Kiinnostavaa
-
0 12
Makaroonivelli
Muistaako kukaan tuon vellin lapsuudesta??Haluaisin mielelläni ohjeen??
-
0 3
Suomalaista ruokaa?
Oon menossa vaihto-oppilaaksi Ranskaan ja ois ihan mukava välillä kokkailla jotain suomalaista isäntäperheelle.On vain hankala keksiä mitään järin suomalaista mikä maistuu ulkomaailaisellekin. Oisko kellään mitään ideoita? Ei siis tarvitse olla mitään älyttömän perinteistä, kuten karjalanpais...
-
0 30
Kuvaton Resepti???
Minnuu nyt ärsyttää, nämä kaikki kuvattomat ressut... Joku/jotkut tykittää keittokirjasta suoraan illan ja yön aikana aivan mielettömän paljon reseptejä??? Eihän siinä mitään - kuvattomia ja ilman lähdettä - antaa tulla vaan??? Mutta kun... Katson aina (ruksaan kuvallinen) niin kuitenkin nämä ...
-
0 21
Apposet, lapsuuden kesäherkku!
Lapsuuteeni kuuluivat apposet l. vetoherneet, joiksi niitä minun lapsuudessani kutsuttiin. Nimi lienee johtuu tavasta syödä herneenpalkoja. Palko keitetään lähes kypsäksi, kastetaan voisulassa ja vedetään hampaiden välistä, niin että vain ranka jää käteen. Taivaallisen hyviä ja halpoja olivat h...
-
0 7
ihana syksy !!
Olen ehdottomasti syksy -ihminen ja sitä kovasti taas odottelen.. Helteistä en pidä ollenkaan...Entäs te muut???
-
0 4
tahinin käytön lyhyt oppimäärä
Miten tahinia tulisi käyttää? Ostin sitä hummusta varten, ja se onnistuikin melko kivasti. Mutta mikään muu ruoka ei maistu hyvältä, jos sitä pistän. (vaikka maustaisin miten) Ruoanlaitto on taitolaji, ja tässä kohtaa mun taidot ei vaan riitä. :D Joten kokeneemmat, jos voisitte auttaa hieman?...
-
0 22
Keittokirjan sijaan Ruokalistalle
Kotikokkilaisten Keittokirja on ilmestynyt ja Onnitteluni kaikille niille, joiden reseptit pääsivät mukaan, hienoa työtä kaikilta. Mutta, nyt alkaa itselleni uusi haaste, johon tulen varmaan käyttämään mm. omia reseptejäni hotelliravintolan ruokalistan suunnittelussa. Myös lounaslistat saavat ...
-
0 4
Voiko kalaa palvata?
Äkkiseltään löysin vain tsaarinvallan aikaisen hinnaston jossa mainittiin palvattu siika. Saattoi olla kirjoitusvirhekin. Kalaa kun voi säilöä purkkeihin, savustaa ja kuivata, mutta palvaamisella saataisiin sellainen muutaman viikon jääkaappisäilyvyys. Toinen vastaherännyt kysymys koskee kasvi...
-
0 13
Mikä Mummilassa mukavinta?
Olisi kiva kuulla mikä kokkilaisten lapsista/lastenlapsista on Mummilassa käydessä mukavinta? Liittyykä mukavat asiat ruokaluihin, harrastuksiin, yhdessä isovanhempien kanssa tekemisiin, saunomiseen, uimiseen, kalastukseen ym. Onko tärkeää, että jotkut asiat ovat erilailla kun kotona, tavat, s...
-
0 7
Haluaisin hurmata...
avomieheni huomenna merkkipäivän kunniaksi jollain tosi herkullisella lohireseptillä, linkkailisitteko, kirjoittelisitteko reseptejä jne :) myös menu ehdotuksia kiitos :)
-
0 3
Lähiruokaa
Lähiruuan käytössä on suurin ongelma ollut sen saatavuus. Nyt on mahdollista löytää lähiruuan tuottajat. www.tuoretori.fi Meille tämä on ollut valtava apu. Nyt kun mennään mökille niin tiedetään mistä voidaan käydä ostamassa lähellä tuotettuja tuotteita. Tuoretuotteet tuoreena. Ai että!! ...
-
0 19
rasvaton leipominen?
Hei! Suunnitelmissani on 150 henkilon juhlat, joihin lupauduin leipomaan ja valmistamaan juhlanapostelvaa. Yksi kutsutuista vieraista tosin ei syo lainkaan rasvaa (laaketieteellisista syista). Haluaisin yllattaa hanet upealla ja herkullisella ruoalla, mutta mitakohan taysin rasvatonta voisin leip...
-
0 3
kolme kysymystä
1.oletko hyvä 2.oletko :-) 3. oletko :X
-
0 2
Tomaattinen makaroonipata
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/250833/Tomaattinen%20makaroonipata/ *Klik* ^^ Herkullisinta ruokaa jota olen koskaan syönyt! Onko muilla kokemuksia? :-)
-
0 0
ÄRSYTTÄÄ: Luomu-lihansyöjä-karpin raivoa
Joskus täällä oli erikseen ärsytys-osio, mutta nyt ärsyttää, kun en sitäkäään löydä! :S Siispä tökkään viestin tähän. Olen tuossa n. 6 kk sitten aloittanut jonkinasteisen karppauksen, mutta ongelmaksi on muodostunut se, että olen myös luomu-syöpöttelijä. Näin siis ei tarjontaa ole kovinkaan p...
-
0 26
Kesä
Kesä on ovella ja hellekkin mitä aijotte tehdä kesällä?:-)(:P)
-
0 17
Yrttejä?
mitä yrttejä mahtaa olla pihallasi / parvekkeellasi kasvamassa? meilläpäin on saatu satoa mm: -kiinalainen ruohosipuli ( kehnosti kasvava - chilioregano -rakuuna -Chilibasilika ( vähänkö tykkään tulisesta?) - persiljaa -korianteria
-
0 18
Hyvää Juhannusta.
toivotan jo nyt kaikille kotikokkilaisille ja ylläpidolle oikein ihanaa juhannusta.Ei ryypätä liikaa eikä rellestetä.:-) toivotaan että ilmat suosisivat meitä.t.Tarja.
-
0 8
Vegaani leivontaa
Ongelma! Kertokaas makeaa ja suolaista vegaanille sopivaa tarjottavaa juhliin. Muille tarjottavana täytekakkua, kuivakakkuja, pikkuleipiä, pasteijoita tai suolaista piirakkaa.
-
0 23
pakko tietää!
Eli mä haluisin vähän tietää et kuin vanhat/nuoret käy tääl kotikokin sivuilla? Ite oon kohta 12-vuotta ja leivon (aika paljon):D, koska tykkään siitä! Eli ihan perus kuinka vanhoja ootte???8-)
-
0 0
Jaa ettei meillä syödä sieniä?
on sanottu että noin 80-90 %Suomen sienisadosta jää metsiin. Reseptejä kun katsoo niin meillä on aikas taitaviakin sienimetsillä kävijöitä.Olen ylpeä siitä. Hämeessä sienet poimii Karjalaisten / Savolaisten jälkeläiset. Pohjanmaalla lehmät syö ne. Tiedän kun olin miniänä Kihniössä ja ihmetteli...
-
0 21
Valkosipulinkuorija?
Onko kenellakaan tietoa/kokemuksia valkosipulinkuorijoista? Markkinoilla nayttaa olevan kaikenlaisia vempaimia, letkunpalasen nakoisesta mixerin lisalaitteisiin. Mutta toimivatko ne? Miten mulla on mielikuva, etta olisin joskus nahnyt valkosipulinkuorijan, joka naytti vahan kuin sitruunan p...
-
0 6
Oletteko kokeilleet
intiaanisokeria ja/tai ruususuolaa (sormisuolaa)? Sain lahjaksi tänään nimenomaan sitä suolaa ja arvelen olevan aika eksoottista vai kuinka?
-
0 9
Jälkiruoat?
olen toivottoman huono näissä jälkkäreissä. Makeat tökkivät. tarkoitan äkkimakeat. Marjoja olen laiska laittamaan ja mitä vielä... Suklaassakin olen ihmeen rajoittunut. Wienernougaata vaan (jos se nyt edes lasketaan suklaisiin ;) ) Nuoruudessa meillä oli jälkkäreinä sitä vispipuuroo ja ki...
-
0 6
Leipomuksia!!
Hei te leipomista rakastavat, voitteko valaista meikäläistä muutamalla ohjeella, jossa VAIN AINEET SEKOITETAAN keskenään ja sitten lätkäistään paistumaan. Elikäs ei vatkata/ vispata/kohoteta vaan tosi simppeliä, kun täs vieraita olis tulossa ...ja meikää kun ei toi leipurin homma mitenkään kiinno...
-
0 4
Hiivaton ruokavalio
Mooi! Onko täällä ketään hiivattomalla ruokavaliolla? Itse tässä aloittelen sitä ja onhan se vaikeaa löytää mitään hiivatonta ruokaa kaupasta. En ole mitenkään himokas leipurihommiin mutta pakko kai siihen nyt on alkaa :p Mitä ruokaa te laitatte? Muutenkin kiinnostaa, että jos täällä o...
-
0 4
Joko löytyy sieniä?
Yhdeltä paikalta tarkasteltuna näyttä, että korvasieniä tulisi aikahyvin Kainuuseen. Ja sen suuntaisia huhujakin olen kuullut.
-
0 3
Meneeköhän pilalle..?
Laitoin erehdyksessä vispikermaa pannaripohjaan, 1,5dl vispikermaa, n. 7dl täysmaitoa ja kolme kananmunaa. Mitä luulette, onko syötävää? Nyt uunissa paistumassa.
-
0 0
Kotiruokaa Valion teltasta livenä
Valio on tuottanut mahtavan ruokatapahtuman netissä ja radioissa tuomalla kotiruuan valmistuksen esittelyyn 5 päivää ja 24tuntia vuorokaudessa. Alan asiantuntijoita ja muita julkkiksia. Vielä tänään 13.5.2011 nähtävissä, tutustukaa jos ette ole katsoneet. http://bit.ly/ihMTAg
-
0 0
VHH leipää leipomosta
Luin juuri jutun tämän päivän(13.5) Iltalehdestä, että nyt on saatavilla Tampereen alueella leipomoissa tehtyä vähähiilarista leipää. Leipomot olivat Aallon leipomo ja Liisan leipomo molemmat Tampereen suunnalla. Leivissä on korvattu jauhot siemenillä ja maitoproteiinilla. Ovat kehitelleet tuo...