Kiinnostavaa
-
0 19
VINKIT/NIKSIT/VIHJEET
Pitaa kai aloittaa uusi ketju, kun vanhojakaan ei enaa loydy. Siis kaikki niksit ja vinkit yms tanne. Tassa ensimmainen: kaaretortun voi kumota puhtaalle leivinliinalle, paperia ja sokeria ei tarvita, sitapaitsi kaariminenkin sujuu joustavammin.
-
0 20
Vuodenvaihteen menu!
Alkupalapöydän antia: Sillikaviaaria paahdettuja ruistikkuja verkkomelonia ilmakuivattua kinkkua savuporomousse pääruokana: kokonaisena paistettua poron ulkofileetä kossukarpalokastike puikulaperunat vihreä salaatti jälkkäri: hillajäädyke kahvi avec juomana: Mateus r...
-
0 10
Kinkku vai kalkkuna?
Aloitan ihan mielenkiinnolla kyselyn ( toivon, että mahd moni vastaa ) kumpi voittaa kalkkuna vai kinkku? Itse kerron mielipiteeni vasta, kun kymmenen tyyppiä on kertonut ensin! :)
-
0 21
Hyvää joulua!
Hyvää joulua kotikokkilaisille!!! :D
-
0 9
Jouluruuat - kotikokista
Hei, mistä haet jouluruokien reseptit, vai kotikokista ;) Meillä on sivusto ollut auki iltapäivästä lähtien, sillä lanttu- ja porkkanalaatikkojen ohjeet otettiin täältä ja jo uunista ulos. Joulukinkku oman ohjeen mukaan vielä palviuunissa. Joululimppu meni juuri uuniin. Rosolli on valmis ja ...
-
0 18
Turkistarhaus ok?
No se ei kyllä todellakaan ole!!! Minusta turkistarhaus on MAAILMAN TURHIN ASIA!!!!! Jos olisi ihan " pakko " käyttää turkiksia voisi käyttää tekoturkiksia. En ikinä voisi pistää itseni päälle oikeaa turkista. Enkä edes teko. Koska minusta ne ovat kamalia ja ne ihmiset jotka, pitävät turkiksia pä...
-
0 4
Robotti-imuri kokemuksia?
Tekisi mieli ostaa, saisin 150 eurolla. http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120827407700&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:en#ht_1851wt_1139 Kannattaako?
-
0 2
Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2012.
Oikein ihanaa joulua kaikille kokkaajille ja ylläpidolle ja vielä ihanampaa uutta vuotta.t.Tarja eli tarja2.
-
0 2
Jouluaatto
Luulen, että jokaisessa perheessä on muotoutunut tarkka järjestys miten aattopäivä kulkee. Itse mietin tuossa omaani ja tulin ajatukseen josko muuttaisi tänä vuonna rutiineja ja tekisikin asiat eri järjestyksessä. Kaikkihan alkaa tietenkin aamupalasta ja kinkun ottamisesta uunista, johon se ed...
-
0 24
Eläintenoikeudet!
Yhteiskuntamme perustuu hyvin pitkälle eläinten hyväksikäyttöön, ja eläinten arvo määrittyy vain niiden tuottavuuden ja niistä saatavan taloudellisen hyödyn perusteella. Onko tämä eettisesti oikein? Tiedämme että eläimet ovat tietoisia ja tuntevia olentoja. Eläimet tuntevat mielihyvää ja tuskaa, ...
-
0 9
Pipari ja glögi?
Sopiiko teidän mielestänne kuuma glögi pipareiden kanssa täydellisesti yhteen? Minusta sopii ja syön useinmiten kuumaa glögiä ja pipareita yhdessä! Kertokaa mielipiteenne asiasta! :) Anteeksi, jos aihe on joidenkin mielestä turha. Ilmoittakaa vaan, tänne niin en enää tee " tälläisiä " mielipid...
-
0 15
12?
Onko teidän mielestänne kotikokissa ikärajaa? Minusta ei. Olen itse 12 vuotta ja 6 luokalla. Kokkailen välillä, mutta enimmäkseen iskän kanssa. Jotkut väittävät, että täällä on " ikäraja " ja pyytävät minua lähtemään/ olla käymättä täällä. Minua harmittaa se ja sillon en kirjoittele vähään aikaan...
-
0 6
Lempiruoka?
Täällä voitte, kertoa mikä on lempiruokanne! Minun lempiruokani on lohta ja perunamuussia! :)
-
0 12
Ystäviä?
Haluaako joku olla minun ystäväni? Käyn kotikokin nettisivuilla ( yleensä ) 1 kerran päivässä joskus, useammankin. Toivoisin ystäviä koska voitaisiin sitten, vaikka jutella uusista resepteistä ja muista leivonta/kokkaus jutuista. Toivon, että te pyydätte minua ystäväksenne! :)
-
0 5
Onko kukaan
maistanut ikinä/milloinkaan paistettua jäkälää! Eli frittijäkälää? Täällä Äkäslompolossa sitä a`la cartessa..hmm.ihme ja kumma.
-
4 0
Olen usein tehnyt ns.Lapin rieskaa sähköuunissa ja onnistunut mielestäni ihan hyvin. Lomareissulta tarttui mukaa myllystä ohra-ja ruislestyjä ja nyt tein niistä rieskaa. Maku ja ulkonäkö miellyttivät, joten tällaisia tuli meidän pakkaseen useampi odottelemaan joulua.
-
0 16
PARAS GLÖGI
Mikä mielestänne paras glögi ? Minä tykkään ihan perinteisestä Marlin glögistä, joka sekoitetaan sitten punaviiniin, vähän vedellä laimennettuna. Toinen hyvä on hehkuviini ihan sellaisenaan lämmitettynä.(tu)(tu)(tu) Alkon valmiista glögeistä on ainut suositeltava ollut Saksalainen GERSTACKER GLU...
-
0 19
Vai ei o voista pulaa???
Siis ihmettelen, miten niin voi ei ole loppu???? :S Viime lauantaina (3.12.) kiersin 5 myymälää - voi LOPPU! Maanantaina (5.12.) 4 eri myymälää ja VOI LOPPU! Tänään aamulla en käynyt kuin kahdessa paikallisessa EI VOITA!!! :( Pistinkin ukolle viestiä, että jos "Isolla Kirkolla" olis voita...
-
0 2
Ottakaa lainaa tai saatte raippaa...
Tämä [url=http://areena.yle.fi/video/1300049115642]linkki[/url] on katsottava, että suomalainenkin kuluttaja vihdoikin tajuaisi tämä kaiken vedätyksen meidän näennäisen ja ns. hyvinvoinnin ympärillä... FM
-
0 8
itsenäisyyspäivä
mitäs teillä muilla tehdään itsenäisyyspäivänä meillä on blinejä naudan ulkofilettä ja lakkakiisseliä ei välttämättä kaikkein perinteisintä mutta varmasti hyvää
-
0 2
Avoin kysymys FM:lle?
Kyselit tässä taannoin ideoita työpaikkasi uudelle ruokalistalle meiltä tavallisilta kokkilaisilta. Saitkin varmaan paljon hyviä reseptejä peri suomalaisista raaka-aineista valmistettuna.? Minua kiinnostaa minkälaisia ohjeita valitsit ja ovatko ne päätyneet jonkun ravintolan menuksi? Olisi kiva...
-
0 0
Ottaisikohan sitä pikku kännit näin lauantain ehtoolla saunanpäälle?
-
0 5
Joulu ilman lunta?
:(
-
0 10
Kotikokki Viinit-osio
Heips! julkaisimme eilen testikäyttöön Kotikokin uuden Viinit-osion, löydätte sen kotikokin päänavigaatiosta tai ao. lijnkin kautta. Viiniosiossa voi etsiä erilaisia Alkon valikoimista löytyviä viinejä eri hakutavoin. Viineille voi antaa kommentteja ja peukkuja sekä omat suosikit voi tallet...
-
3 1
Siis ihanaa ja kiitos "pojat" !!! Huomasin nyt vasta tuon uutuuden sivuille =) VIINIT - aivan loistava juttu - tulee varmasti monelle kotikokille tarpeeseen ;)))
-
0 2
Topik poistettu, koska tuli tuplana
FM
-
0 9
Aterimet Hackman & Co / Sorsakoski (R)
Olen tänä niin perusteellisen harmaana, tuulisena ja sateisena viikonloppuna kahlannut nettiä läpi etsiessäni näiden ruokailuvälineiden suunnittelijaa ja ilmestymisvuotta, sekä sarjan nimeä [URL=http://aijaa.com/003759125289.jpg][IMG]http://i6.aijaa.com/t/00375/9125289.t.jpg[/IMG][/URL] Mut...
-
0 12
KALAN MATKA VEDESTÄ LAUTASELLE.
Eilen ylen uutisissa:Kala pyydetään Atlantilta.Pakastetaan.Viedään esim.Kiinaan.Sulatetaan.Halpa työvoima fileroi ja leikkaa sopiviksi paloiksi.Pakastetaan.Suomalaiset ostaa esim.kalapuikkoina. -MÄ OLEN SANATON!!! Sanokaa te jotain. ps.En halua kenenkään loukkaantuvan tästä! Onhan täällä oh...
-
0 0
Hyvää isänpäivää.
Toivottelen kaikille iseille ja tuleville myös oikeen hyvää isänpäivää huomisen johdosta.Itelläni on isä kuollut jo vuosia sitten kun olin 5v pikkulikka.Haudalla käydään ja vien kynttilän sinne.Ja samoin mieheni isänhaudalle.Miehelleni lahjus jo ostettu ja tyttö myös hankkinut ja poika.Herkkuja o...
-
0 1
Joululaatikoiden pakastus?
Hei! Haluaisin tehdä porkkana-,lanttu-, ja maksalaatikon etukäteen pakkaseen. Mutta minua askarruttaa kannattaako tehdä raaka vai kypsäpakasteena, kummassa maut säilyvät paremmin ja mitä pitää huomioida näitä tehdessä? Kiitos etukäteen jos joku voi neuvoa tyttöä hädässä, mukavaa joulun odotus...