Kiinnostavaa
-
0 16
Ruoan eettisyys
Miten ymmärrät eettisen ruoan? Pohditko koskaan, miten ruokasi on tuotettu ja mietitkö syödessäsi ruoan alkuperää? Eettinen ruoka vahingoittaa ihmistä, luontoa ja ympäristöä mahdollismman vähän.
-
0 8
Marmeladimakeiset
Ne on mun lempparit (:P) mut tykkään mä lakustaki, tosin en kaikista.
-
0 0
OIVA - EVIRAn kysely...
[url=http://uutiset.ruokatieto.fi/WebRoot/1043198/X_Uutistenhallinta-2-1-palsta_uusi.aspx?id=1218671]Eviran OIVA - kysely[/url] Tässä vastaukseni Eviralle, josta voi olla montaa eri mieltä... "Olen kotonani erittäin tarkka elintarvikkeista, käsittelystä sekä valmistamisesta ja varsinkin nii...
-
4 4
Mitäs tarjoaisit Bourdainille?
-
5 7
Oma havainto karppauksesta: elimistön energiankäyttö perustuu pääasiassa sokereihin ja rasvaan. Näistä käytetään sokerivarastot ensin, ja sitten mennään rasvanpolttoalueelle. Hiilihydraatit ovat käytännössä sokeria - ylijäämäinen sokerienergia varastoituu elimistöön ja kun elimistö ei pääse ras...
-
3 4
En tiedä mutta tämä ei välttämättä ole kovin ruokaaiheista eikä kaikkia varmaan edes kiinosta. Mutta istuin normaalisti koneellani ikkunan vieressä ja tien yli juoksi hirvi ja jatkoi matkaansa pellolle ja ajokoira oli toisella pellolla missä edes koko hirvi ei ollut.
-
0 0
Mokkikset
-
14 8
Mitäs tästä tuumaatte???
-
4 2
Pitäisikö perustaa uusi, tuontiruokaan keskittynyt ruokakauppa Suomeen? Paikallinen Citymarket myy tuoremakkaraa 18€/kilohintaan tarjouksessa (!), mutta Saksassa tuoremakkarat maksavat 3,5 euroa kilo. Tosin vaikka sitä myisi puolet halvemmalla kuin Citymarketissa, niin tuskin sitä massat ostaisiv...
-
2 14
Kävin tänään kaupassa, olisin ostanut voita leivontaan. Hylly oli tyhjä ja ilmoitus etta tavaran toimittaja ei ole voinut toimittaa tuotetta... Iskeekö meille nyt voi pula!!! Itse tykkään käyttää leivonnassa oikeaa voita ym... Onneksi kotoa löytyi yksi paketti oikeaa voita ja sain kinkkupiirakan...
-
0 2
Viikonlopuksi Düsseldorfiin, olisiko kenelläkään vinkkejä mitä nähdä / tehdä siellä?
-
0 0
=)
-
12 15
Valurautapannu ja keraaminen liesi...
Entinen asukas vaihtoi keittiöremontin yhteydessä tuon maailman surkeimman keksinnön, keraamisen lieden. Minulla olisi hyvä perinnöksi otettu valurautapannu, mutta pannun pohja on hyvin karkeasti uritettu eikä näin ollen ota täyttä kosketusta sileään keramiikkalieteen. Lisäksi hieman pelottaa ett...
-
2 6
Luulenpa, että kaupan kanta-asiakasjärjestelmät syöttävät käyttäjilleen keltaista lunta
-
0 7
Syömishäiriö
Mulla on sellanen ja oon hoidossa yhessä ´´sairaalassa´´anorexian takia, ollu nyt 15 päivää. Koulu ja harrastukset jääny pois :( pääsen onneks viikonlopuiks kotiin ´´lomalle´´(tu) en tiiä kauan oon siellä...se ärsyttääää :X a
-
0 6
Mistä voisi ostaa juureksia?
Olen tässä laittelemassa pihan pientä ulkovarastoa tilaksi, jossa voisi säilyttää juureksia ja vihanneksia. Määrät ehkä olisivat 10-15 kiloa per lajike (selleri, punajuuri, lanttu, palsternakka ja porkkana). Nyt vain pitäisi löytää joku joka näitä myisi mieluiten suoraan. Muuten, kuinkahan ...
-
0 0
Jokin aika takaperin sain tiedon ja huomautuksen, että ottamani ruokakuvat ovat esillä toisilla sivuilla. Tämän takia ne poistettaisiin kotikokki.net sivustolta. Aluksi huvittuneena lähdin asiaa tarkkailemaan ja huomasin, että minun ottaman ikuvat vuosi takaperin oltiin pöllitty nettisivustolta, ...
-
0 7
reseptien täydennys
Olenko ainut, joka kaipaa resepteihin täydennystä eli tarkkuutta = miten paljon mitäkin aineitä ja mitä aineita?
-
5 5
Tätä tässä mielenkiinnolla odotan...
-
2 9
Onpas mukava huomata, että vanhan ajan herkut tulevat uudelleen muotiin ja niitä tehdään. Tytinä kuuluu todella viime vuosituhannen sodanajan herkkuihin, mutta on todella hyvää. Pakko kokeilla ja palautella lapsuus mieleen.
-
1 6
Medän K-kauppaan ovat ilmestyneet Acai ja Goji mehut ja olen positiivisesti yllättynyt...
-
0 5
Elintarvikepakkaukset ja merkinnät
Minua on pitkän aikaa harmittanut elintarvikepakkauksien erilaiset vaikeasti avattavat tai avattaessa hajoavat pakkaukset. Samoin elintarvikepakkauksiin tehtävät merkinnnät jotka ovat puutteellisia.Olen kai kömpelö ja en aina meinaa saada erilaisia muovipusseja auki kaupassa. On monenlaisia muo...
-
0 4
Lapskoussista...
Onko kukaan maistanut/tehnyt? Mitä Piditte? Itse olen sitä syönyt ja rakastuin välittömästi ko. ruokaan. Eli kaikki? ruoka mikä melkein näyttää(:P) on parasta..voiskohan tuota yrittää kotona tehdä ilman sähköä??Ehkäpä grillissä isooooossa padassa
-
0 11
Lähiruokaa
Olin tuolla etelä Suomessa lomareissussa ja tutustuin lähiruoka tarjontaan useammallakin paikkakunnalla. Tuusulassa näytti toimivan tosi hienosti. Sai lihaa, kalaa,munia,jauhoja ja valmiita leipomotuotteita. Keravalla kävin valkosipulimarkkinoilla, jossa oli todella mahtavasti tarjolla ruokaa l...
-
0 18
Herkkupäivä vai ei?
Eli syöttekö kerran viikossa herkkuja vai monta kertaa? (:P)
-
0 18
Karjalanpaisti
Unohdin ostaa lanttua karjalanpaistiin. Ukko sanoi kaskun et lihoja unohtanut. Lähti kaupasta hakemaan niin tärkeää on kuulemma lanttu karjalanpaistissa. Mitä mieltä sinä ?
-
0 8
Mitä oikeasti on lasagne?
Huvittui tuosta kokkioppilaiden kommentteja kuullessa (nyt kun koulut alkoivat), kuinka he väittelivät mitä on oikeaoppisesti valmistettu lasagne, ja "puristeina" (eng.) väittelevät kokit sanoivat että siihen tule itsetehtyjä pastalevyjä, jauhelihakastike tomaatilla ja bechamel kastiketta. Toiset...
-
0 0
Uusi lokijuttu kotikokkissa. Nice.
-
0 4
Ravintolapäivä 21.8.2011
Mitäs mieltä ihmiset on Ravintolapäivästä? Itsehän olen aivan innoissani ja valinnanvaikeus tulee olemaan hyvin suuri! Tälläinen mielestäni rikastuttaa ruokakulttuuriamme ja toivottavasti myös piristää hieman ruokapolitiikkaa ja päättäjiäkin. Tässä hieman vihiä: http://ravintolapaiva.com/mista...
-
0 10
Tuhlari vai taloudellinen kokki
Minkälainen kokki olet, säästäväinen vai tuhlaileva? Osaatko käyttää myös halvempia raaka-aineita hyödyksesi? Heitätkö surutta "ylimääräiset" kasvisten kuoret, kalojen ruodot ym roskiin, vai osaatko säästää ne ja keittää vaikka maukkaiksi liemiksi?