Kiinnostavaa
-
0 3
Arla Apetina Tapas Bar -kisa
Kotikokissa on alkanut Arla Apetina Tapas Bar -johon voi osallistua kahdella tavalla: joko kirjoittamalla Tapas Bar -reseptin tai äänestämällä jo kirjoitettuja reseptejä. Sekä reseptien kirjoittajien että äänestäneiden on mahdollisuus saada palkintona käyttöönsä hetkeksi Apetina Tapas Bar ja l...
-
0 8
Äitienpäivä kotona vai ravintolassa?
Ajankohtainen pohdinta monessa perheessä. Olemmeko kotona, mummilassa vai menemmekö koko sakki ravintolaan juhlistamaan äitienpäivää? Mites teillä tehdään? Meillä on jo vuosia oltu kotona, tehty yhdessä siis raksu ja minä todellinen herkkumenu, nautittu joko kahden tai joskus lasten/lastenlaste...
-
0 10
Iloista vappua!
Iloista ja riemullisen kuplivaa vappua kaikille! Täällähän näyttää olevan iso osa tuttua porukkaa edelleen koolla. Itse olen ollut poissa pitkään, joskus vain käynyt kuulumisia lukemassa. Valokuvausopiskeluni vie aikaani lähes päivittäin, ja olen siitä tosi innostunut.
-
0 32
Kiukuttelua elintarvikepakkausten mainosteksteistä
Minua suututtaa ja siksi avaudun mielestäni tärkeästä asiasta. Tuolla toisaalla puhutaan lisäaineista, mutta tässä on tarkoitus puhua asenteellisesta mainonnasta, jonka tarkoitus on vain kiertää ongelmia ja saada asiakas ostamaan sellaista, mitä asiakas todellisuudessa yrittää välttää. Luottamus ...
-
3 10
SIMA...pari kysymystä?
Teillä useimmilla kotikokeilla on simat varmaan jo käymässä.Minä,joka en ikinä simaa ole saanut laitetuksi,olen kuitenkin jo reseptin sentään etsinyt.Eli tehnyt sekoituksen kaikista hyviksi katsoneistani.Kaksi sitruunaa,yksi appelsiini ja yksi limetti.Kaksi herneenkokoista hiivapalaa... Kuitenkin...
-
0 6
Hyvää pääsiäistä kaikile
Toivotan kaikille kotikokkilaisille ja ylläpidolle oikeen hyvää päsiäistä.tarja2 eli Tarja
-
0 16
Suomen suosituin pitsa - parhaat "uudet" makuyhdistelmät?
Osui tämä juttu* "Suomen suosituimmasta pitsasta" silmään. Jutun mukaan suosituimpana pitsana on edelleen kinkku-ananas-salami. * http://www.iltalehti.fi/ruoka/2011040613502058_ru.shtml Henkilökohtaisesti en edes muista milloin on viimeksi tullut syötyä ko. yhdistelmällä pitsaa - itse teht...
-
0 6
Eridanous jugurtti Lidlistä loppu
Kylläpä harmitti kuulla että Suomen Lidleissä ei enää jatkossa saa Eridanous jugurttia, sitä Eridanous Creamy maustamatonta jugurttia. Meidän taloudessa siitä tykättiin paljon. Siitä pystyi tekemään myöskin salaatinkastikkeen, tein itse kokeiluksi sitruunan ja mausteiden kanssa.
-
0 9
Jäätelökone
Emäntä löys tommosen jädekoneen mut ei oo käyttöohjetta, miten sillä tehää sit jätskii?? hyviä reseptejä? Vai onko se ihan turhake
-
0 2
Hillosokeri
Onko kukaan muu huomannut,etta hillosokeri vie aromin pois marjoista? Mina huomasin, heti ekalla kerralla, ihan lallya tuli. Nayttaa sisaltavan pektiinia ja sitruunahappoa . Olen aikaisemmin kokeillut sakeutukseksi meidan Jamsettaa (yllatys yllatys samoin pektiinia ja sitruunahappoa) ja ...
-
0 4
LEIVINJAUHO leivinjauho
Käyn aika usein sivuilla ja haen reseptejä kokeiltavaksi. Monia hyviä ohjeita onkin löytynyt. Minua askarruttaa eräs asia, onkohan työvika vai mikä. Miksi ohjeissa leivinjauho on melkein aina kirjoitettu LEIVINJAUHO?
-
0 13
Mikä on sinun Lempileivoksesi??
Rakastan leipoa ja halluaisinkin uusia ideoita leivontakirjaani. Minä pidän mokkapaloista varmastikkin eniten. Miten sinun laitasi tähän on??:-)
-
0 20
Mikä on sun ensimmäinen reseptisi Kotikokissa?
[url=http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/11108/Pastakastike1.%20%20%2022.2.07/]Pastakastike[/url] tämän reseptin kirjoitin ensimmäiseksi Kotikokkiin, muistatko minkä Sinä kirjoitit? Laita sinäkin linkki ekareseptiisi.
-
0 1
VALIO:n maito
Ai, että olenkin pettynyt VALIO:n maitoon, tuohon veteen, minä olen näkövammainen ja ostan heti kymmenen litraa kerralla, kun ostan ja jos vain, kuin usein saankin VALIO:n maitoa melkein tulee itku puseroon, kun tuota vettä kannan kotiin. MAITOKOLMIO: nmaito maistuu ihanalle, olen kysynyt tätä ...
-
0 2
Miksi ruokien annetaan maustua kylmässä?
Osaako joku selittää miksi erilaiset kastikkeet ym laitetaan aina jääkaappiin maustumaan ennen tarjoilua? Eikö kylmyys nimenomaan hidasta aineiden sekoittumista toisiinsa ja siten hidasta maustumisprosessia?
-
0 16
Pääsiäinen lähestyy, mites vamistelut etenevät?
Olen ehdoton kaikenlaisten juhlien laittaja ja siksipä nytkin jo syyhyää sormet mitä herkkuja valmistaisi pääsiäiseksi. Perinteisesti tietenkin rahka leivonnaisia; piirakoita, pullia ja jälkiruokia, olisiko muita ideoita? Pääruuaksi lammasta vai jotain muuta? Alkuruokana perinteisesti sahramil...
-
0 31
Vatkaatteko yleensä käsin vai koneella??
Ajattelin kysällä että ketkä vatkailee käsin ja ketkä koneella! ;) itse aina vatkaan koneella kun käsillä vatkaus sattuu niin pirusti(:P)(:P). Vaikuttaako se jotenkin taikinaan jos siinä pyydetään vatkaamaan käsin ja vatkaankin koneella? Niin haittaako tämä jotenkin tähän taikinaan...;););) Olis...
-
0 31
perusmausteesi
Kaikilla kokkaajilla on varmasti suolan ja pippurin lisaksi joku mauste yli muiden, jota tulee kaytettya runsaasti? Minulla se on paprikajauhe ja niinkuin tuolla toisessa ketjussa jo mainitsin, sinappijauhe. Chillia tulee kaytettya myos paljon ja huomaan kylla samalla ruokani tulisuuden lisaant...
-
0 4
reseptien ilmestyminen
mistä noita reseptejä tuonne omaan pöytälaatikkoon tupsahtelee? nytkin siellä oliiviresepti jossa lukee kopioitu. en voi sietää oliiveja niin ihmettelen mistä se on tullut. siellä on muitakin tulleita....ja tilaamattomia ehkäpä en taas vaan ymmärrä...=)
-
0 2
Kermavaahto
Onnistuuko kermavaahdon maustamaan vaniljakreemijauheella?
-
0 8
Laskiaispulla perinteisesti
Minun lapsuudessani laskiaispulla syötiin päiväruuan l. hernerokan jälkiruuaksi. Iso vehnäpulla, sisällä runsaasti mantelimassaa, syvälle lautaselle ja kuuma maito päälle. Olihan se taivaallista, vieläkin muistan tuoksun ja maun. Kaupasta ei sellaisia ainakaan täältä saa, kaikkiin pulliin on pan...
-
0 24
Luonnon kevätseurantaa meille kaikille
Maaliskuussa on alkanut Luonto-Liiton Kevätseuranta. Vanha perinne joka on alkanut jo 60-luvulla. Luonto-Liitto kerää keväisiä luontohavaintoja. Helppoa kuin mikä. Tänä vuonna on YK:n julistama metsävuosi. Mene siis metsään ja havannoi mitä näet. NÄIN OSALLISTUT: Tarkkaile kevään ensihavaintoj...
-
0 10
Einestä?
Väitin täällä jokunen päivä sitten etten eineksiä syö, mutta nyt on syötävä sanansa :) Tein vihdoinkin Sysmän luomu viljapihvejä. Paketti on ollut kokeilua varten kaapissa jo jonkin aikaa.. Elikkäs pussissa on ainekset, joihin lisätään vesi. Vartin päästä voi paistaa pannulla. Minä paistoin k...
-
0 17
Lihapullat
Viikonloppuna on tulossa saksalainen vieras, joka on ihan villinä HK:n Mummon lihapulliin. En syö itse lihaa, joten en osaa sanoa, ovatko juuri nämä einekset jotenkin taivaallisen ihania, mutta ystäväni mukaan ne ovat oikein herkullisia. Tuoteselosteen mukaan niissä on: Jauhettu suomalainen po...
-
0 1
Kotikokkien "Ei menny niinku Strömsössä" kuvia
Akateemisessa kirjakaupassa näkyy olevan tällähetkellä halvalla nidottu pokkari "Ei menny niinku Strömsössä" kymmenen myydyimmän joukossa. Tällä palstalla näkyy toinentoistaan hienompia ja viimeistelyjä kuvia eri ruokalajeista, ehkäpä joku näistä 40.000 reseptistä on johtanut myös pieniin vas...
-
0 20
Kuinka moni pitää Pohjois-Arikkalaisesta ruoasta
Meillä ainaki tykätään. Mut kiunka moni teistä lukioista valmistaa kotaan pohjois-afrikkalaista ruokaa
-
0 47
Lisäaineet
Suosittelen luettavaksi: http://www.studio55.fi/lahipiirivoimavarana/artikkeli.shtml/1268217
-
0 9
Hyvää Ystävänpäivää.14.2.2011.
Oikein hyvää ystävänpäivää ylläpidolle ja kaikille kotikokkilaisille.t.Tarja.
-
0 12
Vesi vanhin voitehista!
paljonko juotte päivittäin vettä? oletteko huomanneet virkistys vaikutuksen?
-
0 47
Rypsiporsas?
Onpas se mahtavaa, kun HK:n lihatalo on kehitellyt uuden porsaslajin siis rypsiporsaan!! Kävin lukemassa aiheesta heidän sivut. Paljon oli asiaa ja kaaviota terveellisyydestä, mutta............... Olen hyvin skeptinen kaikkeen rasvakeskusteluun nykyisin. En ole aivan vakuuttunut tuosta kovan ...