Kiinnostavaa
-
0 8
Kadonneet kotikokit
Suvianne, Rokka, Koti-isä, Mailo ... ym vanhat hyvät kotikokit ! ???
-
0 26
Päivän reseptit!?
Tästä on puhuttu ennenkin, mutta kysyn taas ylläpidon porukalta. Kuinka on mahdollista, että satunnaisesti arvottaessa päivän reseptejä aina siellä on samat henkilöt esillä? Eikö arpominen tarkoita sitä, että kaikki ovat mukana ja sitten joku sattuu osumaan? Tuntuu aika epätodelliselta, että sam...
-
0 9
MASTER SHEF / TOP SHEF
Katsotteko ? montakohan kotikokia mukana ? hienoja annoksia tekevät, minä keskityn kotiruokaan, jokainen ottaa itse lautaselleen... muta mielenkiintoiset sarjat kylläkin ! (tu)
-
0 10
Televisio kiinni ruokailun ajaksi (tai lihot)
Minusta aika mielenkiintoinen juttu Iltalehdessä tutkimuksesta, jonka mukaan lihavuuden riski on suurempi niillä jotka katselevat televisiota ja syövät. En ole nyt oikein varma mitä tuosta pitäisi ajatella: onko niin, että television ääressä tulee helpommin syötyä enemmän kuin ei niin "keskit...
-
0 30
thaimaaseen
nyt olis tulolla ensimmäinen matkani thaimaaseen pattayalle. jos jollakulla on halua ja tahtoa niin vois kertoa hyviä matkavinkkejä:-) kiitos!
-
0 14
Oletteko koskaan nähnyt reseptiä kotikokissa ja parantanut sitä?
Oma ihan eka topikki ja päätin aloittaa sen todella kutkuttavalla aihepiirillä, eli: Oletteko nähneet kotikokissa jonkin reseptin ja miettineet itseksenne, että tuohan olisi oikeasti parempi, jos sitä hieman muuttaisi tai sitä korjaisi jotenkin. Sen jälkeen kuinka moni on oikeasti kirjoitta...
-
0 17
Maistuisiko Bug Mac?
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2011/01/1262785/tutkijat-liputtavat-otokkaravinnon-puolesta Ja tiesittekö että: "Kukaan ei kuitenkaan voi välttyä hyönteisten maistelemiselta kokonaan, sillä keskivertoihminen syö niitä vuosittain joka tapauksessa noin puoli kiloa - huomaamattaan. Ötö...
-
0 4
mango
ostin yhden raa'an mangon kokeeksi.olen nyt katellut reseptejä,miten sen laittasin,mutta on vaan säilykemangoreseptejä.miten mun pitäis se kypsentää tai käsitellä,että saisin siitä jotain tehtyy? se on vihreä kuoreltaan tällä hetkellä. neuvokaa.pliis!:S
-
0 3
kasvisvoileipäkakku
ohjeita siis tuollaseen. Ei kalaa ei lihaa
-
0 16
Epavarmat ruokailutilanteet
Olen aina ollut vahan epavarma taskurapujen syomisesta... Mutta niiden syontihan on sitten hauskaa, kunhan joku kertoo miten se tehdaan! Oltiin lounaalla ystavien luona, jotka on kaymassa Marylandista (USA), mies oli kalastanut tuoreita rapuja aamulla ja hoyrytti ne elavalta (! hm...) ja ihan k...
-
0 6
Asiantuntijat: lihavuus lyhentää eurooppalaisten lasten elinikää
Tuli vasta nyt huomattua Ruokatiedon joulukuussa kirjoittama artikkeli, jonka mukaan joka neljäs (!!!) eurooppalainen 6-9 vuotias lapsi on liian lihava. (Itse juttu: http://uutiset.ruokatieto.fi/WebRoot/1043198/X_Uutistenhallinta.aspx?id=1192360 ) Todella hurja määrä. Syyt ovat jutun mukaa...
-
0 13
Leipomista vai ruuanlaittoa?
Olen monesti miettinyt kumpaa kulloinkin teen, kun valmistan pannaria tai lettuja? Onko se leipomista vai ruuanlaittoa, mitä mieltä olette? Itse pidän molempia ruuanlaittona. Näin syvällisiä mietin vuoden ekana sunnuntaina täällä keskisessä Lapissa. Onkohan sillä, että aurinko ei nouse, tekemis...
-
0 1
Nautinnollista vuotta 2011!
Kaikille Kotikokkilaisille oikein makoisaa ja nautinnollista vuotta 2011! Tehkäämme siitä vielä parempi kuin edellinen. Ylläpidon porukalle kiitoksia kuluneesta vuodesta ja onnea keittokirjan tekoon! Jäämme odottamaan innokkaana ja uteliaana minkähän lainen siitä tulee?
-
0 36
Hyvää Joulua ja Onnea vuodelle 2011.
Oikein hyvää Joulua kaikille kotikokkilaisille ja ylläpidolle.Jatketaan taas uusissa merkeissä ensivuonnakin.Siis hyvää joulua ja onnea vuodelle 2011.t.Tarja eli tarja2.
-
0 6
Nyt kotikokit apua!
Elikkä meillä tollanen 6,8kg kinkku oli pakkasessa, otin sen jääkaappiin sulamaan pakkasesta ja sitten annoin olla eilisestä asti tossa pöydällä huoneenlämmössä, enkai oo nyt pilannut sitä? :D kinkku oli ihan sula äsken ja tökkäsin sen uuniin kun sain sellasta tietoa että ei sais olla huoneenlämm...
-
0 1
Uusivuosi menu
Nyt on jo onneks juolun ruuan saatu kasaan, niin pitänee aloittaa suunnittelu jo uuteenvuoteen..;) Meitä kasaantuu 10henkeä juhlimaan vuoden vaihetta ja jotain pitäis saada taas aikaseksi. Nyt lyö pää niin tyhjää, että valmiitä helpohkoja menuja saa ehdottaa suoraan. 1ihmisistä on keliaa...
-
0 27
JOULULAULUJEN JOULULAULU!
:-) Mikä se on teille se paras laulu, mukaansa vievin tai tunnelmallisin...tai mihin liittyy parhaimmat/hirveimmät muistot? Minulle Joulun on tuonut vuosikausia [url=http://www.youtube.com/watch?v=HwHyuraau4Q]Fairytale Of New York[/url]
-
0 0
30 v. synttäreille menu ?!?
Olen suunnittelemassa synttäreilleni menua ja 35 hengelle. Olen hukassa! :( Onko hyviä ideoita mitä voisi tarjoilla? Ruokajuomana on mm. viiniä ja tarkoitus olisi etten tarjoa vain jotain kastiketta lisukkeineen ja salaatteineen. Haluaisin löytää sopivan kokoisen menun erilaisista ruuista. Saisi...
-
0 39
JOULUVALMISTELUT
Mina se aloittelin valmistelut vasta eilen...ja tasta jatkankin sitten tohinalla Jouluun saakka :D Meidan joulupoydassa istuu tasapuolisesti vieraita Suomesta ja Englannista, joten kokkailen sellaisen sekalaisen menuun. Jokaiselle jotain perinteista ja uutta. Kinkku on talla kertaa paaruoka ...
-
8 19
Apua! Pohjaan palanut pata
Riisipuuro paloi pohjaan emalipintaisessa padassa. Millä ihmeellä sen saa pelastettua? Vai saako millään? En uskalla käyttää mitään kovin väkeviä aineita ja hangataan ei voi niin mikä avuksi?
-
0 8
Kefiiri
Tilasin itselleni maitosienen. http://www.aitoterveys.fi/Kefiiri.php Käytännön kokemuksia / vinkkejä?
-
0 53
HS - Maku on tulossa uudestaan
Vihdoin valo voidaan nähdä! Toivottavasti voimme päästä eroon kaikki E-ruokaa ja nauttia esimakua ruokaa :-) Suomessa on erittäin hyvä raaka-aineita, mutta usein sitten ne ajetaan tehtaalle.... ja ulos tule E-ruokaa. http://www.hs.fi/ruoka/artikkeli/Superkevyen+ruuan+suosio+hiipuu/113526...
-
0 3
MAGGI raati
Sain tänään paketin MAGGI raatia varten... mutta en ole saanut mitään s-postia ja ilmoituksessa lukee että raati olisi toiminut Marraskuun ajan? Muilla tietoa?
-
0 0
tapas & sangria reseptejä!
Tästä löytyy hyviä tapas ja sangria reseptejä ! Käykää katsomassa :) http://www.bilematkat.com/category/ruoka-juoma/
-
0 2
Adventti
Tästä se joulun odotus alkaa ja siihen liittyy niin paljon muistoja lapsuudesta ja koko elämän ajalta. Hoosianna on laulettu, yksi kynttilä adventti kynttiläjalassa sytytetty, muut 3 odottavat vuoroaan. Juhlavasti syödään ensimmäinen jouluinen ateria, lipeäkalaa, besamel-kastiketta, kokonaisia...
-
0 3
Kokkaamisen ruusut ja risut
Niin, minun on tämmönen: Ruusut: (tu) - Kokkaaminen on hauskaa ajanviihdettä (tu) - Kiva nähdä, miten perhe suhtautuu ruokaan (tu) - Mukavaa nautintoa useamman ruoan parissa! Risut: (td) - Jos syö liikaa, niin tiedätte, mitä vatsalle käy (td) - Lapset yököttelevät tervettä ...
-
0 15
Päivä jonka muistan!
Tänään on se päivä, jonka muistan läpi koko elämäni. 23.11.1063 Dallas USA Kuuntelin kaleidoskooppia radiosta ja se keskeytettiin, uutisten lukija kertoi J.F Kennedyn autosaattuetta on ammuttu ja presidentti on haavoittunut. Minuun se teki lähtemättömän vaikutuksen. Tyttäreni muutettua USA:n ...
-
0 14
mittaillen
mukavaa kun monet laittavat desin mitalla ohjeet, itse olen senverran laiskamato että vaakaa ei tuu kaiveltua esiin joka kerta kun leipoilee. en edes muistanut että kyseistä kapinetta mulla onkaan ennenkuin vastikään jotain takakaappia kolutessa...
-
0 3
Hyvää isänpäivää kaikille iseille ja tuleville myös.
Onnea kaikille jotka ovat isiä ja tulossa isäksi.Meillä on jo juotu kaffeet ja syöty kakkua.Lahjatkin on isä jo saanut,ja nyt pitäs ruveta laittaan jotain hyvää ruokaa.:-)
-
0 9
Kermat
Kertokaas viisaat, että mitä eroa on kuohukermalla ja vispikermalla? Lähinnä siis kiinnostaa, että voiko reseptin kuohun korvata vispillä...