Kiinnostavaa
-
0 12
Ystäviä?
Haluaako joku olla minun ystäväni? Käyn kotikokin nettisivuilla ( yleensä ) 1 kerran päivässä joskus, useammankin. Toivoisin ystäviä koska voitaisiin sitten, vaikka jutella uusista resepteistä ja muista leivonta/kokkaus jutuista. Toivon, että te pyydätte minua ystäväksenne! :)
-
0 5
Onko kukaan
maistanut ikinä/milloinkaan paistettua jäkälää! Eli frittijäkälää? Täällä Äkäslompolossa sitä a`la cartessa..hmm.ihme ja kumma.
-
4 0
Olen usein tehnyt ns.Lapin rieskaa sähköuunissa ja onnistunut mielestäni ihan hyvin. Lomareissulta tarttui mukaa myllystä ohra-ja ruislestyjä ja nyt tein niistä rieskaa. Maku ja ulkonäkö miellyttivät, joten tällaisia tuli meidän pakkaseen useampi odottelemaan joulua.
-
0 16
PARAS GLÖGI
Mikä mielestänne paras glögi ? Minä tykkään ihan perinteisestä Marlin glögistä, joka sekoitetaan sitten punaviiniin, vähän vedellä laimennettuna. Toinen hyvä on hehkuviini ihan sellaisenaan lämmitettynä.(tu)(tu)(tu) Alkon valmiista glögeistä on ainut suositeltava ollut Saksalainen GERSTACKER GLU...
-
0 19
Vai ei o voista pulaa???
Siis ihmettelen, miten niin voi ei ole loppu???? :S Viime lauantaina (3.12.) kiersin 5 myymälää - voi LOPPU! Maanantaina (5.12.) 4 eri myymälää ja VOI LOPPU! Tänään aamulla en käynyt kuin kahdessa paikallisessa EI VOITA!!! :( Pistinkin ukolle viestiä, että jos "Isolla Kirkolla" olis voita...
-
0 2
Ottakaa lainaa tai saatte raippaa...
Tämä [url=http://areena.yle.fi/video/1300049115642]linkki[/url] on katsottava, että suomalainenkin kuluttaja vihdoikin tajuaisi tämä kaiken vedätyksen meidän näennäisen ja ns. hyvinvoinnin ympärillä... FM
-
0 8
itsenäisyyspäivä
mitäs teillä muilla tehdään itsenäisyyspäivänä meillä on blinejä naudan ulkofilettä ja lakkakiisseliä ei välttämättä kaikkein perinteisintä mutta varmasti hyvää
-
0 2
Avoin kysymys FM:lle?
Kyselit tässä taannoin ideoita työpaikkasi uudelle ruokalistalle meiltä tavallisilta kokkilaisilta. Saitkin varmaan paljon hyviä reseptejä peri suomalaisista raaka-aineista valmistettuna.? Minua kiinnostaa minkälaisia ohjeita valitsit ja ovatko ne päätyneet jonkun ravintolan menuksi? Olisi kiva...
-
0 0
Ottaisikohan sitä pikku kännit näin lauantain ehtoolla saunanpäälle?
-
0 5
Joulu ilman lunta?
:(
-
0 10
Kotikokki Viinit-osio
Heips! julkaisimme eilen testikäyttöön Kotikokin uuden Viinit-osion, löydätte sen kotikokin päänavigaatiosta tai ao. lijnkin kautta. Viiniosiossa voi etsiä erilaisia Alkon valikoimista löytyviä viinejä eri hakutavoin. Viineille voi antaa kommentteja ja peukkuja sekä omat suosikit voi tallet...
-
3 1
Siis ihanaa ja kiitos "pojat" !!! Huomasin nyt vasta tuon uutuuden sivuille =) VIINIT - aivan loistava juttu - tulee varmasti monelle kotikokille tarpeeseen ;)))
-
0 2
Topik poistettu, koska tuli tuplana
FM
-
0 9
Aterimet Hackman & Co / Sorsakoski (R)
Olen tänä niin perusteellisen harmaana, tuulisena ja sateisena viikonloppuna kahlannut nettiä läpi etsiessäni näiden ruokailuvälineiden suunnittelijaa ja ilmestymisvuotta, sekä sarjan nimeä [URL=http://aijaa.com/003759125289.jpg][IMG]http://i6.aijaa.com/t/00375/9125289.t.jpg[/IMG][/URL] Mut...
-
0 12
KALAN MATKA VEDESTÄ LAUTASELLE.
Eilen ylen uutisissa:Kala pyydetään Atlantilta.Pakastetaan.Viedään esim.Kiinaan.Sulatetaan.Halpa työvoima fileroi ja leikkaa sopiviksi paloiksi.Pakastetaan.Suomalaiset ostaa esim.kalapuikkoina. -MÄ OLEN SANATON!!! Sanokaa te jotain. ps.En halua kenenkään loukkaantuvan tästä! Onhan täällä oh...
-
0 0
Hyvää isänpäivää.
Toivottelen kaikille iseille ja tuleville myös oikeen hyvää isänpäivää huomisen johdosta.Itelläni on isä kuollut jo vuosia sitten kun olin 5v pikkulikka.Haudalla käydään ja vien kynttilän sinne.Ja samoin mieheni isänhaudalle.Miehelleni lahjus jo ostettu ja tyttö myös hankkinut ja poika.Herkkuja o...
-
0 1
Joululaatikoiden pakastus?
Hei! Haluaisin tehdä porkkana-,lanttu-, ja maksalaatikon etukäteen pakkaseen. Mutta minua askarruttaa kannattaako tehdä raaka vai kypsäpakasteena, kummassa maut säilyvät paremmin ja mitä pitää huomioida näitä tehdessä? Kiitos etukäteen jos joku voi neuvoa tyttöä hädässä, mukavaa joulun odotus...
-
0 16
Ruoan eettisyys
Miten ymmärrät eettisen ruoan? Pohditko koskaan, miten ruokasi on tuotettu ja mietitkö syödessäsi ruoan alkuperää? Eettinen ruoka vahingoittaa ihmistä, luontoa ja ympäristöä mahdollismman vähän.
-
0 8
Marmeladimakeiset
Ne on mun lempparit (:P) mut tykkään mä lakustaki, tosin en kaikista.
-
0 0
OIVA - EVIRAn kysely...
[url=http://uutiset.ruokatieto.fi/WebRoot/1043198/X_Uutistenhallinta-2-1-palsta_uusi.aspx?id=1218671]Eviran OIVA - kysely[/url] Tässä vastaukseni Eviralle, josta voi olla montaa eri mieltä... "Olen kotonani erittäin tarkka elintarvikkeista, käsittelystä sekä valmistamisesta ja varsinkin nii...
-
4 4
Mitäs tarjoaisit Bourdainille?
-
5 7
Oma havainto karppauksesta: elimistön energiankäyttö perustuu pääasiassa sokereihin ja rasvaan. Näistä käytetään sokerivarastot ensin, ja sitten mennään rasvanpolttoalueelle. Hiilihydraatit ovat käytännössä sokeria - ylijäämäinen sokerienergia varastoituu elimistöön ja kun elimistö ei pääse ras...
-
3 4
En tiedä mutta tämä ei välttämättä ole kovin ruokaaiheista eikä kaikkia varmaan edes kiinosta. Mutta istuin normaalisti koneellani ikkunan vieressä ja tien yli juoksi hirvi ja jatkoi matkaansa pellolle ja ajokoira oli toisella pellolla missä edes koko hirvi ei ollut.
-
0 0
Mokkikset
-
14 8
Mitäs tästä tuumaatte???
-
4 2
Pitäisikö perustaa uusi, tuontiruokaan keskittynyt ruokakauppa Suomeen? Paikallinen Citymarket myy tuoremakkaraa 18€/kilohintaan tarjouksessa (!), mutta Saksassa tuoremakkarat maksavat 3,5 euroa kilo. Tosin vaikka sitä myisi puolet halvemmalla kuin Citymarketissa, niin tuskin sitä massat ostaisiv...
-
2 14
Kävin tänään kaupassa, olisin ostanut voita leivontaan. Hylly oli tyhjä ja ilmoitus etta tavaran toimittaja ei ole voinut toimittaa tuotetta... Iskeekö meille nyt voi pula!!! Itse tykkään käyttää leivonnassa oikeaa voita ym... Onneksi kotoa löytyi yksi paketti oikeaa voita ja sain kinkkupiirakan...
-
0 2
Viikonlopuksi Düsseldorfiin, olisiko kenelläkään vinkkejä mitä nähdä / tehdä siellä?
-
0 0
=)
-
12 15
Valurautapannu ja keraaminen liesi...
Entinen asukas vaihtoi keittiöremontin yhteydessä tuon maailman surkeimman keksinnön, keraamisen lieden. Minulla olisi hyvä perinnöksi otettu valurautapannu, mutta pannun pohja on hyvin karkeasti uritettu eikä näin ollen ota täyttä kosketusta sileään keramiikkalieteen. Lisäksi hieman pelottaa ett...