Kiinnostavaa
-
0 0
Vasta leivoin...
mokkapaloja tein tuntu että pieleen meni mutta hyviä niistä tuli
-
0 9
vinkkejä ohjeita apua
miten reseptejen katsomista saa ylös päin mul on pari reseptii jotka on ollu tääl 2kk ja niis on vaan 73katsojaa
-
0 51
Epäonnistunut kokeilu
Tuli tässä mieleeni että onkos muilla sellaisia tapauksia että innolla rupeaa kokeilemaan jotakin reseptiä/ruokaa ja siitä ei tahdo tulla yhtään mitään :?.....aina joku juttu menee pieleen vaikka miten hyvin koitat tehdä. Olisi kivaa lukea muiden kotikokkien mokailuja keittiössä. (En ainakaan yht...
-
0 25
Valkosipuliperunat
Perjantaina oli yhden tutun 50-synttärit ja tuli otettua vähän hapanta. Lauantaina piti hieman rapulassa kokeilla Jamien uutta valkosipulipuristinta ja tehdä perheelle valkosipuliperunoita, no piti kokeila puristinta kun se tekee myös siivua, en tiedä menikö hajuaisti rapulan takia vai mitä tapa...
-
0 3
Kiertoilmauuni
Meil on Rosenlew Monitoimiliesi 510. Ohjekirja hukassa ja ihmettelen uunissa olevaa haudutuskuvaketta(niinkus leivinuunin luukun kuva). Siis siinä nappulassa on sellanen kuva. Miten mahtaa toimia? Siis kuinka moista toimintoa käytetään?
-
0 6
Keiton ja muhennoksen erot?
Entinen aloitus hävisi jonnekin, luultavasti siksi kun lähetä-nappi on ovelasti piilotettu peru-napin viereen. Kummiskin, missä menee keiton ja muhennoksen raja? Onko kyse nestepitoisuudesta, kypsyysasteesta vai keittoajasta?
-
0 37
Valurauta.
Huomasin että keittiön kaapeissa on valurautaisia paistinpannuja ja patoja. Miten niitä "hoidetaan", ettei ruoka pala pohjaan. tms.8-)
-
0 11
Kuinka usein syöt päivän aikana?
Täällä on paljon puhuttu ruoan tekemisestä ja siitä, minkälaista ruokaa minäkin päivänä syödään. Itseäni kiinnostaisi, kuinka usein syötte päivän aikana ja minkä tyylistä ruokaa? Itselläni on nuoruustyypin diabetes ja aikoinaan söin 2 lämmintä ateriaa, aamupalan ja iltapalan + tarvittaessa...
-
0 4
Otetaan vastaan Philips Ahkeran iso kulho
Jos nyt sattuis olemaan niin, että nurkissa pyörii kulho ilman toimivaa konetta niin täällä olis käyttöä. . . Philips 2970 on isoa taikinakulhoa vajaa laitos.
-
0 143
KOTIMAINEN RUOKA ON PUHDASTA
esimerkkejä: Edellisessä kisassa kyseltiin: Suomalaisessa heinäkilossa on PCB:tä 0-10 mikrogrammaa. Kuinka paljon on saksalaisessa heinäkilossa? Oikea vastaus on 40-200 mikrogrammaa. tai: Maailmalla omenat saavat jopa 20 ruiskutusta kasvukaudella. Ennen myyntiin menoa ne käsitellään säi...
-
0 4
KANANMUNAT
joku kyseli munien terveellisyydestä, tai että voiko muussiin laittaa raakaa munaa, saamatta salmonellaa ? Jos asuu Suomessa: Kananmunien laatu ja turvallisuus Suomalaiset kananmunat ovat turvallisia ja niitä voi huoletta syödä vaikka raakanakin. Turvallisuudesta huolehditaan tuotantok...
-
0 8
MUIKKU ON KALA
Mä tunnen omasta mielestäni Suomen kalat,mutta muikku on jäänyt jotenkin paitsioon.Valmistus ohjeita löytyy,mutta kun muikku on järvestä nostettuna kädessäni mitä teen:S
-
0 27
Yllättääkö Joulu kuitenkin
vaikka olisit kuinka ajoissa "muka"aloittanut valmistelut? mulla kyllä niin käy joka vuosi. aina päätän, että tänä vuonna en mitään laita/tee, mutta kiire siinä tulee, kun mieli muuttuu, herkistyy joulun odotukseen ja tunnelmaan, se vaan on niin ihanaa. kauheeta oli kuulla, kun tytär (19v), sanoi...
-
0 12
Viinejä Italiasta
Terveisiä Italiasta! Niin kuin kerroin, kävin Italiassa työmatkalla, törmäsin pariin erinomaiseen viiniin Nero D´ Avola ja Amarone. Molempia valmistaa useampi tila, mutta laaduissa on eroja, paras Amarone jota maistoin oli Villa Arvedin valmistama. Nero D´Avola tulee sisiliasta, ja Amarone on p...
-
0 21
SIKAINFLUENSSA MEILLÄ!
Totta se on! Ei oo pariin päivään pahemmin tullut vierailtua kotikokissa... Aika menee nyt ihan muuhun! Tytär 7-v "syytä epäillä" sikainfluenssaa... Meidän kunnassa ei nimittäin testata enää epidemian ollessa tässä vaiheessa, siksi "syytä epäillä". Kova kuume, oksentaa limaa, vatsaan koskee,...
-
0 87
Joulupöydän HERKUT!
Hei kaikki! Oletteko jo suunnitelleet alustavasti/kokonaan joulupöydän ruokalistan ruokalajeja? Mitä on pöytä katettu perinteisesti vai modernisti? Itse olen suunnitellut aattopäiväksi aivan uuden joulumenyyn. Tapaninpäivälle pitäisi vielä kehitellä menyy.
-
1 48
Leipäkone
Ostin tuossa taannoin leipäkoneen helpottaakseni "rikkinäisten" ranteideni rasitusta leivän ja taikinoiden teossa mutta mutta.... Ensin tein leipää koneen mukana tulleiden ohjelappujen mukaan. No astian koko on n. 14cm x 14cm x 15cm ja leipä jäi tosi pieneksi. Siis tuskin oli 1/3 astian korkeude...
-
0 7
Jogurttiohjeita
Sulo Vilen kun oon ni ostin tarjouksesta Pirkka Asidofilus-Bifidus Omena-päärynäjogurttia 400g purkkejä 5 kpl/1. :) Onkos jollakulla vinkkejä miten tota vois käyttää muutenkin kun hartaasti purkista syömällä...? Muksut syövät sitä murojen ja myslin kera mut voiko käyttää esim. piirakoissa, rahk...
-
0 3
Pannu kuumana..
Ramsayn uusi ohjelma tuli tänään Subilta. Mitäs tykkäsitte :) ? Tiedän kyllä kenellä kävi pannu kuumana kun Ramsay vaihtoi paidan kokkitakkiin ohjelman alussa ;)(:D
-
0 12
Hyvät tarjoukset ja iloinen mieli
Pakko kirjoittaa, kun meidän lähimmässä K-marketissa oli niin kiva käydä tänään mm: tuore lohi 6,90/kg, hyvä kotimainen naudanpaisti 8,90/kg, avokadot 2,65/kg sekä päärynät, mandariinit, hunajameloni ja munakoisot euron kilo! Ihanat Pirkan miniluumutomaatit olivat myös euron rasia. Tuli v...
-
0 20
Tarkennettu reseptihaku?
Saako tuota reseptihakua toimimaan toisin päin, niin ettei tuloksissa näytetä ainuttakaan reseptiä minkä yhteydessä mainitaan valkosipuli?
-
0 12
LIHAMYLLY
-No se meni ARU taas ostaan uuden "leikkikalun" itselleenB)-.Vaan hyvä on lihamylly kalapihvejä tehdessä(tu) Niin samettista tuli,että vähän erilaista,kun vanhalla Äidiltä perityllä käsin veivattavalla. -Vaan olisiko teillä idea myllyillä koneelle muita käyttö ideoita? Makkara?
-
0 8
Perintöreseptit
mitä haluat jättää tuleville sukupolville,? omille lapsille makumuistoiksi? onko jotain makureseptiä mitä et missään tapauksessa jakaisi esim täällä? jotain salaista? minullapa on kyllä 1 salaisuuskastike jonka olen saanut yhdeltä kokilta ja en missään nimessä laittaisi tänne, vaikka kyllä...
-
0 15
kudotteko käsitöitä?
minä kudon itselleni violetin väristä kaulaliinaa ,níin saan lämmintä kaulaani kun menene ulos myös talvella.
-
0 19
Sairaala ruuat/palvelut ?!
Ajattelin avata keskustelun sairaaloiden ruuista/palveluista yleensä. Olen ollut nyt viikon sairaalassa, ja olen positiivisesti yllättynyt ruuan mausta ja monipuolisuudesta. Makasin Lapin keskus sairaalassa Rovaniemellä ja talon keittiö saa kyllä täydet pisteet viikon ruuista. Kakki ateriat ...
-
0 8
Paprikajauhe
Hei, (olen uusi täällä :P ) kyselisin sellaista, että olenko ainoa jonka mielestä paprikajauhe on melko mitätön mauste eikä oikeastaan maistu miltään ruuassa? Onko vika maustamiskädessäni, makuaistissani, paprikajauheessani...vai? -Norsula
-
0 10
ruoan tekeminen on kivaa, usein
tein tänään uuniruokaa.1kg porsaansisäfile, jonka laitoin kolmeksi tunniksi uuniin.lopuksi laitoin lohkoperunoita(itse tehtyjä) ja porkkanoita noin tunniksi uuniin.ranskalaisten perunoiden mauste sopii hyvin lohkoperunoille
-
0 12
Homing
Tämä on nyt trendikästä: http://www.kaleva.fi/uutiset/Kotimaa/Kaupunkilainen-lompsii-metsaan/819816 Mukavaa olla kerrankin muotitietoinen! :-)
-
0 197
Ottaako, vai eikö ottaa rokote sikainfluenssaan?
Siinäpä itselle kysymystä kerrakseen. Minä kun vierastan kaikkea ulkopuolista mikä tulee kehoon. Ja varmasti moni muu. Velikin saa influensarokotteestakin jo kaameen flunssan. Jaa a, sitten se toinen puoli asiasta, kun ei tahdo kestää korkeaa kuumettakaan. Tuntuu henki aivan lähtevän. Ntjaa...
-
0 20
ALLERGIA-apua
Voi kuulkaas pieni pyyntöni tämä.. miten laitan hyvää ("kermaista" ja maukasta) ruokaa kun en voi käyttää näitä : maito, kaura, ohra, soija, pähkinät ... Eilen tuli "tuomio" ja nyt sitten olen sulatellu asiaa.. Voi hurja. Kananmuna käy ja kala (jos se ei haise lainkaan..eikä sitä lämmitetä e...