Kiinnostavaa
-
0 27
Miksi heittää hyvää ruokaa pois
(tu)(tu)(tu)Ruuan poisheittäminen rasittaa sekä ympäristöä että kukkaroa. Tuoreen kyselyn mukaan silti puolet pääkaupunkiseudun lapsiperheistä heittää lautastähteitä roskiin joka päivä. Nyt verkosta voi poimia fiksujen kotikokkien vinkit, joilla illallisen rippeistä syntyy pakastimeen tai lounase...
-
2 3
vitamiini pommi aamiainen suomi-vieraalle...Ihanaa kun ystävät tulee..
-
0 0
Ystävien hemmottelua
Olisiko kellään helppoa , käytännössä hyväksi havaittua kolmen ruokalajin menyytä .
-
0 867
Mitä syödään tänään 2
Aloitin uuden ketjun kun edellinen ei enää nouse esille. Entinen koulukaveri yllätti. Hän oli käynyt lammastilalla ostoksilla ja toi ihania lampaan fileitä. Teimme http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/129806/lampaansisafilejakahvikastike Hän oli tehnyt myös valkosipuliperunoita joita vain läm...
-
0 9
Kuka toi pääsiäismunat?
Pääsiäinen on jo melkein ohi,mutta kertokaa hyvät ihmiset,kuka-tai mikä otus tuo -toi lapsille pääsiäismunat? Täällä kesieuroopassa sen teki pääsiäispupu...
-
0 2
Suklaakookoskakku
Leivoin tänään ihan maanantain kunniaksi suklaa kookoskakun ja tämän näköinen siitä tuli ja täytyy sanoa että hyvää tuli. http://aijaa.com/008269968988
-
0 28
Mika ruoka pierettaa eniten?
Iltalehden artikkelin innoittamana nyt tata kysyn: onko se [url=http://www.iltalehti.fi/ruoka/2012040815425990_ru.shtml]hernekeitto[/url], ruisleipa, luumut, joku muu??;) Kehtaako kukaan vastata? Vapautuneesti vastaan itse: paaryna!
-
2 1
Löysin hyvän reseptikirjan ja aloin kirjoittamaan siitä myös kokkikirjaa tänne kotikokkiin. Muokkaan reseptejä hieman samalla kun niitä kirjoitan, hieman nykyaikaisempaan muotoon, kuvia en laita, ja muokkaan määriä vastaamaan nykyaikaisia annoskokoja. En laita kaikkia reseptejä, ainoastaan miel...
-
0 1
Peukkuja eniten ?
Miten etsin täältä ruokaohjeita jotka ovat saaneet eniten peukkuja. Olisi silloin aika varma hyviä. http://aijaa.com/009139935120 Arkiruoka / liha / peukkuja eniten 0 reseptiä ?????????? Täälä esimerkki http://aijaa.com/009139935120
-
0 7
Pullataikinaa tehty piimäpiirakan ohje hukassa?
Etsin ohjetta vuosikymmenien takaa. Omassa kotonani tehtiin aina pääsiäiseksi piirakkaa, jossa oli pullataikinapohja, ohueksi kaulittu uunipellille ja päällä piimästä, munista,sokerista, appelsiinimarmeladista ja rusinoista tehty täyte. joka maistui vähän kun rahka tänä päivänä. Silloin kaupa...
-
3 16
Olen saannut muutamia pikaviestejä:: että kopion toisten HYVIÄ ideoita,sanonnoilla että kopion ja en ole kateellinen..Miksi olisin?? Päin vastoin..Otan mielelläni uusia niksejä/ohjeita vastaan ja kiitollisena,,kokkaus vaan rikastuu.."ei jurrata samaa latua" minä en ole yksin maailmassa ja kaikki ...
-
0 0
Kokkiloki
-
0 0
Eilen sai Kampista ilmaista jäätelöä.
-
5 5
Kotikokki.net uudistuu huomenna 4.4.2012 jos jokusen verran. Pieniä katkoja voi olla luvassa aamulla, mutta sitten otetaankin isolla mielenkiinnolla vastaan palautetta onnistumisista!
-
0 137
Mitä luit viimeeksi ? 2
Aloitin Eeron ohjeen mukaan uuden ketjun samalla otsikolla kun entinen ei näkynyt nousevan esille. Nyt on pöydällä taas pitkästä aikaan Raamattu ja siitä Johanneksen evankeliumi. Luen aina silloin tällöin Raamattua ja aina siitä löytyy jotain uutta ja ymmärtää asioita eri tavalla kun ennen. ...
-
4 5
Titanicin viimeisenä iltana tarjottu ykösluokan illallinen. Kohtahan on kulunut sata vuotta Titanicin turmasta. Voisi siitä inspiroituneena napata tuosta menystä vaikka yhden alkupalan, yhden pääruoan ja yhden jälkiruoan, ja suunnitella teemaillallisen. Shampanjaa ja Titanic-leffa pyörimään.....
-
5 3
Nyt ovat tämän kevää kuivatlihat laitettu kuivumaan ja maistiaisia pääsemme kokeilemaan n. 2 vk kuluttua. Tällä kertaa pelkkiä poron sydämiä.
-
0 9
Mikssi maksaa hunajaa Kuivalihasta kun voi itsekin tehdä..
-
0 33
MÄMMI
Kuinkas nautitte mämminne? Vaniljakastike vai kerma? Teetkö itse vai ostatko valmiina? Jos valmiina niin kenen valmistajan? Itse olen Kymppimämmin kannattaja ja ehdottomasti ja vain vaniljakastikkeen kera.
-
0 2
miten?
Miten saa uusia kavereita olen utelias :D
-
5 0
Tänään tiedossa tuoretta Kauraleipää :) Tytär 9 v sain eilen Uskonnontunnilla kotitehtäväksi leipoa huomiseksi perjantaiksi leipää =))) Ohjekin annettiin... Ihan äitiä jännittää... Pistetään ohjetta ja kuvia, kun leipuri on valmis...
-
0 0
Kotiviljelyä,,minua kiinnostavaa askartelua,,Perunat hyvässä vauhdissa ja jo ne persiljatkin on työntänyt vähän esiin..
-
1 0
Tosi kiva illallinen tyttöystävän kanssa. Tehtiin porsasta ja kevyesti vihanneksia sen ympärille.
-
1 0
Kuulin, että se pikkuinen Meksikolainen kahvila Hesassa sai vihdoin avattua ravintolan vierelleen. Pakko käydä kokeilemassa.
-
0 5
Induktioliesi
Olen hankkinut uuden lieden ja uunin. Liesi on induktioliesi ja olen aivan hullaantunut siihen. Toimii kuin ajatus, nopea, toimiva, vähäkulutuksinen, turvallinen jne. Kaikki vanhat kattilat joissa on rautaa käyvät liedelle, joten yksi ainut kattila meni minulla vaihtoon.Nyt kaikki todella vanhat...
-
0 4
Valkuaisvaahto tehosekoittimella?
Onnistuuko tehosekoittimella, jossa on irroitettava lasikannu, valkuaisten vaahdottaminen? Olen aikeissa hankkia semmoista ja tuli mieleen onnistuuko valkuaisen vaahdottaminenkin sillä. :-)
-
5 0
Ikionnellinen näistä tämän päivän positiivisistä kommenteista ja neuvoista mitä olen saanut..Ihania Kokki-kavereita..jo aamusta kun avasin oli niin kauniisti kirjoitettu pikaviesti,päivä alkoi kauniisti,,ja pitkin päivää kivaa kanssa käymistä puoli ja toisin..KIITOS TEILLE!!!!!
-
8 1
Sain työkaverilta eilen vuohen raakamaitoa ja samasta maidosta tehtyä chevreä. Tänään laiton vuohenjuuston ja tuoreen leivän kanssa kotipossun kylkeä uunissa. Lisäksi laitoin punasipuleita uunissa maustettuna tuoreilla yrteillä. Kyllä kotipihojen laatu on omaa luokkaansa. http://www.kotiko...
-
0 3
Mansikan siemenet jäässä.
Olin laittamassa mansikan siemeniä multaan, kunnes lukaisin pussissa seisovan präntin. Siemenet on hyvä pakastaa 2-3 viikkoa ennen kylvämistä. Osaakohan joku sanoa, jotta miksi? Ilmeisestikkin itävät paremmin, mutta siis miksi juuri mansikka? Pakastetaanko muitakin siemeniä?
-
0 2
Naisten päivää!
Oikein paljon onnea kaikille Suomen Naisille!