Kiinnostavaa
-
0 400
Karppaajia??
En tiedä onko tällaista ketjua ollut täällä niin ajattelin kuitenkin aloittaa kyseisestä aiheesta. Eli onko kukaan karpannut ts. ollut tällä Atkinsin dieetillä?Tai onko tällä hetkellä? Olisi kiva saada kohtalotovereita ja vaihtaa ajatuksia kyseisestä aiheesta kun itse aloitin karppauksen 5 päiv...
-
0 49
Syödään yhdessä
Onko tuttu tv ohjelma? Siinä porukka menee syömään vuorotellen toistensa kotiin ja arvostelevat sitten ruuan. Palkinto on sitte voittajalle. alkuruoka , pääruoka ja jälkiruoka Mitä sinä tarjoaisit jos olisit ko. ohjelmassa?
-
0 42
mitä pidätte kotikokista
itse tulin tänne vasta viime vuonna ja on ollut kiva saada pysyviä ystäviä
-
0 10
Alennetun ruoan poisto kaupoista
Tänään radiossa kuulin, että tulevaisuudessa ei välttämättä enää myytäisikään ruokakaupoissa pian vanhaksi meneviä ruokia/tuotteita alennettuun hintaan, koska elintarvikevirasto pohtisi, että alennettuihin tuotteisiinkin pitäisi tarkkaan laittaa tuotteen kilohinnat ja hinta, minkä verran tuote ma...
-
0 6
oli hyvä säkä
rukous auttoi ,vaikka en oo uskovainen .Selvisin säikähdyksellä . siitä saan kiittää anoppiani joka on mun edunvalvoja mun kännykän saldoraja esti tapahtuneen.
-
0 1
hyvää illanjatkoa
teille
-
0 43
varokaa kännykkä huijareita
minä jouduin tänään kännykkäuhriksi rikosilmoituksen teimme jo
-
0 63
Hiukset suojaan keittiössä!
Olen kovasti ihmetellyt kun katselen noita kokkiohjelmia sekä Suomen tv:stä että ulkomaisia vastaavia, kellään ei ole päähinettä vaikka valmistetaan ruokaa. Olen luullut ja luulen vieläkin, että terveysviranomaiset vaatisivat päähineen käyttöä ruuanvalmistus tilanteissa. Puhun siis ammattilaisist...
-
0 3
Valio ja suomalainen maito
Kipaisin eilen ennen töitä vielä lähikauppaan ostaakseni kahvimaidon. Nyt tässä kahvitellessa laitoin merkille mitä Valio on painattanut tölkkinsä kylkeen: "Tämä on SUOMALAISTA maitoa." Valio "Maito on suomalaisen maaseudun elinehto. Valinnallasi on merkitystä.Kiitos kun valitsit suomala...
-
0 7
Sokeriton syyskuu?
Olen ihan uusi täällä. Onko joku jo testannut Sokeriton.fi -palvelua? Laittakaahan kommentteja! Toisessa ketjussa kysyttiin "Miten taltutat makeanhimon". Jokin sokeriton vaihtoehto voisi kai olla mahdollinen? Nyt minä lähden etsimään sokerittomia reseptejä - wiuh... :)
-
0 7
diabetes+proteiinirajoitus
Heti tunnustan, että haeskelen apua koulutehtävään: Pitää valmistaa ruokakokonaisuus eli lämmin ruoka, salaatti, leipä + jälkiruoka 2.tyypin diabetestä sairastavalle. Hänellä myös munuaisten vajaatoimintaa, jonka vuoksi proteiinirajoitus 40g/vrk. Olen ajatellut tehdä jotain hyvää kasvisruokaa, m...
-
0 2
Tomaatti
Nyt on bropleema miten säilöä tomaattia.Jotain muuta kun kastikepohjaa tai chytneytä.Säilytys tilat kylmässä minimissä.
-
0 2
Millä korvaan?
Eikös luumu löysennä mahaa... Mulla se löysentää ihan liikaa, eli en kait ole ihan allerginen, mutta yliherkkä?... Haluaisin kuitenkin joskus jotain siihen suuntaan, joten millä korvata?
-
1 3
Teflon astiat
Miten on ? Voiko pinnaltaan rikkoutunutta teflon kattilaa enää käyttää?
-
0 76
Ruoan tähteet
Itseäni on vuosia kiinnostanut kuluttaminen ruuassa. Eli, heittävätkö ihmiset kuinkakin paljon ylijäänyttä ruokaa roskiin? Tässä en nyt niinkään tarkoita vanhaa, pilaantunutta ruokaa, vaan ruokaa, joka olisi vielä syötävää, mutta sitä jää yli, niin heitetään roskiin. Ja samoin se, että heität...
-
0 36
nigella
katsoitteko nigella-expressiä viimeksi? hän teki ihanan tuntuista suklaamoussea jossa oli pohjana vaahtokarkkeja =) himputti kun meni määrät ohi...
-
0 2
Villihanhea painekattilassa
Nyt syysaikaan , kun metsästys on käynnissä ja muutenkin. Vanhankin villihanhen saa tunnissa painekattilassa maukkaaksi ja hyväksi.Ei enää tiiliskiveä..Varovaisuutta vaan ,ettei avaa ,ennen kuin paine on mennyt pois testaamalla. Hanhea painekattilassa ( villihanhille,ei kaupasta ostetuille)....
-
0 97
Osaako miehenne laittaa ruokaa?
Mun kihlattu ei osaa laittaa ruokaa ( tai no paitsi keittää perunoita ja lämmittää ruokia..) ja hän on 19 vuotias ja täyttää kohta 20. Olen miehelleni sanonut,että alettais yhdessä opetella laittamaan ruokaa ettei se voi koko ikäänsä syödä mikroruokia ja ties miten paljon niissä on suolaa ( mun ...
-
0 19
Itkevät tarrat
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/08/938197
-
0 6
Mitä muuta pöytään?
Ehdottakaa mitä tarjota bruchetan lisäksi iltapalapöydässä. Itse ajattelin, että ainakin coctail tikkuja joissa olisi lammasta,vuohenjuustoa,tomaattia ja jälkirruuaksi valkosuklaatuorejuusto kakkua. Syöjiä on tulossa n.150 hlö
-
0 2058
Meillä leivottua
Eli uusi ketju samasta aiheesta jatkuu... http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,2,12718,page=132
-
7 8
Mihin sillinliemiä voi käyttää?
Ostan kallista vESTA- silliä, koska se on kaikkein parasta, kilohintaanhan on lisätty myös liemi. Onko joku huomannut mihin sillin liemiä voi käyttää?
-
0 71
Laktoosittomien kamala hinta?
mä olen pitkän aikaa seurannut laktoosittomien tuotteiden hintakehitystä ja ylöspäin kiipee kokoajan vauhdilla. Mikähän siinä laktoosittoman tuotteen valmistusprosessissa on niin kallista että se pistää tuotteet tuplahintaiseksi verrattuna ns tavalliseen. Aluksi näin ei ollut mutta tällä hetkel...
-
0 24
Avokado
Tuo jännä hedelmä.. vai onko se vihannes. Mikä lie? Silti se kiinnostaa.. Olisiko kenelläkään mitään ideaa miten avokadon voi syödä. En ole koskaan ostanut sellaista mutta nyt tekisi mieli kokeilla. Mihin kaikkeen sitä voi käyttää? En edes tiedä onko tämä oikea keskustelun aloitus tänne mutta...
-
0 42
Risella-puuroriisi
Olisin ostanut tänään keittiööni Risellapuuroriisiä, mutta jätin kauppaan. Odotin oikeastaan jo tätä. Nyt kun ovat huomanneet, että köyhä kansa syö puuroja, niin olipa pakkauskoko saanut kissahduksen. Otti niin päähän, että en ostanut riisin riisiä. Oishan siellä ollut kunnon kilon pa...
-
0 15
Mistä kaikesta teette HYYTELÖÄ?
(:P)Niin, mistä teette? Olen nyt niin innostunut HYYTELÖISTÄ. Siinä ei ole marjojen kuoria, ei siemeniä, siistin sileetä. Eilen tein punaisestaviinimarjasta ja se onnistui täydellisesti. Miehen kanssa nautittiin sitten tosi myöhään grillitassuja ja tätä hyytelöä. Ai`, että oli hyvää j...
-
0 5
Omaa uutta perunaa pakkaseen
Olen nuorempana pakastanut omaa uutta perunaa, mutta en nyt oikein tahdo muistaa keitinkö puolikypsäksi, ja hieman keitinlientä mukaan, jäähdytys ja pakkaseen. Ilmeisesti pääasia, että solutoiminta pysähtyy, mutta onko täällä tästä asiasta kiinnostuneita? ja joka tekee niin. Ainakin lunten...
-
0 33
Liköörilasi
Etelänmatkoilla ravintoloisija tarjoaa usein asiakkaalle aterian päätteeksi pienen sievän (n. 2 cl) lasillisen likööriä. Onko sellaisia laseja myytävänä Suomessa? Tyttäreni pitää Amarettosta ja 7-henkisen perheen äitinä pystyy todella harvoin ostamaan sitä, mutta tarjoaa silti minulle päivällise...
-
0 18
Alipaino
Onko täälä ketään muuta joka on alipainoinenja pieni ruokainen. Haluaisin kuitenkin syödä terveellisesti. Nykyään kaikkeen kermaa ja rasvaa että muka saa energiaa.Auttakaa.:S
-
0 2
Aronia
onko aronialle käyttövinkkejä? meillä kasvaa puistossa ihan julmetun iso puska ja täynnä marjoi. joka vuosi ajattelen et tars tehdä niist jottai... mut mitä:S