Kiinnostavaa
-
0 3
IKEA
Aloitan uuden ketjun kun tuo vanha ei enää nouse :) Eli tässä on aitoa Ikeaa tummennettuna. Sitä "ikeaa" tulee vielä yksi lokerikko ilman mitään laatikoita tms. tuohon alimmaiseksi. Muumimuki mukana ihan mittasuhteiden vuoksi :D [URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=5822507.jpg][IMG]http://i1...
-
0 17
Marjat
Viime syksyn Marja ja sienet ketju http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,8,111909,page=1 Luontaistuotekaupat http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,7,81452,134007#msg-134007 Marja-aronia http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,2,119710,119755#msg-119755 M...
-
0 9
Jälkikasvu keittiössä
Aloitin tämän, kun kiinnostaisi miten lapset ja nuoret ja nuoretaikuiset kokkailee teillä? WT tuli mieleen (on ikävä WTtä täällä linjoilla!) ja hänen perjantain jauhelihakastike- vuorot. Meillä on ollut satunnaista lasten keittely ja lähinnä vain apulaisena olo. Mutta nyt on jonkin aikaa ...
-
0 79
Painonhallinta
Tuotteissa ON eri yhteyksiä painonhallintaan, eikä mitään taikaa, onneksi tätäkin asiaa tutkitaan. Toiset eivät liho, eivät siis millään. Ja toiset, heti lopetettuaan jonkin tyhmän "kuurin". Jos suoranainen ns. painonhallinta ei ole alkanut ihan tikulleen. Joitakin tuotteita olen havainnut its...
-
0 6
halloumi
onkos kukaan leivittänyt halloumia ennen paistamista ? etsiskelin ohjetta mutta löysin vain sellaisenaan paistettuja tai sitten en jaksanut lukea tarpeeksi pitkälle..;) joskus kreikassa olen syönyt kuorrutettuna, mutta voi olla että se olikin jotain muuta juustoa
-
0 18
kotimaiset vihannekset
ostin tossa kotimaista kurkkua ja sepä oli sisältä siemenetön, pelkkää tiivistä tavaraa. ei oo ennen osunut kohdalle. tänä vuonna ei meidän prisma ole myynyt lainkaan hollatilaista kurkkua ja tomaattia, ne olis parempia kuin espanjalaiset
-
0 10
Kookosvoi.
Minne käytätte kookosvoita. Itse laitan sitä jamiiniriisin mukaan hiukan. Ja tulee ihana tuoksu.:-)
-
0 6
Pientä suolaista...
Nyt tarviis jotain uutta ja kivaa pikkusuolaisen tekoon... Ei tarvii olla mitään hienoo, ihan sellasta pientä "iltapala"-tyyppistä juttua hakusessa... Oiskos joku pekoni-sipulipiiras vai mikä... Itellä pää nyt ihan tyhjä...
-
0 5
Recept
Hej, kaikki iloiset kokit. Onko kenelläkään sellaisia receptejä joita voisi soveltaa koulun-tai päiväkodin ruuanlaittoon? Olisi hauskaa vaihtaa niitä receptejä ja ennen kaikkea tulisi vähän uutta asiaa mukaan. Hauskaa olisi jos mukana olisi alan harjoittajia. n. 1.500 annosta ennen tai vähe...
-
0 24
linkit
olisi kiva kun kirjoitatte meillä syödään tänään-juttuja ettette laittaisi pelkkää linkkiä vaan ensin ruuan nimen. ikävä turhan päiten niitä linkkejä katsella. ymmärrän kyllä että näin saatte "katsojaluvut" nousemaan, mutta en niitä linkkejä enää katso vaan etsin sitten vaikka nimellä reseptejä...
-
0 39
Masentaako?
Pieni masennus kuuluu elämään, jos siitä ei tule "isokummajainen" ja jatkuen pitkään sekä jos se ei ala aiheuttamaan muuta, esimerkiksi ahdistusta. Tähän voisi kertoa ja purkaa itseään, jos tuntuu joskus pahalta, aina ei edes tiedä syytä siihen? Tänä aamuna oli minulla sellainen. Meni monta...
-
0 25
Miten pakkanen vaikuttaa terveyteen?
Lehdestä napattua: Ylilääkäri Timo Partosen mukaan: MIKSI PAKKANEN VÄSYTTÄÄ? Varsinkin pitkään ulkona oleskevilla pakkanen voi heikentää unen laatua, virkistäviä unennäkemisjaksoja on vähemmän, jollojn uni muuttuu katkonaisemmaksi ja kevyemmäksi. Jos olisi lämpimämpää tai pakkanen ei olis...
-
0 8
Liha- vai kasvisliemikuutio?
Kokkailin eilen tohkeissani spagettia ja jauhelihakastiketta, ja pudotin samalla osan maustehyllyä pitkin pöytää. Liemikuutiot levisivät rasioistaan, ja nyt niitä ei enää erota toisistaan. Molemmissa on nätit kullanväriset foliot jossa lukee maggi. Haittaako liemikuutioitten säilymistä, jos f...
-
0 17
14.2.20010 Hyvää ystävänpäivää.
Oikein hyvää ystävänpäivää kaikille kotikokkilaisille,ja ylläpidolle myös.Kokkaillaan taas hyviä ohjeita.t.tarja2 eli Tarja.:-)
-
0 14
Mitä tyrin?
Olen uusi käyttäjä ja ihmettelen että mitä ihmettä oikein tyrin kun en löydä reseptihausta mitään. Eli kirjoitan siihen vaikka "mokkapalat", ja vastauksena on nolla, samoin jos kirjoitan vaikka "laskiaispullat". Nämä molemmat resepit kyllä löytää sivuilta helposti , mutta ei reseptihaun kautta. M...
-
0 3
Saksalainen Keittokurssi
Muoks. 1 Luvassa on talvisia ruokia, kuten Perunakeitto à la Gertrud, Schwabilainen Sipulipiirakka, Szegediner Gulasch, Spätzle ja Schmälze, sekä jälkiruuaksi Hedelmäsalaatti Tutti Frutti. Muoks. 2 Poistettu tietoja, jotka eivät ole enään ajankohtaisia. FM
-
0 3
Pikaisia vinkkejä???
Hei! tarviisin kääretortun täyte vinkkejä? aineksia ei ole paljoo ja vieraita tulossa. Kaapista löytyy flora vispi (kuohkea vaahto), maitorahka, mansikka hilloa, suklaata ja banaania. Jos vaan joltakin vinkkejä löytyy niin laittakaa tulemaan..:)
-
0 13
hyvät neuvot tarpeen
voisko joku kertoa vinkkejä ylijäämä pottumuusin käyttöön? teeleipiä oon tehny, mut olis kiva kokeilla jotain uutta(:D
-
0 11
mitä sieniä ennen kokattiin
v,1940 marttojen sieniopaskirjassa hyvät ruokasienet mainittiin punakärpässieni hyvä ruokasieni.En suosittele kokeilemaan,nykyään tunnetusti myrkkysieni. sienen myrkyt vesiliukoisia. Sitä on myös käytetty Venäjällä perusteellisesti ryöpättynä jopa ruokasienenä.Näin sienestys kehittyy ja tieto sen...
-
0 6
Merkillisiä makuyhdistelmiä
Työkaveri syö sipsejä, juustonaksuja sun muita - kahvin kanssa. Kuin keksejä tai pullaa. Merkillinen tapa jota ei ole ennen tullut omalla kohdalla vastaan. Sipsejä en itse syö, juustonaksuja voin pari syödä jos joku tarjoaa, kahvia juon ajoittain paljonkin. Mutta en menisi silti yhdistämään sipse...
-
0 6
Liha padassa
ja nyt kokeilen ekaa kertaa tehdä englantilaiset Roast potatos eli paahtoperunat. Mielen kiinnolla odottelen.
-
0 21
"mitä tänään syötäisiin"
Kysytään lapsilta, mitä tänään syötäisiin, niin onko monen lapsen suusta, spagetti ja jauhlihakastike vai olenko väärässä, mutta meillä tuleekin tuon ohella kinkkutagliatellea, hernekeittoa, pinaattilättyjä tai verilättyjä kanamunakastikkeen kera, tortilloja, kaalilaatikkoa, minestronekeittoa mm...
-
0 16
Mauste apua
Sain tuliaiseksi Sahramia! Hieno tuliainen, koska se on asia mitä en koskaan raskisi ostaa! Missä minun kannattaisi sitä kokeilla? Eli missä sen maku tulisi parhaiten esiin tai missä se olisi parasta. Siis että sitä nyt saisi iloa, niin tarvisin jotain vinnkiä mihin työntää, ettei menis hieno ma...
-
0 3
Hyvää Runebergin päivää!
Toivotan kaikille kotikokkilaisille nautinnollista Runebergin päivää. Syökäämme Fredrikan ihania torttuja ja nauttikaamme lasillinen punssia. Parhaat tortut saa mielestäni Porvoosta, ovat juuri sellaisia kun luulen niiden alkuperäisesti olleen. Kahvilan nimeä en muista, mutta kesällä siellä olen...
-
0 22
VERIRYHMÄN MUKAINEN RUOKAVALIO
Mitäs arvon kotikokit tuumaavat tämmösestä? http://www.minaolen.com/lehti/art1_202.html http://www.saunalahti.fi/~greentea/p/vryhma.html
-
0 13
Omega
Kaikkeen sitä "lisätään"... Ensin oli omega kananmunat, nyt tuli omega porsaat. Miten tähän suhtautuisi? En ole vielä saanut ajatuksiani asian ympärille... http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/possut-kyllastetaan-omegalla/168990
-
0 135
Kuuluu / Ei kuulu?
makuasioista siis EI voi kiistellä mutta minusta on hauska tietää mitä ainesosia ET missään tapauksessa yhdistelisi / tai et voi sietää / tai on sinun mielestäsi ihan mahdoton yhtälö? Mää alotan: Kaalikeitossa perunoita? Kaalikääryleiden kanssa tarjotaan perunoita? Borschkeitossa nakk...
-
0 137
Retroruokaa
Tässä yhtenä päivänä kaupassa ihan yhtäkkiä pälkähti päähäni ostaa lauantaimakkarapötkö. Kotona sitten muistin ruoan, jota en ole syönyt sitten seitkynluvun, kun vielä asuin kotona, vanhempien luona: Paistinpannulla paistetaan voissa paahtoleipä, paksuhko lauantaimakkaraviipale ja kananmuna. L...
-
0 11
Lihavuus/laihuustiedetta maricen mukaan
Olen huomannut, etta joggailu selvasti lihottaa. Kun katselee lenkkeilijoita niin suurin osa on ylipainoisia. Senkin olen huomannut, etta jos kiloja kuitenkin jaa matkalle, ne jaavat sinne vaijymaan ja hyppaavat takaisin pahaa aavistamattomien kimppuun. Eika siina viela kaikki, kilot yhdistyvat i...
-
0 5
kannattaa toimia nopeasti paras tuote viedään käsistä.
varjo ankka on myyjänä mieheni.