikä otus tuo -toi lapsille pääsiäismunat? Täällä kesieuroopassa sen teki pääsiäispupu...
-
0 2
Suklaakookoskakku
Leivoin tänään ihan maanantain kunniaksi suklaa kookoskakun ja tämän näköinen siitä tuli ja täytyy sanoa että hyvää tuli. http://aijaa.com/008269968988
-
0 28
Mika ruoka pierettaa eniten?
Iltalehden artikkelin innoittamana nyt tata kysyn: onko se [url=http://www.iltalehti.fi/ruoka/2012040815425990_ru.shtml]hernekeitto[/url], ruisleipa, luumut, joku muu??;) Kehtaako kukaan vastata? Vapautuneesti vastaan itse: paaryna!
-
2 1
Löysin hyvän reseptikirjan ja aloin kirjoittamaan siitä myös kokkikirjaa tänne kotikokkiin. Muokkaan reseptejä hieman samalla kun niitä kirjoitan, hieman nykyaikaisempaan muotoon, kuvia en laita, ja muokkaan määriä vastaamaan nykyaikaisia annoskokoja. En laita kaikkia reseptejä, ainoastaan miel...
-
0 1
Peukkuja eniten ?
Miten etsin täältä ruokaohjeita jotka ovat saaneet eniten peukkuja. Olisi silloin aika varma hyviä. http://aijaa.com/009139935120 Arkiruoka / liha / peukkuja eniten 0 reseptiä ?????????? Täälä esimerkki http://aijaa.com/009139935120
-
0 7
Pullataikinaa tehty piimäpiirakan ohje hukassa?
Etsin ohjetta vuosikymmenien takaa. Omassa kotonani tehtiin aina pääsiäiseksi piirakkaa, jossa oli pullataikinapohja, ohueksi kaulittu uunipellille ja päällä piimästä, munista,sokerista, appelsiinimarmeladista ja rusinoista tehty täyte. joka maistui vähän kun rahka tänä päivänä. Silloin kaupa...
-
3 16
Olen saannut muutamia pikaviestejä:: että kopion toisten HYVIÄ ideoita,sanonnoilla että kopion ja en ole kateellinen..Miksi olisin?? Päin vastoin..Otan mielelläni uusia niksejä/ohjeita vastaan ja kiitollisena,,kokkaus vaan rikastuu.."ei jurrata samaa latua" minä en ole yksin maailmassa ja kaikki ...
-
0 0
Kokkiloki
-
0 0
Eilen sai Kampista ilmaista jäätelöä.