Kiinnostavaa
-
0 98
Hajut ja tuoksut
Ton mielettömän kotieläinketjun :D innostamana muistui mieleeni, kun Suomessa asuessamme saimme postilaatikosta lapun, jossa nimetön naapuri valitti hajuista jotka aiheutuivat ruoanlaitostamme. Uskomatonta ::o::o::o Meidän mielestä ne hajut olivat ihania tuoksuja ja aromeja. Onneksi muutimme sii...
-
0 46
Linjoilla ennätysmäärä käyttäjiä?
Vai onko, en ole ennen huomannut yli tuhatta käyttäjää samalla kertaa ja nyt reilusti yli..:-) Kotikokissa on linjoilla 1914 käyttäjää t. Piri
-
0 48
Vesi vanhin voitehista!
En löytänyt vedestä ketjua:D (tiedän, se on täällä jossain), joten aloitin uuden! Maito on kallistunut ja eikä oikeastaan sovi minulle. Ajattelin kokonaan ryhtyä veden juojaksi, kun tuo vesikin on täällä niin hyvää!B)-
-
0 4
VIELÄ MAHLASTA
Tarkoitukseni oli kysyä juoman terveys arvoista ja mihin sitä voisi ruuan valmistuksessa käyttää. En aikonut enään jatkaa asiasta,mutta asia on poikinut niin paljon erilaisia kommentteja,että en voi olla jatkamatta asiasta.Koska aloin tuntemaan itseni "julmuriksi". - Minusta otetaan vuodessa ...
-
0 48
Rytmihäiriöistä:
Itsellä esiintyy kammiolisälyöntejä (niitä muljahduksi/hevosen potkuja).:( Sanovat, että eivät ole vaarallisia. Inhottavia tuntemuksia joka tapauksessa! (td) Olen huomannut, että kahvi ja stressi pahentavat tilanetta. Onko kokemuksia/vinkkejä esim. ruoka-aineita, joista on hyötyä tai haittaa?:S...
-
0 22
"Työtä tyhjää tein, niin kuin kuolema..."
Edu Kettusen sanoja lainasin otsikossa.8-) Tuntuuko kenestäkään siltä, että päivän keittiössä kokkaa ja siivoaa. Illalla, viimeistään aamulla on sama sotku odottamassa! Mitään "näkyvää" ei saa aikaiseksi!!:(
-
0 54
KOIVUNMAHLA
Tässä mökillä ollessa keräsin taas koivunmahlaa. Juotiin saunan jälkeen ja pistin pakkaseen monta litraa.Kesällä ihana janojuoma. Onko muilla kokemusta moisesta aineesta? Eipä sisällä mitään ravintoa 99 prosenttia pelkkää vettä.
-
0 61
Mikä on tärkeintä ruoanlaitossa täällä?
Onko tärkeintä, että saamme aikaan erittäin hienon reseptin? Onko tärkeintä, että ruoka maistuu hyvältä? Onko tärkeintä, että ruoka näyttää kauniilta? Onko tärkeintä, että itse olet tyytyväinen? Onko tärkeintä, että saat palautetta? Onko tärkeintä, että olet mukana Kotikokissa? Onko tärkei...
-
0 0
Kotikokki.net-keskustelualueen kultainen huoneentaulu (lue ensin!)
Hei ja tervetuloa! Tämä viesti toimii Kotikokki.net-palvelun kultaisena huoneentauluna eli ohjenuorana siitä miten täällä keskustellaan ja ollaan! Kultaisen huoneentaulun ohjeita noudattamalla keskustelut ja muu kanssakäyminen pysyvät mukavana ja leppoisana; noudatetaan siis sitä :) [b]Ole ...
-
0 0
Hei ja tervetuloa! Tämä viesti toimii Kotikokki.net-palvelun kultaisena huoneentauluna eli ohjenuorana siitä miten täällä keskustellaan ja ollaan! Kultaisen huoneentaulun ohjeita noudattamalla keskustelut ja muu kanssakäyminen pysyvät mukavana ja leppoisana; noudatetaan siis sitä :) [b]Ole ...
-
0 0
-
1 118
Mitä teette ruuaksi kun jääkaappi on tyhjä?
...tai ainakin melkein tyhjä? Meillä tänään sellainen tilanne, eikä kauppaankaan jaksais mennä. Onneksi spagettia löytyi vielä, ja löysinpä kuivakaapista vielä yhden tonnikalapurkin ja tomaattimurskatölkinkin. Eiköhän noilla pärjätä.:P Myös soijarouhe on hyvä hätävara.
-
0 36
???
Mitä hyviä reseptejä suosittelette?( :D
-
0 84
Yönälkä iskee yleensä öisin..
Mitä teillä syöpötellään öisin ? Vai syödäänkö mitään? Toiset käy viiltämässä siivun lenkkiä tai leikkelettä, toiselle maistuu makea pulla.. Muuten en syö öisin, mutta joskus tulee iltamyöhällä nuudelihimo! Nyt lähdenkin keitteleen WT:n lempparia; shrimpnuudelit à la yum-yum(:P) ps.Saapi...
-
0 16
Lasten kanssa leipomassa.
Olisiko teillä vinkkejä mitä helppoa leipoa lasten kanssa yhdessä?
-
0 344
Yrtit
Oletko innokas yrtin kasvattaja.? jos olet niin tänne kuvia ja linkkejä myös tarinaa kasvattamisesta ja istutuksesta. Kesää kohti mennään, mimmosia istutuksia sulla on kesää varten luvassa? Itselläni on jo muutamaa yrtti lajiketta tulossa ikkuna laudalla. kesän mittaan voi sitten käyttää suor...
-
0 176
Chili
Onko teillä kokemusta chilin kasvatuksesta. Jos on niin minkähän moista? tapoja kasvattaa, vinkkejä chili lajikkeista, tietoa, linkkejä chileistä.? Itse tilasin muutamia chilin siemeniä mutta vähän epäilyttää lähteekö homma toimimaan. Ajatus ois rakentaa pienimuotonen kasvihuone johon sais vil...
-
0 144
Elamani resepti :)
:-) Mina olen taalla niin iloinen, etta on pakko kertoa kaikille. Hotellin johto oli ilmoittanut minut Chef of the year 2008 kilpailuun:-) Sain kateeni tanaan raaka-aineluettelon kilpailua varten ja niista on kehitettava paaruoka ja jalkiruoka...joten tietysti testaan ne teilla ensin, kotikokkila...
-
0 42
Gluteenittomia reseptejä
Hei, Kävin tyttökaverini luona kylässä ja henellä on todettu keliakia. Kyseessä ei ole mikään kova kokkailia. Joten jos täällä on gluteenittomia muita, niin voisitteko ehdottaa sellaisia reseptejä mitkä ovat valmiiksi gluteenittomia. Ettei tarvitse vaihdella aineosia. Eli mahdollisimman helppoa...
-
0 9
PORSAANFILEEN GRILLAUS
ARU toivoo APUA! Se on sitten meirän porukka lähdössä ensi kerran tänä keväänä kotimökille ja ei kun kina päälle miten se sika(file) tällä kertaa grillataan. Minäpä päätin kysyä teiltä ohjeita. Olkaa ystävälliset ja auttakaa.
-
0 27
Kesaa kohti!
Laitoimme tanaan grillin paikoilleen ja puut kuivumaan (ihan laiskuuden takia jaivat koko talveksi ulos peittelematta8-))...puutarhakalusto on myos nyt pestyna pihalla(tu)aivan ihana paiva, aurinko paistoi ja lammitti...taytyy viela oljyta poyta ja tuolit...ja taalla ollaan valmiina grillikauteen...
-
0 135
Ruoka-aineita korkeaan verenpaineeseen
Arvaan, että tällainenkin ketju on täällä ollut, mutta aloitan silti uuden. :) Minulla on korkea verenpaine, johon en syö lääkkeitä. Olen sellaisessa ammatissa, jossa ilmeisesti katsotaan ihan normaaliksi tilaksi tuo korkea verenpaine. Pari ystävääni nimittäin syö lääkkeitä jo vähän alhaisemmi...
-
0 5
Jääkaapissani on aina...
Ruoka-Pirkassa (jos satutte ikinä lukemaan) kysellään julkimoilta, mitä heillä on aina jääkaapissaan. Nyt mä kysyn sitä teiltä! :D Itselläni ehdottomuuksia ovat rasvaton maito, margariini, juusto, rypsiöljy, kananmunat (jos sattuu leipomisvimma yllättämään), tomaatit ja kurkku. Usein löytyy ...
-
1 18
Katkaravuista
Olen aina ajatellut, että pakastekatkaravut olisivat hyviä, jos ei tuoreita ole saatavilla,, mutta FutoMaki, sinun reseptistäsi sain sen kuvan, että käyttäisit purkkikatkarapuja? Itse en ole niitä koskaan käyttänyt, kun olen ajatellut, että säilötyt ovat, no, säilöttyjä?? Vrt. tonnikala... Miten...
-
0 74
Ruokaa kahvinkeittimellä!
Luin joskus vuosia sitten kirjan jossa päähenkilö teki ruokansa kahvinkeittimellä. Jotenkin se ajatus on jäänyt mua kiehtomaan. Keittoja tietysti syntyy helpolla, ehkä vähän hitaasti. Kananmuniakin sankari hyydytti siinä levyllä... ja jonkun sortin leipiäkin, silloin piti olla kannu täynn...
-
0 15
Puhvelin mozzarella ja Napoli
Alkaa hyvat ihmiset vaan ostako Napolin ja Campanian maakunnan alueilta tulevaa puhvelin mozzarellaa (mozzarella di bufala) tai muita silta alueelta tulevia tuorejuustoja/maitotuotteita, kuten tavallista mozzarellaa tai ricottaa!!! Niista on loytynyt semmosta myrkkya (diossina) jonka nimea en nyt...
-
1 97
juusto muotti
kyselisin teiltä jos joku tietäisi mistä saa ostaa muovisia ,juusto muottia . omistan yhden ja olen ostanut sen ainakin kaksikymmentä vuotta sitten nyt haluaisin pari lisää ja en mistään löydä ,en edes linkkiä mistä voisi tilata ,jos joku tietää niin vihjaskaa.
-
0 10
pisteet on jaettu !
eli keittiömestarit ovat valinneet parhaan ravintolan 2008 http://www.viisitahtea.fi/content/view/2905/1/ B)- ei kun syömään....
-
0 19
Ketkä on jo ilmottautuneet ?
http://www.mtv3.fi/mestarikokki/ B)-
-
0 44
Mitä teillä syödään aamupalaksi/mitä nautitte aamiaisella?
Mie keitän itselleni kupillisen espressoa, ja kanelipuuron 70g:sta ruishiutaleita. :) Lisäksi pakastevadelmia pussillinen, omena ja ruisleipäpala. (tu) Leipää/puuroa/mysliä/muroja vai jotain aivan muuta?