Kiinnostavaa
-
0 36
Hyvää Joulua ja Onnea vuodelle 2011.
Oikein hyvää Joulua kaikille kotikokkilaisille ja ylläpidolle.Jatketaan taas uusissa merkeissä ensivuonnakin.Siis hyvää joulua ja onnea vuodelle 2011.t.Tarja eli tarja2.
-
0 6
Nyt kotikokit apua!
Elikkä meillä tollanen 6,8kg kinkku oli pakkasessa, otin sen jääkaappiin sulamaan pakkasesta ja sitten annoin olla eilisestä asti tossa pöydällä huoneenlämmössä, enkai oo nyt pilannut sitä? :D kinkku oli ihan sula äsken ja tökkäsin sen uuniin kun sain sellasta tietoa että ei sais olla huoneenlämm...
-
0 1
Uusivuosi menu
Nyt on jo onneks juolun ruuan saatu kasaan, niin pitänee aloittaa suunnittelu jo uuteenvuoteen..;) Meitä kasaantuu 10henkeä juhlimaan vuoden vaihetta ja jotain pitäis saada taas aikaseksi. Nyt lyö pää niin tyhjää, että valmiitä helpohkoja menuja saa ehdottaa suoraan. 1ihmisistä on keliaa...
-
0 27
JOULULAULUJEN JOULULAULU!
:-) Mikä se on teille se paras laulu, mukaansa vievin tai tunnelmallisin...tai mihin liittyy parhaimmat/hirveimmät muistot? Minulle Joulun on tuonut vuosikausia [url=http://www.youtube.com/watch?v=HwHyuraau4Q]Fairytale Of New York[/url]
-
0 0
30 v. synttäreille menu ?!?
Olen suunnittelemassa synttäreilleni menua ja 35 hengelle. Olen hukassa! :( Onko hyviä ideoita mitä voisi tarjoilla? Ruokajuomana on mm. viiniä ja tarkoitus olisi etten tarjoa vain jotain kastiketta lisukkeineen ja salaatteineen. Haluaisin löytää sopivan kokoisen menun erilaisista ruuista. Saisi...
-
0 39
JOULUVALMISTELUT
Mina se aloittelin valmistelut vasta eilen...ja tasta jatkankin sitten tohinalla Jouluun saakka :D Meidan joulupoydassa istuu tasapuolisesti vieraita Suomesta ja Englannista, joten kokkailen sellaisen sekalaisen menuun. Jokaiselle jotain perinteista ja uutta. Kinkku on talla kertaa paaruoka ...
-
8 19
Apua! Pohjaan palanut pata
Riisipuuro paloi pohjaan emalipintaisessa padassa. Millä ihmeellä sen saa pelastettua? Vai saako millään? En uskalla käyttää mitään kovin väkeviä aineita ja hangataan ei voi niin mikä avuksi?
-
0 8
Kefiiri
Tilasin itselleni maitosienen. http://www.aitoterveys.fi/Kefiiri.php Käytännön kokemuksia / vinkkejä?
-
0 53
HS - Maku on tulossa uudestaan
Vihdoin valo voidaan nähdä! Toivottavasti voimme päästä eroon kaikki E-ruokaa ja nauttia esimakua ruokaa :-) Suomessa on erittäin hyvä raaka-aineita, mutta usein sitten ne ajetaan tehtaalle.... ja ulos tule E-ruokaa. http://www.hs.fi/ruoka/artikkeli/Superkevyen+ruuan+suosio+hiipuu/113526...
-
0 3
MAGGI raati
Sain tänään paketin MAGGI raatia varten... mutta en ole saanut mitään s-postia ja ilmoituksessa lukee että raati olisi toiminut Marraskuun ajan? Muilla tietoa?
-
0 0
tapas & sangria reseptejä!
Tästä löytyy hyviä tapas ja sangria reseptejä ! Käykää katsomassa :) http://www.bilematkat.com/category/ruoka-juoma/
-
0 2
Adventti
Tästä se joulun odotus alkaa ja siihen liittyy niin paljon muistoja lapsuudesta ja koko elämän ajalta. Hoosianna on laulettu, yksi kynttilä adventti kynttiläjalassa sytytetty, muut 3 odottavat vuoroaan. Juhlavasti syödään ensimmäinen jouluinen ateria, lipeäkalaa, besamel-kastiketta, kokonaisia...
-
0 3
Kokkaamisen ruusut ja risut
Niin, minun on tämmönen: Ruusut: (tu) - Kokkaaminen on hauskaa ajanviihdettä (tu) - Kiva nähdä, miten perhe suhtautuu ruokaan (tu) - Mukavaa nautintoa useamman ruoan parissa! Risut: (td) - Jos syö liikaa, niin tiedätte, mitä vatsalle käy (td) - Lapset yököttelevät tervettä ...
-
0 15
Päivä jonka muistan!
Tänään on se päivä, jonka muistan läpi koko elämäni. 23.11.1063 Dallas USA Kuuntelin kaleidoskooppia radiosta ja se keskeytettiin, uutisten lukija kertoi J.F Kennedyn autosaattuetta on ammuttu ja presidentti on haavoittunut. Minuun se teki lähtemättömän vaikutuksen. Tyttäreni muutettua USA:n ...
-
0 14
mittaillen
mukavaa kun monet laittavat desin mitalla ohjeet, itse olen senverran laiskamato että vaakaa ei tuu kaiveltua esiin joka kerta kun leipoilee. en edes muistanut että kyseistä kapinetta mulla onkaan ennenkuin vastikään jotain takakaappia kolutessa...
-
0 3
Hyvää isänpäivää kaikille iseille ja tuleville myös.
Onnea kaikille jotka ovat isiä ja tulossa isäksi.Meillä on jo juotu kaffeet ja syöty kakkua.Lahjatkin on isä jo saanut,ja nyt pitäs ruveta laittaan jotain hyvää ruokaa.:-)
-
0 9
Kermat
Kertokaas viisaat, että mitä eroa on kuohukermalla ja vispikermalla? Lähinnä siis kiinnostaa, että voiko reseptin kuohun korvata vispillä...
-
0 21
Ravintolassa syomiset
Olihan nakoala sentaan hieno! Onko Suomessakin ravintoloissa tapana koota kaikki totteroksi? Ja viela tarjota ilman mitaan vihanneksia: Tama annos maksoi AU$45 per henkilo ja nain hienosti se kuvailtiin: Baked parcel of crispy skinned salmon filled with warm goats cheese & macadamia nuts, s...
-
0 26
Linsseistä ja soijista...
Käsittääkseni linssit ja soijarouhe säilyvät kuivana paremmin kuin liha, ja käyvät hätätilassa korvikkeeksi. Punaiset linssit kypsyvät netin mukaan nopeammin kuin vihreät, mutta kumpiakaan ei missään kaupassa näy olevan, ellei sitten naapurikylän citymarketissa. Missä muodossa niitä myydään, m...
-
0 45
Reilua?
http://www.reilukauppa.fi/ Se on Reilun kaupan viikko menossa. Miten reiluus näkyy teidän ruoka ostoksissanne? Lemppari Reilu?
-
0 16
Annatko palautetta!
Tulipa mieleeni kuinka hanakoita olette palautteen antoon elintarviketeollisuudelle tai palvelujen tuottajille? Itse olen hyvinkin hanakka palautteen antaja. Olen kuitenkin tasapuolinen eli annan sekä hyvää että huonoa palautetta. Kiitosta ja risuja tarpeen mukaan. Kirjoitan mielestäni asiallis...
-
0 1
Latvian herkut!
:P Ollaan tässä miehen kera lähdössä viikonloppuna Latvian Riikaan lomalle. Onkos kukaan matkustellut siellä päin?! Kaipaisin herkuttelu vinkkejä kyseisestä maasta ja hyviä ravintoloita! Olemme kaikki ruokaisia ja valmiita kokeilemaan kaikkia uusia ruokia. Mikä on hyvää Latviassa ja mitä kantsii ...
-
0 15
Ruokateollisuus vedättää, aidot aineet korvattu
Tänään oli TS:n sunnuntai-sivulla hyvä artikkeli miten meitä huijataan. Valmisruuissa on vaikka kuinka paljon lisäaineita. Ruotsissa on käynnissä vallankumous, jossa vaaditaan kunnollista ruokaa. Viime viikolla ilmestyi kirja Mats-Eric Nilsson, Aitoa ruokaa Atar 2010. Siinä on paljastuksia eli...
-
0 10
Kotijuuston koko
Etsin täältä Kotikokista reseptejä, joilla voisi tehdä itse juustoa. Näin nimittäin joku vuosi sitten tv-ohjelman, jossa toimittaja kiersi maailmaa juustolasta toiselle ja esitteli juuston valmistusta. Kaikki juustot tehtiin samalla tavalla: Lehmät tai vuohet lypsettiin, maito kaadettiin isoih...
-
0 2
Oktoberfest
Ajattelin nostaa tuota OKTOBERFEST - ketjua, mutta totesin, että sen aktiivisuus onkin jäänyt muutaman vuoden päähän ;) Näin se [url=http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,2,62423,145548#msg-145548]175. Oktoberfest[/url] alkoi ja tässä se juttu jatkuu... Tänä vuonna en valitett...
-
0 2
Vertailu
Niin että onko teidän mielestä niin että vähän aikaa sitten markkinoilletulleet 100% ruispaahtoleivät ovat sama asia kuin ihan tavallisetkin ruisleivät? Koska meillä niitä ainakin syödään ja maistuu lapsillekkin, että mietin vaan ovatko nuo sitten yhtä terveellisiä?
-
1 1
Mistä mausteita? Tuoreet curry lehdet?
Onko kenelläkään tietoa mistä kannattaisi pääkaupunkiseudulla käydä etsimässä mausteita? Tällä hetkellä tarvetta olisi lähinnä tuoreille curryn lehdille.
-
0 1
Liikaa sokeria!
Tein juuri "palkinnon voittanutta porkkanamarmelaadia". Kiloon porkkanoita laitettiin 600 gr hillosokeria. Vaikka reseptissä oli sitruunaa, lopputulos oli silti ällöttävän makea.
-
0 2
Jauhelihaa&vuohenjuustoa...
Apua, kiitos... Jääkaapista löytyis jauhelihaa ja vuohenjuustoa ja paprikoita myös, mut en keksi hyvää reseptiä mistään... Alkaa tulla jo nälkäkin! :)
-
0 10
nopea ja herkullinen jälkiruoka?
kellään ehdotuksia? :)